Αμερικανικοί ξενοδοχειακοί κολοσσοί επενδύουν δυναμικά στην Ελλάδα

Μεγάλες αλυσίδες ξενοδοχείων από τις ΗΠΑ, όπως Best Western, Wyndham, Marriott και Hilton, διευρύνουν το χαρτοφυλάκιό τους στην Ελλάδα

Hilton Chania Old Town Resort & Spa © ΔΤ

Η Ελλάδα αναδεικνύεται σε ένα από τα πλέον ελκυστικά πεδία ανάπτυξης για τους μεγάλους αμερικανικούς ξενοδοχειακούς ομίλους, οι οποίοι επενδύουν συστηματικά στη χώρα, αναγνωρίζοντας τη στρατηγική της θέση, την ανθεκτικότητα του τουρισμού και τη συνεχή αναβάθμιση των υποδομών. Best Western, Wyndham, Marriott και Hilton υλοποιούν ταυτόχρονα νέα έργα, ενισχύοντας τη διαφοροποίηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και μετατρέποντας τη χώρα σε κόμβο φιλοξενίας διεθνούς εμβέλειας.

Best Western: Διπλασιασμός χαρτοφυλακίου και νέα openings

Η Best Western Hotels & Resorts, με παρουσία άνω των τριών δεκαετιών στη χώρα μας, θέτει σε εφαρμογή ένα τριετές πλάνο ανάπτυξης, που προβλέπει διπλασιασμό του χαρτοφυλακίου στην Ελλάδα. Στόχος είναι η ενίσχυση της παρουσίας της Best Western σε αστικά κέντρα και δευτερεύοντες προορισμούς, μέσα από συνεργασίες με ανεξάρτητους ξενοδόχους. Ήδη βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο οι προετοιμασίες για νέα openings σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Καλαμάτα και Πάτρα, καθώς και σε νησιωτικούς προορισμούς με υψηλή τουριστική ζήτηση. Το πρώτο θα είναι το Collini Hotel Mykonos, που θα ανοίξει το επόμενο καλοκαίρι, με την υπογραφή της  World Hotels, ενώ θα ακολουθήσει το Sokio Piraeus, BW Premier Collection, που αποτελεί το «αδελφάκι» του Sokio Attiki Hotel, BW Premier Collection, το οποίο έκανε πρεμιέρα τον προηγούμενο μήνα.

Η αλυσίδα Best Western διαθέτει ένα χαρτοφυλάκιο 10 ξενοδοχείων στην Ελλάδα: το Macedonia Palace στη Θεσσαλονίκη, το Embassy Hotel, το Dorian Inn, το Sokio Attiki Hotel στην Αθήνα, το Plaza Hotel Rhodes στη Ρόδο, το Zante Park Resort and Spa και το Galaxy Beach Resort στη Ζάκυνθο, το Chryssi Akti στην Άνδρο, το Sokio Piraeus στον Πειραιά και το Collini Hotel Mykonos.

Wyndham: Επενδύσεις στη Βόρεια Ελλάδα και στα branded residences

Η Wyndham Hotels & Resorts, με παγκόσμιο δίκτυο που υπερβαίνει τις 9.000 μονάδες, ενισχύει την ελληνική της παρουσία μέσα από στοχευμένα projects, με έμφαση στη βιώσιμη ανάπτυξη και τη γεωγραφική διαφοροποίηση. Όπως αποκάλυψε ο Βασίλης Θεμελίδης, Regional Director South & East Europe, ο όμιλος προχωράει στην υλοποίηση νέου έργου στη Βόρεια Ελλάδα, σε τοποθεσία που επιλέχθηκε λόγω της αυξανόμενης ζήτησης και της εγγύτητας με τα Βαλκάνια. Το project θα ακολουθήσει το πρότυπο του Ramada Plaza by Wyndham Thraki στην Αλεξανδρούπολη, συνδυάζοντας φιλοξενία, ευεξία και συνεδριακό τουρισμό.

Παράλληλα, η Wyndham μπαίνει δυναμικά στην αγορά των branded residences και των ενοικιαζόμενων κατοικιών, αξιοποιώντας τη διεθνή τάση για ευέλικτες μορφές διαμονής. Τα πρώτα έργα έχουν ήδη υλοποιηθεί σε Αθήνα και Πειραιά, με επόμενο σταθμό τη Χαλκιδική, όπου ο όμιλος βλέπει σημαντικές ευκαιρίες για τουρισμό υψηλής ποιότητας. Στον Πειραιά προγραμματίζεται η λειτουργία του TRYP Piraeus Port by Wyndham το 2026, σε συνεργασία με τη Zafido Holding, δυναμικότητας 65 δωματίων, ένα έργο που συμπληρώνει τη στρατηγική αστικής ανάπτυξης του ομίλου.

