Γ.Δ.
1458.81 -0,42%
ACAG
+4,26%
5.63
BOCHGR
-0,22%
4.53
CENER
+0,89%
9.08
CNLCAP
+1,41%
7.2
DIMAND
+2,81%
8.42
NOVAL
+0,64%
2.35
OPTIMA
-0,63%
12.7
TITC
-1,65%
38.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,26%
1.514
ΑΒΕ
-1,54%
0.447
ΑΔΜΗΕ
-0,41%
2.415
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.7
ΑΛΜΥ
-0,12%
4.195
ΑΛΦΑ
-1,67%
1.621
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,67%
10.01
ΑΣΚΟ
-1,44%
2.73
ΑΣΤΑΚ
+5,51%
7.28
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.74
ΑΤΤ
-1,17%
0.676
ΑΤΤΙΚΑ
-0,43%
2.29
ΒΙΟ
-0,54%
5.5
ΒΙΟΚΑ
-2,61%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,68%
1.45
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
-1,47%
1.34
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,39%
18.4
ΔΑΑ
-1,55%
8.02
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
+1,26%
12.08
ΔΟΜΙΚ
+2,22%
2.76
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,56%
0.315
ΕΒΡΟΦ
-1,67%
1.47
ΕΕΕ
-0,30%
33.5
ΕΚΤΕΡ
+0,53%
1.528
ΕΛΒΕ
0,00%
4.74
ΕΛΙΝ
-1,46%
2.02
ΕΛΛ
+0,35%
14.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,98%
1.85
ΕΛΠΕ
-1,89%
7
ΕΛΣΤΡ
-0,49%
2.02
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.848
ΕΛΧΑ
-1,76%
1.894
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,73%
1.135
ΕΤΕ
-0,08%
7.74
ΕΥΑΠΣ
+0,62%
3.24
ΕΥΔΑΠ
-1,37%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,22%
2.245
ΕΧΑΕ
-0,89%
4.46
ΙΑΤΡ
0,00%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-2,12%
0.3225
ΙΛΥΔΑ
+0,78%
1.935
ΙΝΚΑΤ
-0,42%
4.75
ΙΝΛΙΦ
+4,28%
4.63
ΙΝΛΟΤ
+0,92%
0.983
ΙΝΤΕΚ
+0,84%
5.99
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.38
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.045
ΙΝΤΚΑ
+1,03%
2.94
ΚΑΡΕΛ
+0,59%
340
ΚΕΚΡ
+0,40%
1.25
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,33%
1.48
ΚΟΡΔΕ
+0,71%
0.427
ΚΟΥΑΛ
-2,65%
1.176
ΚΟΥΕΣ
-1,21%
5.72
ΚΡΙ
-0,33%
15.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.98
ΛΑΒΙ
-1,45%
0.746
ΛΑΜΔΑ
-1,93%
7.13
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
+2,31%
1.33
ΛΟΥΛΗ
-1,04%
2.85
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.55
ΜΕΝΤΙ
+0,96%
2.11
ΜΕΡΚΟ
-3,85%
40
ΜΙΓ
+0,52%
2.92
ΜΙΝ
0,00%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,29%
20.46
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.63
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+1,68%
26.58
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.72
ΜΠΡΙΚ
+0,96%
2.1
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,43%
32.72
ΝΑΚΑΣ
-1,91%
3.08
ΝΑΥΠ
-0,23%
0.87
ΞΥΛΚ
-2,22%
0.264
ΞΥΛΠ
0,00%
0.364
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,83%
29.85
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.37
ΟΠΑΠ
-0,13%
15.92
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.789
ΟΤΕ
-0,80%
14.82
ΟΤΟΕΛ
-1,52%
10.36
ΠΑΙΡ
+6,70%
1.035
ΠΑΠ
+0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
-2,02%
3.84
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.3
ΠΕΤΡΟ
+3,99%
8.34
ΠΛΑΘ
-0,91%
3.83
ΠΛΑΚΡ
-0,69%
14.3
ΠΡΔ
-2,67%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.186
ΠΡΟΝΤΕΑ
+1,47%
6.9
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.25
ΡΕΒΟΙΛ
-2,73%
1.605
ΣΑΡ
-0,93%
10.7
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.34
ΣΙΔΜΑ
-0,94%
1.575
ΣΠΕΙΣ
-2,03%
5.8
ΣΠΙ
+1,12%
0.542
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.81
ΤΖΚΑ
+1,66%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.85
ΦΡΙΓΟ
+0,84%
0.24
ΦΡΛΚ
+1,07%
3.785
ΧΑΙΔΕ
-8,47%
0.54

