Γ.Δ.
878.76 -0,45%
CENER
+1,04%
2.92
CNLCAP
0,00%
8
DIMAND
+0,10%
14.704
TITC
-0,98%
12.18
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΑΑΠ
0,00%
3.52
ΑΒΑΞ
-2,26%
0.82
ΑΒΕ
0,00%
0.479
ΑΔΜΗΕ
-1,58%
1.872
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.45
ΑΛΜΥ
+0,55%
1.82
ΑΛΦΑ
-0,72%
0.9432
ΑΝΔΡΟ
+0,81%
6.25
ΑΝΔΡΟΔ
0,00%
0.0015
ΑΝΕΚ
0,00%
0.075
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
+5,00%
0.105
ΑΡΑΙΓ
+1,33%
5.35
ΑΣΚΟ
-0,96%
2.06
ΑΣΤΑΚ
+3,22%
8.34
ΑΤΕΚ
0,00%
0.4
ΑΤΡΑΣΤ
+2,00%
5.1
ΑΤΤ
+2,37%
0.082
ΑΤΤΙΚΑ
-1,05%
0.94
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.228
ΒΙΟ
-0,13%
3.79
ΒΙΟΚΑ
+1,31%
1.55
ΒΙΟΣΚ
+2,44%
0.629
ΒΙΟΤ
0,00%
0.34
ΒΙΣ
0,00%
0.82
ΒΟΣΥΣ
+2,51%
2.04
ΒΥΤΕ
-0,15%
3.325
ΓΕΒΚΑ
-0,81%
1.23
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,76%
9.5
ΔΑΙΟΣ
-0,65%
3.08
ΔΕΗ
-0,58%
5.975
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
-0,31%
0.648
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.23
ΔΡΟΜΕ
-0,63%
0.315
ΕΒΡΟΦ
0,00%
0.846
ΕΕΕ
-0,37%
24.17
ΕΚΤΕΡ
-0,76%
1.3
ΕΛΒΕ
0,00%
5.2
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
-0,42%
0.476
ΕΛΙΝ
-3,53%
1.64
ΕΛΛ
+1,92%
15.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,11%
1.866
ΕΛΠΕ
-0,77%
6.45
ΕΛΣΤΡ
-0,40%
2.5
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.81
ΕΛΧΑ
+0,41%
1.48
ΕΝΤΕΡ
-1,22%
4.06
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.138
ΕΠΣΙΛ
-2,00%
5.88
ΕΣΥΜΒ
+3,00%
0.686
ΕΤΕ
+1,73%
3.35
ΕΥΑΠΣ
+1,86%
4.38
ΕΥΔΑΠ
+0,25%
7.98
ΕΥΠΙΚ
0,00%
7.8
ΕΥΡΩΒ
0,00%
0.96
ΕΧΑΕ
+0,30%
3.3
ΙΑΤΡ
-0,32%
1.545
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.54
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.17
ΙΝΚΑΤ
+0,67%
2.25
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.02
ΙΝΛΟΤ
-1,64%
0.6
ΙΝΤΕΚ
-3,06%
3.8
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.55
ΙΝΤΕΤ
-0,99%
0.8
ΙΝΤΚΑ
-1,10%
1.8
ΚΑΜΠ
0,00%
2.05
ΚΑΡΕΛ
+0,75%
268
ΚΕΚΡ
-1,31%
1.056
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.54
ΚΛΜ
-0,34%
0.588
ΚΟΡΔΕ
+1,19%
0.51
ΚΟΥΑΛ
-0,26%
0.39
ΚΟΥΕΣ
-0,82%
4.22
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.212
ΚΡΙ
-0,67%
5.96
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.67
ΚΥΡΙΟ
-5,93%
1.11
ΛΑΒΙ
-6,25%
0.75
ΛΑΜΔΑ
-0,79%
6.29
ΛΑΜΨΑ
+1,85%
22
ΛΑΝΑΚ
+0,24%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.26
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.185
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.015
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.2
ΛΥΚ
+1,59%
1.6
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.8
ΜΕΒΑ
0,00%
2.5
ΜΕΝΤΙ
+2,30%
3.12
ΜΕΡΚΟ
0,00%
50
ΜΙΓ
-6,23%
0.0271
ΜΙΝ
+0,99%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,06%
17.48
ΜΟΝΤΑ
0,00%
0.678
ΜΟΤΟ
+0,46%
2.18
ΜΟΥΖΚ
-0,32%
0.622
ΜΠΕΛΑ
+0,79%
15.22
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.15
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
+0,26%
1.935
ΜΠΤΚ
+19,77%
0.515
ΜΥΤΙΛ
+2,13%
15.83
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.08
ΝΑΥΠ
0,00%
1.05
ΞΥΛΚ
0,00%
0.212
ΞΥΛΠ
+20,54%
0.27
ΟΛΘ
+0,39%
25.5
ΟΛΠ
+1,91%
16
ΟΛΥΜΠ
0,00%
1.785
ΟΠΑΠ
-2,07%
13.24
ΟΤΕ
-2,53%
16.54
ΟΤΟΕΛ
+0,11%
9.5
ΠΑΙΡ
-2,28%
0.77
ΠΑΠ
+1,17%
2.59
ΠΕΙΡ
-0,46%
1.0725
ΠΕΤΡΟ
-0,36%
5.5
ΠΛΑΘ
+0,48%
4.18
ΠΛΑΙΣ
+1,41%
3.6
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.9
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
-0,42%
1.175
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
+0,30%
3.31
ΡΕΒΟΙΛ
+0,78%
1.3
ΣΑΡ
-2,04%
6.73
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.08
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.031
ΣΕΝΤΡ
-2,17%
0.27
ΣΙΔΜΑ
+1,46%
2.08
ΣΠΕΙΣ
+0,73%
8.3
ΣΠΙ
0,00%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.174
ΤΕΝΕΡΓ
-0,41%
16.91
ΤΖΚΑ
+0,93%
2.17
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.25
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.29
ΦΙΕΡ
-1,53%
0.514
ΦΛΕΞΟ
0,00%
6.3
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.117
ΦΡΛΚ
-1,55%
3.17
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.54
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Πώς θα είναι στο μέλλον τα ξενοδοχεία στην Ελλάδα

