Γ.Δ.
1498.1 -0,31%
ACAG
0,00%
6.08
CENER
+2,81%
8.78
CNLCAP
-0,63%
7.85
DIMAND
-0,22%
9.28
OPTIMA
+2,28%
11.66
TITC
+0,48%
31.5
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
0,00%
1.64
ΑΒΕ
0,00%
0.48
ΑΔΜΗΕ
+2,03%
2.26
ΑΚΡΙΤ
+1,76%
0.865
ΑΛΜΥ
-1,24%
2.795
ΑΛΦΑ
+0,94%
1.768
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-0,55%
12.64
ΑΣΚΟ
-0,74%
2.7
ΑΣΤΑΚ
+1,41%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
-0,71%
8.34
ΑΤΤ
0,00%
10.95
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.44
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,90%
6.43
ΒΙΟΚΑ
+1,53%
2.66
ΒΙΟΣΚ
+1,45%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.278
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
+8,13%
2.66
ΓΕΒΚΑ
-2,52%
1.55
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,12%
16.52
ΔΑΑ
-2,80%
8.124
ΔΑΙΟΣ
-2,12%
3.7
ΔΕΗ
-0,50%
11.92
ΔΟΜΙΚ
+1,99%
4.61
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,54%
0.37
ΕΒΡΟΦ
-3,55%
1.63
ΕΕΕ
-0,43%
32.62
ΕΚΤΕΡ
-0,95%
4.19
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
-0,41%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,95%
2.655
ΕΛΠΕ
-0,29%
8.69
ΕΛΣΤΡ
-2,07%
2.37
ΕΛΤΟΝ
-0,53%
1.878
ΕΛΧΑ
-0,48%
2.09
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12.04
ΕΣΥΜΒ
-1,81%
1.355
ΕΤΕ
-0,82%
8.45
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.23
ΕΥΔΑΠ
-0,50%
6
ΕΥΡΩΒ
-0,33%
2.134
ΕΧΑΕ
+0,38%
5.27
ΙΑΤΡ
0,00%
1.695
ΙΚΤΙΝ
+1,11%
0.4095
ΙΛΥΔΑ
-1,46%
1.69
ΙΝΚΑΤ
-0,76%
5.21
ΙΝΛΙΦ
-0,40%
4.96
ΙΝΛΟΤ
-0,84%
1.176
ΙΝΤΕΚ
+0,33%
6.13
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,75%
4.48
ΙΝΤΕΤ
-1,61%
1.22
ΙΝΤΚΑ
-1,19%
3.73
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.5
ΚΕΠΕΝ
+4,00%
2.08
ΚΛΜ
0,00%
1.675
ΚΟΡΔΕ
-2,57%
0.53
ΚΟΥΑΛ
+3,22%
1.282
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.72
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,45%
11.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-0,36%
1.39
ΛΑΒΙ
+2,08%
0.982
ΛΑΜΔΑ
-0,58%
6.81
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
-3,77%
1.02
ΛΕΒΚ
0,00%
0.332
ΛΕΒΠ
0,00%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.4
ΛΟΥΛΗ
+0,37%
2.71
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.95
ΜΕΒΑ
+1,04%
3.9
ΜΕΝΤΙ
-1,01%
2.94
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
-0,50%
3.98
ΜΙΝ
+2,65%
0.58
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,44%
27.16
ΜΟΝΤΑ
+1,82%
3.35
ΜΟΤΟ
+1,64%
3.1
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.71
ΜΠΕΛΑ
-0,51%
27.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
+1,01%
2
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
-0,05%
38.98
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,41%
0.974
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.277
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.53
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,46%
21.7
ΟΛΠ
-1,20%
24.8
ΟΛΥΜΠ
-1,44%
2.74
ΟΠΑΠ
-0,52%
15.27
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,96%
0.927
ΟΤΕ
-0,07%
14.23
ΟΤΟΕΛ
-1,91%
12.32
ΠΑΙΡ
-2,61%
1.12
ΠΑΠ
-1,19%
2.49
ΠΕΙΡ
-0,05%
3.848
ΠΕΤΡΟ
-3,66%
8.94
ΠΛΑΘ
+0,25%
4.06
ΠΛΑΚΡ
-3,75%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
-1,17%
1.184
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-2,31%
5.08
ΡΕΒΟΙΛ
+0,60%
1.675
ΣΑΡ
-1,05%
11.3
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
+7,94%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-0,26%
0.379
ΣΙΔΜΑ
-0,26%
1.89
ΣΠΕΙΣ
+0,52%
7.76
ΣΠΙ
-1,39%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,16%
18.16
ΤΖΚΑ
0,00%
1.61
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,01%
1.762
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.25
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.268
ΦΡΛΚ
+1,34%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.635

