Γ.Δ.
915.99 +0,06%
CENER
0,00%
3.165
CNLCAP
0,00%
6.9
DIMAND
+1,82%
14
TITC
+0,65%
12.3
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΑΑΠ
0,00%
3.8
ΑΒΑΞ
-2,47%
0.712
ΑΒΕ
0,00%
0.516
ΑΔΜΗΕ
0,00%
1.83
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.402
ΑΛΜΥ
-0,48%
2.09
ΑΛΦΑ
-0,59%
1.0055
ΑΝΔΡΟ
+1,72%
5.9
ΑΝΕΚ
-0,99%
0.1
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.105
ΑΡΑΙΓ
-0,19%
5.16
ΑΣΚΟ
0,00%
2.11
ΑΣΤΑΚ
+1,89%
6.48
ΑΤΕΚ
-9,21%
0.276
ΑΤΡΑΣΤ
+1,85%
4.4
ΑΤΤ
-0,22%
0.09
ΑΤΤΙΚΑ
+1,89%
0.972
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.222
ΒΙΟ
+1,35%
4.13
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.65
ΒΙΟΣΚ
+0,16%
0.628
ΒΙΟΤ
-3,85%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.825
ΒΟΣΥΣ
+1,98%
2.06
ΓΕΒΚΑ
+2,50%
1.23
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,20%
9.9
ΔΑΙΟΣ
0,00%
2.94
ΔΕΗ
+0,45%
6.75
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
-0,25%
0.814
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.254
ΔΡΟΜΕ
-6,04%
0.311
ΕΒΡΟΦ
0,00%
0.748
ΕΕΕ
0,00%
23
ΕΚΤΕΡ
+2,27%
1.35
ΕΛΒΕ
+2,55%
4.82
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
+0,76%
0.4
ΕΛΙΝ
+1,65%
1.85
ΕΛΛ
+0,31%
16
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.73
ΕΛΠΕ
-0,53%
7.56
ΕΛΣΤΡ
+0,44%
2.28
ΕΛΤΟΝ
+9,66%
2.27
ΕΛΧΑ
+3,63%
1.656
ΕΝΤΕΡ
+1,04%
3.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.11
ΕΠΣΙΛ
0,00%
6.4
ΕΣΥΜΒ
-0,65%
0.61
ΕΤΕ
+0,83%
3.65
ΕΥΑΠΣ
+4,05%
3.6
ΕΥΔΑΠ
-0,72%
6.9
ΕΥΡΩΒ
+0,97%
1.04
ΕΧΑΕ
+2,50%
3.285
ΙΑΤΡ
-1,79%
1.37
ΙΚΤΙΝ
-2,40%
0.488
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.18
ΙΝΚΑΤ
-0,43%
1.394
ΙΝΛΙΦ
+1,02%
3.96
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.5
ΙΝΤΕΚ
+0,86%
3.53
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.7
ΙΝΤΕΤ
-2,86%
0.986
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
1.69
ΚΑΜΠ
0,00%
2.48
ΚΑΡΕΛ
-0,69%
288
ΚΕΚΡ
-0,21%
0.94
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.6
ΚΛΜ
+0,40%
0.502
ΚΟΡΔΕ
+1,89%
0.485
ΚΟΥΑΛ
-0,22%
0.454
ΚΟΥΕΣ
+0,77%
4.6
ΚΡΕΚΑ
+2,56%
0.2
ΚΡΙ
0,00%
6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.42
ΚΥΡΙΟ
-0,48%
1.04
ΛΑΒΙ
-1,62%
0.364
ΛΑΒΙΔ
0,00%
0.0015
ΛΑΜΔΑ
+0,18%
5.6
ΛΑΜΨΑ
0,00%
20.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.698
ΛΕΒΚ
0,00%
0.22
ΛΕΒΠ
0,00%
0.252
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.15
ΛΟΓΟΣ
0,00%
0.918
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.17
ΛΥΚ
-1,51%
1.63
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.64
ΜΕΒΑ
-0,77%
2.58
ΜΕΝΤΙ
-0,65%
3.04
ΜΕΡΚΟ
0,00%
43
ΜΙΓ
-2,48%
0.0394
ΜΙΝ
0,00%
0.474
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,59%
20.3
ΜΟΝΤΑ
0,00%
0.64
ΜΟΤΟ
-1,86%
2.11
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.76
ΜΠΕΛΑ
-0,92%
15.16
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+1,42%
2.14
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
+0,26%
1.92
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
-0,42%
18.86
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.2
ΝΑΥΠ
0,00%
1.075
ΞΥΛΚ
+0,99%
0.204
ΞΥΛΠ
0,00%
0.2
ΟΛΘ
-0,42%
23.7
ΟΛΠ
-0,37%
16.04
ΟΛΥΜΠ
+1,75%
1.74
ΟΠΑΠ
+0,45%
13.29
ΟΤΕ
-1,00%
14.8
ΟΤΟΕΛ
+1,93%
10.54
ΠΑΙΡ
0,00%
0.856
ΠΑΠ
+1,74%
2.34
ΠΕΙΡ
+1,13%
1.345
ΠΕΤΡΟ
+1,08%
5.6
ΠΛΑΘ
-1,73%
3.98
ΠΛΑΙΣ
+1,37%
2.97
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16.7
ΠΡΔ
0,00%
0.5
ΠΡΕΜΙΑ
-0,48%
1.045
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
-0,52%
2.85
ΡΕΒΟΙΛ
+2,36%
1.3
ΣΑΡ
-2,19%
6.69
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.25
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.016
ΣΕΝΤΡ
+0,36%
0.278
ΣΙΔΜΑ
-0,25%
1.995
ΣΠΕΙΣ
+1,58%
6.44
ΣΠΙ
-5,80%
0.552
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,99%
20.4
ΤΖΚΑ
-2,73%
1.78
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
0.98
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.21
ΦΙΕΡ
+1,18%
0.428
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
7.95
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.085
ΦΡΛΚ
-0,33%
3.01
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.496
Γιάννης Ρέτσος
Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

