Την κατασκευή ενός νέου ξενοδοχείου στη Ρόδο και την ενίσχυση της συνεργασίας της με την Premia προγραμματίζει η σκανδιναβική Nordic Leisure Travel Group (NLTG). Παράλληλα, ο ισχυρός τουριστικός όμιλος επιδιώκει να διευρύνει το αποτύπωμά του τόσο σε άλλα ελληνικά νησιά, όσο και στην ηπειρωτική χώρα, με στόχο να διαμορφώσει ένα εκτεταμένο και ανταγωνιστικό χαρτοφυλάκιο, που την επόμενη πενταετία θα αποτελείται από δέκα ξενοδοχεία.
Αυτό αποκάλυψε κατά τη διάρκεια της χθεσινής εκδήλωσης της Premia στο Ζάππειο ο Νορβηγός μεγιστάνας Πέτερ Στόρνταλεν, ιδρυτής και ιδιοκτήτης του ομίλου Strawberry, ο οποίος κατέχει το 39,7% του μετοχικού κεφαλαίου της Nordic Leisure Travel Group (NLTG). Συγκεκριμένα, η Premia, στο πλαίσιο της στρατηγικής συνεργασίας της με την NLTG, απέκτησε δύο ξενοδοχεία τεσσάρων αστέρων στην Ελλάδα, το Sunwing Kallithea Beach στη Ρόδο και το Sunwing Makrigialos & Ocean Beach Club στην Ιεράπετρα της Κρήτης. Δίπλα στο Sunwing Kallithea Beach, η εταιρεία μάλιστα αγόρασε και ένα όμορο οικόπεδο, με σκοπό την ανάπτυξη νέας ξενοδοχειακής μονάδας. Στόχος της είναι η δημιουργία μιας ισχυρής «γειτονιάς» ιδιόκτητων ξενοδοχείων στην περιοχή, ενισχύοντας έτσι το τουριστικό της αποτύπωμα.
Σύμφωνα με όσα δήλωσε στην ίδια εκδήλωση ο Ηλίας Γεωργιάδης, πρόεδρος του σουηδικού ομίλου Sterner Stenhus και πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Premia Properties στην Ελλάδα, «η επένδυση της ΑΕΕΑΠ του περασμένου καλοκαιριού στη Ρόδο και την Κρήτη δεν ήταν μια μεμονωμένη κίνηση. Αντιθέτως, αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου ανάπτυξης». Όπως τόνισε, «στόχος είναι να φέρουμε ακόμη περισσότερους Σκανδιναβούς επισκέπτες στην Ελλάδα, ενισχύοντας το τουριστικό ρεύμα από τη βόρεια Ευρώπη. Ήδη έχουμε σε εξέλιξη αρκετά έργα και σχεδιάζουμε νέες επενδύσεις, που θα ενδυναμώσουν περαιτέρω την παρουσία μας στη χώρα».
Η NLTG, ωστόσο, εξετάζει περαιτέρω επέκταση στον ξενοδοχειακό τομέα μέσω νέων συνεργασιών, όχι μόνο με την Premia, αλλά και με άλλους στρατηγικούς εταίρους. Στα άμεσα σχέδιά της περιλαμβάνεται η ανάπτυξη σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, όπως η Κέρκυρα, η Σάμος, η Ζάκυνθος, καθώς και σε επιλεγμένες περιοχές της ηπειρωτικής Ελλάδας. Στόχος είναι η απόκτηση νέων ακινήτων και η δημιουργία σύγχρονων ξενοδοχειακών μονάδων, που θα ενισχύσουν την παρουσία της στην ελληνική αγορά.
Στην Ελλάδα ήδη NLTG δραστηριοποιείται μέσω των ξενοδοχειακών σημάτων Sunwing Family Resorts, Ocean Beach και Sunprime Hotels, τα οποία διαχειρίζονται πολυτελή θέρετρα σε δύο από τους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς της χώρας, την Κρήτη και τη Ρόδο. Συνολικά ο όμιλος διαχειρίζεται περίπου 1.000 «κλειδιά» στην Ελλάδα, προσφέροντας υψηλού επιπέδου υπηρεσίες φιλοξενίας σε επισκέπτες κυρίως από τις σκανδιναβικές χώρες. Μεταξύ αυτών και το ξενοδοχείο Sunprime Miramare Beach, στην Ιξιά της Ρόδου, δυναμικότητας 174 δωματίων, το οποίο φιλοξενεί περίπου 7.000 Σκανδιναβούς κάθε καλοκαίρι.
