Γ.Δ.
842.01 +0,86%
CENER
+1,82%
2.79
CNLCAP
0,00%
8.1
TITC
+0,18%
11.32
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΑΑΠ
0,00%
3.12
ΑΒΑΞ
-0,40%
0.75
ΑΒΕ
0,00%
0.39
ΑΔΜΗΕ
+0,10%
2
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.5
ΑΛΜΥ
+2,82%
1.748
ΑΛΦΑ
+1,96%
0.8744
ΑΝΔΡΟ
+0,76%
6.6
ΑΝΕΚ
0,00%
0.058
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.1
ΑΡΑΙΓ
+3,56%
5.24
ΑΣΚΟ
+2,45%
2.09
ΑΣΤΑΚ
0,00%
8
ΑΤΕΚ
0,00%
0.39
ΑΤΤ
+5,22%
0.0947
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
0.93
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.288
ΒΙΟ
+2,20%
3.48
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.62
ΒΙΟΣΚ
+2,08%
0.539
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.77
ΒΟΣΥΣ
+7,92%
2.18
ΒΥΤΕ
+1,37%
2.96
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.14
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,53%
9.55
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.24
ΔΕΗ
-1,38%
5.375
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+6,51%
0.556
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.208
ΔΡΟΜΕ
+1,61%
0.316
ΕΒΡΟΦ
0,00%
0.678
ΕΕΕ
+0,85%
21.28
ΕΚΤΕΡ
+1,05%
0.96
ΕΛΒΕ
0,00%
4.44
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
+1,41%
0.431
ΕΛΙΝ
0,00%
1.665
ΕΛΛ
+2,61%
15.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,12%
1.72
ΕΛΠΕ
+0,76%
6.6
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.3
ΕΛΤΟΝ
+1,60%
1.91
ΕΛΧΑ
+1,87%
1.42
ΕΝΤΕΡ
+0,50%
4.02
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.137
ΕΠΣΙΛ
-0,72%
5.54
ΕΣΥΜΒ
0,00%
0.584
ΕΤΕ
+3,35%
3.05
ΕΥΑΠΣ
0,00%
4.36
ΕΥΔΑΠ
-1,45%
7.48
ΕΥΠΙΚ
0,00%
7.7
ΕΥΡΩΒ
+1,54%
0.9098
ΕΧΑΕ
+1,17%
3.46
ΙΑΤΡ
0,00%
1.55
ΙΚΤΙΝ
+0,92%
0.546
ΙΛΥΔΑ
+2,90%
0.994
ΙΝΚΑΤ
+3,18%
2.11
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.1
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.545
ΙΝΤΕΚ
-0,29%
3.46
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.7
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.908
ΙΝΤΚΑ
+2,81%
1.388
ΚΑΜΠ
0,00%
1.97
ΚΑΡΕΛ
+2,38%
258
ΚΕΚΡ
0,00%
1.104
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.5
ΚΛΜ
+0,35%
0.578
ΚΜΟΛ
0,00%
3.22
ΚΟΡΔΕ
+1,28%
0.476
ΚΟΥΑΛ
+0,73%
0.412
ΚΟΥΕΣ
+1,17%
4.34
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.112
ΚΡΙ
0,00%
5.66
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.69
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
0,00%
0.37
ΛΑΜΔΑ
+0,25%
5.905
ΛΑΜΨΑ
0,00%
20.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.826
ΛΕΒΚ
0,00%
0.236
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.185
ΛΟΓΟΣ
0,00%
0.982
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.05
ΛΥΚ
+2,50%
1.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.725
ΜΕΒΑ
0,00%
2.54
ΜΕΝΤΙ
+0,99%
3.06
ΜΕΡΚΟ
+3,77%
55
ΜΙΓ
+1,21%
0.025
ΜΙΝ
0,00%
0.54
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,27%
18.25
ΜΟΝΤΑ
+6,06%
0.7
ΜΟΤΟ
+0,79%
1.915
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.628
ΜΠΕΛΑ
+0,21%
14.57
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.0895
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
+1,30%
1.955
ΜΠΤΚ
0,00%
0.705
ΜΥΤΙΛ
+1,10%
14.69
ΝΑΚΑΣ
0,00%
1.96
ΝΑΥΠ
0,00%
1.16
ΝΙΚΑΣ
0,00%
1.24
ΞΥΛΚ
+1,76%
0.202
ΞΥΛΠ
0,00%
0.226
ΟΛΘ
0,00%
24.6
ΟΛΠ
+0,38%
15.76
ΟΛΥΜΠ
+0,30%
1.68
ΟΠΑΠ
+0,93%
14.06
ΟΤΕ
+1,83%
16.67
ΟΤΟΕΛ
+0,11%
8.79
ΠΑΙΡ
0,00%
0.806
ΠΑΠ
+2,77%
2.6
ΠΕΙΡ
+2,06%
1.019
ΠΕΤΡΟ
+2,13%
5.76
ΠΛΑΘ
+1,12%
3.61
ΠΛΑΙΣ
+0,85%
3.58
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
-1,15%
1.295
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
-0,29%
3.44
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.1
ΣΑΡ
+0,45%
6.77
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.08
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.019
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.26
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.935
ΣΠΕΙΣ
+0,26%
7.72
ΣΠΙ
+1,59%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.2
ΤΕΝΕΡΓ
+0,89%
18.16
ΤΖΚΑ
0,00%
2.18
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.25
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.29
ΦΙΕΡ
0,00%
0.52
ΦΛΕΞΟ
0,00%
6.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.1
ΦΡΛΚ
+0,94%
3.23
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.52
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Κτηματολόγιο: Ποιες διατάξεις περιλαμβάνει το ν/σ του υπ. Δικαιοσύνης

