Γ.Δ.
1273.33 -0,01%
ACAG
-1,59%
6.2
CENER
+0,29%
6.96
CNLCAP
+3,40%
7.6
DIMAND
+0,45%
11.05
OPTIMA
-0,65%
7.7
TITC
-0,30%
19.82
ΑΑΑΚ
+4,93%
7.45
ΑΒΑΞ
-2,72%
1.574
ΑΒΕ
+1,56%
0.52
ΑΔΜΗΕ
+1,33%
2.28
ΑΚΡΙΤ
+27,50%
1.53
ΑΛΜΥ
+5,26%
2.8
ΑΛΦΑ
+0,67%
1.508
ΑΝΔΡΟ
-0,92%
6.46
ΑΝΕΚ
0,00%
0.274
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.3
ΑΡΑΙΓ
+0,69%
11.68
ΑΣΚΟ
+2,59%
2.38
ΑΣΤΑΚ
+1,66%
7.36
ΑΤΕΚ
0,00%
0.33
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
6.45
ΑΤΤ
+0,57%
10.64
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.62
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,75%
5.32
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.84
ΒΙΟΣΚ
+8,41%
1.225
ΒΙΟΤ
0,00%
0.224
ΒΙΣ
0,00%
0.29
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.42
ΓΕΒΚΑ
+12,89%
1.97
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,30%
13.24
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.26
ΔΕΗ
+1,12%
10.85
ΔΟΜΙΚ
+1,41%
3.59
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+6,38%
0.35
ΕΒΡΟΦ
+1,79%
1.14
ΕΕΕ
+0,73%
26.24
ΕΚΤΕΡ
-2,43%
4.01
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.56
ΕΛΙΝ
+2,61%
2.36
ΕΛΛ
-0,68%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,23%
2.21
ΕΛΠΕ
-0,90%
7.7
ΕΛΣΤΡ
+1,34%
3.02
ΕΛΤΟΝ
-0,46%
2.17
ΕΛΧΑ
+0,43%
1.882
ΕΝΤΕΡ
+0,92%
6.56
ΕΠΙΛΚ
+9,71%
0.113
ΕΠΣΙΛ
+0,21%
9.52
ΕΣΥΜΒ
+1,90%
1.07
ΕΤΕ
-3,23%
6
ΕΥΑΠΣ
+0,31%
3.26
ΕΥΔΑΠ
+0,32%
6.22
ΕΥΡΩΒ
-1,53%
1.605
ΕΧΑΕ
-2,38%
5.34
ΙΑΤΡ
+1,65%
1.85
ΙΚΤΙΝ
+2,24%
0.479
ΙΛΥΔΑ
+7,06%
1.44
ΙΝΚΑΤ
+1,06%
3.8
ΙΝΛΙΦ
+1,33%
4.57
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.03
ΙΝΤΕΚ
-0,16%
6.1
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.35
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.37
ΙΝΤΚΑ
+0,33%
3.06
ΚΑΜΠ
0,00%
2.36
ΚΑΡΕΛ
0,00%
310
ΚΕΚΡ
-2,96%
1.805
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.2
ΚΛΜ
+0,34%
1.475
ΚΟΡΔΕ
+15,92%
0.67
ΚΟΥΑΛ
-0,34%
0.59
ΚΟΥΕΣ
-0,17%
5.74
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,42%
9.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.81
ΚΥΡΙΟ
-1,39%
1.065
ΛΑΒΙ
+6,44%
0.76
ΛΑΜΔΑ
+1,02%
6.9
ΛΑΜΨΑ
0,00%
29
ΛΑΝΑΚ
+10,64%
1.04
ΛΕΒΚ
0,00%
0.28
ΛΕΒΠ
+29,63%
0.42
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.17
ΛΟΥΛΗ
+9,59%
2.97
ΜΑΘΙΟ
-0,87%
1.14
ΜΕΒΑ
+3,16%
3.92
ΜΕΝΤΙ
+3,88%
3.48
ΜΕΡΚΟ
+0,43%
46.6
ΜΙΓ
-3,03%
5.12
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,66%
24.2
ΜΟΝΤΑ
+4,35%
1.92
ΜΟΤΟ
+2,31%
3.1
ΜΟΥΖΚ
+5,60%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+3,22%
25
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.06
ΜΠΡΙΚ
+0,52%
1.915
ΜΠΤΚ
0,00%
0.53
ΜΥΤΙΛ
-0,44%
36.1
ΝΑΚΑΣ
+8,92%
3.42
ΝΑΥΠ
0,00%
1.02
ΞΥΛΚ
+6,38%
0.4
ΞΥΛΠ
+1,80%
0.34
ΟΛΘ
0,00%
23.2
ΟΛΠ
-0,21%
23.65
ΟΛΥΜΠ
+4,63%
2.71
ΟΠΑΠ
0,00%
14.57
ΟΤΕ
+1,53%
13.27
ΟΤΟΕΛ
+0,64%
12.6
ΠΑΙΡ
+6,09%
1.22
ΠΑΠ
0,00%
2.24
ΠΕΙΡ
-0,95%
3.116
ΠΕΤΡΟ
-2,02%
8.74
ΠΛΑΘ
+0,48%
4.2
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.39
ΠΡΕΜΙΑ
-0,99%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+0,46%
4.35
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.905
ΣΑΡ
-2,29%
7.67
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.1
ΣΑΤΟΚ
+9,26%
0.0295
ΣΕΝΤΡ
+2,96%
0.383
ΣΙΔΜΑ
+3,46%
2.39
ΣΠΕΙΣ
+5,26%
7.2
ΣΠΙ
+4,32%
0.628
ΣΠΥΡ
0,00%
0.198
ΤΕΝΕΡΓ
-0,13%
15.6
ΤΖΚΑ
+3,74%
1.94
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.07
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,40%
1.7912
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.197
ΦΙΕΡ
+2,86%
0.395
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+2,19%
0.07
ΦΡΛΚ
-0,61%
4.1
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.645

