Αρνητικά πρόσημα σήμερα στη Wall Street, με τον S&P 500 να υποχωρεί για τρίτη ημέρα. Οι μετοχές τεχνολογίας συνεχίζουν την καθοδική τους πορεία, με αφορμή τη συζήτηση που έχει ανοίξει για τη δυναμική της τεχνητής νοημοσύνης.
Σε αυτό το περιβάλλον ο γενικός δείκτης S&P 500 έκλεισε στις 6,604.80 μονάδες χάνοντας 33.17 μονάδες (-0.50%). Ο τεχνολογικός δείκτης Nasdaq είχε απώλειες ίδιου ποσοστού (0,50%) κλείνοντας στις 22,384.698 μονάδες (-113.157 μονάδες). Με ζημιές έκλεισε και ο βιομηχανικός δείκτης Dow Jones (-0.38%) στις 45,947.32 μονάδες (-173.96 μονάδες).
Οι μετοχές της Oracle υποχώρησαν κατά 5%, καταγράφοντας μια τρίτη συνεχόμενη ημέρα ζημιών, καθώς παρέμειναν ερωτήματα σχετικά με την κατάσταση του εμπορίου τεχνητής νοημοσύνης. Η αγορά φαίνεται επηρεασμένη από τις ανησυχίες σχετικά με τις ιστορικά υψηλές αποτιμήσεις.
Η Oracle, η οποία ηγήθηκε της τελευταίας περιόδου της ανόδου στην αγορά, βρίσκεται ήδη σε πτώση άνω του 10% από το πρόσφατο υψηλό της. Η πτώση της Πέμπτης οφείλεται εν μέρει σε μια αξιολόγηση που δημοσιεύτηκε σε νέο άρθρο της Rothschild & Co. Redburn, η οποία προέβλεψε υποχώρηση 40% επειδή «η αγορά υπερεκτιμά» το πόσο οι πρόσφατες συμφωνίες τεχνητής νοημοσύνης της Oracle θα ενισχύσουν τη βασική επιχείρηση cloud της εταιρείας.
«Η Oracle είχε μια τεράστια άνοδο. Κάποια υποχώρηση και αστάθεια πιθανότατα δικαιολογούνται με το πόσο γρήγορα και πόσο δραματικά έχει εκραγεί η κεφαλαιοποίηση της αγοράς», δήλωσε ο Κιθ Μπουχάναν, ανώτερος διαχειριστής χαρτοφυλακίου στην Globalt Investments.
Πέφτουν στη Wall Street οι μετοχές των μικρών και μεσαίων αυτοκινητοβιομηχανιών
Μεταξύ των μετοχών που δεν είχαν καλή μέρα ήταν και η Tesla με πτώση 4%. Οι αναλυτές βλέπουν πως οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες σημειώνουν σημαντικά κέρδη το τελευταίο διάστημα, αλλά οι μεσαίες και οι μικρότερες υποχωρούν.
«Οι μεγαλύτερες γίνονται όλο και μεγαλύτερες, ενώ οι μικρότερες και πιο εξειδικευμένες μάρκες καθυστερούν ή χάνουν μερίδιο», δήλωσε ο Τσάρλι Τσέσμπρουγκ, ανώτερος οικονομολόγος της Cox Automotive.
«Ίσως η ύπαρξη περισσότερων προσφορών προϊόντων σε περισσότερα τμήματα να είναι το κλειδί για την προσέλκυση περισσότερων αγοραστών στη σημερινή αγορά», είπε.
Μικρότερες αυτοκινητοβιομηχανίες στις ΗΠΑ, όπως η Nissan, η Volkswagen, η Subaru και η Tesla εκτιμάται ότι έχουν χάσει μερίδιο αγοράς κατά το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Η μητρική εταιρεία της Jeep, Stellantis
συνεχίζει επίσης να αντιμετωπίζει δυσκολίες εν μέσω μιας μακροχρόνιας πτώσης των πωλήσεων.