Η θερινή τουριστική περίοδος βρίσκεται στο αποκορύφωμά της και οι μεγαλύτεροι ξενοδοχειακοί όμιλοι του πλανήτη μόλις άνοιξαν τα χαρτιά τους για το δεύτερο τρίμηνο του 2025. Τα αποτελέσματα δεν είναι απλώς αριθμοί· είναι καμπανάκια – θετικά και προειδοποιητικά – για το πώς διαμορφώνεται ο χάρτης της παγκόσμιας φιλοξενίας και ποια θέση καταλαμβάνει η Ελλάδα σε αυτόν.
Με έσοδα που ξεπερνούν τις προσδοκίες, επενδύσεις δισεκατομμυρίων και επιθετικά σχέδια ανάπτυξης, οι Hilton, Marriott, Accor και Hyatt δείχνουν ότι η χώρα μας δεν είναι απλώς «μια ακόμη αγορά», αλλά ένας στρατηγικός κόμβος για luxury και lifestyle brands.
Hilton – Ο «ηγέτης» της πολυτελούς φιλοξενίας στην Ελλάδα
Η Hilton κατέγραψε στο δεύτερο τρίμηνο έσοδα 3,14 δισ. δολαρίων (+6,3% σε σχέση με πέρυσι) και κέρδη ανά μετοχή $2,20, ξεπερνώντας τις προβλέψεις. Παρά τις πιέσεις στις ΗΠΑ, η εικόνα στην Ελλάδα είναι εκ διαμέτρου αντίθετη: ο όμιλος βρίσκεται σε φάση ραγδαίας επέκτασης, με 50 ξενοδοχεία – 36 από αυτά με την επωνυμία Small Luxury Hotels of the World™.
Τα openings των Conrad Athens The Ilisian και ÉRA Hotel Heraklion το 2026 ενισχύουν περαιτέρω την κυριαρχία της Hilton στη χώρα. Με επενδύσεις από την Αθήνα μέχρι τα Ιόνια Νησιά, το μήνυμα είναι σαφές: η Ελλάδα αποτελεί βασικό πεδίο μάχης για την πολυτελή αγορά.
Marriott – Ανθεκτικότητα διεθνώς, νέα «άφιξη» στην Κρήτη
Η Marriott ξεπέρασε τις προβλέψεις κερδοφορίας, αν και περιόρισε την πρόβλεψη αύξησης του RevPAR για το 2025 λόγω κόπωσης στη Βόρεια Αμερική. Στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, όμως, η εικόνα είναι ανοδική (+5% RevPAR), ενώ στην Ασία-Ειρηνικό η αύξηση φτάνει το 9%.
Η Κρήτη μπαίνει στο χαρτοφυλάκιο πολυτελών προορισμών της με το JW Marriott Crete Resort and Spa. Η εταιρεία, με 270 νέες πολυτελείς μονάδες στο παγκόσμιο pipeline, βλέπει την Ελλάδα ως αγορά υψηλής προτεραιότητας.
Accor – Premium repositioning και projects σε όλη τη χώρα
Με δίκτυο 5.740 ξενοδοχείων και σχεδόν 855.000 δωμάτια, η Accor παρουσίασε αύξηση εσόδων 5,1% και EBITDA +13,4% στο πρώτο εξάμηνο. Τα luxury & lifestyle brands της σημείωσαν άνοδο 7% στο RevPAR.
Στην Ελλάδα, ο όμιλος δρομολογεί επτά νέα ξενοδοχεία μέσα στην επόμενη τριετία – από το MGallery Chania σε πρώην σαπωνοποιία, μέχρι το Elatos Resort στον Παρνασσό υπό το brand Emblems. Οι πληρότητες φτάνουν σε ιστορικά υψηλά, με την Αθήνα να καταγράφει 82% για το MGallery, την κορυφαία επίδοση στο παγκόσμιο δίκτυο.
Hyatt – Από τα ακίνητα στις χρυσές προμήθειες, με το βλέμμα στην Πάρο
Η Hyatt βρίσκεται σε φάση στρατηγικής μετάλλαξης. Έπειτα από χρόνια ως «βαρύς» επενδυτής σε ακίνητα, μετατρέπεται σε asset-light brand operator, στοχεύοντας το 90% των κερδών της να προέρχεται από franchise fees έως το 2027.
Η πρόσφατη πώληση 15 resorts στην Tortuga Resorts έναντι 2 δισ. δολαρίων – λίγες μέρες μετά την εξαγορά τους – δείχνει πόσο γρήγορα κινείται η εταιρεία για να απελευθερώσει κεφάλαιο και να επενδύσει σε ανάπτυξη. Ο CEO Mark Hoplamazian δηλώνει ότι η «λευκή ζώνη» για luxury και lifestyle brands παραμένει τεράστια.
Στην Ελλάδα, η Hyatt ενισχύει ήδη το αποτύπωμά της, με παρουσία που περιλαμβάνει τα Grand Hyatt Athens, Hyatt Regency Thessaloniki, AluaSoul Zakynthos, Dreams Corfu Resort & Spa, Magma Resort Santorini και Zoëtry Halkidiki. Η μεγάλη είδηση, όμως, είναι η «απόβαση» στην Πάρο το 2026, με την άφιξη του Destination by Hyatt. Το νέο πεντάστερο resort, που αναπτύσσει η Reground – θυγατρική της κατασκευαστικής PAROSTEC – θα διαχειρίζεται η SWOT Hospitality, φέρνοντας έναν συνδυασμό διεθνών προδιαγραφών, εκλεπτυσμένου σχεδιασμού και αυθεντικής κυκλαδίτικης φιλοξενίας.
Η στρατηγική της Hyatt για ανάπτυξη σε resort destinations στην Μεσόγειο βρίσκει έτσι ένα ιδανικό «προγεφύρωμα» στην Ελλάδα, με την Πάρο να λειτουργεί ως πύλη για περαιτέρω επέκταση σε high-end νησιωτικές τοποθεσίες.
Γιατί μας αφορά
Τα οικονομικά στοιχεία και οι στρατηγικές κινήσεις των τεσσάρων κολοσσών στέλνουν ισχυρά μηνύματα για την Ελλάδα:
- Η χώρα ανεβαίνει κατηγορία, εδραιώνοντας τη θέση της ως premium προορισμός
- Τα asset-light μοντέλα επιτρέπουν πιο ευέλικτη και ταχεία ανάπτυξη, φέρνοντας περισσότερα brands σε αναζήτηση τοποθεσιών υψηλής αξίας
- Η παρουσία μεγάλων ονομάτων λειτουργεί ως ψήφος εμπιστοσύνης, ακόμα και σε περιβάλλον διεθνούς αστάθειας.
Η πρόκληση για την ελληνική τουριστική βιομηχανία είναι να κεφαλαιοποιήσει αυτό το momentum, διατηρώντας υψηλά standards, ισχυρή τοπική ταυτότητα και βιώσιμη ανάπτυξη. Γιατί όταν οι μεγαλύτεροι παίκτες του κόσμου επενδύουν στο «γήπεδό» σου, η μπάλα είναι στα δικά σου πόδια.