Γ.Δ.
1484.06 +0,46%
ACAG
0,00%
6.28
CENER
-1,79%
8.25
CNLCAP
+1,24%
8.15
DIMAND
-1,14%
9.5
OPTIMA
+1,07%
11.32
TITC
+1,12%
31.55
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+0,41%
1.466
ΑΒΕ
+4,51%
0.487
ΑΔΜΗΕ
+1,14%
2.225
ΑΚΡΙΤ
-1,64%
0.9
ΑΛΜΥ
-0,36%
2.74
ΑΛΦΑ
+1,01%
1.644
ΑΝΔΡΟ
+0,29%
6.9
ΑΡΑΙΓ
+2,57%
13.16
ΑΣΚΟ
-0,74%
2.67
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.2
ΑΤΕΚ
+8,47%
0.41
ΑΤΡΑΣΤ
+0,25%
8.12
ΑΤΤ
-0,88%
11.3
ΑΤΤΙΚΑ
-1,23%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,15%
6.03
ΒΙΟΚΑ
+0,77%
2.63
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.435
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
+4,27%
2.44
ΓΕΒΚΑ
+1,19%
1.7
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,84%
16.88
ΔΑΑ
+0,63%
8.352
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,51%
11.69
ΔΟΜΙΚ
-2,22%
4.635
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,58%
0.344
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.685
ΕΕΕ
+0,13%
31.7
ΕΚΤΕΡ
-1,13%
4.365
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+1,63%
2.5
ΕΛΛ
-1,74%
14.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,67%
2.69
ΕΛΠΕ
-0,18%
8.43
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,89%
1.816
ΕΛΧΑ
-0,99%
2.01
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12.04
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.35
ΕΤΕ
+0,25%
8.1
ΕΥΑΠΣ
+2,17%
3.29
ΕΥΔΑΠ
+1,56%
5.85
ΕΥΡΩΒ
+0,68%
2.079
ΕΧΑΕ
+1,88%
5.42
ΙΑΤΡ
+0,59%
1.695
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.41
ΙΛΥΔΑ
+1,70%
1.795
ΙΝΚΑΤ
+1,49%
5.46
ΙΝΛΙΦ
-0,40%
4.98
ΙΝΛΟΤ
+0,52%
1.154
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.19
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,47%
4.22
ΙΝΤΕΤ
-1,56%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,41%
3.69
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
+0,33%
1.525
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,31%
1.635
ΚΟΡΔΕ
+1,55%
0.524
ΚΟΥΑΛ
-2,58%
1.208
ΚΟΥΕΣ
+0,70%
5.73
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,47%
10.65
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+1,82%
1.4
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.85
ΛΑΜΔΑ
+0,57%
7.1
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.06
ΛΕΒΚ
-4,62%
0.33
ΛΕΒΠ
+19,39%
0.394
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,69%
1.46
ΛΟΥΛΗ
+1,51%
2.69
ΜΑΘΙΟ
-2,36%
1.035
ΜΕΒΑ
-1,81%
3.8
ΜΕΝΤΙ
+0,34%
2.97
ΜΕΡΚΟ
+5,78%
47.6
ΜΙΓ
+2,90%
4.08
ΜΙΝ
-3,28%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,55%
27.5
ΜΟΝΤΑ
+2,40%
3.42
ΜΟΤΟ
+0,50%
3.035
ΜΟΥΖΚ
-1,37%
0.72
ΜΠΕΛΑ
-0,72%
27.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.965
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
+0,05%
39.02
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.84
ΝΑΥΠ
-2,87%
0.946
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
-0,56%
0.356
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.5
ΟΛΠ
+1,21%
25.1
ΟΛΥΜΠ
-2,45%
2.79
ΟΠΑΠ
-0,77%
15.41
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,76%
0.919
ΟΤΕ
-0,48%
14.43
ΟΤΟΕΛ
+0,47%
12.9
ΠΑΙΡ
-1,65%
1.195
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
+2,12%
3.86
ΠΕΤΡΟ
+1,77%
9.2
ΠΛΑΘ
+0,13%
4.005
ΠΛΑΚΡ
+0,65%
15.5
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.148
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+5,81%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.7
ΣΑΡ
0,00%
11.6
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+3,24%
0.382
ΣΙΔΜΑ
-0,27%
1.88
ΣΠΕΙΣ
+1,98%
8.24
ΣΠΙ
+1,14%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,11%
18.78
ΤΖΚΑ
+1,94%
1.58
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.15
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,58%
1.72
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,50%
0.27
ΦΡΛΚ
+1,70%
4.18
ΧΑΙΔΕ
+6,06%
0.7

GLAMI: Πόσα ξόδεψαν οι e shoppers σε προϊόντα μόδας το 2023

Σημαντική αλλαγή παρατηρήθηκε στην καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων e-shoppers κατά τη διάρκεια του 2023, συγκριτικά με το 2022, στο πλαίσιο της ετήσιας ανασκόπησης Fashion (Re)search της ευρωπαϊκής πλατφόρμας αναζήτησης μόδας GLAMI. Τα αποτελέσματα της έρευνας προέκυψαν από τις απαντήσεις 4.246 Ελλήνων καταναλωτών στο διαδίκτυο, σχετικά με τις αγοραστικές τους συνήθειες.

