Radisson: Στόχος 30 ξενοδοχεία στην Ελλάδα έως το 2030

Τέσσερα νέα ανοίγματα το 2026 για τη Radisson. Στροφή στις μετατροπές υπαρχόντων ξενοδοχείων και επέκταση πέραν των δημοφιλών προορισμών

Φωτορεαλιστική απεικόνιση του ξενοδοχείου Paradise Resort Evia που θα ανοίξει τον Μάιο του 2026 ως μέλος των Radisson Individuals © Radisson Hotel Group

Η Ελλάδα εξελίσσεται σε έναν από τους σημαντικότερους άξονες ανάπτυξης του Radisson Hotel Group στη Νότια Ευρώπη. Όπως αποκάλυψε ο Elie Milky, Αντιπρόεδρος Ανάπτυξης για τη Νότια και Ανατολική Ευρώπη, στο περιθώριο του Residential & Resort Forum που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, ο όμιλος στοχεύει να διπλασιάσει την παρουσία του στη χώρα, φτάνοντας τα 30 ξενοδοχεία έως το 2030.

Ο Radisson ετοιμάζεται για μια έντονη τριετία στην Ελλάδα. Το 2026 σχεδιάζεται το άνοιγμα τεσσάρων ξενοδοχείων, το Radisson RED Μητροπόλεως στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας, που θα υποδεχθεί τους πρώτους επισκέπτες τον Σεπτέμβριο του 2026, δύο νέα resorts: το Radisson Resort Paros, με εγκαίνια τον Απρίλιο του 2026, και το Paradise Resort Evia, που προγραμματίζεται για τον Μάιο του 2026 ενώ τον Ιούλιο θα ανοίξει τις πύλες του το Radisson Blu Resort Mani στο Γύθειο. Θα ακολουθήσει το Radisson Theatrou Square, που αναμένεται να ανοίξει το πρώτο τρίμηνο του 2027.

Με αυτά τα έργα, ο όμιλος θα προσθέσει περισσότερες από 650 νέες κλίνες στην ελληνική αγορά, ενισχύοντας σημαντικά το χαρτοφυλάκιό του.

Το «μυστικό» της επιτυχίας: Μετατροπές αντί για νέες κατασκευές

Ο Elie Milky υπογράμμισε ότι σχεδόν όλα τα νέα projects της Radisson στην Ελλάδα αφορούν μετατροπές υφιστάμενων κτιρίων, συχνά παλαιών ή ιστορικών ξενοδοχείων. Η στρατηγική αυτή προκύπτει όχι μόνο από το αυξημένο κόστος κατασκευής, αλλά και από τη γραφειοκρατία στην αδειοδότηση νέων μονάδων.
«Στην Ελλάδα υπάρχει μεγάλο απόθεμα παλαιών ξενοδοχείων που μπορούν να αναβαθμιστούν και να αποκτήσουν νέα ζωή. Η Εύβοια είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Τα περισσότερα νέα deals αφορούν μετατροπές, και αυτό είναι ένα επιτυχημένο μοντέλο, γιατί δίνει ώθηση σε εγκαταλελειμμένες μονάδες και ιστορικά κτίρια», σημείωσε ο κ. Milky.

Το αποτέλεσμα είναι μια αναγέννηση του αστικού και τουριστικού ιστού: ιστορικά ακίνητα μετατρέπονται σε σύγχρονα ξενοδοχεία διεθνών προδιαγραφών, ενώ παράλληλα διατηρούνται οι αρχικές άδειες και οι πολεοδομικές ιδιαιτερότητες που διαφορετικά θα δυσκόλευαν νέες επενδύσεις.

