Γ.Δ.
1473.53 0,00%
ACAG
0,00%
6.32
CENER
0,00%
8.35
CNLCAP
0,00%
8
DIMAND
0,00%
9.67
OPTIMA
0,00%
11.02
TITC
0,00%
30.1
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
0,00%
1.482
ΑΒΕ
0,00%
0.471
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.225
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.95
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
0,00%
1.6205
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.88
ΑΡΑΙΓ
0,00%
12.79
ΑΣΚΟ
0,00%
2.68
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.32
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.1
ΑΤΤ
0,00%
11.4
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.44
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
6.05
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.54
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.355
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.34
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.65
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.58
ΔΑΑ
0,00%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
0,00%
11.34
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.78
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.359
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.655
ΕΕΕ
0,00%
31.42
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.475
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
0,00%
2.47
ΕΛΛ
0,00%
14.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.6
ΕΛΠΕ
0,00%
8.33
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.34
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.786
ΕΛΧΑ
0,00%
2.02
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.33
ΕΤΕ
0,00%
8.14
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.18
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.78
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.034
ΕΧΑΕ
0,00%
5.16
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.42
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.75
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.39
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.99
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.15
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.2
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.5
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.255
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.665
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
0,00%
1.5
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.625
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.53
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.256
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.64
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.4
ΛΑΒΙ
0,00%
0.86
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.95
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
0,00%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.62
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.08
ΜΕΒΑ
0,00%
3.9
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.93
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.965
ΜΙΝ
0,00%
0.63
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
27.24
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.34
ΜΟΤΟ
0,00%
3.01
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
0,00%
30
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
39.06
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
0,00%
0.99
ΞΥΛΚ
0,00%
0.268
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.346
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.1
ΟΛΠ
0,00%
24.75
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.9
ΟΠΑΠ
0,00%
15.57
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.918
ΟΤΕ
0,00%
14.3
ΟΤΟΕΛ
0,00%
12.74
ΠΑΙΡ
0,00%
1.175
ΠΑΠ
0,00%
2.62
ΠΕΙΡ
0,00%
3.789
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.94
ΠΛΑΘ
0,00%
4.005
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
0,00%
4.79
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.695
ΣΑΡ
0,00%
11.6
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.372
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.905
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.94
ΣΠΙ
0,00%
0.726
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
18.46
ΤΖΚΑ
0,00%
1.615
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.714
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.29
ΦΡΛΚ
0,00%
4.18
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

Loud Budgeting: H τάση της αποταμίευσης που κατακλύζει το TikTok

To «Loud Budgeting» είναι ο όρος που εφηύρε στο TikTok ο κωμικός Λούκας Μπατλ για να περιγράψει μία νέα τάση που αρχίζουν να υιοθετούν οι νεότερες γενιές απέναντι στον καταναλωτισμό. Κόντρα στην υπερκατανάλωση και την εμμονή με τα υλικά αγαθά που πριμοδοτούν οι influencers, άτομα νεότερων ηλικιών -που αντιμετωπίζουν χαμηλότερους μισθούς και οικονομική επισφάλεια, αλλά σε μία εποχή πολλών ψηφιακών επιρροών- στρέφονται προς την καλώς νοούμενη «τσιγκουνιά». Τον «ενσυνείδητο καταναλωτισμό» που λαμβάνει υπ’ όψιν τα κοινωνικά δεδομένα, απομυθοποιεί την κατοχή υλικών αγαθών. Και πλέον δεν κρύβεται. Δηλαδή θεωρεί προσόν και όχι μειονέκτημα την συγκρατημένη τσέπη. Εξ ου και ο όρος «loud» (δηλαδή το να κάνεις budgeting, δηλαδή να υπολογίζεις τα χρήματά σου και να κάνεις οικονομία χωρίς να το κρύβεις, αλλά αντίθετα, φωνάζοντάς το δυνατά).

@lukasbattle Replying to @operelly ♬ original sound – Lukas Battle

Δεν είναι τυχαίο πως η τάση αυτή δημιουργήθηκε στο TikTok, την κατ’εξοχήν πλατφόρμα των νεότερων γενιών, και εκείνη στην οποία εναλλάσσονται σε ταχείς ρυθμούς τα οπτικοακουστικά ερεθίσματα. Δεκάδες χρήστες ανεβάζουν βίντεο στην εφαρμογή, με τα οποία συμβουλεύουν με ποιους τρόπους μπορεί κανείς να αυξήσει τα εισοδήματά του και να αποταμιεύσει.

