Γ.Δ.
1452.24 +0,26%
ACAG
-5,17%
6.24
CENER
+0,76%
8
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
+0,31%
9.6
OPTIMA
+1,50%
10.8
TITC
-1,51%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,48%
1.462
ΑΒΕ
+1,26%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-2,10%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
12.65
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,25%
8.06
ΑΤΤ
+2,25%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-4,23%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,38%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-3,94%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
16.58
ΔΑΑ
-0,12%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,71%
11.16
ΔΟΜΙΚ
-2,19%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,57%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+2,29%
4.475
ΕΛΒΕ
+6,28%
5.25
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,53%
8.385
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,67%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+3,31%
7.81
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,50%
2.02
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,37%
5.42
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,22%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-3,27%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-0,62%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,86%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,93%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-4,86%
1.37
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,75%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+4,57%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,55%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-0,92%
1.08
ΜΕΒΑ
+0,25%
3.97
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,16%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
-5,47%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.22
ΜΟΝΤΑ
+3,09%
3.34
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
29.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.36
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,34%
22.1
ΟΛΠ
-0,20%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.88
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,45%
0.909
ΟΤΕ
-1,54%
14.06
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-0,85%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,61%
3.752
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,50%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,12%
0.37
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.905
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.76
ΣΠΙ
-5,33%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.33
ΤΖΚΑ
-3,04%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-9,70%
0.298
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Τι δείχνει έρευνα για τους κατόχους ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Πόσο ικανοποιημένοι είναι οι κάτοχοι ηλεκτρικών αυτοκινήτων; Τις απαντήσεις δίνει η Plug In America, που διεξήγαγε την πρώτη ετήσια έρευνα των καταναλωτών ηλεκτρικών οχημάτων (EV) – τόσο των οδηγών όσο και εκείνων που εξετάζουν ένα ηλεκτρικό όχημα.

Βασικά σημεία των ευρημάτων της έρευνας:

Όπως γράφει το caranddriver, oι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι πολύ ικανοποιημένοι από αυτά, με το 96% να αναφέρει ότι είναι πιθανό να αγοράσει ξανά ένα EV ως το επόμενο όχημά του.

Η πλειοψηφία τόσο των οδηγών EV όσο και εκείνων που εξετάζουν την αγορά ενός EV, σε ποσοστό πάνω από 60%, έδειξαν ότι ο καθαρός αέρας και το περιβάλλον ήταν μια «πολύ σημαντική» παράμετρος στην απόφαση αγοράς ενός ηλεκτρικού.

Σε σύγκριση με τους νυν οδηγούς ηλεκτρικών, αυτοί που σκέφτονται να αγοράσουν ένα EV ήταν λίγο πιο πιθανό να αναφέρουν την εξοικονόμηση κόστους στους πιθανούς λόγους και λιγότερο πιθανό να αναφέρουν “απόδοση ή διασκεδαστική οδήγηση” ή “τεχνολογία αιχμής” ως παράγοντες.

Η πολιτική επιδότησης και η φθηνή χρέωση του ηλεκτρικού ρεύματος στο σπίτι αναφέρθηκαν ως σημαντικές οικονομικές εκτιμήσεις κατά την απόφαση να αγοράσουν ένα EV.

Οι οδηγοί EV έδειξαν ότι υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης στην εμπειρία αγορών, με μόνο το 15% να αξιολογεί τη γνώση του πωλητή για τα EV ως «πολύ υψηλή».

Περισσότερο από το 50% των τρεχόντων χρηστών ηλεκτρικών αντιμετώπισαν προβλήματα με τη δημόσια φόρτιση, με εξαίρεση εκείνους που οδηγούσαν ένα μοντέλο της Tesla.

Η έρευνα του Plug In America πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο και Οκτώβριο του 2020, σε περισσότερους από 3.500 ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων (EV) και πάνω από 800 άτομα που ενδιαφέρονται να αγοράσουν ένα EV.

Σκοπός αυτής της έρευνας ήταν να καταγράψει την τρέχουσα κατάσταση και τις απόψεις των οδηγών EV και τους προβληματισμούς τους.

Η συνολική εικόνα είναι ένα σύνολο από πολύ ικανοποιημένους ιδιοκτήτες EV, με το 96% εξ αυτών να προτίθεται να αγοράσει ξανά ένα EV ως το επόμενο όχημά του.

