Γ.Δ.
1452.24 +0,26%
ACAG
-5,17%
6.24
CENER
+0,76%
8
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
+0,31%
9.6
OPTIMA
+1,50%
10.8
TITC
-1,51%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,48%
1.462
ΑΒΕ
+1,26%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-2,10%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
12.65
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,25%
8.06
ΑΤΤ
+2,25%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-4,23%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,38%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-3,94%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
16.58
ΔΑΑ
-0,12%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,71%
11.16
ΔΟΜΙΚ
-2,19%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,57%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+2,29%
4.475
ΕΛΒΕ
+6,28%
5.25
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,53%
8.385
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,67%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+3,31%
7.81
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,50%
2.02
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,37%
5.42
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,22%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-3,27%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-0,62%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,86%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,93%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-4,86%
1.37
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,75%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+4,57%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,55%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-0,92%
1.08
ΜΕΒΑ
+0,25%
3.97
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,16%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
-5,47%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.22
ΜΟΝΤΑ
+3,09%
3.34
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
29.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.36
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,34%
22.1
ΟΛΠ
-0,20%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.88
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,45%
0.909
ΟΤΕ
-1,54%
14.06
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-0,85%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,61%
3.752
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,50%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,12%
0.37
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.905
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.76
ΣΠΙ
-5,33%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.33
ΤΖΚΑ
-3,04%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-9,70%
0.298
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Νέες ταυτότητες: Τα φαβορί του διαγωνισμού, οι ενστάσεις και οι γκρίνιες

Μέχρι αργά το βράδυ της Τετάρτης οι ενδιαφερόμενοι για το έργο-μαμούθ της έκδοσης των ταυτοτήτων, ύψους 515 εκατ. ευρώ, εξέταζαν τις προσφορές των ανταγωνιστών τους. Παράλληλα μέχρι τη Δευτέρα 31 Μαΐου το βράδυ (μετά από παράταση που έδωσε η αναθέτουσα αρχή, ΕΛ.ΑΣ.) οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν ενστάσεις ή υπομνήματα για το αποτέλεσμα της επιτροπής αξιολόγησης του διαγωνισμού.

Αναφορικά με τη διαδικασία ελέγχου των προσφορών των ενδιαφερόμενων φορέων, τόσο οι ενώσεις εταιρειών που προχωρούν στην β’ φάση του διαγωνισμού, όσο και εκείνες που «κόπηκαν» στην τεχνική αξιολόγηση, προχθές Τετάρτη 26 Μαΐου εξέτασαν τις προσφορές των ανταγωνιστών τους. Σύμφωνα με την διαδικασία που είχε ορισθεί η αναθέτουσα αρχή, η ΕΛ.ΑΣ., επέτρεψε σε κάθε ενδιαφερόμενο να φέρει στον έλεγχο των προσφορών μέχρι πέντε άτομα και μέχρι 2,5 ώρες περιθώριο να ελέγξει τις προσφορές των άλλων.

Η διαδικασία θεωρήθηκε ιδιαιτέρως πιεστική -κάποιοι την χαρακτήρισαν παρωδία- καθώς έπρεπε να ελεγχθούν από κάθε ενδιαφερόμενο περί τις 80.000 σελίδες. Ο όγκος αυτός αντιστοιχεί πρακτικά σε τέσσερις παλέτες εγγράφων και κάθε ένα από τα πέντε φυσικά πρόσωπα του κάθε φορέα που συμμετέχει στο διαγωνισμό, θα έπρεπε να ελέγξει περί τις 15.000-20.000 σελίδες σε διάστημα σε 2,5 ωρών. «Ο χρόνος δεν επαρκούσε ούτε για το ξεφύλλισμα των προσφορών. Ακόμη και μια ημέρα να μας έδιναν, δεν θα αρκούσε να ελεγχθούν οι τέσσερις προσφορές», αναφέρει στέλεχος επιχείρησης κοντά στη διαδικασία.

Πάντως από τις τέσσερις προσφορές, σύμφωνα με πληροφορίες, μία δεν εξετάστηκε ενδελεχώς από τους ανταγωνιστές της. Πρόκειται για την προσφορά των Space Hellas με Zetes, η οποία σχεδόν στο σύνολο της είχε χαρακτηριστεί από τις ίδιες τις επιχειρήσεις ως απόρρητη. Το γεγονός δε, ότι η ΕΛ.ΑΣ. έκανε αποδεκτό τον χαρακτηρισμό αυτό, προκάλεσε δυσφορία τους ανταγωνιστές της. Αντίθετα, οι άλλοι τέσσερις ενδιαφερόμενοι χαρακτήρισαν απόρρητο μόνον το κομμάτι που αφορά στην τεχνολογία εκτύπωσης των εγγράφων ασφαλείας (ταυτότητες, διαβατήρια κ.λπ.) και το οποίο εμπεριέχει τα ανταγωνιστικά χαρακτηριστικά της προσφερόμενης λύσης.

Πέρα όμως από την εκτύπωση, ο διαγωνισμός περιλαμβάνει τη δημιουργία του «εργοστασίου» επεξεργασίας των δεδομένων, την δημιουργία μονάδας διασφάλισης της λειτουργίας του «εργοστασίου» (backup & disaster facility), ηλεκτρονικούς υπολογιστές, δίκτυα, υλικά εκτύπωσης κ.ά.

