Γ.Δ.
1435.19 -0,93%
ACAG
-0,61%
6.56
CENER
-0,66%
7.52
CNLCAP
+13,67%
7.9
DIMAND
-0,72%
9.61
OPTIMA
-3,56%
10.28
TITC
-0,35%
28.1
ΑΑΑΚ
-0,71%
6.95
ΑΒΑΞ
-1,62%
1.46
ΑΒΕ
-5,47%
0.467
ΑΔΜΗΕ
-1,35%
2.2
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.94
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+0,25%
1.631
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.8
ΑΡΑΙΓ
-0,33%
12.26
ΑΣΚΟ
-0,38%
2.64
ΑΣΤΑΚ
+0,27%
7.34
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.06
ΑΤΤ
-1,78%
11.05
ΑΤΤΙΚΑ
-1,26%
2.36
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-3,14%
5.55
ΒΙΟΚΑ
+0,75%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+2,86%
1.26
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
+9,89%
0.2
ΒΟΣΥΣ
+2,50%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+3,12%
1.655
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,09%
16.26
ΔΑΑ
-0,47%
8.418
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,53%
11.3
ΔΟΜΙΚ
+1,10%
4.595
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.349
ΕΒΡΟΦ
-0,59%
1.68
ΕΕΕ
-0,14%
29.46
ΕΚΤΕΡ
+4,47%
4.56
ΕΛΒΕ
+1,23%
4.94
ΕΛΙΝ
-0,41%
2.4
ΕΛΛ
+0,70%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,12%
2.54
ΕΛΠΕ
-0,18%
8.265
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.46
ΕΛΤΟΝ
-1,28%
1.844
ΕΛΧΑ
-2,36%
1.904
ΕΝΤΕΡ
-0,25%
7.84
ΕΠΙΛΚ
+0,64%
0.158
ΕΠΣΙΛ
0,00%
10.1
ΕΣΥΜΒ
-1,20%
1.23
ΕΤΕ
-1,25%
7.56
ΕΥΑΠΣ
-0,92%
3.22
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.73
ΕΥΡΩΒ
-1,34%
1.99
ΕΧΑΕ
-0,78%
5.09
ΙΑΤΡ
-1,52%
1.615
ΙΚΤΙΝ
-2,01%
0.438
ΙΛΥΔΑ
-2,81%
1.555
ΙΝΚΑΤ
-0,70%
4.965
ΙΝΛΙΦ
+0,42%
4.8
ΙΝΛΟΤ
-1,23%
1.126
ΙΝΤΕΚ
-0,48%
6.2
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,46%
4.4
ΙΝΤΕΤ
-0,78%
1.265
ΙΝΤΚΑ
-1,56%
3.47
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.605
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+1,28%
1.585
ΚΟΡΔΕ
-3,04%
0.51
ΚΟΥΑΛ
-0,72%
1.37
ΚΟΥΕΣ
-1,25%
5.52
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,90%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-2,10%
1.4
ΛΑΒΙ
-1,89%
0.83
ΛΑΜΔΑ
-1,45%
6.82
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33
ΛΑΝΑΚ
-0,88%
1.13
ΛΕΒΚ
-0,57%
0.35
ΛΕΒΠ
-8,70%
0.336
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-6,03%
2.65
ΜΑΘΙΟ
-0,47%
1.055
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
-2,71%
2.87
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+0,89%
3.985
ΜΙΝ
-0,77%
0.645
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,49%
26.6
ΜΟΝΤΑ
+1,32%
3.06
ΜΟΤΟ
-0,67%
2.98
ΜΟΥΖΚ
-1,35%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
28.54
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
-1,28%
1.935
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
-1,51%
37.72
ΝΑΚΑΣ
+7,35%
2.92
ΝΑΥΠ
-0,97%
1.025
ΞΥΛΚ
0,00%
0.297
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+1,23%
0.33
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.5
ΟΛΠ
-2,61%
24.25
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.87
ΟΠΑΠ
-1,81%
16.28
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,57%
0.883
ΟΤΕ
-0,42%
14.22
ΟΤΟΕΛ
-1,24%
12.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.2
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
-1,98%
3.921
ΠΕΤΡΟ
-0,70%
8.54
ΠΛΑΘ
-1,11%
3.995
ΠΛΑΚΡ
-0,64%
15.5
ΠΡΔ
-1,33%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-1,03%
1.152
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+2,06%
4.46
ΡΕΒΟΙΛ
-2,76%
1.585
ΣΑΡ
-2,53%
11.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.379
ΣΙΔΜΑ
-1,98%
1.98
ΣΠΕΙΣ
+4,47%
7.94
ΣΠΙ
-2,70%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,06%
18.1
ΤΖΚΑ
+3,75%
1.66
ΤΡΑΣΤΟΡ
+6,25%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,27%
1.708
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.366
ΦΛΕΞΟ
+5,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
-1,26%
0.314
ΦΡΛΚ
-0,96%
4.135
ΧΑΙΔΕ
+4,48%
0.7

Οι προοπτικές στην εφοδιαστική αλυσίδα και τις υποδομές μεταφορών

Δημήτρης Σκάλκος
Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων

Η Ελλάδα διαθέτει σήμερα ένα αξιόπιστο εμπορευματικό και μεταφορικό δίκτυο.