H στήριξη του τουρισμού στην οικονομία θα είναι ισχυρότερη το 2022

Γιάννης Ρέτσος
Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων

Η δεύτερη τουριστική χρονιά μέσα στην πανδημία, κλείνει με αναπάντεχα θετικό πρόσημο, καθώς τα έσοδα αναμένεται να διαμορφωθούν κοντά στα 10 δισ. ευρώ, δικαιώνοντας όλους όσοι προσπάθησαν και συνεργάστηκαν για το αποτέλεσμα αυτό.

Ο τουριστικός τομέας, άλλωστε, είναι ένας τους σημαντικότερους συντελεστές του υψηλού ρυθμού ανάπτυξης της οικονομίας με αποκορύφωμα το τρίτο τρίμηνο, οπότε το ΑΕΠ αυξήθηκε κατά 13,7% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2020.

Ωστόσο, μια τετράμηνη τουριστική σεζόν δεν αρκεί για να καλύψει τις τεράστιες απώλειες της προηγούμενης περιόδου. Η πανδημία του κορωνοϊού εξακολουθεί να προκαλεί ζημιές στις τουριστικές επιχειρήσεις, ενώ μία βασική πρόκληση για τους περισσότερους επιχειρηματίες, είναι η εξεύρεση τρόπων εξασφάλισης ρευστότητας.

Η πανδημία επαναπροσδιόρισε το σύνολο του τουριστικού προϊόντος σε παγκόσμιο επίπεδο

Παράλληλα, η υγειονομική κρίση επαναπροσδιόρισε το σύνολο του τουριστικού προϊόντος σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι νέες συνθήκες απαιτούν νέα προϊόντα και είναι πλέον η κατάλληλη στιγμή να αξιοποιήσουμε ένα θετικό και βιώσιμο στρατηγικό σχέδιο για την επόμενη μέρα.

Σύμφωνα με το Simon Anholt’s Nation Brands Index, η Ελλάδα συγκαταλέγεται μεταξύ των 5 καλύτερων τουριστικών brands στον κόσμο, ενώ θεωρείται ασφαλής προορισμός και κατ’ επέκταση προτιμάται ιδιαίτερα από τους ταξιδιώτες.

Στη μετά την πανδημία εποχή, ο τουρισμός δεν θα είναι ο ίδιος και θα απαιτήσει μεγάλες επενδύσεις σε υποδομές και τεχνολογία, καθώς και δημιουργικότητα και κατάλληλες επιχειρηματικές κινήσεις, ώστε το τουριστικό προϊόν της Ελλάδας να αναπτυχθεί προς τη σωστή κατεύθυνση.

