Τα τελευταία χρόνια η σύνδεση του τουρισμού με τον χώρο των πολυτελών brands εξελίσσεται σε μια από τις πιο συναρπαστικές τάσεις της παγκόσμιας αγοράς. Στην Ελλάδα, αλλά και διεθνώς, οι συνεργασίες μεταξύ luxury ονομάτων και ξενοδοχειακών ή τουριστικών επιχειρήσεων πολλαπλασιάζονται, αναζητώντας να καλύψουν τη διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση για αποκλειστικές και εξειδικευμένες εμπειρίες υψηλού επιπέδου.
Η Ελλάδα, παρά την παραδοσιακή της θέση ως κορυφαίος τουριστικός προορισμός, έχει αρχίσει να εστιάζει περισσότερο στην προσέλκυση υψηλού εισοδηματικού επιπέδου επισκεπτών, μέσω συνεργασιών που ενώνουν την πολυτέλεια της μόδας και των premium προϊόντων με την τουριστική εμπειρία.
Στην Αττική το ξενοδοχείο One&Only Aesthesis έχει δημιουργήσει μια μοναδική συνεργασία με τον γαλλικό οίκο μόδας Balmain. Η συνεργασία αυτή υπερβαίνει τη διακόσμηση, εμπλουτίζοντας την εμπειρία των επισκεπτών με curated events, spa θεραπείες και υπηρεσίες που αντικατοπτρίζουν το στυλ και τη φιλοσοφία του διάσημου οίκου.
Στην Κρήτη, η εταιρεία Mirum αναπτύσσει το πρότζεκτ Elounda Hills, όπου πέντε από τις συνολικά 200 βίλες θα αποκτήσουν το στίγμα της Ralph Lauren Home. Πρόκειται για την πρώτη συνεργασία αυτού του είδους στην Ελλάδα, που φέρνει τον κοσμοπολίτικο αέρα και την αμερικανική πολυτέλεια στον χώρο των κατοικιών υψηλής αξίας, συνδυάζοντας την άνεση με το διαχρονικό design.
Τα παραπάνω δείχνουν τη δυναμική της ελληνικής αγοράς που, ενώ σέβεται την παράδοση της φιλοξενίας, επενδύει δυναμικά στο μέλλον της premium εμπειρίας.
Διεθνείς συνεργασίες που καθορίζουν το μέλλον της luxury φιλοξενίας
Σε παγκόσμιο επίπεδο, η συμπόρευση των luxury brands με τον τουρισμό και την ξενοδοχειακή βιομηχανία έχει ήδη εδραιωθεί και εξελίσσεται με εντυπωσιακούς ρυθμούς. Οι συνεργασίες αυτές έχουν στόχο να προσφέρουν πολυδιάστατες, προσωποποιημένες και αξέχαστες εμπειρίες στους πελάτες τους, αναβαθμίζοντας τη θέση και το κύρος και των δύο πλευρών. Ειδικότερα:
- Bulgari Hotels & Resorts: Η ιταλική κομψότητα σε κάθε γωνιά
Η Bulgari, σύμβολο της ιταλικής πολυτέλειας, έχει επενδύσει σε ξενοδοχειακές μονάδες σε πόλεις όπως το Μιλάνο, το Παρίσι, το Ντουμπάι και το Πεκίνο. Κάθε ξενοδοχείο είναι μια ωδή στη μοναδική αισθητική της μάρκας -με κρυστάλλινα φωτιστικά, σπάνια έργα τέχνης και χειροποίητα έπιπλα. Η συνεργασία με τον όμιλο Marriott International εξασφαλίζει όχι μόνο τη λειτουργική αριστεία, αλλά και μια απαράμιλλη εμπειρία φιλοξενίας.
- Armani Hotel Dubai: Όταν η μόδα συναντά την αρχιτεκτονική
Το Armani Hotel στο Ντουμπάι είναι κάτι περισσότερο από ένα ξενοδοχείο. Είναι μια εμπειρία ζωής. Με αρχιτεκτονική και διακόσμηση που αντικατοπτρίζουν το μινιμαλιστικό και κομψό στιλ του Giorgio Armani, το ξενοδοχείο προσφέρει στους επισκέπτες του ένα περιβάλλον που εκπέμπει ηρεμία και πολυτέλεια. Από τα έπιπλα μέχρι τα αρώματα που διαχέονται στους χώρους, κάθε λεπτομέρεια έχει επιμεληθεί με απόλυτη ακρίβεια.
