Γ.Δ.
1381.07 0,00%
ACAG
0,00%
6.37
CENER
0,00%
6.94
CNLCAP
0,00%
6.75
DIMAND
0,00%
9.71
OPTIMA
0,00%
10
TITC
0,00%
26.4
ΑΑΑΚ
0,00%
6.85
ΑΒΑΞ
0,00%
1.39
ΑΒΕ
0,00%
0.485
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.19
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.905
ΑΛΜΥ
0,00%
2.57
ΑΛΦΑ
0,00%
1.55
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.82
ΑΡΑΙΓ
0,00%
11.77
ΑΣΚΟ
0,00%
2.62
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.28
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
7.44
ΑΤΤ
0,00%
10.9
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.28
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.33
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.59
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.155
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.178
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.575
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.06
ΔΑΑ
0,00%
8.22
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
0,00%
10.91
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.595
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.34
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.55
ΕΕΕ
0,00%
28.3
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.01
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
0,00%
2.34
ΕΛΛ
0,00%
14.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.52
ΕΛΠΕ
0,00%
8.19
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.39
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.86
ΕΛΧΑ
0,00%
1.83
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
9.51
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.205
ΕΤΕ
0,00%
7.074
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.2
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.58
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.8305
ΕΧΑΕ
0,00%
4.96
ΙΑΤΡ
0,00%
1.58
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.44
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.51
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.96
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.69
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.08
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.1
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.2
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.26
ΚΑΜΠ
0,00%
2.46
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
0,00%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
0,00%
1.535
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.518
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.26
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.21
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.395
ΛΑΒΙ
0,00%
0.81
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.61
ΛΑΜΨΑ
0,00%
31.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.97
ΛΕΒΚ
0,00%
0.35
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.09
ΜΕΒΑ
0,00%
3.81
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.94
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
0,00%
3.87
ΜΙΝ
0,00%
0.595
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
26.12
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.1
ΜΟΤΟ
0,00%
2.885
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.75
ΜΠΕΛΑ
0,00%
26.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.92
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
0,00%
36.62
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
0,00%
0.96
ΞΥΛΚ
0,00%
0.285
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.318
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.7
ΟΛΠ
0,00%
23.95
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.65
ΟΠΑΠ
0,00%
16.15
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.87
ΟΤΕ
0,00%
13.98
ΟΤΟΕΛ
0,00%
13.46
ΠΑΙΡ
0,00%
1.24
ΠΑΠ
0,00%
2.6
ΠΕΙΡ
0,00%
3.757
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.4
ΠΛΑΘ
0,00%
3.93
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.13
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
0,00%
4.04
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.52
ΣΑΡ
0,00%
11.38
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.361
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2.03
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.34
ΣΠΙ
0,00%
0.718
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
17.85
ΤΖΚΑ
0,00%
1.61
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.13
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.678
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.369
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.28
ΦΡΛΚ
0,00%
3.99
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

Το νέο πλαίσιο διαχείρισης των δημοσίων πόρων

Δημήτρης Σκάλκος
Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων

Η 1η Ιουλίου σηματοδότησε την τυπική έναρξη εφαρμογής του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ), το οποίο θεσπίστηκε με το ν. 4635/2019 και αφορά τη διαχείριση των δημοσίων επενδύσεων, συνολικού προϋπολογισμού 10 δις ευρώ για την πενταετία 2021-2025. To διάστημα μέχρι το τέλος του έτους θα είναι μεταβατικό για την καλύτερη προσαρμογή των φορέων χρηματοδότησης του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ). Με την έναρξη του 2022 κάθε χρηματοδότηση του ΠΔΕ θα περνάει υποχρεωτικά μέσα από το ΕΠΑ.

Το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης έρχεται να απαντήσει σε πραγματικές ανάγκες του αναπτυξιακού προγραμματισμού των δημοσίων επενδύσεων της χώρας, όπως αυτές έχουν αναδειχθεί και επισημανθεί κατ’ επανάληψη τα προηγούμενα χρόνια.

