Γ.Δ.
1490.46 -0,08%
ACAG
+0,16%
6.14
CENER
0,00%
8.73
CNLCAP
+0,63%
8
DIMAND
-0,85%
9.3
OPTIMA
+0,69%
11.68
TITC
-0,97%
30.6
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,73%
1.64
ΑΒΕ
-1,44%
0.48
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.24
ΑΚΡΙΤ
-0,56%
0.89
ΑΛΜΥ
-0,18%
2.795
ΑΛΦΑ
+2,61%
1.71
ΑΝΔΡΟ
-1,75%
6.74
ΑΡΑΙΓ
-0,15%
13.1
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.71
ΑΣΤΑΚ
-0,84%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
+2,63%
8.6
ΑΤΤ
-1,36%
10.85
ΑΤΤΙΚΑ
+0,83%
2.44
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,14%
6.2
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.66
ΒΙΟΣΚ
+0,72%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,92%
1.595
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,15%
16.4
ΔΑΑ
+0,07%
8.356
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,63%
11.84
ΔΟΜΙΚ
-1,94%
4.56
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,53%
0.352
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.69
ΕΕΕ
+0,12%
32.34
ΕΚΤΕΡ
-0,93%
4.26
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+0,41%
2.46
ΕΛΛ
+1,42%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,56%
2.645
ΕΛΠΕ
-1,79%
8.5
ΕΛΣΤΡ
+0,41%
2.43
ΕΛΤΟΝ
+0,54%
1.876
ΕΛΧΑ
+3,23%
2.08
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
-0,50%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,36%
1.375
ΕΤΕ
+1,29%
8.458
ΕΥΑΠΣ
-0,91%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
6.03
ΕΥΡΩΒ
+0,38%
2.108
ΕΧΑΕ
-1,14%
5.19
ΙΑΤΡ
-2,32%
1.685
ΙΚΤΙΝ
-2,44%
0.4195
ΙΛΥΔΑ
-1,98%
1.735
ΙΝΚΑΤ
-0,57%
5.26
ΙΝΛΙΦ
+0,40%
4.96
ΙΝΛΟΤ
+1,89%
1.186
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.05
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.34
ΙΝΤΕΤ
+1,19%
1.28
ΙΝΤΚΑ
+3,89%
3.74
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+2,17%
1.65
ΚΟΡΔΕ
+1,12%
0.542
ΚΟΥΑΛ
-1,10%
1.26
ΚΟΥΕΣ
-1,38%
5.71
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+2,22%
1.38
ΛΑΒΙ
+0,82%
0.978
ΛΑΜΔΑ
-2,61%
6.72
ΛΑΜΨΑ
+4,65%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
+0,56%
0.36
ΛΕΒΠ
+9,72%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.45
ΛΟΥΛΗ
-1,82%
2.7
ΜΑΘΙΟ
-5,62%
0.958
ΜΕΒΑ
+0,26%
3.92
ΜΕΝΤΙ
+3,10%
2.99
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
+1,01%
3.99
ΜΙΝ
-1,75%
0.56
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,72%
27.7
ΜΟΝΤΑ
-1,57%
3.14
ΜΟΤΟ
+0,99%
3.06
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
-1,38%
27.14
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.965
ΜΠΤΚ
-6,25%
0.45
ΜΥΤΙΛ
+0,21%
38.72
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+6,09%
0.976
ΞΥΛΚ
-2,04%
0.288
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+9,09%
0.48
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,92%
21.6
ΟΛΠ
0,00%
25.2
ΟΛΥΜΠ
+0,72%
2.79
ΟΠΑΠ
-1,54%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,21%
0.937
ΟΤΕ
-0,49%
14.15
ΟΤΟΕΛ
-0,32%
12.62
ΠΑΙΡ
-1,72%
1.14
ΠΑΠ
-1,18%
2.52
ΠΕΙΡ
-0,36%
3.852
ΠΕΤΡΟ
+0,65%
9.32
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.192
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-0,37%
5.35
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.68
ΣΑΡ
-1,58%
11.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,09%
0.035
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.38
ΣΙΔΜΑ
+0,79%
1.925
ΣΠΕΙΣ
-0,52%
7.72
ΣΠΙ
+0,56%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-1,30%
18.16
ΤΖΚΑ
+2,50%
1.64
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,92%
1.758
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
+6,35%
0.268
ΦΡΛΚ
+0,98%
4.14
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.65

