Γ.Δ.
1493.65 0,00%
ACAG
0,00%
6.12
CENER
0,00%
8.7
CNLCAP
0,00%
8.35
DIMAND
0,00%
9.45
OPTIMA
0,00%
11.64
TITC
0,00%
31
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
0,00%
1.656
ΑΒΕ
0,00%
0.487
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.2
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.86
ΑΛΜΥ
0,00%
2.82
ΑΛΦΑ
0,00%
1.6405
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.86
ΑΡΑΙΓ
0,00%
13.3
ΑΣΚΟ
0,00%
2.68
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.3
ΑΤΤ
0,00%
11
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.38
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
6.07
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.71
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.39
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.615
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.64
ΔΑΑ
0,00%
8.332
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
0,00%
11.68
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.65
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.335
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.68
ΕΕΕ
0,00%
32.2
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.33
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
0,00%
2.48
ΕΛΛ
0,00%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.68
ΕΛΠΕ
0,00%
8.81
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.35
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.872
ΕΛΧΑ
0,00%
2.025
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.39
ΕΤΕ
0,00%
8.5
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.27
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.99
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.057
ΕΧΑΕ
0,00%
5.35
ΙΑΤΡ
0,00%
1.725
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.413
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.85
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.35
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.98
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.14
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.08
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.32
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.285
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.55
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
0,00%
1.53
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.625
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.536
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.308
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.9
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
10.8
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.38
ΛΑΒΙ
0,00%
0.956
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.08
ΛΑΜΨΑ
0,00%
34.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
0,00%
0.358
ΛΕΒΠ
0,00%
0.39
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.45
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.78
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.015
ΜΕΒΑ
0,00%
3.87
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.98
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
0,00%
4.01
ΜΙΝ
0,00%
0.57
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
27.84
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.19
ΜΟΤΟ
0,00%
3.02
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
0,00%
28
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.965
ΜΠΤΚ
0,00%
0.48
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.34
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.936
ΞΥΛΚ
0,00%
0.299
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.44
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
21.3
ΟΛΠ
0,00%
25.4
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.77
ΟΠΑΠ
0,00%
15.54
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.921
ΟΤΕ
0,00%
14.1
ΟΤΟΕΛ
0,00%
12.78
ΠΑΙΡ
0,00%
1.155
ΠΑΠ
0,00%
2.53
ΠΕΙΡ
0,00%
3.884
ΠΕΤΡΟ
0,00%
9.32
ΠΛΑΘ
0,00%
4.04
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.18
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
0,00%
5.3
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.7
ΣΑΡ
0,00%
11.4
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.0425
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.384
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.895
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.9
ΣΠΙ
0,00%
0.712
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
18.3
ΤΖΚΑ
0,00%
1.61
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.15
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.74
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.26
ΦΡΛΚ
0,00%
4.15
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Πρόταση νόμου από το WWF και ακόμα 12 φορείς για την κλιματική κρίση

Συγκεκριμένη πρόταση 52 άρθρων για τον κλιματικό νόμο παρουσίασε η «WWF Ελλάς», μετά από δίμηνη διαβούλευση με επιστήμονες, φορείς και πολίτες, με την οποία η οργάνωση φιλοδοξεί να συνεισφέρει στο σχέδιο νόμου που αναμένεται να καταθέσει η κυβέρνηση το επόμενο διάστημα.

Σε σχετική συνέντευξη Τύπου, η Θεοδότα Νάντσου, επικεφαλής πολιτικής της «WWF Ελλάς» ανέφερε ότι δεν πρόκειται «απλά για τη συγγραφή μιας πρότασης νόμου αλλά για μια προσπάθεια που ξεκίνησε από την WWF και το VouliWatch και οδήγησε μέσα από τη διαδικασία της συμβολής σε αυτή τη διαβούλευση άνθρωποι να καλλιεργήσουν τόσο την κατανόηση του γιατί είναι σημαντικός ένας κλιματικός νόμος, αλλά κυρίως να δουν σε μια πιο συγκροτημένη μορφή όλες τις προκλήσεις που προκύπτουν από την κλιματική κρίση».

Η διαδικασία πλαισιώθηκε από πολλούς φορείς, όπως: Γιατροί του Κόσμου-Ελληνική Αντιπροσωπεία, Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης, Καλλιστώ, Νόμος και Φύση, Οικολογική Εταιρεία Ανακύκλωσης, Greenpeace, Medasset και SolidarityNow, ΓΣΕΕ.

«Η κλιματική κρίση τα αλλάζει όλα. Αλλάζει τον τρόπο ζωής μας όπως τον ξέραμε, άρα θα αλλάξει όλες τις παραγωγικές πολιτικές, θα αλλάξει θεμελιώδεις κανόνες με τους οποίους λειτουργούσε η οικονομία. Σίγουρα αλλάζει θεμελιωδώς το σύστημα διακυβέρνησης» υπογράμμισε η κ. Νάντσου, εστιάζοντας στην σημασία της συμμετοχής της κοινωνίας των πολιτών. Στην διαβούλευση του WWF για την διαμόρφωση πρότασης για τον κλιματικό νόμο, πήραν μέρος, μέσω ψηφιακής πλατφόρμας, 246 άτομα και φορείς και υποβλήθηκαν συνολικά 522 σχόλια και υπερψηφίσεις σχολίων, ενώ, και εκτός ψηφιακής πλατφόρμας υποβλήθηκαν προτάσεις από οργανώσεις και επιστημονικές ομάδες.