Δημοσιεύθηκε το ΦΕΚ για την ανάπλαση της Τούμπας

Ένα καθοριστικό, μεγάλο βήμα για την κατασκευή του νέου γηπέδου του ΠΑΟΚ και την ανάπλαση της περιοχής της Τούμπας ολοκληρώθηκε, καθώς δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (ΦΕΚ Δ’ 396/08/06/2022) το Προεδρικό Διάταγμα «Έγκριση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΕΠΣ) στην περιοχή Τούμπα του Δήμου Θεσσαλονίκης (νομού Θεσσαλονίκης) και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης, περιβαλλοντική έγκριση του ΕΠΣ και έγκριση Ρυμοτομικού Σχεδίου Εφαρμογής (ΡΣΕ) αυτού».

Με το Προεδρικό Διάταγμα για το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο και το Ρυμοτομικό Σχέδιο Εφαρμογής ουσιαστικά καθορίστηκαν οι απαραίτητοι χωροταξικοί, πολεοδομικοί και περιβαλλοντικοί κανόνες με στόχο:

  1. την κατασκευή ενός υπερσύγχρονου γηπέδου προδιαγραφών και απαιτήσεων FIFA / UEFA και
  2. την ευρύτερη ανάπλαση της περιοχής γύρω από το σημερινό γήπεδο, την έκταση «Αλάνα Τούμπας», προκειμένου συνολικά το νέο γήπεδο και ο περιβάλλων χώρος να λειτουργούν ενιαία, με αντισταθμιστικά οφέλη για ολόκληρη τη Θεσσαλονίκη.

Με αφορμή την ανάγκη εκσυγχρονισμού των ποδοσφαιρικών εγκαταστάσεων του ΠΑΟΚ, με την ανάπτυξη νέων, ακολουθήθηκε η σύγχρονη, διεθνής πρακτική της συνολικής αναβάθμισης μιας περιοχής που περιβάλλει ένα μεγάλο γήπεδο, με τη δημιουργία δηλαδή πολυχώρων αθλητισμού, πολιτισμού και αναψυχής με ευρύτερες δυνατότητες λειτουργίας για όλες τις ημέρες του χρόνου.