@mohaewithjennypark 💙💙 3 ways to uplevel your finances and loud budget in 2024. Ps — while managing your finances are important, increasing your earning potential is KEY!!! #loudbudgeting #loudbudgetingtips #wealth #money #personalfinancetips ♬ original sound – jenny park

Η τάση είναι το αντίθετο της λεγόμενης «quiet luxury» (σιωπηλής πολυτέλειας)

Σε μία περίοδο κατά την οποία τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κυριαρχούνται από τη λεγόμενη «σιωπηλή πολυτέλεια», μία διακριτική επίδειξη πλούτη και την έμφαση στην συγκέντρωση εμπειριών -οι οποίες όμως κοστίζουν εξίσου, όπως για παράδειγμα, τα συχνά και πολυτελή ταξίδια- το loud budgeting «απενοχοποιεί» την προσεκτική διαχείριση του προϋπολογισμού και την κάνει ξανά «κουλ» και κοινωνικά αποδεκτή.

Ο Μπατλ εφηύρε τον όρο μετά από μία νύχτα υπερβολικής σπατάλης, από την οποία ξύπνησε σκεπτόμενος πως το «δεν θέλω να ξοδεύω» πρέπει να γίνει το νέο ρητό του. Σημαίνει να λαμβάνει κανείς μέτρα για να περιορίζει τα έξοδα, όπως ο λεγόμενος «Στεγνός Ιανουάριος» (Dry January), όσοι συμμετέχουν στον οποίο παίρνουν την απόφαση να μαγειρεύουν στο σπίτι, αντί να δειπνούν σε εστιατόρια, και να κοινωνικοποιούνται στη διάρκεια της ημέρας και όχι αργά το βράδυ, κάτι που περιορίζει τα έξοδα του κλάμπινγκ.

Πέρα από τάση, η συνήθεια αυτή της αποταμίευσης επεκτείνεται και πέρα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η πιστοποιημένη οικονομική σύμβουλος Σοφία Μπέρα Ντέιγκλ υποστηρίζει την ιδέα, σημειώνει όμως πως για να είναι αποτελεσματική, όσοι την εφαρμόζουν θα πρέπει να σχεδιάζουν το «low budgeting» με βάση τις οικονομικές τους δυνατότητες. Συνιστά δε τη χρήση εργαλείων εξοικονόμησης και εφαρμογών που παρακολουθούν τα έξοδα και την κατανομή κόστους.

Προς τον ενσυνείδητο καταναλωτισμό

Ο σύγχρονος τρόπος ζωής το «φωνάζει» με αρκετούς τρόπους και μία μερίδα ανθρώπων αρχίζει να λαμβάνει το μήνυμα: Η υπερκατανάλωση που πυροδοτεί την επιτάχυνση της κλιματικής αλλαγής, ο πληθωρισμός που στραγγαλίζει τα εισοδήματα και η κοινωνική συνειδητοποίηση (η αίσθηση του τρόπου ζωής και των δυσκολιών που αντιμετωπίζει ο πλησίον), οδηγούν προς μία πιο ενσυνείδητη στάση απέναντι στα υλικά αγαθά. Παράλληλα life coaching και ψυχοθεραπεία εστιάζουν στο πώς τα αποκτήματα δεν φέρνουν την πληρότητα και την ευτυχία, και στην αξία αντίθετα που λαμβάνει η συμμετοχή στην κοινότητα και η προσφορά στην τόνωση του προσωπικού αξιακού συστήματος των ανθρώπων και στην ενίσχυση αυτοπεποίθησης, αυταξίας και πληρότητας. Παράλληλα, η χρηστή διαχείριση των οικονομικών και η απόκτηση πληροφορίας για το πώς αυτό μπορεί να επιτευχθεί ενδυναμώνει τον καταναλωτή και ενισχύει τoν «οικονομικό αλφαβητισμό» στις νεότερες γενιές.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!