Με βάση τη σχετική κατάταξη της Παγκόσμιας Τράπεζας και το δείκτη Logistics Performance Index 2018, η χώρα μας κατατάσσεται στην 42η θέση ανάμεσα σε 160 κράτη, μία θέση βελτιωμένη συγκριτικά με το παρελθόν.

Ωστόσο, πολλά μπορούν και πρέπει ακόμη να γίνουν καθώς, η θέση αυτή αντανακλά περισσότερο τις αναπτυγμένες λιμενικές υποδομές μας με πρώτο τον λιμένα του Πειραιά (το μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι της Μεσογείου) και λιγότερο τις πολλές αναξιοποίητες δυνατότητες μας στις άλλου τύπου υποδομές.

Στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών, με ορίζοντα το 2037 και με ενδιάμεσο ορίζοντα το 2027, η βελτίωση του τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας αποτελεί διακριτό πυλώνα με κύριο άξονα τη βελτίωση της κατακερματισμένης συνδεσιμότητας που αποτελεί το κύριο bottleneck για την ανάπτυξη του κλάδου, αλλά και συνολικά της οικονομίας.

Ανάμεσα στις προγραμματισμένες παρεμβάσεις του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών περιλαμβάνονται:
– σύνδεση του λιμένα της Καβάλας με το κύριο σιδηροδρομικό δίκτυο,
– η επέκταση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στο λιμένα της Θεσσαλονίκης,
– η ανάπτυξη πληροφοριακών συστημάτων λιμένων (PCS),
– η τροποποίηση του θεσμικού πλαισίου για την ανάπτυξη των εμπορευματικών κέντρων
– η προώθηση των ΣΔΙΤ για την ενίσχυση των επενδύσεων στον τομέα.

Η Ελλάδα προγραμματίζει να κινητοποιήσει σημαντικούς χρηματοδοτικούς πόρους για την ανάπτυξη των υποδομών μεταφορών της και της εφοδιαστικής αλυσίδας κύρια μέσα από τρία βασικά χρηματοδοτικά εργαλεία: την Πολιτική Συνοχής 2021-2027, το Connecting Europe Facility 2.0 και το ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Συνολικά πρόκειται να αξιοποιηθούν πόροι της τάξεως των 8 δισ. ευρώ, που αναλύονται ως εξής:

– 3 δισ. ευρώ από τα νέα προγράμματα του ΕΣΠΑ για την περίοδο 2021-2027 και τα οποία αφορούν επενδύσεις σε οδικούς άξονες, λιμένες και επιχειρηματικά πάρκα με πλήθος δράσεων που αφορούν στο πρασίνισμα (greeing) των μεταφορών και τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εφοδιαστικής αλυσίδας.

– 1 δισ. ευρώ από το Connecting Europe Facility που πρόκειται να διατεθεί σχεδόν εξ ολοκλήρου για έργα σιδηροδρόμου και,
– 4 δισ. ευρώ από το Σχέδιο Ελλάδα 2.0.

Στο Σχέδιο Ελλάδα 2.0, το οποίο πρόσφατα εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, περιλαμβάνονται ονοματισμένα έργα και παρεμβάσεις που μεταξύ άλλων αφορούν:

– Στις υποδομές για τη δημιουργία βιομηχανικών, τεχνολογικών και επιχειρηματικών πάρκων νέας γενιάς και υποδομών logistics
– σε μεγάλους οδικούς άξονες (όπως ο ΒΟΑΚ και ο Ε-65 στην Κεντρική Ελλάδα)
– σε ένα πρόγραμμα βελτίωσης οδικής ασφάλειας
– την αναβάθμιση περιφερειακών λιμένων
– τις υποδομές ηλεκτροκίνησης
– τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΣΕ.

Συνοψίζοντας, η χώρα μας καθώς διαθέτει μία ολοκληρωμένη στρατηγική για την ανάπτυξη της εφοδιαστικής αλυσίδας και των υποδομών μεταφορών στην επόμενη δεκαετία και τους απαιτούμενους πόρους για να την υλοποιήσει.

Ταυτόχρονα, προχωρώντας στις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις στο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας του εφοδιαστικού τομέα είναι σε θέση να αξιοποιήσει τις σημαντικές γεω-οικονομικές δυνατότητες της προκειμένου να πρωταγωνιστήσει ως ένα σημαντικό κέντρο περιφερειακού διαμετακομιστικού εμπορίου στη Μεσόγειο και τα Βαλκάνια.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!