Πέτερ Στόρνταλεν: «Η Ελλάδα αποτελεί τον πυρήνα της επόμενης μεγάλης μας επένδυσης»
Κατά την πρώτη του επίσημη τοποθέτηση στην Αθήνα ο Νορβηγός επιχειρηματίας και ιδιοκτήτης του ομίλου Strawberry, Πέτερ Στόρνταλεν, παρουσίασε το όραμά του για την ενίσχυση της παρουσίας του ομίλου του στην ελληνική αγορά, χαρακτηρίζοντας την Ελλάδα ως στρατηγικής σημασίας προορισμό για τα επόμενα βήματα της Nordic Leisure Travel Group (NLTG).
«Στη Σκανδιναβία βρισκόμαστε στην κορυφή τόσο στην αγορά επαγγελματικών ταξιδιών, όσο και στον οικονομικό τουρισμό, ενώ κυριαρχούμε στην αγορά των spa και των οικογενειακών διακοπών. Στην αγορά πολυτελείας η πρωτοκαθεδρία μας είναι αδιαμφισβήτητη», τόνισε. «Ο κύκλος εργασιών μας για το τρέχον έτος αναμένεται να ξεπεράσει τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ. Κάθε βράδυ 70.000 άνθρωποι διαμένουν σε ξενοδοχεία μας».
Αναφερόμενος στην επιχειρηματική του φιλοσοφία, ο κ. Στόρνταλεν επισήμανε πως η ανάγκη για ανάπτυξη και διεύρυνση αποτελεί διαχρονικό και αναπόσπαστο στοιχείο της ταυτότητας του ομίλου. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην παρουσία του ομίλου στην Ελλάδα, την οποία χαρακτήρισε ως τη μεγαλύτερη και πιο σημαντική αγορά. «Η Ελλάδα είναι μακράν ο πιο δημοφιλής προορισμός για τους Σκανδιναβούς πελάτες μας. Από τους περίπου 600.000 επισκέπτες ετησίως, η συντριπτική πλειονότητα ταξιδεύει μέσω του δικτύου μας».
Ο κ. Στόρνταλεν αναφέρθηκε επίσης στη στρατηγική του σχέση με την ελληνική εταιρεία Premia Properties, στην οποία απέκτησε πρόσφατα σημαντική συμμετοχή, με προοπτική ενίσχυσης στο μέλλον. «Ενθουσιάστηκα από τη συνεργασία μας με την Premia, αλλά κυρίως από τη συνεργασία με τον κ. Ηλία Γεωργιάδη. Δεν πρόκειται μόνο για έναν ικανό επιχειρηματία· είναι άνθρωπος με εξαιρετικό ήθος και διορατικότητα».
Ο Πέτερ Στόρνταλεν είναι ίσως ο πιο ανατρεπτικός ξενοδόχος της Σκανδιναβίας. Γεννημένος το 1962 στο Τρόνχαϊμ της Νορβηγίας, ξεκίνησε την επιχειρηματική του πορεία ως έφηβος, πουλώντας φράουλες στο κατάστημα του πατέρα του. Γρήγορα ξεχώρισε για το ταλέντο του στις πωλήσεις και τη φιλοδοξία του να «σκέφτεται μεγάλα».
Η πραγματική του εκτόξευση ήρθε τη δεκαετία του ’90, όταν απέκτησε μερίδιο και στη συνέχεια τον έλεγχο της αλυσίδας Choice Hotels Scandinavia, την οποία μετέτρεψε στη Nordic Choice Hotels -έναν ξενοδοχειακό κολοσσό με περισσότερα από 200 ξενοδοχεία σε όλη τη Βόρεια Ευρώπη.
Μέσω της επενδυτικής του εταιρείας Strawberry Group, έχει επεκταθεί δυναμικά και σε άλλους κλάδους, εμπορικά ακίνητα, real estate, start-ups, media και βιώσιμες τεχνολογίες. Επενδύει στρατηγικά σε εταιρείες με κοινωνικό ή περιβαλλοντικό πρόσημο, ενώ στηρίζει ενεργά καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες μέσα από venture capital σχήματα. Η προσέγγισή του συνδυάζει επιχειρηματικό ρίσκο με έντονη προσωπικότητα, θεατρικότητα και πίστη στην κοινωνική υπευθυνότητα. Ο ίδιος λέει πως επενδύει σε ανθρώπους και όχι μόνο σε αριθμούς -και το αποδεικνύει με κάθε του κίνηση.