Με λουκέτο κινδυνεύει 1 στα 5 διυλιστήρια παγκοσμίως

Με «λουκέτο» κινδυνεύει πάνω από το 21% της παγκόσμιας δυναμικότητας διύλισης πετρελαίου, καθώς τα περιθώρια κέρδους της βενζίνης αποδυναμώνονται και η πίεση για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα αυξάνεται, διαπιστώνει ανάλυση της εταιρείας συμβούλων ενέργειας Wood Mackenzie που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη.

Από 465 περιουσιακά στοιχεία διύλισης που αναλύθηκαν, η συμβουλευτική εταιρεία κατέταξε περίπου το 21% της παγκόσμιας δυναμικότητας διύλισης του 2023 σε κάποιο κίνδυνο κλεισίματος, αναφέρει το Reuters.

Η Ευρώπη και η Κίνα φιλοξενούν τον μεγαλύτερο αριθμό εγκαταστάσεων υψηλού κινδύνου, απειλώντας περίπου 3,9 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως (bpd) διυλιστικής ικανότητας, διαπίστωσε η Wood Mac, με βάση την εκτίμησή της για τα καθαρά χρηματικά περιθώρια, το κόστος των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, την ιδιοκτησία, τις περιβαλλοντικές επενδύσεις και τη στρατηγική αξία των διυλιστηρίων, όπως σημειώνει το energygame.gr

Υπάρχουν 11 ευρωπαϊκές εγκαταστάσεις που αντιπροσωπεύουν το 45% όλων των εγκαταστάσεων υψηλού κινδύνου, σύμφωνα με την έκθεση. Περίπου 30 ευρωπαϊκά διυλιστήρια έχουν ήδη κλείσει από το 2009, σύμφωνα με στοιχεία του βιομηχανικού οργανισμού Concawe, ενώ σχεδόν 90 εξακολουθούν να λειτουργούν.

Αυτό το κύμα κλεισίματος προκλήθηκε από τον ανταγωνισμό των νεότερων και πιο πολύπλοκων εργοστασίων στη Μέση Ανατολή και την Ασία, καθώς και από τις επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19.

Τα περιθώρια κέρδους της βενζίνης αναμένεται να αποδυναμωθούν μέχρι το τέλος της δεκαετίας, καθώς η ζήτηση μειώνεται και οι κυρώσεις στη Ρωσία χαλαρώνουν, ενώ οι αναμενόμενοι φόροι άνθρακα θα αρχίσουν επίσης να δαγκώνουν, όπως έδειξε η ανάλυση της Wood Mac.

Το λειτουργικό κόστος θα μπορούσε να αυξηθεί τόσο πολύ που «το κλείσιμο μπορεί να είναι η μόνη επιλογή», δήλωσε η Emma Fox, ανώτερη αναλύτρια της Wood Mac για τα πετρέλαια και τα χημικά.

Εν τω μεταξύ, το τεράστιο διυλιστήριο πετρελαίου Dangote της Νιγηρίας θα μπορούσε να βάλει τέλος στο εμπόριο βενζίνης από την Ευρώπη προς την Αφρική που διαρκεί δεκαετίες και αξίζει 17 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως, αυξάνοντας την πίεση στα ευρωπαϊκά διυλιστήρια που ήδη κινδυνεύουν να κλείσουν από τον αυξημένο ανταγωνισμό.

Το διυλιστήριο Dangote, με δυναμικότητα έως και 650.000 bpd, άρχισε να παράγει τον Ιανουάριο, αλλά δεν συμπεριλήφθηκε στην ανάλυση της Wood Mac.

Οι επτά εγκαταστάσεις υψηλού κινδύνου στην Κίνα είναι ανεξάρτητα διυλιστήρια μικρής κλίμακας. Ορισμένες φορές αποκαλούνται «τσαγιέρες», τα διυλιστήρια αυτά υπόκεινται σε αυστηρότερους κυβερνητικούς κανονισμούς και ανταγωνίζονται τις μεγαλύτερες ολοκληρωμένες εγκαταστάσεις που είναι συνήθως κρατικές και πιο πολύπλοκες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!