Γ.Δ.
1481.14 +0,27%
ACAG
-0,32%
6.26
CENER
-0,60%
8.35
CNLCAP
+0,62%
8.1
DIMAND
-0,62%
9.55
OPTIMA
+0,36%
11.24
TITC
+1,60%
31.7
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+0,55%
1.468
ΑΒΕ
+6,87%
0.498
ΑΔΜΗΕ
+0,45%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-1,64%
0.9
ΑΛΜΥ
-0,36%
2.74
ΑΛΦΑ
-0,09%
1.626
ΑΝΔΡΟ
+0,58%
6.92
ΑΡΑΙΓ
+0,39%
12.88
ΑΣΚΟ
-0,37%
2.68
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,25%
8.12
ΑΤΤ
-0,88%
11.3
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.43
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,16%
6.11
ΒΙΟΚΑ
+0,77%
2.63
ΒΙΟΣΚ
+1,05%
1.45
ΒΙΟΤ
+5,47%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
+2,56%
2.4
ΓΕΒΚΑ
-0,60%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,48%
16.82
ΔΑΑ
+1,18%
8.398
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+0,34%
11.79
ΔΟΜΙΚ
+0,95%
4.785
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.342
ΕΒΡΟΦ
+0,89%
1.7
ΕΕΕ
-0,06%
31.64
ΕΚΤΕΡ
-0,79%
4.38
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+0,41%
2.47
ΕΛΛ
-1,39%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,67%
2.69
ΕΛΠΕ
-0,30%
8.42
ΕΛΣΤΡ
+0,42%
2.37
ΕΛΤΟΝ
+0,89%
1.816
ΕΛΧΑ
-0,74%
2.015
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
+0,17%
12.06
ΕΣΥΜΒ
-0,75%
1.33
ΕΤΕ
-0,62%
8.03
ΕΥΑΠΣ
+2,17%
3.29
ΕΥΔΑΠ
+1,56%
5.85
ΕΥΡΩΒ
-0,44%
2.056
ΕΧΑΕ
+1,88%
5.42
ΙΑΤΡ
0,00%
1.685
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.41
ΙΛΥΔΑ
+1,42%
1.79
ΙΝΚΑΤ
-0,56%
5.35
ΙΝΛΙΦ
-0,80%
4.96
ΙΝΛΟΤ
-0,52%
1.142
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.19
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,89%
4.32
ΙΝΤΕΤ
-1,56%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,82%
3.705
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,99%
1.505
ΚΕΠΕΝ
+2,00%
2.04
ΚΛΜ
-0,31%
1.625
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.516
ΚΟΥΑΛ
-0,48%
1.234
ΚΟΥΕΣ
+1,05%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,47%
10.65
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-1,45%
1.355
ΛΑΒΙ
+0,35%
0.856
ΛΑΜΔΑ
-0,42%
7.03
ΛΑΜΨΑ
+0,59%
34
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.06
ΛΕΒΚ
-1,73%
0.34
ΛΕΒΠ
-9,09%
0.3
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.45
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.65
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.06
ΜΕΒΑ
-2,58%
3.77
ΜΕΝΤΙ
+0,34%
2.97
ΜΕΡΚΟ
+4,44%
47
ΜΙΓ
+0,88%
4
ΜΙΝ
+4,10%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,52%
27.22
ΜΟΝΤΑ
+4,19%
3.48
ΜΟΤΟ
+0,83%
3.045
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,86%
28.04
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,51%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
+0,26%
39.1
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.84
ΝΑΥΠ
0,00%
0.974
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.358
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.5
ΟΛΠ
+0,40%
24.9
ΟΛΥΜΠ
-1,75%
2.81
ΟΠΑΠ
-0,06%
15.52
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,43%
0.93
ΟΤΕ
-0,21%
14.47
ΟΤΟΕΛ
0,00%
12.84
ΠΑΙΡ
-0,82%
1.205
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,32%
3.83
ΠΕΤΡΟ
+0,89%
9.12
ΠΛΑΘ
+0,25%
4.01
ΠΛΑΚΡ
-1,30%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,87%
1.156
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+4,98%
5.06
ΡΕΒΟΙΛ
+1,18%
1.72
ΣΑΡ
0,00%
11.6
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+2,43%
0.379
ΣΙΔΜΑ
+0,80%
1.9
ΣΠΕΙΣ
+1,49%
8.2
ΣΠΙ
+1,14%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,27%
18.85
ΤΖΚΑ
-0,65%
1.54
ΤΡΑΣΤΟΡ
-3,48%
1.11
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,94%
1.726
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,50%
0.27
ΦΡΛΚ
+0,97%
4.15
ΧΑΙΔΕ
-8,33%
0.605

Το 97% των Ιnfluencers διαφημίζει προϊόντα χωρίς να το λέει

Το 97% από τους influencers αναρτούσαν εμπορικό περιεχόμενο, αλλά μόνο ένας στους πέντε ανέφερε συστηματικά ότι το περιεχόμενό τους ήταν διαφήμιση, σύμφωνα με έρευνα της Κομισιόν και των εθνικών αρχών προστασίας των καταναλωτών από 22 κράτη μέλη.