Εισβολή… των διεθνών ξενοδοχειακών αλυσίδων στην Ελλάδα την τελευταία 5ετία

Εντυπωσιακή είναι η άνοδος που καταγράφει η παρουσία διεθνών ξενοδοχειακών αλυσίδων στην Ελλάδα την τελευταία πενταετία, κάτι που αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης στις προοπτικές του ελληνικού τουρισμού.

Συγκεκριμένα, ενώ το 2018 υπήρχαν στην Ελλάδα 89 ξενοδοχεία-μέλη διεθνών αλυσίδων, τα οποία πρόσφεραν 14.869 δωμάτια, μέσα σε μόλις 5 χρόνια, τα ξενοδοχεία αυξήθηκαν κατά 80%, φτάνοντας τα 160 ενώ τα δωμάτια αυξήθηκαν κατά 78% φτάνοντας τα 26.540. Και σε αυτά δεν υπολογίζονται τα ξενοδοχεία που ανήκουν σε μεγάλους tour operators. Πρόκειται για άλλα 90 ξενοδοχεία, με 20.360 δωμάτια, που τα διαχειρίζονται απευθείας οι μεγάλοι τουριστικοί οργανισμοί του εξωτερικού, όπως η TUI, η Der Touristik, κ.ά.

Τα στοιχεία που συγκέντρωσε και ανέλυσε η GBR Consulting για την ελληνική ξενοδοχειακή αγορά, δείχνουν ότι οι μονάδες-μέλη διεθνών αλυσίδων βρίσκονται αποκλειστικά σε νησιά και παραθαλάσσιες περιοχές της χώρας όπως και στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Μοναδική γεωγραφική εξαίρεση, το ξενοδοχείο MANNA στην Αρκαδία, το οποίο είναι ενταγμένο στην αλυσίδα Design Hotels, μέλος του ομίλου της Marriott International.

Η οικογένεια Σπανού επαναφέρει τη Marriott στην Ελλάδα

Συνολικά 35 διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες έχουν παρουσία αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, μέσα από 68 διαφορετικά brands. Ο ηγέτης της αγοράς είναι πλέον η Marriott International, με συνολικά 35 ξενοδοχειακές μονάδες, κατέχοντας μερίδιο 20% στην αγορά των διεθνών ξενοδοχειακών αλυσίδων στην Ελλάδα, σε επίπεδο αριθμού δωματίων. Να σημειωθεί ότι το 2014, η Marriott έμεινε εκτός Ελλάδος καθώς στα τέλη του 2013 έληξε το συμβόλαιο με το Ledra Marriott στην Αθήνα και δεν ανανεώθηκε (πλέον λειτουργεί ως Grand Hyatt).

Το 2015 όμως, η οικογένεια Σπανού που έχει τον ξενοδοχειακό όμιλο Domes, έφερε και πάλι τη Marriott στη χώρα μας, ξεκινώντας από το Domes of Elounda, το οποίο ανακοινώθηκε ότι θα ενταχθεί στο χαρτοφυλάκιο της Autograph Collection, αποτελώντας την πρώτη παρουσία της συλλογής στην Ελλάδα και τη Μεσόγειο.

Τον Σεπτέμβριο του 2018, η Marriott International ολοκλήρωσε την απόκτηση της Starwood Hotels & Resorts, η οποία τότε διέθετε στην Ελλάδα ένα Sheraton (στη Ρόδο) και 10 μονάδες στις συλλογές The Luxury Collection και Westin Resorts, μεταξύ των οποίων τα ξενοδοχεία του Αστέρα Βουλιαγμένης, τα οποία πλέον βρίσκονται υπό τη διαχείρισης της Four Seasons.

Με την απόκτηση της Starwood, στα χέρια της Marriott ήρθε και το πλειοψηφικό πακέτο των Design Hotels, ενώ από τον Φεβρουάριο του 2021 διαθέτει το σύνολο των μετοχών. Τα Design Hotels είχαν στην Ελλάδα 12 ξενοδοχεία ενώ σήμερα διαθέτουν 25 μονάδες, με περισσότερα από 1.600 δωμάτια, μεταξύ αυτών και το MANNA στην Αρκαδία.