NielsenIQ: Στα 329 ευρώ η μηνιαία δαπάνη στα σούπερ μάρκετ

To ποσό της μηνιαίας δαπάνης για τα ψώνια του νοικοκυριού στο σούπερ μάρκετ ανέρχεται στα 329 ευρώ, προσαυξημένο κατά 5% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, σύμφωνα με την έρευνα Shopper Trends της NielsenIQ, η οποία σκιαγραφεί το προφίλ του μέσου Έλληνα καταναλωτή στα καταστήματα των σούπερ μάρκετ.

Ειδικότερα, ο μέσος αγοραστής, είναι γυναίκα 39 ετών, λίγο νεότερη από τη μέση ηλικία του πληθυσμού στη χώρα, που είναι τα 42 έτη και πρόκειται για το άτομο που είναι κυρίως υπεύθυνο για την πλειοψηφία των αγορών στο νοικοκυριό.

Οι κύριες αγορές του νοικοκυριού πραγματοποιούνται σε εβδομαδιαία βάση, ενώ αντίστοιχα, οι συμπληρωματικές/έκτακτες αγορές πραγματοποιούνται κατά μέσο όρο 2 φορές την εβδομάδα, σε καταστήματα όχι μίας, αλλά παραπάνω από 2 διαφορετικών λιανεμπορικών αλυσίδων.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, το ποσό της μηνιαίας δαπάνης για τα ψώνια του νοικοκυριού στο σούπερ μάρκετ υπολογίστηκε από τους ερωτώμενους στα 329 ευρώ, προσαυξημένο κατά 5% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, αποτελώντας μάλιστα και την υψηλότερη τιμή της τελευταίας τετραετίας, όπως αυτή αποτυπώνεται μέσα από την έρευνα. Η Ελλάδα εξακολουθεί να βρίσκεται χαμηλότερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, ο οποίος είναι στα 352 ευρώ, ωστόσο υψηλότερα από αγορές με μεγαλύτερο ΑΕΠ, όπως η Γερμανία, με την κατάταξη της τελευταίας να μπορεί να ερμηνευθεί από την ισχυρή παρουσία των μεγάλων εκπτωτικών καταστημάτων και την ευρεία γκάμα των επιλογών σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Αναφορικά με το θέμα των τιμών και των προσφορών, οι αγοραστές δηλώνουν ότι αισθάνονται τις τιμές να αυξάνονται και ως μηχανισμός συγκράτησης των προϋπολογισμών τους αποτελεί κυρίως η επικέντρωση τους στην προμήθεια βασικών ειδών και ο περιορισμός ενδεχόμενων πολυτελειών. Μάλιστα, σχεδόν 2 στους 3 αγοραστές δηλώνουν ότι έχουν ικανοποιητική γνώση των τιμών των προϊόντων που βρίσκονται μέσα στο καλάθι τους και αγοράζουν σε τακτική βάση και με τη συντριπτική πλειοψηφία αυτών να είναι σε θέση να αντιληφθούν τις όποιες αλλαγές της τιμής.

Όσον αφορά στις προωθητικές ενέργειες αυτές φαίνεται να επηρεάζουν την πιστότητα στις μάρκες αλλά και στα καταστήματα με 1 στους 4 αγοραστές να δηλώνει πως αλλάζει είτε μάρκα είτε κατάστημα, ανάλογα με το που έχει τις καλύτερες προσφορές για το συγκεκριμένο αγοραστικό του ταξίδι.

Οι προϊοντικές κατηγορίες που εντοπίζονται με τη μεγαλύτερη συχνότητα μέσα στο καλάθι του αγοραστή αφορούν τα βασικά είδη διατροφής, κυρίως τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, οι αμυλούχες κατηγορίες και τα λοιπά γαλακτομικά. Ο καταναλωτής επιλέγει κυρίως φρέσκο κρέας, πουλερικά, φρέσκα φρούτα και λαχανικά αλλά και φρέσκο γάλα. Επίσης επιλέγει snacks, σοκολάτες / μπισκότα αλλά και αναψυκτικά.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!