Γ.Δ.
1471.78 -0,29%
ACAG
-0,65%
6.16
CENER
+1,69%
8.4
CNLCAP
+0,62%
8.1
DIMAND
-0,95%
9.41
OPTIMA
0,00%
11.5
TITC
-3,84%
30.05
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,38%
1.576
ΑΒΕ
0,00%
0.487
ΑΔΜΗΕ
+0,45%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-1,68%
0.88
ΑΛΜΥ
0,00%
2.75
ΑΛΦΑ
0,00%
1.612
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.76
ΑΡΑΙΓ
+0,38%
13.35
ΑΣΚΟ
+0,75%
2.68
ΑΣΤΑΚ
-0,56%
7.16
ΑΤΕΚ
+1,94%
0.42
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.28
ΑΤΤ
-3,11%
10.9
ΑΤΤΙΚΑ
-0,84%
2.36
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,67%
5.95
ΒΙΟΚΑ
+0,39%
2.6
ΒΙΟΣΚ
+0,35%
1.415
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
-5,33%
1.6
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,32%
16.4
ΔΑΑ
-0,48%
8.31
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-1,21%
11.4
ΔΟΜΙΚ
+2,17%
4.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,49%
0.332
ΕΒΡΟΦ
-1,19%
1.66
ΕΕΕ
+0,89%
31.78
ΕΚΤΕΡ
+2,34%
4.38
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+1,65%
2.47
ΕΛΛ
+0,70%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,17%
2.7
ΕΛΠΕ
+0,70%
8.67
ΕΛΣΤΡ
+2,17%
2.35
ΕΛΤΟΝ
+0,65%
1.862
ΕΛΧΑ
-1,10%
1.976
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12.08
ΕΣΥΜΒ
+3,01%
1.37
ΕΤΕ
+1,12%
8.16
ΕΥΑΠΣ
-0,31%
3.22
ΕΥΔΑΠ
+1,02%
5.96
ΕΥΡΩΒ
-2,50%
2.024
ΕΧΑΕ
-0,94%
5.27
ΙΑΤΡ
+2,10%
1.705
ΙΚΤΙΝ
-0,37%
0.408
ΙΛΥΔΑ
+0,55%
1.835
ΙΝΚΑΤ
-1,84%
5.33
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.96
ΙΝΛΟΤ
-0,18%
1.138
ΙΝΤΕΚ
-0,16%
6.14
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,47%
4.28
ΙΝΤΕΤ
+0,40%
1.265
ΙΝΤΚΑ
-0,98%
3.53
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
+0,98%
1.54
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-0,62%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-1,89%
0.52
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.26
ΚΟΥΕΣ
-1,33%
5.95
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,44%
10.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-3,25%
1.34
ΛΑΒΙ
+0,56%
0.895
ΛΑΜΔΑ
-1,13%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.8
ΛΑΝΑΚ
+0,94%
1.07
ΛΕΒΚ
+5,81%
0.328
ΛΕΒΠ
0,00%
0.394
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.46
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
-0,98%
1.01
ΜΕΒΑ
-2,06%
3.8
ΜΕΝΤΙ
+0,67%
2.99
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47.6
ΜΙΓ
+1,00%
4.055
ΜΙΝ
0,00%
0.6
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.56
ΜΟΝΤΑ
+1,27%
3.19
ΜΟΤΟ
-0,49%
3.03
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
+0,07%
27.22
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
+0,26%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
-0,73%
38.2
ΝΑΚΑΣ
+2,82%
2.92
ΝΑΥΠ
-1,06%
0.93
ΞΥΛΚ
+1,47%
0.276
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.356
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-4,44%
21.5
ΟΛΠ
+0,59%
25.4
ΟΛΥΜΠ
+0,36%
2.81
ΟΠΑΠ
+0,52%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,19%
0.915
ΟΤΕ
-0,57%
14.01
ΟΤΟΕΛ
-0,62%
12.8
ΠΑΙΡ
-1,67%
1.175
ΠΑΠ
-1,17%
2.54
ΠΕΙΡ
+0,47%
3.888
ΠΕΤΡΟ
-2,13%
9.2
ΠΛΑΘ
+0,87%
4.04
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16.1
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-0,35%
1.134
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+2,92%
5.29
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.7
ΣΑΡ
+0,53%
11.36
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-0,26%
0.383
ΣΙΔΜΑ
-0,78%
1.9
ΣΠΕΙΣ
-1,96%
8
ΣΠΙ
-0,28%
0.708
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-2,32%
18.1
ΤΖΚΑ
+1,90%
1.61
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.15
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,16%
1.74
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-2,19%
0.268
ΦΡΛΚ
-0,83%
4.165
ΧΑΙΔΕ
+4,58%
0.685

Ιταλία: Γενναία κίνητρα για την αγορά ηλεκτροκίνητων ΙΧ

Κίνητρα έως και 13.750 ευρώ σε ετήσια εισοδήματα κάτω των 30.000 ευρώ προτίθεται να προσφέρει η κυβέρνηση της Τζόρτζια Μελόνι για να ενθαρρύνει την αντικατάσταση οχημάτων που ανήκουν στην κατηγορία Euro 3, δηλαδή όσων έχουν περάσει την 20ετία, με ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα (EVs). Είναι μία ακόμη πρωτοβουλία που αντανακλά τις προσπάθειες της Ευρώπης να ανανεώσει τον στόλο της με EVs, ενώ είναι αντίξοες οι οικονομικές συνθήκες, και ούσα αντιμέτωπη με τα ισχυρά κίνητρα που προσφέρονται στις ΗΠΑ για την επιδότηση της «πράσινης» μετάβασης.

