Γ.Δ.
1490.46 -0,08%
ACAG
+0,16%
6.14
CENER
0,00%
8.73
CNLCAP
+0,63%
8
DIMAND
-0,85%
9.3
OPTIMA
+0,69%
11.68
TITC
-0,97%
30.6
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,73%
1.64
ΑΒΕ
-1,44%
0.48
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.24
ΑΚΡΙΤ
-0,56%
0.89
ΑΛΜΥ
-0,18%
2.795
ΑΛΦΑ
+2,61%
1.71
ΑΝΔΡΟ
-1,75%
6.74
ΑΡΑΙΓ
-0,15%
13.1
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.71
ΑΣΤΑΚ
-0,84%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
+2,63%
8.6
ΑΤΤ
-1,36%
10.85
ΑΤΤΙΚΑ
+0,83%
2.44
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,14%
6.2
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.66
ΒΙΟΣΚ
+0,72%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,92%
1.595
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,15%
16.4
ΔΑΑ
+0,07%
8.356
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,63%
11.84
ΔΟΜΙΚ
-1,94%
4.56
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,53%
0.352
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.69
ΕΕΕ
+0,12%
32.34
ΕΚΤΕΡ
-0,93%
4.26
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+0,41%
2.46
ΕΛΛ
+1,42%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,56%
2.645
ΕΛΠΕ
-1,79%
8.5
ΕΛΣΤΡ
+0,41%
2.43
ΕΛΤΟΝ
+0,54%
1.876
ΕΛΧΑ
+3,23%
2.08
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
-0,50%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,36%
1.375
ΕΤΕ
+1,29%
8.458
ΕΥΑΠΣ
-0,91%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
6.03
ΕΥΡΩΒ
+0,38%
2.108
ΕΧΑΕ
-1,14%
5.19
ΙΑΤΡ
-2,32%
1.685
ΙΚΤΙΝ
-2,44%
0.4195
ΙΛΥΔΑ
-1,98%
1.735
ΙΝΚΑΤ
-0,57%
5.26
ΙΝΛΙΦ
+0,40%
4.96
ΙΝΛΟΤ
+1,89%
1.186
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.05
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.34
ΙΝΤΕΤ
+1,19%
1.28
ΙΝΤΚΑ
+3,89%
3.74
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+2,17%
1.65
ΚΟΡΔΕ
+1,12%
0.542
ΚΟΥΑΛ
-1,10%
1.26
ΚΟΥΕΣ
-1,38%
5.71
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+2,22%
1.38
ΛΑΒΙ
+0,82%
0.978
ΛΑΜΔΑ
-2,61%
6.72
ΛΑΜΨΑ
+4,65%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
+0,56%
0.36
ΛΕΒΠ
+9,72%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.45
ΛΟΥΛΗ
-1,82%
2.7
ΜΑΘΙΟ
-5,62%
0.958
ΜΕΒΑ
+0,26%
3.92
ΜΕΝΤΙ
+3,10%
2.99
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
+1,01%
3.99
ΜΙΝ
-1,75%
0.56
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,72%
27.7
ΜΟΝΤΑ
-1,57%
3.14
ΜΟΤΟ
+0,99%
3.06
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
-1,38%
27.14
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.965
ΜΠΤΚ
-6,25%
0.45
ΜΥΤΙΛ
+0,21%
38.72
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+6,09%
0.976
ΞΥΛΚ
-2,04%
0.288
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+9,09%
0.48
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,92%
21.6
ΟΛΠ
0,00%
25.2
ΟΛΥΜΠ
+0,72%
2.79
ΟΠΑΠ
-1,54%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,21%
0.937
ΟΤΕ
-0,49%
14.15
ΟΤΟΕΛ
-0,32%
12.62
ΠΑΙΡ
-1,72%
1.14
ΠΑΠ
-1,18%
2.52
ΠΕΙΡ
-0,36%
3.852
ΠΕΤΡΟ
+0,65%
9.32
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.192
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-0,37%
5.35
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.68
ΣΑΡ
-1,58%
11.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,09%
0.035
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.38
ΣΙΔΜΑ
+0,79%
1.925
ΣΠΕΙΣ
-0,52%
7.72
ΣΠΙ
+0,56%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-1,30%
18.16
ΤΖΚΑ
+2,50%
1.64
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,92%
1.758
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
+6,35%
0.268
ΦΡΛΚ
+0,98%
4.14
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.65