Το πρωταρχικό κίνητρο για τους ιδιοκτήτες EV να αγοράσουν το όχημα ήταν το περιβάλλον και η ποιότητα του αέρα, με περίπου το 60% να υποδεικνύει ότι αυτό ήταν ένα «πιο σημαντικό στοιχείο», δύο φορές το ποσοστό μιας συστάδας δευτερευόντων παραγόντων, όπως εξοικονόμηση κόστους, ενδιαφέρον για τεχνολογία αιχμής, ενεργειακή ανεξαρτησία και διασκέδαση στην οδήγηση.

Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων (άνω του 75%) εξέφρασαν την προτίμησή τους για φόρτιση από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αυξάνοντας ακόμη περισσότερο τα περιβαλλοντικά οφέλη των EV.

Οι ιδιοκτήτες ήταν ικανοποιημένοι με τις πληροφορίες που μπόρεσαν να λάβουν κατά τη διερεύνηση της αγοράς EV, με το 85% να δείχνει ικανοποίηση από την εύρεση των πληροφοριών που χρειάστηκαν για να αγοράσουν ή να εκμισθώσουν ένα EV, ειδικά από ιστότοπους ειδικούς για το EV.

Όμως δεν δήλωσαν το ίδιο ικανοποιημένοι με την εμπειρία που έλαβαν στις αντιπροσωπείες, με μόνο το 15% να θεωρεί τον πωλητή «πολύ υψηλό γνώστη» των αυτοκινήτων, και μόνο το 40% να τους θεωρεί πολύ γνώστες.

Ενώ δε οι ιδιοκτήτες EV σκοπεύουν να συνεχίσουν την ιδιοκτησία και χρήση ηλεκτρικών οχημάτων, εκφράζουν την απογοήτευσή τους με τη δημόσια υποδομή φόρτισης, ενώ περίπου οι μισοί αντιμετώπισαν προβλήματα με τη δημόσια φόρτιση. Οι ερωτηθέντες ανέφεραν συχνά το πρόβλημα των μη λειτουργικών δημόσιων φορτιστών.

Όσοι δεν διαθέτουν επί του παρόντος EV αλλά σκέφτονται να αγοράσουν ένα εντός των επόμενων 12 μηνών μοιράζονται κάποιες ομοιότητες με τους τρέχοντες ιδιοκτήτες, αλλά υπάρχουν έντονες διαφορές.

Παρόμοια με τους σημερινούς ιδιοκτήτες ηλεκτρικού οχήματος, χαρακτηρίζονται κυρίως από περιβαλλοντικές ανησυχίες, αλλά εκφράζουν συνολικά λιγότερο έντονα συναισθήματα, ιδιαίτερα σχετικά με την τεχνολογία αιχμής και τη διασκέδαση της οδήγησης. Βρίσκουν επίσης ότι οι ιστότοποι που αφορούν συγκεκριμένα EV είναι η πιο πολύτιμη πηγή πληροφοριών για EV, αλλά είναι πιο πιθανό να βασίζονται σε φίλους και οικογένεια από τους τρέχοντες ιδιοκτήτες.

Η έρευνα δίνει επίσης περισσότερες λεπτομέρειες και πληροφορίες σχετικά με το τι μπορεί να γίνει στο μέλλον για να ενθαρρυνθεί η περαιτέρω ανάπτυξη στην υιοθέτηση των EV.

Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι πρέπει να υπάρξουν μεγαλύτερες επενδύσεις στη δημόσια υποδομή φόρτισης με έμφαση στην αξιοπιστία, και πρόσθετα ότι μια καλύτερη εμπειρία αντιπροσωπείας είναι απαραίτητη καθώς η αγορά συνεχίζει να εξελίσσεται από καινοτόμους πελάτες (αυτούς που υιοθετούν μια τεχνολογία ακόμη και πριν από τους “early adopters”), οι οποίοι μπορεί και να ήταν κάπως πιο ανεκτικοί στις αδυναμίες της αγοράς για ιδεολογικούς λόγους.

Συνολικά, η εικόνα είναι ενθαρρυντική, με τους οδηγούς EV να εμφανίζονται πολύ ικανοποιημένοι με τα οχήματά τους.

Ενώ υπάρχουν ορισμένα ζητήματα που χρήζουν προσοχής, όπως η σε βάθος γνώση των αντιπροσώπων και η αξιοπιστία του δικτύου δημόσιας φόρτισης, τα σχέδια των εταιριών για ανάπτυξη του δικτύου στα επόμενα χρόνια, η σύμπραξη με γνωστές εταιρίες καυσίμων για δημιουργία μεγάλων σημείων φόρτισης, όπως και η ισχυρή θέληση των πολιτικών φορέων έχουν αναπτύξει πολλά υποσχόμενες λύσεις σε αυτές τις ανησυχίες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!