Ο Υφυπουργός Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος, Νίκος Ταγαράς, δήλωσε:

«Με τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης του Προεδρικού Διατάγματος για το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο, την περιβαλλοντική του έγκριση και το Ρυμοτομικό Σχέδιο Εφαρμογής, με θεσμοθετημένους πλέον κανόνες, ο ΠΑΟΚ αποκτά ένα νέο υπερσύγχρονο γήπεδο και συνολικά η Θεσσαλονίκη έναν υπερτοπικό πυρήνα αναφοράς, με συνοδές χρήσεις αναψυχής, πολιτισμού, εκδηλώσεων, εστίασης, υπαίθριων χρήσεων και αστικού πρασίνου. ‘Έναν πόλο έλξης τουριστικού ενδιαφέροντος με επίκεντρο τον Αθλητισμό και τον Πολιτισμό, όπως αρμόζει και στην ιστορική ομάδα και στη Θεσσαλονίκη».

Ειδικότερα, οι επεμβάσεις που θεσμοθετούνται στο ΕΠΣ και το ΡΣΕ αφορούν στις εξής 2 χωρικές ενότητες:

  • Ενότητα 1 – γηπέδου ΠΑΟΚ:

Νέο Οικοδομικό Τετράγωνο (ΟΤ) εγκαταστάσεων του νέου γηπέδου, νέο ΟΤ ως νότια πύλη εισόδου επισκεπτών και σύνδεση με το ΟΤ του γηπέδου μέσω υπόγειας & υπέργειας σύνδεσης με φύτευση, δημιουργία Νηπιαγωγείου, συνοδών & βοηθητικών χρήσεων του γηπέδου, σε γειτονικά ΟΤ.

  • Ενότητα 2 – Κοινοχρήστων και Κοινωφελών εγκαταστάσεων:

Δημιουργία, αναδιάταξη, λειτουργική αναβάθμιση, ενοποίηση κοινόχρηστων χώρων περιμετρικά του γηπέδου, διαπλάτυνση πεζόδρομου βόρεια του Σχολείου, πεζοδρομήσεις τμημάτων οδών, μετατροπή πεζόδρομου σε δρόμο διπλής κατεύθυνσης για τις ανάγκες υπόγειου χώρου στάθμευσης κ.α. Στην περιοχή επέμβασης πρόκειται να δημιουργηθούν νέοι υπόγειοι χώροι στάθμευσης για την εύρυθμη λειτουργία των αγωνιστικών δρώμενων.

  • Οι ρυθμίσεις του οδικού δικτύου έχουν ως κεντρικό άξονα την υπογειοποίηση της οδού Κλεάνθους προκειμένου, αφενός να μην επιβαρυνθεί η κυκλοφορία στο όμορο οδικό δίκτυο από πλευράς διαμπερών κινήσεων και αφετέρου για να δημιουργηθεί επαρκής πεζοδρομημένος χώρος – πλατεία για την προσέλευση και αποχώρηση ή τις ανάγκες έκτακτης εκκένωσης του γηπέδου.
  • Με τη θεσμοθέτηση του ΕΠΣ και του ΡΣΕ θα επιτευχθεί η σταδιακή μείωση χρήσης του Ι.Χ. -όσο οι υποδομές των δημόσιων συγκοινωνιών της πόλης θα βελτιώνονται- έως τα όρια της Ζώνης Άμεσης Επιρροής της επέμβασης, που συνιστά μια περιοχή περίπου 500 μέτρων από το σημερινό γήπεδο. Ενθαρρύνονται οι ήπιοι τρόποι μετακίνησης, το περπάτημα, η χρήση ποδηλάτου, η μικροκινητικότητα. Σημαντικό ρόλο θα παίξει ο σταθμός «Παπάφη» της πρώτης γραμμής -βασικό έργο- του Μετρό, που προβλέπεται να διακινεί τον μεγάλο όγκο των θεατών και επισκεπτών.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!