Μια πολύ ενδιαφέρουσα έκθεση δημοσίευσε το ελληνικό τμήμα της Deloitte σχετικά με το πώς διαμορφώνονται οι τάσεις στον σχεδιασμό των resorts στη Μεσόγειο. Σύμφωνα με την έκθεση, πριν από την έναρξη της πανδημίας του COVID-19, ο παγκόσμιος τουρισμός είχε διανύσει μια δεκαετία συνεχούς ανάπτυξης. Ωστόσο, ακόμη και πριν από την πανδημία, ο κλάδος του τουρισμού και της φιλοξενίας βρισκόταν σε μία κατάσταση αναταραχής (disruption) και συνεχών αλλαγών και εξελίξεων λόγω των διαφόρων διεθνών τάσεων που επηρεάζουν τα επιχειρηματικά και λειτουργικά μοντέλα του κλάδου, τις προτιμήσεις και τις συμπεριφορές των καταναλωτών και την ικανότητα των ξενοδοχείων να προσελκύουν και να διατηρούν πελάτες.

Οι τάσεις σήμερα στον κλάδο διαμορφώνονται σύμφωνα με τις αλλαγές στις προτιμήσεις των καταναλωτών, την ανάγκη των οργανισμών να προσελκύσουν νέες κατηγορίες και τμήματα πελατών (π.χ. millennials/ Gen Z, ψηφιακοί νομάδες, ταξίδια παρατεταμένης διαμονής, bleisure, κ.α.), να βελτιώσουν και εξατομικεύσουν την εμπειρία των επισκεπτών και να υιοθετήσουν ψηφιακές λύσεις και πρακτικές βιωσιμότητας, προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικοί.

Έτσι, σήμερα υπάρχουν νέες γενιές καταναλωτών, όπως π.χ. οι Millennials και οι Zoomers (Generation Z), που έχουν συγκεκριμένες ανάγκες και επιθυμίες, όπως είναι η συνεχής ψηφιακή επικοινωνία (connectivity), οι καινοτόμες τεχνολογικές λύσεις, οι αυθεντικές και απόλυτα εξατομικευμένες δραστηριότητες και εμπειρίες καθώς και οι νέοι τρόποι και πρότυπα (concepts) διαμονής και αλληλεπίδρασης μέσω κοινωνικών δικτύων και άλλων ψηφιακών καναλιών. Επιπλέον, οι σημερινοί ταξιδιώτες δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στη βιωσιμότητα και συγκεκριμένα σε περιβαλλοντικά, πολιτιστικά και κοινωνικά ζητήματα και υπεύθυνες ταξιδιωτικές πρακτικές, ενώ τάσεις όπως το hyper-connectivity και το sharing economy και ευρύτερα ο ψηφιακός μετασχηματισμός, αλλάζουν επίσης ριζικά τον ταξιδιωτικό κλάδο.