Ένας εθνικός αναπτυξιακός σχεδιασμός για τον ελληνικό τουρισμό

Τα ανωτέρω θα πρέπει να συμπεριληφθούν σε ένα εθνικό αναπτυξιακό σχεδιασμό για τον ελληνικό τουρισμό. Έναν σχεδιασμό που θα περιγράφει ξεκάθαρα τις προκλήσεις, θα χαράσσει πολιτικές, θα ορίζει συγκεκριμένες τακτικές και θα προετοιμάζει το έδαφος για ανάπτυξη και ευημερία.

Αυτό συνεπάγεται μακροπρόθεσμη και ολιστική σκέψη όσον αφορά τις προκλήσεις και, κατά συνέπεια, σύνδεση με την ανάγκη για μετάβαση προς ένα πιο βιώσιμο τουριστικό μοντέλο που βασίζεται στην κοινωνική ένταξη και την προστασία του περιβάλλοντος.

Μεταξύ των βασικών στοιχείων της στρατηγικής μας, είναι να τοποθετήσουμε την Ελλάδα στην πρώτη γραμμή του βιώσιμου τουρισμού και να αναδειχθεί σε μοντέλο βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης.

Από την άποψη αυτή, τα ζητήματα διαχείρισης προορισμών εξακολουθούν να αποτελούν προτεραιότητα, καθώς το μέλλον του τουρισμού υπερβαίνει τον αριθμό των αφίξεων και τη μονοδιάστατη καταγραφή των εσόδων, αλλά έχει επίσης σχέση με τον βαθμό στον οποίο είναι επωφελής για την τοπική κοινωνία.

Στο πλαίσιο αυτό, απαιτείται ενίσχυση των επενδύσεων για τη στήριξη της αύξησης του όγκου των ταξιδιωτών και των μεταβαλλόμενων καταναλωτικών συμπεριφορών. Επιπλέον, η ανάγκη για ψηφιακό μετασχηματισμό είναι εξίσου κυρίαρχη, ενώ η ψηφιακή αριστεία δεν ήταν ποτέ πιο σημαντική.

Όλα τα παραπάνω, καθώς και η δημιουργία ισχυρών βάσεων για μια σταθερή ανάκαμψη του ελληνικού τουρισμού κατά τα επόμενα χρόνια, είναι πρωταρχικά ζητήματα για τον τομέα.

Mε την προϋπόθεση ότι όλοι οι παραγωγικοί τομείς θα λειτουργούν από κοινού, η Ελλάδα θα είναι σε θέση να οικοδομήσει με επιτυχία ένα σύγχρονο, διασυνδεδεμένο και βιώσιμο μοντέλο ανάπτυξης και, ως εκ τούτου, να αξιοποιήσει τις επιχειρηματικές ευκαιρίες και να δημιουργήσει δικτύωση.

Υπό αυτές τις συνθήκες, η χώρα και ο τουριστικός τομέας, θα μπορούσαν να αναδειχθούν ακόμη ισχυρότεροι από ό,τι πριν από την πανδημία τα επόμενα χρόνια. Ειδικότερα, για το 2022 οι πρώτες εκτιμήσεις μας είναι θετικές και εστιάζουμε την προσπάθεια στην περαιτέρω ενίσχυση των εσόδων.

Ενδεικτικά είναι τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας του ΙΝΣΕΤΕ, που επιβεβαίωσαν το ισχυρό brand του ελληνικού τουρισμού και έδειξαν ότι η χώρα μας βρίσκεται στο top-10 των ευρωπαϊκών προορισμών στις σημαντικότερες αγορές.

Ειδικότερα, η καλύτερη θέση της Ελλάδας είναι η δεύτερη στην ιταλική αγορά, ενώ είναι τρίτη στις αγορές της Βρετανίας, της Γερμανίας και της Γαλλίας και πέμπτη της Αυστρίας.

Βέβαια, σε αυτήν τη διαδρομή θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας και τυχόν ανατροπές που μπορεί να δημιουργήσουν δυσκολίες, όπως συμβαίνει το τελευταίο διάστημα με τη μετάλλαξη Όμικρον.

Σε κάθε περίπτωση εμείς, ως ΣΕΤΕ, παράλληλα με τη διαχείριση της μεγάλης κρίσης, κοιτάμε ήδη την επόμενη μέρα στο πλαίσιο δημιουργίας ενός νέου παραγωγικού μοντέλου, στο οποίο ο τουρισμός θα συνεχίσει να είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες της οικονομίας μας.

 

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!