Γ.Δ.
1452.24 +0,26%
ACAG
-5,17%
6.24
CENER
+0,76%
8
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
+0,31%
9.6
OPTIMA
+1,50%
10.8
TITC
-1,51%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,48%
1.462
ΑΒΕ
+1,26%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-2,10%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
12.65
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,25%
8.06
ΑΤΤ
+2,25%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-4,23%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,38%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-3,94%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
16.58
ΔΑΑ
-0,12%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,71%
11.16
ΔΟΜΙΚ
-2,19%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,57%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+2,29%
4.475
ΕΛΒΕ
+6,28%
5.25
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,53%
8.385
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,67%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+3,31%
7.81
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,50%
2.02
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,37%
5.42
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,22%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-3,27%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-0,62%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,86%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,93%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-4,86%
1.37
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,75%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+4,57%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,55%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-0,92%
1.08
ΜΕΒΑ
+0,25%
3.97
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,16%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
-5,47%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.22
ΜΟΝΤΑ
+3,09%
3.34
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
29.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.36
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,34%
22.1
ΟΛΠ
-0,20%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.88
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,45%
0.909
ΟΤΕ
-1,54%
14.06
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-0,85%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,61%
3.752
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,50%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,12%
0.37
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.905
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.76
ΣΠΙ
-5,33%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.33
ΤΖΚΑ
-3,04%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-9,70%
0.298
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Το κινέζικο αεροσκάφος C919 απειλή για Airbus και Boeing

Η λήξη της 17ετούς δικαστικής διαμάχης ανάμεσα στην Airbus και την Boeing για τις κρατικές επιδοτήσεις που ελάμβαναν επί σειρά ετών, τους επιτρέπει να χαράξουν τη στρατηγική τους σε μια παγκόσμια αγορά όπου φαίνεται πως δεν είναι οι μοναδικοί πρωταγωνιστές, τουλάχιστον, στο μακρινό μέλλον.

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Τζο Μπάιντεν, σκιαγράφησε το τοπίο στα μέσα Ιουνίου όταν επισκέφθηκε τις Βρυξέλλες. Η Ουάσινγκτον και η Ε.Ε «πρέπει να συνεργαστούν για να συγκρατήσουν και να αντιμετωπίσουν τις πρακτικές της Κίνας» που δεν συνάδουν με τους κανόνες της αγοράς και της προσδίδουν ένα άδικο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Η Commercial Aircraft Corporation of China (Comac), ο κρατικός κολοσσός αεροναυπηγικής της Κίνας που αποσχίστηκε από τη βιομηχανία πολεμικής αεροπορίας το 2008, πραγματοποιεί εδώ και τετραετία δοκιμαστικές πτήσεις για το C919, το νέο 168θέσιο αεροσκάφος της. Είναι το πρώτο επιβατικό αεροπλάνο της Κίνας που παίρνει σάρκα και οστά ύστερα από μελέτες μιας δεκαετίας.

Το 2017 έκανε την πρώτη πτήση του, εισπράττοντας το θερμό χειροκρότημα των 1.000 θεατών στο αεροδρόμιο της Σαγκάης. Το αρχικό «C» συμβολίζει την Κίνα και ο πρώτος αριθμός, το «9», σημαίνει «για πάντα». Η ολοκλήρωση του C919  έγινε εφικτή με κρατικές επιδοτήσεις της τάξεως των 72 δισ. δολαρίων, υπερβαίνοντας τη στήριξη που έχουν λάβει οι Boeing και Airbus όλα τα προηγούμενα χρόνια.

Οπότε οι προσδοκίες του αμερικανικού και του ευρωπαϊκού ομίλου αεροναυπηγικής να επεκτείνουν την παρουσία τους στην απέραντη κινεζική αγορά είναι εκ των πραγμάτων συντηρητικές. Σύμφωνα με προβλέψεις της Boeing, η αγορά πολιτικής αεροπορίας της Κίνας θα χρειαστεί 9.360 νέα αεροσκάφη εντός της επόμενης 20ετίας, αντανακλώντας το ένα πέμπτο των εκτιμώμενων παραγγελιών σε παγκόσμια κλίμακα.

Ωστόσο το C919 χρειάστηκε  τη συμβολή ξένων εταιρειών για να ολοκληρωθεί. Μόνον 14 από τους 82 προμηθευτές της Comac προέρχονται από την Κίνα. Παραδείγματος χάριν, οι κινητήρες του C919  κατασκευάστηκαν από κοινοπραξία της General Electric και της Safran Aircraft Engines.

«Η βιομηχανία αεροναυπηγικής είναι ένα μέσο για την ανάπτυξη μιας χώρας αλλά χρησιμεύει και ως διπλωματικό εργαλείο για την άσκηση εξωτερικής πολιτικής σε ξένες αγορές», είχε σχολιάσει πρόσφατα υψηλό στέλεχος της συμβουλευτικής εταιρείας AIR στην The Straits Times, η εφημερίδα που διατηρεί την έδρα της στη Σιγκαπούρη.  Η επίσημη έγκριση για την έναρξη πτήσεων από το C919 αναμένεται να δοθεί άμεσα, με την Comac να ανακοινώνει σχεδόν 1.000 παραγγελίες και options κυρίως από εγχώριες αεροπορικές εταιρείες. ‘

Σε αυτή τη φάση, οι Boeing και Airbus θα συνεχίζουν να διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο. Όμως η άφιξη του C919 ενισχύει φόβους για την άσκηση μιας πολιτικής προστατευτισμού από την Κίνα, με τη Δύση να παρακολουθεί στενά τις κινήσεις της στην σκακιέρα της παγκόσμιας οικονομίας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!