Στόχος της έρευνας ήταν να εξακριβωθεί κατά πόσον οι influencers γνωστοποιούν τις διαφημιστικές τους δραστηριότητες, όπως απαιτείται από τη νομοθεσία της ΕΕ για τους καταναλωτές. Ελέγχθηκαν οι αναρτήσεις 576 influencers που δημοσιεύτηκαν σε μεγάλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.

Τα ευρήματα της έρευνας για τους influencers

  • Το 97% δημοσίευσε αναρτήσεις με εμπορικό περιεχόμενο, αλλά μόνο το 20% το αποκάλυπτε συστηματικά ως διαφήμιση,
  • το 78% των επαληθευμένων influencers ασκούσαν εμπορική δραστηριότητα- ωστόσο μόνο το 36% ήταν εγγεγραμμένοι ως έμποροι σε εθνικό επίπεδο,
  • το 30% δεν παρείχε στοιχεία της εταιρείας στις αναρτήσεις του, όπως διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, επωνυμία εταιρείας, ταχυδρομική διεύθυνση ή αριθμό μητρώου,
  • το 38% από αυτούς δεν χρησιμοποιούσαν τις ετικέτες της πλατφόρμας που χρησιμεύουν για την αποκάλυψη του εμπορικού περιεχομένου, όπως η επιλογή «πληρωμένη συνεργασία» στο Instagram, αντιθέτως, οι εν λόγω influencers επέλεξαν διαφορετική διατύπωση, όπως «συνεργασία» (16%), «σύμπραξη» (15%) ή γενικές ευχαριστίες προς το εμπορικό σήμα του συνεργάτη (11%,),
  • το 40% των επιρροών που ελέγχθηκαν έκαναν τη γνωστοποίηση ορατή κατά τη διάρκεια ολόκληρης της εμπορικής επικοινωνίας. Το 34% των προφίλ των influencers έκαναν τη γνωστοποίηση άμεσα ορατή χωρίς να χρειάζονται πρόσθετα βήματα, όπως με κλικ στο «διαβάστε περισσότερα» ή με κύλιση προς τα κάτω,
  • Το 40% των influencers  υποστήριζε τα δικά του προϊόντα, υπηρεσίες ή εμπορικά σήματα. Το 60% αυτών δεν γνωστοποιούσε με συνέπεια ή καθόλου τη διαφήμιση,
  • το 44% των influencers είχαν τις δικές τους ιστοσελίδες, από τις οποίες η πλειοψηφία ήταν σε θέση να πουλήσει απευθείας.

Επόμενα βήματα

Ως αποτέλεσμα της σάρωσης, 358 παράγοντες επιρροής επελέγησαν για περαιτέρω έρευνα. Οι εθνικές αρχές θα επικοινωνήσουν τώρα μαζί τους για να τους ζητήσουν να ακολουθήσουν τους ισχύοντες κανόνες. Εάν χρειαστεί, ενδέχεται να ληφθούν περαιτέρω μέτρα επιβολής, σύμφωνα με τις εθνικές διαδικασίες.

Η Επιτροπή θα αναλύσει τα αποτελέσματα της σάρωσης επίσης υπό το πρίσμα των νομικών υποχρεώσεων των πλατφορμών βάσει της DSA και θα λάβει τα αναγκαία μέτρα επιβολής, ανάλογα με την περίπτωση.

Οι προβληματικές πρακτικές μάρκετινγκ καταδεικνύουν τη σημασία της ύπαρξης σύγχρονης και ισχυρής νομοθεσίας που να είναι επαρκής για τη διασφάλιση της ψηφιακής δικαιοσύνης για τους καταναλωτές στο διαδίκτυο. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα αποτελέσματα της σάρωσης θα τροφοδοτήσουν επίσης τον έλεγχο καταλληλότητας της ψηφιακής δικαιοσύνης για τη νομοθεσία της ΕΕ για τους καταναλωτές, ο οποίος θα δρομολογηθεί την άνοιξη του 2022 από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Σκοπός αυτού του ελέγχου καταλληλότητας είναι να εκτιμηθούν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές στις ψηφιακές αγορές και να προσδιοριστεί κατά πόσον η ισχύουσα νομοθεσία της ΕΕ είναι επαρκής για να διασφαλίσει υψηλό επίπεδο προστασίας των καταναλωτών ή κατά πόσον θα χρειαζόταν στοχευμένες αλλαγές για την καλύτερη αντιμετώπιση των ζητημάτων αυτών.

Ο έλεγχος καταλληλότητας αξιολογεί την οδηγία για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, την οδηγία για τα δικαιώματα των καταναλωτών και την οδηγία για τις καταχρηστικές συμβατικές ρήτρες. Εξετάζει την επάρκεια των εν λόγω οδηγιών όσον αφορά την αντιμετώπιση ζητημάτων προστασίας των καταναλωτών, όπως τα σκοτεινά πρότυπα, οι πρακτικές εξατομίκευσης, το μάρκετινγκ επηρεαστών, οι ακυρώσεις συμβάσεων, το μάρκετινγκ εικονικών αντικειμένων ή η εθιστική χρήση ψηφιακών προϊόντων, μεταξύ άλλων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!