Elie Milky, αντιπρόεδρος Ανάπτυξης για τη Νότια και Ανατολική Ευρώπη, Radisson Hotel Group

Elie Milky, αντιπρόεδρος Ανάπτυξης για τη Νότια και Ανατολική Ευρώπη, Radisson Hotel Group © Radisson Hotel Group

Επέκταση σε δευτερεύοντες προορισμούς

Η ανάπτυξη του Radisson στην Ελλάδα δεν περιορίζεται στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα, Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Ο όμιλος εξετάζει σειρά τοποθεσιών σε ηπειρωτικούς και νησιωτικούς προορισμούς, όπως η Πάτρα, η Κρήτη (Χανιά και Ηράκλειο), η Πελοπόννησος, η Χαλκιδική, η Κέρκυρα, η Ζάκυνθος, η Σαντορίνη και η Μύκονος.

«Η στρατηγική μας για την Ελλάδα δεν αφορά μόνο την Αθήνα ή τα μεγάλα νησιά. Θέλουμε παρουσία και σε πιο εναλλακτικούς προορισμούς. Μπήκαμε στη Σκιάθο και στην Εύβοια πριν από άλλους, και τώρα εξετάζουμε νέα projects σε Κρήτη, Πελοπόννησο και Ιόνια Νησιά», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με τον κ. Milky, αναδεικνύεται σε κομβικό προορισμό με αυξανόμενη δυναμική, ενώ η Κρήτη θα ωφεληθεί ιδιαίτερα από το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι, το οποίο θα ενισχύσει την προσβασιμότητα και τις επενδυτικές ευκαιρίες.

Η Ελλάδα ως «υποτιμημένη» ευρωπαϊκή αγορά

Ο αντιπρόεδρος της Radisson περιέγραψε την Ελλάδα ως «υποτιμημένη ευρωπαϊκή αγορά» με μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης. Σε σύγκριση με την Κύπρο ή άλλες αγορές των Βαλκανίων, η Ελλάδα διαθέτει μεγαλύτερο μέγεθος, τουριστική ποικιλία και υποδομές που μπορούν να υποστηρίξουν βιώσιμη επέκταση.

«Οι βαλκανικές αγορές, όπως η Κροατία και το Μαυροβούνιο, αναπτύσσονται ραγδαία, αλλά ξεκινούν από πολύ χαμηλότερη βάση. Η Ελλάδα, αντιθέτως, έχει ήδη ισχυρή θέση και μπορεί να εξελιχθεί σε ακόμη πιο ώριμη αγορά τα επόμενα χρόνια», σημείωσε.

Παράλληλα, προέβλεψε ότι το 2026-2027 θα υπάρξει επιβράδυνση της ανάπτυξης σε σχέση με τα προηγούμενα έτη, χωρίς όμως να ανακόπτεται η θετική πορεία.

Επένδυση στην «προσβάσιμη πολυτέλεια»

Αν και η ζήτηση για πολυτελή καταλύματα παραμένει ισχυρή, ο κ. Milky εκτίμησε ότι η μεγάλη δυναμική βρίσκεται στην upscale και upper midscale κατηγορία, δηλαδή στα τετράστερα και τα πιο προσιτά πεντάστερα ξενοδοχεία.

«Το 90% της αγοράς δεν θέλει να πληρώνει 1.000 ευρώ τη βραδιά, αλλά 200–250 ευρώ για ένα υψηλής ποιότητας, προσιτό προϊόν. Εκεί βρίσκεται ο όγκος και εκεί επενδύουμε περισσότερο», τόνισε.

Ο στόχος του 2030

Σήμερα, η Radisson έχει ή αναμένεται σύντομα να έχει περίπου 15 ξενοδοχεία στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων όσων έχουν ήδη υπογραφεί αλλά δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη. Μέχρι τον Ιούνιο του 2026, θα ανακοινωθούν ακόμη 2-3 νέα projects, ενώ ο τελικός στόχος είναι 30 μονάδες έως το 2030.

Με μια στρατηγική που συνδυάζει αναβίωση ιστορικών ακινήτων, γεωγραφική διαφοροποίηση και προσφορά ποιοτικής αλλά προσιτής φιλοξενίας, η Radisson δείχνει να πιστεύει ακράδαντα στο ελληνικό τουριστικό «brand», όχι μόνο ως καλοκαιρινό προορισμό, αλλά ως 12μηνη εμπειρία φιλοξενίας με διεθνή απήχηση.