Αναλυτικότερα, το μεγαλύτερο ποσοστό (46,8%) των συμμετεχόντων επέλεξε να διαθέσει 50 ευρώ έως 100 ευρώ μηνιαίως σε ηλεκτρονικές αγορές μόδας το 2023. Συγκεκριμένα, το 65,9% δαπάνησε λιγότερα χρήματα σε ρούχα και παπούτσια σε σχέση με το 2022, αφού η πλειονότητα (45,5%) θεώρησε πως οι τιμές αυξήθηκαν κατά πολύ.

Οι χαμηλότερες τιμές στο διαδίκτυο ήταν βασικό κίνητρο ώστε το 69,8% των Ελλήνων e-shoppers να εξακολουθήσει να επιλέγει τις διαδικτυακές αγορές από τα φυσικά καταστήματα, μία συμπεριφορά που ισχύει σε ακόμη 8 ευρωπαϊκές χώρες όπου δραστηριοποιείται το GLAMI και συμμετείχαν στην έρευνα (Τσεχία, Σλοβακία, Ρουμανία, Ουγγαρία, Βουλγαρία, Ιταλία, Κροατία και Σλοβενία).

Αύξηση τιμών στα ρούχα, τα παπούτσια και τα αξεσουάρ παρατήρησαν οι Έλληνες καταναλωτές το 2023. Συγκεκριμένα το 45,5% απάντησε πως οι λιανικές τιμές στον χώρο της μόδας αυξήθηκαν κατά πολύ -μόνο το 9,2% των ερωτηθέντων στο πλαίσιο της έρευνας μόδας Fashion (Re)search του GLAMI θεωρεί πως παρέμειναν στο ίδιο επίπεδο- με το 34,8% των Ελλήνων e-shoppers να επενδύσει λιγότερο σε premium ή ανώτερης ποιότητας προϊόντα.

Ο ορισμός ενός αυστηρού budget ήταν κυρίαρχη τάση στις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων για το 2023 όσον αφορά στα προϊόντα μόδας, όπως προκύπτει από την πιο πρόσφατη έρευνα μόδας Fashion (Re)search του GLAMI. Το 46,8% των Ελλήνων δαπάνησε 50 ευρώ-100 ευρώ μηνιαίως, το 19,3% μεταξύ 100-200 ευρώ και μόνο ένα 5,3% μπόρεσε να ξοδέψει 200-300 ευρώ τον μήνα. Αξίζει επίσης να σημειωθεί, πως ένα ποσοστό της τάξης του 18,7% διέθεσε λιγότερα από 50 ευρώ τον μήνα σε ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ. Οι ίδιες αγοραστικές συνήθειες επικράτησαν και στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές που δραστηριοποιείται το GLAMI, με εξαίρεση τη Βουλγαρία όπου το μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτηθέντων (30,3%) στο πλαίσιο της έρευνας του GLAMI, απάντησε πως διέθεσε 100-200 ευρώ τον μήνα για αγορές μόδας.

Οι Έλληνες καταναλωτές το 2023 έκαναν σημαντικά λιγότερες αγορές, επιλέγοντας μόνο τα «απαραίτητα» (56,5%) ή αγοράζοντας μόνο προϊόντα σε έκπτωση (41,1%). Ένα μικρότερο ποσοστό 20,7% επέλεξε να αγοράσει λιγότερο premium ή ακόμη και secondhand προϊόντα (4,6%).

Την ίδια στιγμή, οι χαμηλές τιμές που προσφέρονται από τα e-shops αποτελούν βασικό παράγοντας επιλογής διαδικτυακών αγορών για το 69,8% των Ελλήνων καταναλωτών. Επίσης, σημαντικό πλεονέκτημα αποτελεί και το γεγονός ότι εξοικονομούν χρόνο εφόσον δεν χρειάζεται να μετακινηθούν (60,7%) καθώς και η προσφορά περισσότερων διαθέσιμων επιλογών όσον αφορά στα brands και τις τάσεις που μπορούν να ανακαλύψουν online (53,3%). H δυνατότητα σύγκρισης των τιμών και των διαδικτυακών προσφορών αποτελεί επίσης κίνητρο για το 45,2% των Ελλήνων που επιλέγουν το ηλεκτρονικό εμπόριο, όπως και οι εκπτωτικοί κωδικοί (promocodes) που πολύ συχνά προσφέρουν τα e-shops (30,6%). Τέλος, οι online διαφημίσεις φαίνεται να επηρεάζουν μόνο το 5,9% των Ελλήνων e-shoppers.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!