Θεσπίζεται η απευθείας διασύνδεση του Κτηματολογίου με τα ληξιαρχεία, ενώ προβλέπεται και η ένταξη των ακινήτων των περιοχών ισχύος του Κανονισμού Δωδεκανήσου στο Εθνικό Κτηματολόγιο.

Πρόκειται για ορισμένες από τις διατάξεις για το Κτηματολόγιο οι οποίες περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης που καταρτίστηκε σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και επιχειρείται:

• Η ένταξη των ακινήτων των περιοχών ισχύος του Κανονισμού Δωδεκανήσου στο Εθνικό Κτηματολόγιο.

• Ο θέσπιση διαδικασίας μετάπτωσης των κτηματολογικών δεδομένων του Κτηματολογικού Κανονισμού Δωδεκανήσου στο σύστημα του Εθνικού Κτηματολογίου.

• Η επίτευξη ομοιομορφίας στην καταχώριση και παρουσίαση των πληροφοριών που αφορούν σε ακίνητα ή ειδικά ιδιοκτησιακά αντικείμενα στις περιοχές ισχύος του Κτηματολογικού Κανονισμού Δωδεκανήσου.

• Η παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών σε πολίτες και επαγγελματίες σχετικά με τα ακίνητα των περιοχών ισχύος του Κτηματολογικού Κανονισμού.

• Η θέσπιση μεταβατικών διατάξεων για την κτήση και την απώλεια εμπράγματων δικαιωμάτων επί ακινήτων, ιδίως στις προϋποθέσεις κτήσης ακινήτου με χρησικτησία. Τούτο, διότι στο πλαίσιο του Κανονισμού Δωδεκανήσου υπήρχαν ειδικές διατάξεις διαφορετικές από εκείνες που ισχύουν στην υπόλοιπη Χώρα. Οι διατάξεις αυτές διατηρούνται μεταβατικά, προκειμένου για την ομαλή μετάβαση από το ισχύον στο νέο καθεστώς.

• Ενίσχυση ασφάλειας συναλλαγών και κατοχύρωση εμπιστοσύνης πολιτών στο θεσμό του Εθνικού Κτηματολογίου.

Το νομοσχέδιο διαρθρώνεται σε δύο ουσιαστικά μέρη:

Στο πρώτο μέρος περιλαμβάνονται διατάξεις τεχνικού, κυρίως, χαρακτήρα που αφορούν στη διαδικασία μετάπτωσης του Κτηματολογικού Κανονισμού Δωδεκανήσου στο Εθνικό Κτηματολόγιο.

Στα επόμενο μέρος επιχειρούνται, ωστόσο, πολύ σημαντικές μεταρρυθμίσεις.