Ειδικότερα με το νέο πλαίσιο λειτουργίας του ΕΠΑ:

  • Προωθούμε τον πενταετή προγραμματισμό και οργανώνουμε την συστηματική παρακολούθηση των αναπτυξιακών δράσεων του ΠΔΕ προκειμένου να σχεδιάσουμε μεσοπρόθεσμα, πέρα από τον κοντόθωρο ορίζοντα των βραχυπρόθεσμων επιλογών.
  • Ενισχύουμε τη λογοδοσία με την υιοθέτηση ενός κοινού πλαισίου διαχείρισης.
  • Οι φορείς χρηματοδότησης (υπουργεία και Περιφέρειες) διαχειρίζονται τα έργα τους χωρίς τη μεσολάβηση του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
  • Διευκολύνουμε την αποδέσμευση του εθνικού ΠΔΕ από έργα που λιμνάζουν ανενεργά επί χρόνια ώστε να δημιουργήσουμε νέο χώρο για ένταξη νέων έργων.
  • Επιτρέπουμε τις συνέργειες των εθνικών πόρων με άλλες πηγές χρηματοδότησης (ΕΣΠΑ, Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας).
  • Προτεραιοποιούμε τη συμβολή των εθνικών πόρων στις αναπτυξιακές κατευθύνσεις της χώρας και ειδικότερα στους πυλώνες της έξυπνης ανάπτυξης, της πράσινης ανάπτυξης, της κοινωνικής ανάπτυξης, της ανάπτυξης υποδομών και της ενίσχυσης της εξωστρέφειας.
  • Δίνουμε τη δυνατότητα θέσπισης ειδικών προγραμμάτων (αποθεματικό), όπως αυτό που σχεδιάζουμε για τις έκτακτες ανάγκες αλλά και τις φυσικές καταστροφές.

Το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης συνοδεύεται από ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα παρακολούθησης, εγκεκριμένο σύστημα διαχείρισης και ελέγχου (ΣΔΕ) ενώ προχωρήσαμε στη σύσταση και λειτουργία οργανικής δομής για την αποτελεσματική διαχείρισή του.

Ωστόσο, οι παρεμβάσεις μας για τον εξορθολογισμό του ΠΔΕ δεν περιορίζονται στο ΕΠΑ. Προχωρούμε σε προσαρμογή του ηλεκτρονικού προγράμματος των Δημοσίων Επενδύσεων (e-pde) για την διαλειτουργικότητα των πληροφοριακών συστημάτων καθώς επίσης και επεξεργαζόμαστε, σε συνεργασία με το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, ένα σχέδιο δράσης για την καλύτερη αποτύπωση, πρόβλεψη και ταξινόμηση των δαπανών του ΠΔΕ.

Ακόμη στο σχεδιασμό μας βρίσκεται ο εκσυγχρονισμός του κανονιστικού πλαισίου του ΠΔΕ πλευρές του οποίου παραμένουν ίδιες από τη δεκαετία του 1950. Το σχετικό έργο, που πρόκειται να υλοποιηθεί μέσω της Γενικής Διεύθυνσης Μεταρρυθμίσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG REFORM) και το οποίο μόλις ξεκίνησε, περιλαμβάνει κριτική επισκόπηση της εφαρμογής της πρωτογενούς και δευτερογενούς νομοθεσίας καθώς και προτάσεις για ένα νέο θεσμικό πλαίσιο για τις δημόσιες επενδύσεις στις χώρα μας.

Συνοψίζοντας τα παραπάνω εκτιμούμε ότι, η αποτελεσματική εφαρμογή του ΕΠΑ σε συνδυασμό με το υπό διαμόρφωση νέο πλαίσιο διαχείρισης του ΠΔΕ θα αποτελέσουν μία σημαντική μεταρρύθμιση στην αξιοποίηση των δημοσίων πόρων στη χώρα μας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!