Κι ενώ οι αγορές κινούνται ανάλογα με τη συχνότητα των βομβαρδισμών σε Τελ Αβίβ και Τεχεράνη μια σειρά από μετοχές στο ελληνικό χρηματιστήριο φαίνεται ότι αντικατοπτρίζουν πλήρως τις ανησυχίες των επενδυτών: Τουρισμός, αερομεταφορές και κατανάλωση είναι τα πρώτα.. θύματα του πολέμου στο Χ.Α. Ή αλλιώς ο ΟΛΠ, η Aegean, η Μοτοδυναμική, ο Παπουτσάνης, ο Σαράντης, η Autohellas η Attica Group και ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών.
Πάνω από 13,5% πτώση καταγράφεται για τη μετοχή του ΟΛΠ και ο λόγος δεν είναι άλλος ότι α) δίνεται αφορμή για διόρθωση μετά τα υψηλά στα 49,70 ευρώ με τη μετοχή να υποχωρεί στα όρια των 43,25 ευρώ και κεφαλαιοποίηση πλέον 1,08 δισ. ευρώ. Και β) υπάρχει διάχυτη ανησυχία ότι θα επηρεαστούν πάλι οι θαλάσσιες μεταφορές από τη στιγμή που πάρει απόφαση το Ιράν να κλείσει τα στενά του Ορμούζ. Ταυτόχρονα, υπάρχει ανησυχία και για έναν επιπλέον λόγο, μήπως από το κλίμα ανασφάλειας που δημιουργείται πια, επηρεαστεί ο κλάδος της κρουαζιέρας.
Σημαντική πτώση στην εξαήμερη διόρθωση της αγοράς την περασμένη εβδομάδα κατέγραψε η μετοχή της Aegean κατά 13,18%. Κι εδώ ο λόγος συνδέεται με την πτώση του κλάδου των αερομεταφορών διεθνώς, ανησυχία και προβληματισμός για τον προγραμματισμό ταξιδιών, ματαίωση των πτήσεων από και προς το Ισραήλ που αποτελεί σημαντική δεξαμενή για τον Ελληνικό τουρισμό με τουλάχιστον 420 χιλιάδες Ισραηλινούς πολίτες, που σκόπευαν να επισκεφτούν την Ελλάδα φέτος το καλοκαίρι.
Ταυτόχρονα ο όμιλος ανακοίνωσε χθες ότι προβαίνει στην έκδοση ομολόγου επταετούς διάρκειας 250 εκατ. ευρώ. Πτώση 9,78% για τη μετοχή της Μοτοδυναμικής, αφού αν συνεχιστεί επ αόριστον η αβεβαιότητα, θα πληγεί η αγορά του αυτοκινήτου και οι ενοικιάσεις αυτοκινήτων, δεδομένου ότι η εταιρεία έχει και εκμεταλλεύεται το brand της διεθνούς αλυσίδας ενοικίασης οχημάτων SIXT. Πτώση 9,71% για τον Παπουτσάνη δεδομένου ότι ένα μεγάλο μέρος του κύκλου εργασιών απευθύνεται στις ξενοδοχειακές αλυσίδες.
Τα είδη κατανάλωσης που αντιπροσωπεύει ο Σαράντης ενδεχομένως επηρεαστούν από την παράταση της αβεβαιότητας, αλλά δεν θα πρέπει να αγνοηθεί το γεγονός ότι η μετοχή έγραψε προσφάτως ιστορικά υψηλά στα 14,24 ευρώ. Πτώση όμως, 9,18% για την μετοχή στην εξαήμερη διόρθωση της αγοράς. Ότι ισχύει για την Μοτοδυναμική, ισχύει και για την Autohellas, οι μετοχές της οποίας κατέγραψαν πτώση 7,14%.
Λιγότερο η πτώση για την μετοχή του ΔΑΑ κατά 5,05%, αν και ενδεικτική του κλίματος με περιορισμό των μετακινήσεων, των αφίξεων και της παραμονής των αεροπλάνων στο αεροδρόμιο. Μικρότερη πτώση, αλλά χαρακτηριστική τέλος, και για την Attica Group κατά 4,33%. Μέσα σε όλα αυτά θα πρέπει να σημειωθεί η αύξηση του κόστους καυσίμων, στοιχείο που αν διατηρηθεί (σ.σ. μέχρι τα 79 δολάρια έφτασε πάλι η τιμή του πετρελαίου) θα γρατσουνίσει τους ισολογισμούς των εισηγμένων, σχολιάζουν παράγοντες της αγοράς.