Τέλη κυκλοφορίας: Τι αλλάζει στα πρόστιμα από το 2025

Τον εξορθολογισμό των προστίμων στα τέλη κυκλοφορίας σχεδιάζει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, τα οποία θα τεθούν σε ισχύ από το επόμενο έτος. Όπως ανέφερε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κ. Χατζηδάκης, οι αλλαγές στα πρόστιμα αφορούν όσους καθυστερούν την εξόφληση των ετήσιων τελών κυκλοφορίας. Το σχέδιο της κυβέρνησης προβλέπει τη δημιουργία ενός κλιμακωτού συστήματος, ανάλογα με τον χρόνο καθυστέρησης πληρωμής των τελών. Όσο νωρίτερα θα γίνεται η εξόφληση των τελών μετά τη λήξη της προθεσμίας τόσο μικρότερο θα είναι το πρόστιμο στα τέλη κυκλοφορίας. Σήμερα επιβάλλεται πρόστιμο ισόποσο με τα τέλη κυκλοφορίας από την 1η ημέρα καθυστέρησης, ενώ από του χρόνου θα επιβάλλεται κλιμακωτά.

Παράλληλα, ειδική ομάδα εξετάζει και αλλαγές στο πλαίσιο των τελών κυκλοφορίας των επιβατικών ιδιωτικής χρήσης. Το νέο σύστημα, που, όπως φαίνεται, θα εφαρμοστεί στα τέλη του 2025, θα είναι ριζικά τροποποιημένο σε σύγκριση με το υπάρχον σύστημα, λαμβάνοντας υπόψη κριτήρια περιβαλλοντικά, όπως είναι οι εκπομπές ρύπων, αλλά κυρίως θα αναζητηθεί το πλαίσιο κοστολόγησης των οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων, καθώς και των ηλεκτρικών, των υβριδικών και των plug in.

Αυτό που δεν έχει γίνει γνωστό είναι τα δημοσιονομικά περιθώρια που έχει η επιτροπή. Και αυτό καθώς τα τελευταία χρόνια ανανεώνεται με γοργούς ρυθμούς ο στόλος των επιβατικών αυτοκινήτων με νεότερης τεχνολογίας, για τα οποία οι ιδιοκτήτες τους  πληρώνουν μειωμένα έως και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Πριν όμως από την παρουσίαση των νέων τελών κυκλοφορίας, η κυβέρνηση αναμένεται να καταθέσει στη Βουλή τη διάταξη για τα τέλη με τον μήνα. Εντός του Μαΐου οι 150.000 ιδιοκτήτες οχημάτων που τα είχαν θέσει σε ακινησία θα έχουν τη δυνατότητα να τα χρησιμοποιήσουν πληρώνοντας μειωμένα τέλη. Η διάταξη θα προβλέπει ότι εάν κάποιος επανακυκλοφορήσει το αυτοκίνητό του για έναν μήνα, θα πληρώσει το 1/12 των τελών κυκλοφορίας, για δύο μήνες τα 2/12, για 3 μήνες τα 3/12 και ούτω καθεξής. Για παράδειγμα, εάν κάποιος έχει ένα αυτοκίνητο 2.000 κυβικών εκατοστών, για το οποίο έχει καταθέσει ψηφιακά τις πινακίδες κυκλοφορίας και θέλει να προχωρήσει σε άρση της ακινησίας για 4 μήνες, από Μάιο μέχρι και Αύγουστο, θα καταβάλει 205 ευρώ, ενώ εάν το κυκλοφορήσει για 7 μήνες, δηλαδή από τον Ιούνιο μέχρι και τον Δεκέμβριο, θα πληρώσει 358,75 ευρώ.

Σημειώνεται ότι πριν από την άρση της ακινησίας θα πρέπει οι ιδιοκτήτες οχημάτων να έχουν ασφαλισμένα τα οχήματα τους με συμβόλαιο ασφάλισης του οχήματος. Η ΑΑΔΕ έχει τη δυνατότητα να εντοπίζει αυτόματα εάν υπάρχει ενεργό ασφαλιστικό συμβόλαιο μέσω web service με την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών.

Οι ιδιοκτήτες οχημάτων που θέλουν να κάνουν ψηφιακή άρση θα πρέπει να επισκεφθούν την πλατφόρμα MyCARτης Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, προκειμένου να πληρώσουν αναλογικά τα τέλη κυκλοφορίας και να κινήσουν το αυτοκίνητο ή το δίκυκλό τους για το διάστημα που θα επιλέξουν.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!