Γ.Δ.
1496.6 +0,33%
ACAG
-0,49%
6.1
CENER
0,00%
8.73
CNLCAP
+0,63%
8
DIMAND
+0,43%
9.42
OPTIMA
+0,17%
11.62
TITC
-0,49%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,61%
1.642
ΑΒΕ
0,00%
0.487
ΑΔΜΗΕ
+0,67%
2.255
ΑΚΡΙΤ
-1,68%
0.88
ΑΛΜΥ
+1,79%
2.85
ΑΛΦΑ
+0,81%
1.68
ΑΝΔΡΟ
-0,29%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,23%
13.15
ΑΣΚΟ
+0,74%
2.72
ΑΣΤΑΚ
-0,84%
7.1
ΑΤΕΚ
-9,95%
0.38
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.4
ΑΤΤ
+3,18%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.42
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,14%
6.2
ΒΙΟΚΑ
+1,50%
2.7
ΒΙΟΣΚ
+2,16%
1.42
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+0,96%
1.58
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,36%
16.82
ΔΑΑ
+0,38%
8.382
ΔΑΙΟΣ
-8,99%
3.44
ΔΕΗ
+0,60%
11.72
ΔΟΜΙΚ
+0,86%
4.69
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.34
ΕΒΡΟΦ
+0,59%
1.695
ΕΕΕ
+0,31%
32.4
ΕΚΤΕΡ
-1,28%
4.245
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
0,00%
2.45
ΕΛΛ
0,00%
14.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,19%
2.665
ΕΛΠΕ
-0,40%
8.62
ΕΛΣΤΡ
+1,24%
2.45
ΕΛΤΟΝ
+0,32%
1.872
ΕΛΧΑ
+3,72%
2.09
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12.06
ΕΣΥΜΒ
+0,36%
1.385
ΕΤΕ
+0,93%
8.428
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.28
ΕΥΔΑΠ
-0,50%
5.99
ΕΥΡΩΒ
+0,48%
2.11
ΕΧΑΕ
+0,76%
5.29
ΙΑΤΡ
-2,32%
1.685
ΙΚΤΙΝ
-0,70%
0.427
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.77
ΙΝΚΑΤ
-1,13%
5.23
ΙΝΛΙΦ
+1,21%
5
ΙΝΛΟΤ
+1,37%
1.18
ΙΝΤΕΚ
-0,16%
6.06
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.34
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.265
ΙΝΤΚΑ
+0,28%
3.61
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
+2,33%
1.54
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+1,24%
1.635
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.536
ΚΟΥΑΛ
+0,94%
1.286
ΚΟΥΕΣ
-1,55%
5.7
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.35
ΛΑΒΙ
+0,72%
0.977
ΛΑΜΔΑ
+0,43%
6.93
ΛΑΜΨΑ
0,00%
34.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
-9,50%
0.324
ΛΕΒΠ
0,00%
0.288
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.45
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.75
ΜΑΘΙΟ
-3,45%
0.98
ΜΕΒΑ
0,00%
3.91
ΜΕΝΤΙ
+2,76%
2.98
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
+2,03%
4.03
ΜΙΝ
0,00%
0.57
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,36%
27.8
ΜΟΝΤΑ
-5,33%
3.02
ΜΟΤΟ
+1,32%
3.07
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
-0,07%
27.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.35
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.965
ΜΠΤΚ
0,00%
0.48
ΜΥΤΙΛ
-0,47%
38.46
ΝΑΚΑΣ
-4,11%
2.8
ΝΑΥΠ
+3,04%
0.948
ΞΥΛΚ
+0,68%
0.296
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+19,32%
0.525
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
21.8
ΟΛΠ
-0,40%
25.1
ΟΛΥΜΠ
-1,08%
2.74
ΟΠΑΠ
-0,19%
15.51
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,32%
0.932
ΟΤΕ
-0,14%
14.2
ΟΤΟΕΛ
-0,47%
12.6
ΠΑΙΡ
0,00%
1.16
ΠΑΠ
-1,18%
2.52
ΠΕΙΡ
+0,23%
3.875
ΠΕΤΡΟ
+0,43%
9.3
ΠΛΑΘ
+0,37%
4.06
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
+1,68%
1.214
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,37%
5.39
ΡΕΒΟΙΛ
+1,18%
1.71
ΣΑΡ
+1,23%
11.52
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.0385
ΣΕΝΤΡ
+1,85%
0.386
ΣΙΔΜΑ
+1,57%
1.94
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.76
ΣΠΙ
0,00%
0.716
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
18.4
ΤΖΚΑ
0,00%
1.6
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,11%
1.744
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.252
ΦΡΛΚ
-0,12%
4.095
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.65

