Γ.Δ.
1448.7 +0,06%
ACAG
+1,54%
6.6
CENER
+1,75%
7.57
CNLCAP
+2,96%
6.95
DIMAND
-0,10%
9.68
OPTIMA
+3,70%
10.66
TITC
-0,53%
28.2
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,40%
1.484
ΑΒΕ
+0,61%
0.494
ΑΔΜΗΕ
-0,89%
2.23
ΑΚΡΙΤ
+1,10%
0.92
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
-2,40%
1.627
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.8
ΑΡΑΙΓ
-0,24%
12.3
ΑΣΚΟ
-0,38%
2.65
ΑΣΤΑΚ
-1,08%
7.32
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+6,37%
8.02
ΑΤΤ
-0,44%
11.25
ΑΤΤΙΚΑ
+1,27%
2.39
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,69%
5.73
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.65
ΒΙΟΣΚ
+0,41%
1.225
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.182
ΒΟΣΥΣ
-4,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
-3,89%
1.605
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,96%
16.44
ΔΑΑ
+0,12%
8.458
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,53%
11.36
ΔΟΜΙΚ
+1,45%
4.545
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,29%
0.349
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.69
ΕΕΕ
0,00%
29.5
ΕΚΤΕΡ
+3,31%
4.365
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
0,00%
2.41
ΕΛΛ
-1,39%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,97%
2.595
ΕΛΠΕ
-0,36%
8.28
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.48
ΕΛΤΟΝ
+0,43%
1.868
ΕΛΧΑ
-1,02%
1.95
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.86
ΕΠΙΛΚ
+9,79%
0.157
ΕΠΣΙΛ
+5,10%
10.1
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.245
ΕΤΕ
+1,92%
7.656
ΕΥΑΠΣ
-0,61%
3.25
ΕΥΔΑΠ
-0,86%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,64%
2.017
ΕΧΑΕ
-1,91%
5.13
ΙΑΤΡ
-0,61%
1.64
ΙΚΤΙΝ
-1,76%
0.447
ΙΛΥΔΑ
-3,03%
1.6
ΙΝΚΑΤ
-0,60%
5
ΙΝΛΙΦ
-0,83%
4.78
ΙΝΛΟΤ
-2,56%
1.14
ΙΝΤΕΚ
-2,66%
6.23
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,91%
4.38
ΙΝΤΕΤ
+3,24%
1.275
ΙΝΤΚΑ
-0,70%
3.525
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-0,63%
1.585
ΚΕΠΕΝ
+9,89%
2
ΚΛΜ
-1,88%
1.565
ΚΟΡΔΕ
-2,59%
0.526
ΚΟΥΑΛ
-3,23%
1.38
ΚΟΥΕΣ
-1,93%
5.59
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,91%
11.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+2,14%
1.43
ΛΑΒΙ
-1,05%
0.846
ΛΑΜΔΑ
-1,56%
6.92
ΛΑΜΨΑ
+1,85%
33
ΛΑΝΑΚ
+3,64%
1.14
ΛΕΒΚ
0,00%
0.352
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
+2,55%
2.82
ΜΑΘΙΟ
-0,47%
1.06
ΜΕΒΑ
+2,33%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+1,03%
2.95
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+1,02%
3.95
ΜΙΝ
+2,36%
0.65
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,79%
27.28
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.02
ΜΟΤΟ
-0,99%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.74
ΜΠΕΛΑ
+1,14%
28.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
-1,29%
38.3
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+0,49%
1.035
ΞΥΛΚ
-1,00%
0.297
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
-2,40%
0.326
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.4
ΟΛΠ
+0,61%
24.9
ΟΛΥΜΠ
-1,03%
2.87
ΟΠΑΠ
-0,42%
16.58
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.878
ΟΤΕ
-0,97%
14.28
ΟΤΟΕΛ
-0,16%
12.86
ΠΑΙΡ
-1,64%
1.2
ΠΑΠ
-0,38%
2.61
ΠΕΙΡ
0,00%
4
ΠΕΤΡΟ
-0,69%
8.6
ΠΛΑΘ
-0,74%
4.04
ΠΛΑΚΡ
+0,65%
15.6
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
+0,34%
1.164
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-1,69%
4.37
ΡΕΒΟΙΛ
+0,31%
1.63
ΣΑΡ
+1,02%
11.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-0,53%
0.378
ΣΙΔΜΑ
-1,94%
2.02
ΣΠΕΙΣ
+0,80%
7.6
ΣΠΙ
-3,90%
0.74
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-1,04%
18.11
ΤΖΚΑ
-4,48%
1.6
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,92%
1.73
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+1,39%
0.366
ΦΛΕΞΟ
-3,03%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,27%
0.318
ΦΡΛΚ
+0,12%
4.175
ΧΑΙΔΕ
+2,29%
0.67

Τουρισμός: Πρώτα η φήμη χτίζει brand κι έπονται οι αριθμοί

Ιωάννα Δρέττα
Η Ιωάννα Δρέττα είναι CEO της Marketing Greece

Ο ελληνικός τουρισμός βρίσκεται στο επίκεντρο εδώ και πολλά χρόνια με βασικό αντικείμενο τη συνεισφορά του στην οικονομία και στην ανάπτυξη της χώρας μας, και εδώ αξίζει να σημειώσουμε ότι οι άμεσες ταξιδιωτικές εισπράξεις της προηγούμενης δεκαετίας (2010-2019) ανέρχονται στα 132,2 δισ. ευρώ.