Τον Μάιο του 2018, η Marriott επέστρεψε στην Αθήνα, με το άνοιγμα του Athens Marriott (πρώην Metropolitan Hotel). Το καλοκαίρι του 2019 άνοιξε στην Ελλάδα το πρώτο Moxy της αλυσίδας στην Πάτρα, με όνομα Moxy Patra Marina και στις αρχές του 2022 ακολούθησε το δεύτερο, το Moxy Athens City, στην πλατεία Ομονοίας.

Τέλος, η Aurograph Collection, η πιο αναβαθμισμένη κατηγορία ξενοδοχείων της Marriott, ισχυροποίησε την παρουσία της στην Ελλάδα. Μετά το Domes of Elounda, η συνεργασία της με την οικογένεια Σπανού προχώρησε και στο Domes Noruz Chania το 2016 και στο Domes of Corfu το 2021.

Επιπλέον, το 2019 ανοίγει το Academia of Athens και το 2022 το Monasty στη Θεσσαλονίκη.

Και άλλα ισχυρά ονόματα τοποθετούνται στην Ελλάδα

Όπως σημειώνει η GBR Consulting, οι διεθνείς αλυσίδες ξενοδοχείων προσφέρουν προβολή, συνέπεια και τυποποίηση, διεθνή δίκτυα πωλήσεων και μάρκετινγκ, προγράμματα πιστότητας και πρόσβαση στην τεχνογνωσία όσον αφορά τον σχεδιασμό, τις λειτουργίες, την τεχνολογία και τους ανθρώπινους πόρους. Οι θεσμικοί επενδυτές συνεργάζονται με διεθνείς επωνυμίες για να προσθέσουν αξία και να τοποθετήσουν τα ακίνητά τους διεθνώς. Στον τομέα του luxury, μια γνωστή επωνυμία μπορεί να προσελκύσει νέους πελάτες.

Αλλά και οι διεθνείς αλυσίδες αναζητούν τους κατάλληλους συνεργάτες για να αναπτύξουν τις μάρκες τους. Πρόκειται κυρίως για ξενοδοχεία υψηλών κατηγοριών (το 14% των ξενοδοχείων και το 18% των δωματίων 5 αστέρων ανήκουν σε διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες, με τα αντίστοιχα ποσοστά στα 4άστερα να διαμορφώνονται σε 2% και 6% αντίστοιχα).

Η Wyndham Hotels & Resorts διαθέτει μερίδιο αγορά στην Ελλάδα 9% καθώς έχει τοποθετηθεί στη χώρα μας κυρίως μέσω της συνεργασίας της με τη Zeus International του Χάρη Σιγανού. Από 5% διαθέτουν η Labranda, η Louis Hotels, η Accor, η Brown Hotels, η Domes Resorts και η Hyatt International και 4% η IHG (Intercontinental).

Σημαντικό μερίδιο (10%) έχει αποκτήσει και η Sani/Ikos, η πρώτη διεθνής αλυσίδα πολυτελών ξενοδοχείων ελληνικής προέλευσης, που ιδρύθηκε από την οικογένεια Ανδρεάδη στη Χαλκιδική και πλέον έχει επεκταθεί σε διάφορα σημεία της Ελλάδας αλλά και της Ισπανίας ενώ σύντομα θα λειτουργήσει μονάδα και στην Πορτογαλία.

Επιπλέον, υπάρχει ένας σημαντικός αγωγός διεθνών αλυσίδων που θα εισέλθουν στην ελληνική αγορά. Το One & Only Aesthesis στην Αθηναϊκή Ριβιέρα θα ανοίξει αυτόν τον μήνα. Άλλο ένα One & Only θα ανοίξει στην Κέα, ενώ πολλά άλλα σχεδιάζονται, συμπεριλαμβανομένων των Banyan Tree, Six Senses, Rosewood (Blue Palace στην Κρήτη), Conrad και πολλών άλλων.

Σε ό,τι αφορά το εμβληματικό Blue Palace, στην Ελούντα, το ξενοδοχείο ναυαρχίδα του ξενοδοχειακού ομίλου Phāea Resorts, των Αγάπη και Κωστάντζα Σμπώκου, ανακοίνωσε την είσοδο του διεθνή ομίλου Rosewood Hotels & Resorts για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!