Γ.Δ.
1482.38 +0,35%
ACAG
+0,16%
6.29
CENER
0,00%
8.4
CNLCAP
0,00%
8.05
DIMAND
0,00%
9.61
OPTIMA
-0,89%
11.1
TITC
+3,21%
32.2
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+0,68%
1.47
ΑΒΕ
0,00%
0.466
ΑΔΜΗΕ
+0,45%
2.21
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.915
ΑΛΜΥ
0,00%
2.75
ΑΛΦΑ
+0,40%
1.634
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.88
ΑΡΑΙΓ
+0,23%
12.86
ΑΣΚΟ
0,00%
2.69
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.1
ΑΤΤ
+1,32%
11.55
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.43
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,49%
6.13
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.61
ΒΙΟΣΚ
+0,70%
1.445
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.34
ΓΕΒΚΑ
+1,79%
1.71
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,12%
16.76
ΔΑΑ
+0,84%
8.37
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,19%
11.89
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.74
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.342
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.685
ΕΕΕ
+0,13%
31.7
ΕΚΤΕΡ
+0,11%
4.42
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+0,41%
2.47
ΕΛΛ
+0,70%
14.45
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,53%
2.66
ΕΛΠΕ
+0,06%
8.45
ΕΛΣΤΡ
+0,42%
2.37
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,99%
2.05
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12.04
ΕΣΥΜΒ
+1,12%
1.355
ΕΤΕ
+0,20%
8.096
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+2,08%
5.88
ΕΥΡΩΒ
-0,24%
2.06
ΕΧΑΕ
+1,32%
5.39
ΙΑΤΡ
-5,04%
1.6
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.41
ΙΛΥΔΑ
-0,28%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,19%
5.39
ΙΝΛΙΦ
0,00%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.19
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.24
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.28
ΙΝΤΚΑ
+0,54%
3.695
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
+1,97%
1.55
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.63
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.516
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.24
ΚΟΥΕΣ
+0,35%
5.71
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.375
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.85
ΛΑΜΔΑ
-0,42%
7.03
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.346
ΛΕΒΠ
0,00%
0.33
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.45
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.65
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.06
ΜΕΒΑ
0,00%
3.87
ΜΕΝΤΙ
+0,68%
2.98
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45
ΜΙΓ
0,00%
3.965
ΜΙΝ
+2,46%
0.625
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,74%
27.28
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.34
ΜΟΤΟ
0,00%
3.02
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,72%
28
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
+0,77%
39.3
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.84
ΝΑΥΠ
+1,44%
0.988
ΞΥΛΚ
0,00%
0.272
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.358
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.4
ΟΛΠ
-1,21%
24.5
ΟΛΥΜΠ
-0,70%
2.84
ΟΠΑΠ
-0,39%
15.47
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,43%
0.93
ΟΤΕ
-0,07%
14.49
ΟΤΟΕΛ
0,00%
12.84
ΠΑΙΡ
0,00%
1.215
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,08%
3.821
ΠΕΤΡΟ
+0,22%
9.06
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
-1,30%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,22%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+3,32%
4.98
ΡΕΒΟΙΛ
+2,06%
1.735
ΣΑΡ
+0,69%
11.68
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.37
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.885
ΣΠΕΙΣ
+0,74%
8.14
ΣΠΙ
+1,14%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,59%
18.91
ΤΖΚΑ
0,00%
1.55
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.15
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,58%
1.72
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.266
ΦΡΛΚ
0,00%
4.11
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.66

Σταϊκούρας: Eμβληματικό έργο υποδομής το Μπράλος, Άμφισσα

«Η κατασκευή του Τμήματος Μπράλος – Άμφισσα, του διαγώνιου οδικού άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο είναι ένα έργο που σχεδίασε, ωρίμασε, δρομολόγησε και υλοποιεί η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας». Αυτό δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, σε ημερίδα σχετικά με την κατασκευή του τμήματος «Μπράλος – Άμφισσα», που πραγματοποίησε το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Φωκίδας.

