Γ.Δ.
1476.12 0,00%
ACAG
0,00%
6.2
CENER
0,00%
8.26
CNLCAP
0,00%
8.05
DIMAND
0,00%
9.5
OPTIMA
0,00%
11.5
TITC
0,00%
31.25
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
0,00%
1.582
ΑΒΕ
0,00%
0.487
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.21
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.895
ΑΛΜΥ
0,00%
2.75
ΑΛΦΑ
0,00%
1.612
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.76
ΑΡΑΙΓ
0,00%
13.3
ΑΣΚΟ
0,00%
2.66
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.412
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.28
ΑΤΤ
0,00%
11.25
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.38
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.99
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.59
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.41
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.69
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.62
ΔΑΑ
0,00%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
0,00%
11.54
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.6
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.344
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.68
ΕΕΕ
0,00%
31.5
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.28
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
0,00%
2.43
ΕΛΛ
0,00%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.76
ΕΛΠΕ
0,00%
8.61
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.3
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.85
ΕΛΧΑ
0,00%
1.998
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12.08
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.33
ΕΤΕ
0,00%
8.07
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.23
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.9
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.076
ΕΧΑΕ
0,00%
5.32
ΙΑΤΡ
0,00%
1.67
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.4095
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.825
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.43
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.96
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.14
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.15
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.3
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.565
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
0,00%
1.525
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.625
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.53
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.26
ΚΟΥΕΣ
0,00%
6.03
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
10.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.385
ΛΑΒΙ
0,00%
0.89
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.07
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.31
ΛΕΒΠ
0,00%
0.394
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.46
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.02
ΜΕΒΑ
0,00%
3.88
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.97
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47.6
ΜΙΓ
0,00%
4.015
ΜΙΝ
0,00%
0.6
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
27.5
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.15
ΜΟΤΟ
0,00%
3.045
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
0,00%
27.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.955
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.48
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.84
ΝΑΥΠ
0,00%
0.94
ΞΥΛΚ
0,00%
0.272
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.356
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.5
ΟΛΠ
0,00%
25.25
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.8
ΟΠΑΠ
0,00%
15.42
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.926
ΟΤΕ
0,00%
14.09
ΟΤΟΕΛ
0,00%
12.88
ΠΑΙΡ
0,00%
1.195
ΠΑΠ
0,00%
2.57
ΠΕΙΡ
0,00%
3.87
ΠΕΤΡΟ
0,00%
9.4
ΠΛΑΘ
0,00%
4.005
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16.1
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.138
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
0,00%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.7
ΣΑΡ
0,00%
11.3
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.384
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.915
ΣΠΕΙΣ
0,00%
8.16
ΣΠΙ
0,00%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
18.53
ΤΖΚΑ
0,00%
1.58
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.15
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.72
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.274
ΦΡΛΚ
0,00%
4.2
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

DW: “Τρύπα” 15 δισ. ευρώ στον προϋπολογισμό της Γερμανίας

Στα 15 δισ. ευρώ αναμένεται η «τρύπα» στο γερμανικό προϋπολογισμό του 2025 σύμφωνα με τη Deutsche Welle.  Eιδικότερα, μετά από πέντε ημέρες απεργίας, το συνδικάτο των μηχανοδηγών συμφώνησε να σταματήσει την απεργία, που ήταν προγραμματισμένη να διαρκέσει μέχρι αργά το απόγευμα της Δευτέρας, ήδη από τα μεσάνυχτα της Κυριακής. Τουλάχιστον μέχρι νεωτέρας, εάν δεν βρεθεί λύση στις εργασιακές και μισθολογικές διεκδικήσεις του.

Η πλευρά της Deutsche Bahn πάντως συμφώνησε να μπει σε διαπραγμάτευση για το θέμα των ωρών εργασίας, για μισθολογικές αυξήσεις και ήδη δεσμεύθηκε να καταβάλει προσεχώς εφάπαξ επίδομα πληθωρισμού περί τα 1.500 ευρώ. Μένει να φανεί πόσες υποχωρήσεις είναι έτοιμο να κάνει το ισχυρό συνδικάτο μηχανοδηγών.

Σε κάθε περίπτωση σύμφωνα με υπολογισμούς οικονομολόγων η πενθήμερη απεργία κόστισε ήδη περίπου μισό δισεκατομμύριο συνολικά στη γερμανική οικονομία. Από την απεργία των μηχανοδηγών επηρεάστηκαν επιβατικά δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων, τοπικά τρένα αλλά και προαστιακοί καθώς και εμπορικές αμαξοστοιχίες που εκτελούν δρομολόγια της DB.

Μετά τα τρένα τα υπόλοιπα ΜΜΜ;

Την ίδια ώρα η αναστάτωση για τους επιβάτες στο Βερολίνο δεν αποκλείεται να συνεχιστεί. Σύμφωνα με τοπικά μέσα του Βερολίνου ενδέχεται μετά τα τρένα να πάρουν τη σκυτάλη των προειδοποιητικών απεργιακών κινητοποιήσεων και οι εργαζόμενοι σε λεωφορεία, τραμ και μετρό του Βερολίνου. Στο επίκεντρο σειρά εργασιακών και μισθολογικών διεκδικήσεων, στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων για τη νέα συλλογική σύμβαση εργασίας.

Κάτι τέτοιο θα παρέλυε την πρωτεύουσα, δεδομένου ότι η πλειονότητα των πολιτών κινείται με μέσα μαζικής μεταφοράς. Σύμφωνα με την Berliner Zeitung η τελευταία φορά που τα ΜΜΜ του Βερολίνου (BVG) κατέβηκαν σε απεργία ήταν το 2020, «για μισή μέρα τις πρωινές ώρες αιχμής». Κρίσιμες ανακοινώσεις του συνδικάτου Verdi αναμένονται το απόγευμα της Δευτέρας, ενώ αντίστοιχες διαπραγματεύσεις διεξάγονται σχεδόν σε όλα τα γερμανικά κρατίδια πλην της Βαυαρίας.

Εβδομάδα… προϋπολογισμών

Την ίδια ώρα άλλη μια δύσκολη εβδομάδα προϋπολογισμού ή μάλλον προϋπολογισμών ξεκινά για τη γερμανική κυβέρνηση. Αρχικά, στο τέλος της εβδομάδας, αναμένεται η ψήφιση του σύνθετου προϋπολογισμού για το 2024. Ένας προϋπολογισμός μείωσης δαπανών, περικοπών και παγώματος επενδύσεων μετά το δημοσιονομικό σοκ στα τέλη της προηγούμενης χρονιάς με την απόφαση του Συνταγματικού Δικαστηρίου της Καρλσρούης, που παγώνει «κρυφά ταμεία».

H γερμανική κυβέρνηση βρίσκεται όμως αντιμέτωπη και με μια επιπλέον σοβαρή δημοσιονομική πρόκληση. Σύμφωνα με διαρροές στον γερμανικό Τύπο και ο προϋπολογισμός του 2025 αναμένεται να εμφανίσει τρύπα στην καλύτερη περίπτωση 15 δισεκατομμυρίων και όχι πέντε, όπως αρχικά αναμενόταν. Ένας συνδυασμός αναμενόμενου ελλείμματος, έκτακτων δαπανών που αφορούν το 2024 αλλά και δαπανών για την αντιμετώπιση των συνεπειών της κλιματικής αλλαγής. Μεγάλος χαμένος και το 2025 αναμένεται να είναι το Ταμείο για το Κλίμα, το μεγάλο δηλαδή στοίχημα των Πρασίνων.

Πηγή: Deutsche Welle

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!