Επιπλέον, υπό τη σκέπη της Wyndham, η Sokio Hotels & Resorts, που συνδέεται με την Oikos Property Développements, προχωράει στην υλοποίηση του Sokio Central – Trademark Collection by Wyndham στην οδό Πραξιτέλους, ενός boutique ξενοδοχείου 5 αστέρων με 22 δωμάτια, καθώς και σε δύο ακόμη projects: το Ramada Residences by Wyndham, Halkidiki (150 μονάδες στη Χαλκιδική) και το Sokio Flisvos Hotel Trademark Collection by Wyndham στο Φάληρο.

Marriott: Νέα projects πολυτελείας στη Ρόδο

Η Marriott International επεκτείνει την παρουσία της στην Ελλάδα με δύο νέα ξενοδοχεία στη Ρόδο, σε συνεργασία με τον όμιλο Atlantica Hotels & Resorts: το Aphi Aura, Rhodes – Autograph Collection και το Amoh, a Luxury Collection Resort, Rhodes. Και τα δύο αναμένεται να ανοίξουν το 2026, ανεβάζοντας τον αριθμό των ξενοδοχείων της Marriott στη χώρα στα 47. Το πρώτο θα διαθέτει 204 δωμάτια, με σχεδιασμό εμπνευσμένο από τη νησιωτική γαλήνη, ενώ το δεύτερο θα ενσωματώνει στοιχεία παραδοσιακής λιθοτεχνίας της Ρόδου, προσφέροντας 197 πολυτελείς σουίτες και βίλες.

Η επένδυση αυτή εντάσσεται στη στρατηγική της Marriott για ενίσχυση των luxury brands της στην Ελλάδα, όπως τα Luxury Collection, Autograph Collection και Design Hotels™, με στόχο τη διαφοροποίηση των εμπειριών και τη δημιουργία νέων προορισμών υψηλής προστιθέμενης αξίας.

Hilton: Η επιστροφή του θρυλικού brand στην πρωτεύουσα

Η Hilton προχωράει σε ένα ευρύ επενδυτικό κύμα, με πέντε νέα openings έως το 2026. Στο επίκεντρο βρίσκεται το Conrad Athens, στο πρώην Hilton της Βασιλίσσης Σοφίας, που θα λειτουργήσει ως «ναυαρχίδα» του ομίλου στη χώρα. Το νέο πολυτελές ξενοδοχείο 307 δωματίων θα ενταχθεί στο project The Ilisian, το οποίο περιλαμβάνει κατοικίες Conrad Residences και Waldorf Astoria Residences, χώρους γαστρονομίας, ευεξίας και ψυχαγωγίας.

Επίσης, η Hilton ανακοίνωσε την υπογραφή σύμβασης για το Conrad Corfu, κατόπιν συμφωνίας franchise με την οικογένεια Τρούλη, στην οποία ανήκει το ακίνητο. Το πολυτελές resort, που θα λειτουργήσει υπό τη διαχείριση της Numo Hotels & Resorts, αναμένεται να υποδεχθεί τους πρώτους επισκέπτες του στις αρχές του καλοκαιριού του 2026.

Ακολουθούν δύο νέα έργα στα Χανιά: το Hilton Chania Old Town Resort & Spa και το Hilton Garden Inn Chania City. Επιπλέον, στην καρδιά της Αθήνας ετοιμάζεται το Anise Aluma Athens, Tapestry Collection by Hilton, σε συνεργασία με τον όμιλο Isrotel. Με περίπου 50 ξενοδοχεία ήδη στο χαρτοφυλάκιό της, η Hilton επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της στην ελληνική αγορά, την οποία χαρακτηρίζει «κομβική για την ανάπτυξη της EMEA».

Η Ελλάδα στο επίκεντρο των διεθνών επενδύσεων

Η ταυτόχρονη κινητοποίηση τεσσάρων κορυφαίων αμερικανικών ομίλων υπογραμμίζει τη μετατροπή της Ελλάδας σε περιφερειακό κόμβο φιλοξενίας. Από τη Ρόδο έως τη Χαλκιδική και από την Αθήνα έως τα Χανιά, οι νέες επενδύσεις δεν στοχεύουν μόνο στην αύξηση της χωρητικότητας, αλλά κυρίως στη δημιουργία προϊόντων υψηλής αξίας που ενισχύουν το brand της Ελλάδας ως premium τουριστικού προορισμού.

Οι αμερικανικοί όμιλοι δεν φέρνουν απλώς κεφάλαια, αλλά τεχνογνωσία, διεθνή δίκτυα και πρότυπα διαχείρισης που αλλάζουν τα δεδομένα της ελληνικής φιλοξενίας.