Όπως τόνισε ο κ. Σταϊκούρας, πρόκειται για ένα, ακόμη, εμβληματικό έργο υποδομής και ανάπτυξης για τη χώρα μας.

«Ο Διαγώνιος Οδικός Άξονας Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο συνιστά τμήμα του διεθνούς οδικού δικτύου Ε65. Αποτελεί τον συνδετήριο άξονα μεταξύ των αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ και Ιονίας Οδού, αλλά και σύνδεσης Ιονίου και Αιγαίου Πελάγους», σημείωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Το συνολικό μήκος του έργου είναι περίπου 31 χλμ. και συγχρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2021 – 2027, με προϋπολογισμό 262 εκατ. ευρώ.

Όπως δήλωσε ο Υπουργός, «αυτή τη στιγμή, σε όλη την επικράτεια, βρίσκονται σε εξέλιξη εκατοντάδες μικρά και μεγάλα οδικά έργα, με στόχο τις σύγχρονες υποδομές και τις ασφαλείς μεταφορές».

Τέλος, εξέφρασε την ισχυρή βούληση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να «τρέξουνε» τα έργα: «με καλούς ρυθμούς, με ποιότητα, αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα, ώστε να ενισχύσουμε τους ρυθμούς οικονομικής μεγέθυνσης και ανάπτυξης, να δημιουργήσουμε ακόμη περισσότερες, νέες, καλές θέσεις απασχόλησης και να τονώσουμε την κοινωνική και περιφερειακή συνοχή».

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα:

Η σημερινή μας συνάντηση αφορά την κατασκευή του Τμήματος Μπράλος – Άμφισσα, του διαγώνιου οδικού άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο.

Ένα έργο που σχεδίασε, ωρίμασε, δρομολόγησε και υλοποιεί η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Ένα, ακόμη, εμβληματικό έργο υποδομής και ανάπτυξης για τη χώρα μας.

Ο Διαγώνιος Οδικός Άξονας Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο συνιστά τμήμα του διεθνούς οδικού δικτύου Ε65. Αποτελεί τον συνδετήριο άξονα μεταξύ των αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ και Ιονίας Οδού, αλλά και σύνδεσης Ιονίου και Αιγαίου Πελάγους.

Εξυπηρετεί πλήθος διατοπικών και ευρύτερων μετακινήσεων, από την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα προς περιοχές της Δυτικής και Νότιας χώρας, με αυξημένη οδική ασφάλεια και ταχύτητα.

Το φυσικό αντικείμενο του έργου είναι η μελέτη και κατασκευή των παρεμβάσεων βελτίωσης του τμήματος Μπράλος – Άμφισσα, σε 2 υπο-τμήματα, το Μπράλος – Αρχή παράκαμψης Γραβιάς και Μεταλλεία Βωξίτη – Άμφισσα, συνολικού μήκους 24 χλμ., που αποτελεί και το αντικείμενο της παρούσας εργολαβίας.

Βέβαια, στο ίδιο οδικό τμήμα, υπάρχουν άλλα 2 χλμ. κατασκευασμένου έργου, που είναι η παράκαμψη της Γραβιάς, καθώς και το τμήμα από το τέλος της παράκαμψης Γραβιάς έως τα Μεταλλεία Βωξίτη, μήκους περίπου 5 χλμ., που αποτελεί αντικείμενο άλλης εργολαβίας, η οποία έχει ξεκινήσει εργασίες πέρυσι.

Συνεπώς, το οδικό τμήμα Μπράλος – Άμφισσα, που κατασκευάζεται, είναι συνολικού μήκους περίπου 31 χλμ.

Στο αντικείμενο της σύμβασης του συγκεκριμένου έργου, επαναλαμβάνω μήκους 24 χλμ., περιλαμβάνεται η κατασκευή μεγάλων τεχνικών έργων, όπως είναι η κατασκευή δύο (2) σηράγγων συνολικού μήκους περίπου 4,7 χλμ., επτά (7) γεφυρών συνολικού μήκους άνω του 1 χλμ., έξι (6) ισόπεδων κόμβων, ανισόπεδων και υπόγειων διαβάσεων, καθώς και ενός δικτύου δευτερευουσών οδών για τη σύνδεση με το λοιπό υφιστάμενο οδικό δίκτυο.