Το σχέδιο της Ρώμης, συνολικού ύψους 930 εκατ. ευρώ, βρίσκεται ακόμη υπό εξέταση από το υπουργείο Βιομηχανίας της χώρας, με απώτερο στόχο την αναβάθμιση των οχημάτων. Αναμένεται να ανακοινωθεί επίσημα τον Φεβρουάριο. Ο στόλος αυτοκινήτων στην Ιταλία είναι από τους παλαιότερους στην Ευρώπη. Σκοπός της Ρώμης είναι να αντικατασταθούν τουλάχιστον 11 εκατ. οχήματα που να ανήκουν στην κατηγορία Euro 3, αναφέρει το αμερικανικό πρακτορείο Bloomberg. Η ιταλική κυβέρνηση αποβλέπει, επίσης, στη στήριξη της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας. Αξίζει να θυμίσουμε πως από τον Δεκέμβριο του 1992 η ΕΕ έχει θεσπίσει ένα σύστημα για την κατάταξη οχημάτων με γνώμονα τις εκπομπές ρύπων, ξεκινώντας από την κατηγορία Euro 1. Στη Euro 2 ανήκουν τα οχήματα με εκπομπές μονοξείδιου του άνθρακα 2,2 γρ/χλμ. και στη Euro 6 όσα εκπέμπουν CO της τάξεως των 0,06 γρ./χλμ. Δεδομένου ότι η Ιταλία έχει το μικρότερο ποσοστό ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων (EVs) από κάθε άλλη μεγάλη οικονομία στην Ευρώπη, η Ρώμη δημιουργεί κίνητρα για να ενθαρρύνει τη μετάβαση σε «πράσινες» τεχνολογίες.

Ειδήμονες επισημαίνουν πως η Ευρώπη, σε γενικές γραμμές, δεν θα καταφέρει να επιτύχει τους στόχους για τη μείωση των εκπομπών οχημάτων κατά 55% από τα επίπεδα του 2021 έως τα τέλη της δεκαετίας. Αν και οι νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων μέσα στο 2023 αναμένεται να έχουν αυξηθεί 14% εντός της ευρωπαϊκής αγοράς, οι πωλήσεις των EVs δεν έχουν αντεπεξέλθει στις προσδοκίες των αυτοκινητοβιομηχανιών, λόγω της υποτονικής οικονομικής δραστηριότητας και των φόβων για ύφεση στην Ευρωζώνη.

Αυτός είναι ο λόγος που η Audi της Volkswagen ανέβαλε την κυκλοφορία του νέου ηλεκτροκίνητου μοντέλου της, ενώ η Βρετανία μετέθεσε μια πενταετία αργότερα στο 2035 την απαγόρευση νέων μοντέλων με κινητήρα βενζίνης ή πετρέλαιο ντίζελ. Όπως είχε επισημάνει ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (ΙΕΑ), ο στόλος αυτοκινήτων στα κράτη-μέλη της ΕΕ δεν αντικαθίσταται με γρήγορους ρυθμούς, παρά το ότι πωλούνται δέκα φορές πιο πολλά ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα σε σχέση με έξι χρόνια πριν. Βασικός λόγος είναι πως το κόστος τους παραμένει υψηλότερο κατά αρκετά χιλιάδες ευρώ σε σχέση με πιο συμβατικά μοντέλα, ενώ δεν υπάρχουν και οι κατάλληλες υποδομές για την επαναφόρτισή τους.

Αναλυτές υπογραμμίζουν πως οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις θα πρέπει να ενισχύσουν τις επιδοτήσεις τους, με τις ΗΠΑ να αποτελούν ισχυρό ανταγωνιστή, καθώς δημιουργούν ένα λίαν ελκυστικό περιβάλλον για την ενθάρρυνση της ηλεκτροκίνησης με το νομοσχέδιο IRA της κυβέρνησης του Τζο Μπάιντεν. Μάλιστα, η GM και η Nissan τόνισαν πρόσφατα τα οφέλη του IRA (Inflation Reduction Act) στις πωλήσεις EVs των ΗΠΑ.

Χαρακτηριστικά, ο διευθύνων σύμβουλος της Nissan, Μακότο Ουσίντα, δήλωσε πως ο «κόσμος πρέπει να απομακρυνθεί από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης», προσθέτοντας πως τα μέτρα του IRA τονώνουν τις πωλήσεις των EVs σε μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο ορίζοντα. Η Nissan διαθέτει δύο εργοστάσια στις ΗΠΑ. Πηγές των Financial Times είχαν αποκαλύψει τον περασμένο Νοέμβριο πως ο Ντόναλντ Τραμπ εξετάζει τη ματαίωση του IRA εάν υπερισχύσει στις προεδρικές εκλογές του ερχόμενου Νοεμβρίου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!