Οι τρεις πυλώνες της κλιματικής πρότασης νόμου

«Χρειαζόμαστε έναν κλιματικό νόμο, δεν διαθέτει η Ελλάδα εθνική κλιματική νομοθεσία. Κυρίως ενσωματώνουμε την ευρωπαϊκή νομοθεσία» τόνισε ο Δημήτρης Ιμπραήμ, υπεύθυνος τομέα ενεργειακής και κλιματικής πολιτικής της «WWF Ελλάς», προσθέτοντας ότι στόχος της οργάνωσης ήταν να σχηματίσει «έναν νόμο-πλαίσιο ο οποίος είναι αρκετά ευέλικτος, ώστε να επιτρέπει τη διαμόρφωση πολιτικής, αφετέρου όμως να είναι σαφής και δεσμευτικός ως προς τον τελικό προορισμό της κατεύθυνσης της κλιματικής πολιτικής που δεν μπορεί να είναι άλλος από την επίτευξη της κλιματικής ουδετερότητας» με συγκεκριμένα ορόσημα-σημεία αξιολόγησης της προόδου.

«Η πρόταση μας στηρίχτηκε σε τρεις πυλώνες» σημείωσε ο κ. Ιμπραήμ, αναφέροντας ότι ο πρώτος είναι ότι πρόκειται για έναν επιστημονικό τεκμηριωμένο νόμο, ο οποίος «έρχεται να υπηρετήσει τον στόχο της συγκράτησης της θερμοκρασίας κάτω από το όριο του 1,5 βαθμού κελσίου. Αυτός είναι ο στόχος που έχουμε αναλάβει ως ανθρωπότητα». Ο δεύτερος πυλώνας, σύμφωνα με τον κ. Ιμπραήμ, είναι ότι η συγκεκριμένη πρόταση νόμου «αναδεικνύει τη φύση σε ένα ουσιώδες, θεμελιώδες συστατικό ενός κλιματικά υγιούς πλανήτη» και ο τρίτος είναι ο άνθρωπος, καθώς «χρειαζόμαστε έναν κοινωνικά δίκαιο κλιματικό νόμο ο οποίος επιμερίζει δίκαια τα βάρη και τις υποχρεώσεις, ο οποίος αναδεικνύει τους πολίτες σε πρωταγωνιστές του οικολογικού μετασχηματισμού και φυσικά δείχνει πρόνοια, με σημαντικές παρεμβάσεις, για τις πιο ευάλωτες κοινωνικές ομάδες».

Στο πλαίσιο της συζήτησης, σύντομες τοποθετήσεις έγιναν και από μέλη του επιστημονικού συμβουλίου που σχημάτισε η «WWF Ελλάς». Η Μαρία Γαβουνέλη, καθηγήτρια της νομικής σχολής του ΕΚΠΑ, υπογράμμισε ότι «οι διατάξεις αυτού του προτεινόμενου νομοσχεδίου έρχονται και συμπλέκονται με τη νομική υποδομή της χώρας μας» ώστε να δημιουργηθούν «συγκλίσεις πολιτικών» και να ενσωματωθούν διαδικασίες. «Δεν φτιάχνουμε κάτι καινούργιο, κάτι επιπλέον, αλλά ενσωματώνουμε νέα στοιχεία σε υπάρχουσες πολιτικές και διαδικασίες, εμπλουτίζοντας τις και κάνοντας τις απολύτως αποτελεσματικές» είπε η κ. Γαβουνέλη, ώστε «να έχουμε ένα σύστημα που δουλεύει και παράγει αποτελέσματα».

Η κλιματική κρίση, «αν και είναι ένα σύνθετο εγχείρημα, έχει υπαρκτές λύσεις» τόνισε ο Παναγιώτης Δημόπουλος, καθηγητής βοτανικής οικολογίας στο πανεπιστήμιο Πατρών, κατά την εισήγησή του. «Η θέσπιση ενός κλιματικού νόμου είναι το πρώτο μεγάλο βήμα» είπε ο κ. Δημόπουλος, προσθέτοντας ότι «σίγουρα χρειάζεται μια σειρά από εφαρμογές μέτρων μετριασμού των επιπτώσεων και προσαρμογής, τα οποία βεβαίως, όπως αναφέρθηκε και πριν, δεν μπορούν να είναι αποσπασματικά. Πρέπει να ανήκουν σε ολοκληρωμένο πλαίσιο, να ενσωματωθούν σε όλες τις πολιτικές του κράτους και ουσιαστικά να λαμβάνουν υπόψη όλες τις παραμέτρους που αλληλεπιδρούν με το κλίμα».

Τέλος, εκ μέρους του επιστημονικού συμβουλίου, ο κ. Βασίλης Αντωνιάδης, senior partner της BCG, ανέφερε ότι «το σημείο που κάνει πολύ μεγάλη διαφορά σε αυτή την πρόταση νόμου είναι το πώς αντιμετωπίζεται το μείζον θέμα του πώς θα συστρατεύσουμε μαζί όλη την κοινωνία σε αυτό το κάλεσμα».

Σε κοινό Δελτίο Τύπου τους, οι οργανώσεις σημειώνουν ότι «η τελική πρόταση συνδέει τις δύο μεγαλύτερες περιβαλλοντικές προκλήσεις της ανθρωπότητας, την κλιματική κρίση και την απώλεια της βιοποικιλότητας, προβλέποντας φιλόδοξες ρυθμίσεις για την προστασία και αποκατάσταση της φύσης. Τέλος, αναδεικνύει τους πολίτες σε πρωταγωνιστές του μετασχηματισμού προς την κλιματική ουδετερότητα, προστατεύοντας τα δικαιώματά τους, αλλά και κατανέμοντάς τους σημαντικές αρμοδιότητες στη διαμόρφωση και τον έλεγχο της κλιματικής πολιτικής».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!