Από την τεχνική αξιολόγηση του διαγωνισμού, τα αποτελέσματα της οποίας κοινοποιήθηκαν την περασμένη Τρίτη, αποκλείσθηκαν οι δύο από τις πέντε υποβληθείσες προσφορές. Ειδικότερα, προκρίθηκαν οι ενώσεις εταιρειών:

  1. Veridos Matsoukis – ΟΤΕ – Byte,
  2. Zetes – Space Hellas και
  3. Thales – Unisystems και αποκλείσθηκαν οι προσφορές των ενώσεων των εταιρειών Idemia – Neurosoft (ΟΠΑΠ) και Austrian Card – Γαλλικά Τυπογραφεία – In Groupe. Οι δύο αποκλεισθείσες ενώσεις εταιρειών δύναται να υποβάλλουν ένσταση (;) ή υπόμνημα.

Για την αγορά, το τι μπορεί να πράξει ένας θιγόμενος στο διαγωνισμό είναι ένα ανοικτό θέμα, καθώς ο συγκεκριμένος διαγωνισμός εμπίπτει στο καθεστώς προμηθειών της εθνικής ασφάλειας της χώρας, εξαιρείται από το εθνικό και κοινοτικό πλαίσιο δημοσίων προμηθειών. Έτσι, διίστανται οι απόψεις σχετικά με το αν μπορούν να υπάρξουν νομικές προσφυγές επί των αποφάσεων της επιτροπής αξιολόγησης του διαγωνισμού. Ορισμένοι ισχυρίζονται ότι το μόνο που μπορεί να υπάρξει είναι η υποβολή υπομνημάτων, χωρίς καμία νομική ισχύ για την αναθέτουσα αρχή, την ΕΛ.ΑΣ. και ότι είναι στη διακριτική ευχέρεια της Επιτροπή Αξιολόγησης των προσφορών, να λάβουν υπ’ όψιν τις παρατηρήσεις των υπομνημάτων.

Σημειώνεται ότι ακόμη και το «παράθυρο» των 2,5 ωρών που είχαν οι ενδιαφερόμενοι για να τις ελέγξουν τις προσφορές των άλλων, δεν ήταν υποχρεωτικό να παρασχεθεί εκ μέρους της αναθέτουσας αρχής. Το «παράθυρο» αυτό άνοιξε το βράδυ της περασμένης Τρίτης, όταν κοινοποιήθηκαν τα αποτελέσματα και η ένωση Idemia – Neurosoft (ΟΠΑΠ) άρχισε να δημιουργεί «φασαρία» για το αποτέλεσμα. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, η συγκεκριμένη ένωση είχε αρχίσει τις διαμαρτυρίες από το βράδυ της περασμένης Παρασκευής 21 Μαΐου, οπότε φαίνεται ότι είχε αρχίσει η διαρροή των αποτελεσμάτων της τεχνικής αξιολόγησης του διαγωνισμού.

Φαβορί του διαγωνισμού όλοι όσοι συνεχίσουν

Με βάση τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί, εφόσον υπάρξουν ενστάσεις/υπομνήματα, η ΕΛ.ΑΣ. θα πρέπει να απαντήσει εντός 10ημέρου αν γίνονται αποδεκτά ή όχι. Το πιθανότερο σενάριο είναι να απορριφθούν. Σε κάθε περίπτωση, σε διάστημα ολίγων ημερών θα προχωρήσει το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών. Σημειώνεται ότι το αποτέλεσμα της τεχνικής αξιολόγησης πλέον, δεν προσμετράται στην κατακύρωση του έργου καθώς ισχύει το pass/fail κριτήριο. Απ’ εδώ και στο εξής, για όσους ενδιαφερόμενους ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές, ο πιο φθηνός ανακηρύσσεται ανάδοχος. Ειδικότερα εκείνος που θα δώσει την χαμηλότερη (μέση) προσφορά ανά έγγραφο θα κηρυχθεί ανάδοχος.

Πριν από την τεχνική αξιολόγηση, στα φαβορί συγκαταλέγονταν η ένωση των Veridos-OTE-Byte και των Thales-Unisystems. Η Space Hellas με την Zetes, ήταν το outsider. Πλέον από εδώ και στο εξής όλοι θεωρούνται φαβορί, καθώς αυτό που μετράει είναι η οικονομική προσφορά και τίποτε άλλο.

O προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 515 εκατ. ευρώ και αφορά στην δημιουργία της εγκατάστασης 100-150 εκατ. ευρώ και άλλα 350-400 εκατ. ευρώ η λειτουργική του δαπάνη για 10 χρόνια. Ο ανάδοχος του έργου θα πραγματοποιήσει την επένδυση και στην συνέχεια το κόστος της, αλλά και το κέρδος του αναδόχου θα αποπληρωθεί από τα παράβολα των πολιτών που θα εκδώσουν τις νέες ταυτότητες και τα διαβατήρια.

Το εργοστάσιο των ταυτοτήτων, όταν με το καλό ολοκληρωθεί, θα δημιουργηθεί στις εγκαταστάσεις της Ελληνικής Αστυνομίας στην Λ. Συγγρού, ενώ η δεύτερη μονάδα (back-up) θα δημιουργηθεί κάπου στην Αττική.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!