Πιο συγκεκριμένα, στο δεύτερο μέρος:

• Θεσπίζεται η απευθείας διασύνδεση του ελληνικού Κτηματολογίου με τα ληξιαρχεία. Πιο συγκεκριμένα, προβλέπεται ότι πλέον το Κτηματολογικό Φύλλο κάθε ακινήτου, μέσα από τη διασύνδεσή του με τα Ληξιαρχεία, θα ενημερώνεται αυτόματα με τα στοιχεία της ληξιαρχικής πράξης του θανάτου κάθε δικαιούχου. Μάλιστα, στη διάταξη υπάρχει πρόβλεψη και σχετικά με τον χρόνο έναρξης λειτουργίας του παραπάνω συστήματος διασύνδεσης. Περαιτέρω, προβλέπεται ότι οι πλησιέστεροι συγγενείς του θανόντος-δικαιούχου κτηματολογικής εγγραφής έχουν στο εξής την υποχρέωση να γνωστοποιήσουν στο αρμόδιο κτηματολογικό γραφείο ότι είναι οι πλησιέστεροι συγγενείς, προκειμένου να σημειώνονται στο οικείο κτηματολογικό φύλλο, στο πεδίο των προσθέτων πληροφοριών.

• Παράλληλα, εισάγονται ρυθμίσεις που αφορούν στο προσωπικό και στη λειτουργία του ελληνικού Κτηματολογίου, με στόχο την ταχύτερη στελέχωσή του και τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών, όπως η ανακατανομή θέσεων προσωπικού ανά κλάδο, η δυνατότητα προσωρινής κάλυψης των θέσεων προϊσταμένων σε κτηματολογικά γραφεία και υποκαταστήματα μέχρι την ολοκλήρωση των διαγωνιστικών διαδικασιών και η σύσταση πάγιας προκαταβολής προς κάλυψη επειγουσών λειτουργικών αναγκών περιορισμένου οικονομικού εύρους.

• Επιπλέον, βελτιώνεται η διαδικασία επανακτηματογράφησης προκειμένου να αποκατασταθούν αδικίες σε βάρος των επιμελών ιδιοκτητών σε όσες περιοχές της χώρας επιχειρήθηκε στο παρελθόν η διόρθωση ορίων και θέσεων των ακινήτων τους χωρίς τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Ταυτόχρονα, επιταχύνεται η σύναψη συμπληρωματικών συμβάσεων για τον ίδιο σκοπό, αλλά και για την εφαρμογή των αλλαγών που επέφερε το άρθρο 93 του ν.4915/2022 για τις εκτάσεις δασικού χαρακτήρα.

• Μια ακόμα σημαντική τομή, που αφορά στους πολίτες, είναι η πρόβλεψη εξουσιοδοτικής διάταξη για τη διαδικασία έκδοσης του ενιαίου πιστοποιητικού οικονομικής ενημερότητας. Δηλαδή, ενοποιείται η φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα για κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο.

• Επίσης, προβλέπεται η λύση του συμφώνου συμβίωσης με τη χρήση ψηφιακών μέσων, κατ’ αντιστοιχία με τα ισχύοντα για το άυλο συναινετικό διαζύγιο.

• Διευκολύνεται η εγκατάσταση υψίρρυθμων δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών, μέσω της ανάπτυξης πληροφοριακών συστημάτων για την υποστήριξη της διαδικασίας.

• Απλοποιούνται διαδικασίες εγκατάστασης συγκεκριμένων κατηγοριών κεραιών, με σεβασμό στα όρια ασφαλούς έκθεσης του πληθυσμού.

• Βελτιώνονται οι ταχυδρομικές υπηρεσίες με τη δυνατότητα ηλεκτρονικής ενημέρωσης των παρόχων από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων σε περιπτώσεις καθυστερημένης επίδοσης.

Στο τρίτο μέρος επιλύεται ένα σημαντικό ζήτημα για την τοπική κοινωνία της Ικαρίας. Αίρονται όλες οι αρνητικές συνέπειες για τους κατοίκους και ιδιοκτήτες της περιοχής, που δημιουργήθηκαν μέχρι τις 27 Μαρτίου 2014, από τις παραλήψεις της Υποθηκοφύλακα, για τις οποίες παραπέμφθηκε και καταδικάστηκε από τα ποινικά δικαστήρια.

Να αναφέρουμε ότι στο τέταρτο μέρος του νομοσχεδίου θεσπίζονται μεταβατικές και εξουσιοδοτικές διατάξεις

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!