- Dior & Cheval Blanc: Η γαστρονομία και η ευεξία σε υψηλές στροφές
Στο πολυτελές ξενοδοχείο Cheval Blanc, η Dior έχει αναλάβει τη δημιουργία ενός spa και ενός εστιατορίου που συνδυάζουν τη γαστρονομία με την ευεξία. Η εμπειρία ξεκινά από το design, που αποτυπώνει την καλλιτεχνική κληρονομιά του οίκου, και συνεχίζει με θεραπείες και πιάτα που αναδεικνύουν την τελειότητα και την αρτιότητα.
Fashion & Hospitality Mashups: Από το Beverly Hills μέχρι τη Μεσόγειο
Ενδιαφέρουσες, επίσης, συνεργασίες έχουν δημιουργηθεί ανάμεσα σε εμβληματικούς οίκους μόδας και ξενοδοχεία σε όλο τον κόσμο. Συγκεκριμένα:
- The Beverly Hills Hotel και Dior: Ένα συνδυαστικό project που προσφέρει στους επισκέπτες μια απόλυτα σικ εμπειρία μόδας και φιλοξενίας.
- Belmond και Dior: Συνεργασία που αναβαθμίζει το επίπεδο πολυτέλειας με καλλιτεχνική προσέγγιση.
- Gurney’s Montauk Resort & Seawater Spa (Νέα Υόρκη) με Dolce & Gabbana: Μια γιορτή της ιταλικής κομψότητας στην καρδιά της Αμερικής.
- Hotel Du Cap-Eden Roc (Αντίμπ) και Lacoste: Μια sporty-chic αισθητική που αναδεικνύει τη μοναδικότητα της περιοχής και του brand.
Branded Residences: Όταν τα luxury brands γίνονται… σπίτι σου
Εν τω μεταξύ, ο τομέας των branded residences αναπτύσσεται ταχύτατα, συνδυάζοντας την πολυτέλεια με την επένδυση. Ονόματα όπως Missoni, Fendi, Armani, Bulgari, Bentley, Aston Martin και Porsche έχουν τοποθετήσει τη σφραγίδα τους σε κατοικίες και συγκροτήματα, που προσφέρουν στους ιδιοκτήτες τους μια μοναδική εμπειρία διαβίωσης με ταυτόχρονη υψηλή απόδοση αξίας.
Σε μια εποχή όπου οι αγοραστές ζητούν το «πακέτο» που περιλαμβάνει design, τεχνολογία και lifestyle, τα branded residences αποδεικνύονται μια κερδοφόρα τάση.
Γιατί οι luxury εταιρείες επενδύουν στη φιλοξενία;
Η είσοδος των luxury brands στον χώρο της φιλοξενίας δεν είναι απλά μια ευκαιρία για διαφοροποίηση εσόδων. Είναι μια στρατηγική κίνηση που στοχεύει στην ενίσχυση της ταύτισης του καταναλωτή με το brand μέσω της εμπειρίας. Σ’ έναν κόσμο όπου -όπως αναφέρθηκε νωρίτερα- η ζήτηση για «εμπειρίες» αυξάνεται, η διαμονή σ’ ένα Bulgari Hotel ή η επίσκεψη στο Dior Spa μετατρέπεται σ’ έναν τρόπο ζωής, ενισχύοντας την αφοσίωση και το prestige του brand.
Παράλληλα, η συνεργασία με επιχειρήσεις τουρισμού και φιλοξενίας επιτρέπει στα luxury brands να συλλέγουν σημαντικά δεδομένα για τις προτιμήσεις των πελατών τους, που μπορούν να αξιοποιηθούν σε όλο το φάσμα των προϊόντων τους. Ωστόσο, η είσοδος αυτή απαιτεί προσεκτικό σχεδιασμό, καθώς το επιχειρησιακό περιβάλλον της φιλοξενίας είναι διαφορετικό και απαιτητικό, με κινδύνους που αφορούν στη διαχείριση και τη διατήρηση της εικόνας του brand.
Για την ελληνική αγορά, η ανάπτυξη τέτοιων συνεργασιών αποτελεί μια ευκαιρία να προσελκύσει ένα ακόμα πιο απαιτητικό και εξειδικευμένο κοινό, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητά της στο παγκόσμιο luxury τουριστικό σκηνικό.