Γ.Δ.
1473.53 +1,47%
ACAG
+1,28%
6.32
CENER
+4,38%
8.35
CNLCAP
+1,27%
8
DIMAND
+0,73%
9.67
OPTIMA
+2,04%
11.02
TITC
+2,73%
30.1
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+1,37%
1.482
ΑΒΕ
-2,69%
0.471
ΑΔΜΗΕ
+0,68%
2.225
ΑΚΡΙΤ
+2,15%
0.95
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+2,21%
1.6205
ΑΝΔΡΟ
+0,58%
6.88
ΑΡΑΙΓ
+1,11%
12.79
ΑΣΚΟ
-0,37%
2.68
ΑΣΤΑΚ
+1,67%
7.32
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.1
ΑΤΤ
+0,44%
11.4
ΑΤΤΙΚΑ
-1,21%
2.44
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+3,60%
6.05
ΒΙΟΚΑ
+2,01%
2.54
ΒΙΟΣΚ
+3,44%
1.355
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-4,10%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-1,20%
1.65
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.58
ΔΑΑ
0,00%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,61%
11.34
ΔΟΜΙΚ
+2,14%
4.78
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,46%
0.359
ΕΒΡΟΦ
-1,49%
1.655
ΕΕΕ
+2,01%
31.42
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.475
ΕΛΒΕ
-3,81%
5.05
ΕΛΙΝ
+0,82%
2.47
ΕΛΛ
+1,41%
14.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,66%
8.33
ΕΛΣΤΡ
+0,43%
2.34
ΕΛΤΟΝ
-0,78%
1.786
ΕΛΧΑ
+3,70%
2.02
ΕΝΤΕΡ
-0,13%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,75%
1.33
ΕΤΕ
+4,23%
8.14
ΕΥΑΠΣ
-0,63%
3.18
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+0,69%
2.034
ΕΧΑΕ
+0,19%
5.16
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-2,21%
0.42
ΙΛΥΔΑ
-0,57%
1.75
ΙΝΚΑΤ
-0,55%
5.39
ΙΝΛΙΦ
-0,20%
4.99
ΙΝΛΟΤ
+0,17%
1.15
ΙΝΤΕΚ
-1,27%
6.2
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.5
ΙΝΤΕΤ
-2,71%
1.255
ΙΝΤΚΑ
+0,27%
3.665
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,66%
1.5
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,62%
1.625
ΚΟΡΔΕ
-0,38%
0.53
ΚΟΥΑΛ
-1,72%
1.256
ΚΟΥΕΣ
-1,91%
5.64
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+2,19%
1.4
ΛΑΒΙ
+1,42%
0.86
ΛΑΜΔΑ
+1,31%
6.95
ΛΑΜΨΑ
+1,20%
33.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
0,00%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,24%
2.62
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.08
ΜΕΒΑ
-1,76%
3.9
ΜΕΝΤΙ
-1,01%
2.93
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47.2
ΜΙΓ
-0,63%
3.965
ΜΙΝ
+4,13%
0.63
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,07%
27.24
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.34
ΜΟΤΟ
+0,33%
3.01
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,76%
30
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,30%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,51%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
+2,25%
39.06
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
-2,94%
0.99
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.268
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.346
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.1
ΟΛΠ
0,00%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+0,69%
2.9
ΟΠΑΠ
+0,45%
15.57
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,99%
0.918
ΟΤΕ
+1,71%
14.3
ΟΤΟΕΛ
-0,31%
12.74
ΠΑΙΡ
+0,43%
1.175
ΠΑΠ
-0,38%
2.62
ΠΕΙΡ
+0,99%
3.789
ΠΕΤΡΟ
+7,71%
8.94
ΠΛΑΘ
+0,13%
4.005
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-1,03%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+1,91%
4.79
ΡΕΒΟΙΛ
+0,30%
1.695
ΣΑΡ
-2,03%
11.6
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+0,54%
0.372
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.905
ΣΠΕΙΣ
+2,32%
7.94
ΣΠΙ
+2,25%
0.726
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,71%
18.46
ΤΖΚΑ
+1,25%
1.615
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,82%
1.714
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-2,68%
0.29
ΦΡΛΚ
+0,12%
4.18
ΧΑΙΔΕ
-5,76%
0.655

Private label: Η πανδημία οδήγησε τους καταναλωτές σε φθηνότερα προϊόντα

Ανοσία στην πανδημία είχαν τα «ανώνυμα» προϊόντα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, γνωστά και ως private label, τα οποία ενίσχυσαν σημαντικά το μερίδιό τους στο καλάθι των καταναλωτών τα εισοδήματα των οποίων πιέστηκαν σημαντικά λόγω των lockdowns.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen και της World Private Label τα προϊόντα που φέρουν την επωνυμία των αλυσίδων σούπερ μάρκετ διατήρησαν τη θέση τους στο μερίδιο αγοράς πάνω από 30% σε όλες, εκτός από τις δύο από τις 18 ευρωπαϊκές χώρες που ρωτήθηκαν από τη Nielsen το 2020. Σχεδόν στις μισές χώρες το μερίδιο των PL ξεπέρασε το 40%, ενώ η πλειονότητα εμφάνισε θετική διείσδυση στην αγορά.

Στις μεγαλύτερες λιανικές αγορές της Ευρώπης, τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας παρέμεινε πολύ πάνω από το 40% και διατήρησε την ισχυρή του θέση.

Στη Γαλλία η διείσδυσή τους στο καλάθι των καταναλωτών αυξήθηκε κατά 7 μονάδες, δηλαδή το μερίδιό τους ανήλθε στο 38,5%.

Στην Ελλάδα το μερίδιο διαμορφώθηκε στο 30%, ιδιαίτερα υψηλά αλλά σε αυτό περιλαμβάνονται και οι πωλήσεις της Lidl ο μεγαλύτερος όγκος πωλήσεων της οποίας βασίζεται στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ενώ στην Ιταλία το μερίδιο αγοράς κινήθηκε στο 22,6%.

Στο Βέλγιο, το μερίδιο παρουσίασε ελαφρά πτώση που οφείλεται κυρίως στη μείωση των πωλήσεων ζαχαροπλαστικής και σνακ στη χώρα, σύμφωνα με τα ευρήματα της Nielsen, ενώ στις Κάτω Χώρες καταγράφηκε μικρή αύξηση και το μερίδιο διαμορφώθηκε στο 37,1%.

Στην Ισπανία και την Ελβετία το μερίδιο αγοράς των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ανέρχεται στο 50%. Δηλαδή τα μισά από όλα τα προϊόντα που πωλούνται είναι εμπορικά σήματα λιανικής.

Η χώρα που έκανε την έκπληξη είναι η Πορτογαλία με το μερίδιο των PL να έχει σκαρφαλώσει στο 45%, δηλαδή 5 μονάδες υψηλότερα σε σχέση με το 2016, ενώ στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, σύμφωνα με τη Nielsen για πρώτη φορά από το 2003 τα μερίδια αγοράς ξεπέρασε το 40% ενώ πάνω από 30% είναι στην Αυστρία, στην Πολωνία, στην Δημοκρατία της Τσεχίας και τη Σλοβακία.

Στην Ουγγαρία το μερίδιο ανέρχεται στο 36,2%, στη Σουηδία στο 34%, ενώ στη Φινλανδία παρέμεινε πάνω από το 30%.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!