Σταϊκούρας: Προτεραιότητα οι επενδύσεις στις υπηρεσίες logistics

Για τις επενδύσεις που πραγματοποιούνται στην εφοδιαστική αλυσίδα με στόχο «να καταστήσουμε την Ελλάδα τη βασική πύλη εισόδου των εμπορευματικών φορτίων προς την Ευρώπη, παρά τις πολλαπλές αντιξοότητες και προκλήσεις», μίλησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, στην ομιλία του στο 2ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Green Transport & Logistics, με τίτλο «Navigating the Future 2».

Ειδικότερα, ο κ. Σταϊκούρας επεσήμανε την πρωτοβουλία της Κυβέρνησης για τους νέους, ευρωπαϊκούς σιδηροδρομικούς εμπορευματικούς διαδρόμους, όπως είναι o «3Seas» και ο «Western Balkans – East Mediterranean», οι οποίοι μπορούν να προσδώσουν σημαντική δυναμική στην εγχώρια εμπορευματική δραστηριότητα.

«Υποβάλαμε πρόταση χρηματοδότησης από το Πρόγραμμα ”Συνδέοντας την Ευρώπη – 2” (CEF-2) για τα έργα της αναβάθμισης των τμημάτων ΣΚΑ – Οινόη και Λιόσια – Κόρινθος,  της γραμμής Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας και της υλοποίησης των έργων Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο και Ρίο – Πάτρα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Πρόσθεσε δε ότι με βάση την Εθνική Στρατηγική για την Εφοδιαστική Αλυσίδα αναβαθμίζονται, ταυτόχρονα, οι υπηρεσίες και οι λειτουργίες του κλάδου, με τη δημιουργία νέων εμπορευματικών κέντρων, τον ψηφιακό μετασχηματισμό, τη Βιώσιμη και Πράσινη Εφοδιαστική, αλλά και τη βελτίωση του επιπέδου εκπαίδευσης των επαγγελματιών.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα:

Οι δυνατότητες της Ελλάδας για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου των εμπορευματικών μεταφορών είναι πολύ μεγάλες.

Η γεωγραφική θέση της χώρας μας και ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ελληνικής ναυτιλίας στις θαλάσσιες μεταφορές δημιουργούν σημαντικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Σε αυτή την κατεύθυνση εργαζόμαστε σοβαρά και μεθοδικά.

Με βάση την κατάταξη της Παγκόσμιας Τράπεζας, ο κλάδος της ελληνικής εφοδιαστικής αλυσίδας ανέβηκε – παγκοσμίως – στη 19η θέση το 2023, από την 42η θέση το 2018. Οι εμπορευματικές μεταφορές συνεισφέρουν κατά το 1/10 στο ελληνικό ΑΕΠ.

Για αυτόν τον λόγο, οι επενδύσεις στις υποδομές και τις υπηρεσίες της εφοδιαστικής αλυσίδας αποτελούν στρατηγική προτεραιότητα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, παρά τις υφιστάμενες, πολλαπλές και συνεχείς αντιξοότητες και προκλήσεις.

Ενδεικτικά, πρόσφατα, οι ζημιές που προκλήθηκαν από τις καταστροφικές πλημμύρες του «Daniel» στη βασική σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη προκάλεσαν δυσλειτουργίες στη διακίνηση των εμπορευμάτων, με σημαντικό κόστος για την εθνική οικονομία. Σε συνεργασία με τον ΟΣΕ κατεβλήθη τεράστια προσπάθεια για την προσωρινή αποκατάστασή της, ώστε να εκκινήσει η μεταφορά εμπορευμάτων που είχαν συσσωρευθεί, κυρίως στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.

Μέσα στην επόμενη διετία, πρόκειται να ολοκληρωθεί η μόνιμη αποκατάσταση τόσο της βασικής γραμμής όσο και των δύο καθέτων, το κόστος των οποίων εκτιμάται στα 450 εκατ. ευρώ, με πόρους και από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Συγχρόνως με την ανάταξη και τον εκσυγχρονισμό του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου, προωθούμε τον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό του ελληνικού σιδηροδρόμου, που περιλαμβάνει τη σύνδεσή του με τα λιμάνια και τις ΒΙΠΕ, ώστε να εξασφαλίζεται η καλύτερη μεταφορά των φορτίων.

Στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο έχουν περιληφθεί οι συνδέσεις με τα εμπορευματικά λιμάνια στη Βόρεια Ελλάδα (Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη), η σύνδεση με τον εμπορευματικό Λιμένα Πάτρας και η επέκταση προαστιακών συνδέσεων στην Αττική με τα λιμάνια Λαυρίου και Ραφήνας.

Παράλληλα, η Κυβέρνηση ανέλαβε πρωτοβουλία για τους νέους, ευρωπαϊκούς σιδηροδρομικούς εμπορευματικούς διαδρόμους, όπως είναι o «3Seas» και ο «Western Balkans – East Mediterranean».

Ενδεικτικά, προωθούμε το έργο της σύνδεσης «Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Αλεξανδρούπολη – Μπουργκάς – Βάρνα – Ρούσε». Επίσης, πριν από λίγες ημέρες, συναντήθηκα, στο Βελιγράδι, με τον Σέρβο ομόλογό μου. Συζητήσαμε για το πώς Ελλάδα και Σερβία μπορούν να επωφεληθούν από την εφαρμογή της πολιτικής του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών.

Στόχος μας είναι η δημιουργία ενός σύγχρονου σιδηρόδρομου στη γραμμή «Πειραιάς – Θεσσαλονίκη – Σκόπια – Βελιγράδι – Βουδαπέστη». Οι νέες περιφερειακές συνδέσεις θα προσδώσουν σημαντική δυναμική στην εγχώρια εμπορευματική δραστηριότητα.

Προς αυτή την κατεύθυνση, πριν λίγες ημέρες, υποβάλλαμε πρόταση χρηματοδότησης από το Πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη – 2» (CEF-2) για τα έργα:

  • της αναβάθμισης των τμημάτων ΣΚΑ – Οινόη και Λιόσια – Κόρινθος,
  • της αναβάθμισης της γραμμής Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, και
  • της υλοποίησης των έργων Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο και Ρίο – Πάτρα.

Ταυτόχρονα, προχωράμε στην αναβάθμιση των υπηρεσιών στις λειτουργίες της εφοδιαστικής αλυσίδας, με βάση την Εθνική Στρατηγική για την Εφοδιαστική Αλυσίδα, η οποία επικεντρώνεται στους εξής άξονες:

  • Αναβάθμιση των υποδομών, με αιχμές τη δημιουργία νέων εμπορευματικών κέντρων, όπως είναι το Θριάσιο Ι και ΙΙ, το μεγαλύτερο διαμετακομιστικό κέντρο της Νοτιανατολικής Ευρώπης στη Φυλή, και το πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη.
  • Ψηφιακός μετασχηματισμός, με πρωτοβουλίες όπως η συμμετοχή του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο συγχρηματοδοτούμενο έργο FENIX.

Το «Ελληνικό Παρατηρητήριο Μεταφορών και Logistics» συνδέει ψηφιακά την ελληνική με την ευρωπαϊκή αγορά, παρέχοντας χρήσιμα ποιοτικά και ποσοτικά δεδομένα για τη χάραξη στρατηγικής και τη λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων.

  • Η Βιώσιμη και Πράσινη Εφοδιαστική, με σκοπό τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του τομέα.
  • Η βελτίωση του επιπέδου εκπαίδευσης των επαγγελματιών του κλάδου.

Αιχμή αυτής της προσπάθειας είναι η ψηφιοποίηση των διαδικασιών, που ενισχύει την ανθεκτικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας, όπως απεδείχθη – άλλωστε – κατά την περίοδο της πανδημίας.

Η αδιάλειπτη ροή ηλεκτρονικών πληροφοριών στην αλυσίδα εφοδιασμού συνέβαλλε στην ενίσχυση του ηλεκτρονικού εμπορίου, διευκολύνοντας τις εταιρείες να αναπτύξουν καινοτόμες μεθόδους διακίνησης εμπορευμάτων, που απέφεραν μείωση του λειτουργικού κόστους και νέες υπηρεσίες εξυπηρέτησης πελατών.

Η στρατηγική του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών παραμένει αταλάντευτη.

Επενδύουμε, πολύπλευρα, στην εφοδιαστική αλυσίδα, με στόχο να καταστήσουμε την Ελλάδα τη βασική πύλη εισόδου των εμπορευματικών φορτίων προς την Ευρώπη.

Με σχέδιο, μεθοδικότητα και παραγωγική συνεργασία με όλους τους δημόσιους, ιδιωτικούς και επιστημονικούς φορείς που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά των εμπορευματικών μεταφορών και των logistics, είμαι αισιόδοξος ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!