Πέρα όμως από τον οικονομικό αντίκτυπο του ελληνικού τουρισμού στη χώρα θα πρέπει να θέσουμε στην συζήτηση και μια άλλη παράπλευρη, αλλά εξίσου σημαντική διάστασή του.   Αυτή της συνεισφοράς και ενίσχυσης του brand Ελλάδα, που προκύπτει μέσα από την   δραστηριότητα του ελληνικού τουρισμού.

Με περισσότερους από 245 εκατομμύρια ανθρώπους να έχουν επισκεφθεί τη χώρα μας την τελευταία δεκαετία (2010-2019), μπορούμε με βεβαιότητα να πούμε ότι ο ελληνικός τουρισμός προσελκύει τα βλέμματα του πλανήτη. Αν αναλογιστούμε ότι αυτά τα 245   εκατομμύρια άνθρωποι έχουν γίνει πολλαπλασιαστές του μηνύματος της χώρας μας, γίνεται αμέσως αντιληπτή η δύναμη που πηγάζει από τους επισκέπτες μας.

Επισκέπτες που γνωρίζουν από κοντά την ιστορία μας, έρχονται σε επαφή με την κουλτούρα και την παράδοσή μας, απολαμβάνουν τα τοπία μας, γεύονται την γαστρονομία μας, αλλά και τον τρόπο ζωής μας. Είναι οι άνθρωποι αυτοί που  φεύγοντας από  την χώρα  κουβαλούν   μαζί  τους  αυτή  τη  μοναδική ελληνική  ταξιδιωτική εμπειρία, που συνοψίζεται κυρίως  σε  συναισθήματα όπως ελευθερία, ευφορία και ευτυχία που προκύπτουν τόσο από την επαφή με τη φύση όσο και με τον άνθρωπο. Και δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι το συγκριτικό πλεονέκτημα μας έναντι του ανταγωνισμού είναι η επαφή που βιώνουν οι   επισκέπτες με τους κατοίκους της χώρας, όπως αναδεικνύεται και σε σχετικές έρευνες. Ο ελληνικός τουρισμός λοιπόν συμπεριλαμβάνει ένα σύνολο πραγμάτων που αποτελούν  την  ίδια την Ελλάδα, κατατάσσοντάς τον αυτομάτως μια ήπια ισχύ για την χώρα.

Μέσω του τουρισμού η Ελλάδα αποκτά τη δυναμική να επικοινωνήσει τις αξίες της, να προβάλλει τις εμπειρίες της, να αναδείξει τη μοναδικότητά της σε διάφορα επίπεδα,   αλλά και να δημιουργήσει μια παγκόσμια ομάδα ανθρώπων που θα αποτελούν τους ambassadors της.

Στο   σημείο που βρισκόμαστε σήμερα ο ελληνικός τουρισμός καλείται να αντιμετωπίσει ένα πλήθος εξωγενών παραγόντων, που θα   καθορίσουν   την εξέλιξή του, με την πορεία της πανδημίας να πρωταγωνιστεί φυσικά. Παράλληλα,   μέσω   αυτών   των   συνθηκών έχει την ευκαιρία να επαναπροσδιορίσει το προϊόν του εξελίσσοντάς το και αναδιαμορφώνοντας με τρόπο που θα απαντά στις απαιτήσεις των ταξιδιωτών. Να βελτιώσει τον τρόπο προβολής του, όπως προέκυψε και ως ζητούμενο σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε στα μέλη του   Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων «Η προβολή της Ελλάδας την επόμενη μέρα». Και φυσικά να συμπράξει, να συντονίσει  και να ενώσει ξανά τις δυνάμεις του.

Μέσα από αυτή την πολύπλευρη διαδικασία ο ελληνικός τουρισμός μπορεί ταυτόχρονα να ενισχύσει περαιτέρω το brand Ελλάδα. Παράγει λοιπόν φήμη, χτίζει εικόνα και εντέλει, συνεισφέρει σημαντικά και διαχρονικά στο  brand  της χώρας  μας. Ο ελληνικός τουρισμός  με σύνεση, γνώση και εξωστρέφεια έχει την iκανότητα να αποτελέσει ένα σημαντικό όχημα προβολής και ανάδειξης της Ελλάδας και αυτό θα πρέπει να αποτελεί πλέον μια σημαντική  παράμετρο στον τρόπο  που τον αντιμετωπίζουμε και διαχειριζόμαστε όλοι.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!