Όπως ανέφερα, το σημαντικό αυτό έργο αποτελεί μέρος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών.

Έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, αφού είναι συγχρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ 2021 – 2027, με προϋπολογισμό έργου, 262 εκατ. ευρώ. Δημοπρατήθηκε στις 15 Φεβρουαρίου 2022. Η σύμβαση υπεγράφη ένα χρόνο αργότερα, στις 15 Φεβρουαρίου 2023.

Στις 26 Σεπτεμβρίου 2023, μετά από συνεργασία των Υπουργείων Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών και Υποδομών & Μεταφορών, το έργο εντάχθηκε στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ 2021-2027», με δικαιούχο το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Έχει ήδη χορηγηθεί η προκαταβολή του έργου, ποσού περίπου 30,4 εκατ. ευρώ, με τον 1ο Λογαριασμό, και έχει εγκριθεί ο 2ος Λογαριασμός, ποσού 1,5 εκατ. ευρώ.

Στην παρούσα φάση έχει εγκατασταθεί η Ανάδοχος Εταιρεία, η Άβαξ, έχουν εκκινήσει πρόδρομες εργασίες και έχουν ανοίξει μέτωπα του έργου.

Παράλληλα, είμαστε στο στάδιο της υποβολής, του ελέγχου και της έγκρισης των οριστικών μελετών της σύμβασης του έργου.

Κατά το τελευταίο τρίμηνο, αποφασίστηκε και εξασφαλίστηκαν οι πόροι για την αναβάθμιση των δύο μονών σηράγγων σε δίδυμες σήραγγες μονής κατεύθυνσης.

Έτσι προωθείται η ασφάλεια και η ταχύτητα των μετακινήσεων.

Επίσης, η συντέλεση των απαλλοτριώσεων, με τη διαδικασία του Άρθρου 7α, βρίσκεται σε εξέλιξη. Το δικαστήριο έχει ορισθεί, μετά από αναβολή, για την 9η Απριλίου 2024.

Τέλος, έχουν συνταχθεί τα πρωτόκολλα εγκατάστασης από το Δασαρχείο Άμφισσας και το Δασαρχείο Λαμίας, και έχουν παραδοθεί οι δασικές εκτάσεις.

Η συμβατική ημερομηνία περαίωσης του έργου είναι η 15η Αυγούστου 2027. Ημερομηνία που θα πρέπει να επιδιώξουμε, όλοι μας, Ανάδοχος Εταιρεία και Πολιτεία, να επιτευχθεί!

Με αφορμή την έναρξη κατασκευής του σημερινού έργου, αυτή τη στιγμή, σε όλη την επικράτεια, βρίσκονται σε εξέλιξη εκατοντάδες μικρά και μεγάλα οδικά έργα, με στόχο τις σύγχρονες υποδομές και τις ασφαλείς μεταφορές.

Ανάμεσα σε αυτά και μεγάλα, εμβληματικά οδικά έργα στην ευρύτερη περιοχή της Στερεάς Ελλάδας.

Όλα αυτά, και πολλά άλλα, έχουμε την ισχυρή βούληση, μαζί με τον Υφυπουργό, κ. Ταχιάο και τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών, κ. Μαγουλά, καθώς και τις υπηρεσίες του Υπουργείου, να τα τρέξουμε με καλούς ρυθμούς, με ποιότητα, αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα, ώστε να ενισχύσουμε τους ρυθμούς οικονομικής μεγέθυνσης και ανάπτυξης, να δημιουργήσουμε ακόμη περισσότερες, νέες, καλές θέσεις απασχόλησης και να τονώσουμε την κοινωνική και περιφερειακή συνοχή.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!