Η παραπάνω έρευνα ανέδειξε τις παρακάτω βασικές τάσεις στο σχεδιασμό των πολυτελών resorts:

  • Αυθεντικότητα: Ο σχεδιασμός ενός resort που προσελκύει επισκέπτες είναι κάτι περισσότερο από μια αναπαραγωγή ενός παλιού αρχιτεκτονήματος. Τα resorts θα πρέπει να εστιάζουν σε έναν σχεδιασμό που συνδυάζει αρμονικά τα ιστορικά και τα σύγχρονα στοιχεία για να εμπνέει μια αίσθηση του χώρου (sense of place) και αυθεντικότητας στους επισκέπτες.
  • Τοπικά στοιχεία: Τα resorts που ενσωματώνουν χαρακτηριστικά στοιχεία του τόπου και της τοπικής κουλτούρας και παράδοσης, όπου βρίσκονται, στον σχεδιασμό τους μπορούν να προσφέρουν μια αυθεντική τοπική εμπειρία στους φιλοξενούμενούς τους.
  • Οικειότητα: Η οικειότητα και η άνεση στη διαμονή (“home away from home” concept) είναι πολύ σημαντικά στοιχεία που συμβάλλουν στη βελτίωση της εμπειρίας του επισκέπτη.
  • Βιωσιμότητα: Η βιωσιμότητα γίνεται ολοένα και πιο σημαντική για τους ταξιδιώτες με την πλειοψηφία τους να δηλώνει ότι θα επέλεγε να φιλοξενηθεί τουλάχιστον μια φορά σε resort που αξιοποιεί βιώσιμες λύσεις στον σχεδιασμό του.
  • Wellness & biophilic: Μεγάλο ποσοστό των ξενοδόχων θεωρεί ότι οι επισκέπτες θα επιλέξουν ξανά τον χώρο τους, αν ο σχεδιασμός του αξιοποιεί στοιχεία ευεξίας (wellness) και βιοφιλίας (biophilic) όπως είναι π.χ. o φυσικός και διάχυτος φωτισμός, η χρήση ελάχιστα επεξεργασμένων υλικών, τα ερεθίσματα που προκαλούν μια σκόπιμη αναφορά στη φύση, ο ουδέτερος χρωματισμός, η οπτική σύνδεση με τη φύση και τα στοιχεία της, η έντονη παρουσία και χρήση του νερού, κ.α.
  • Smart technologies: Τα τουριστικά θέρετρα και οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις υιοθετούν καινοτόμες τεχνολογίες με στόχο τη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών, την ικανοποίηση των αναγκών των tech-savvy πελατών, τη βελτιστοποίηση των λειτουργιών του ξενοδοχείων, την αύξηση των εσόδων ανά δωμάτιο και τη διαφοροποίηση σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
  • Instagrammability: Η συγκεκριμένη τάση στοχεύει στις νέες καταναλωτικές γενιές, Millennials και Zoomers (Generation Z) που είναι ενεργοί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ταξιδεύουν σε άλλες χώρες αναζητώντας νέες εμπειρίες και επιλέγουν θέρετρα με φωτογενή στοιχεία όπως είναι π.χ. οι πισίνες υπερχείλισης που προσελκύουν το ενδιαφέρον (likes) στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Τα resorts του μέλλοντος θα πρέπει να εστιάζουν σε σχεδιασμό που διαμορφώνει το κατάλληλο φωτογραφικό σκηνικό μέσω φωτισμού, διακόσμησης, μουσικής και άλλων σκηνογραφικών στοιχείων.

Είναι ενδιαφέρον ότι δύο νέα ελληνικά resorts, το SANI DUNES στη Χαλκιδική και το IKOS ARIA στην Κω, αναδείχθηκαν από την έρευνα ως χαρακτηριστικά παραδείγματα των τάσεων της Αυθεντικότητας και του Wellness & biophilic αντίστοιχα.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!