Oι κούκλες Labubu γνωρίζουν μεγάλες δόξες το τελευταίο διάστημα, έχοντας κατακλύσει τα social media και ειδικά το TikTok. Η μητρική εταιρεία των Labubus, η κινεζική Pop Mart, αναμένεται να πουλήσει φέτος παιχνίδια αξίας 1 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με νέα εκτίμηση της EMARKETER, θυγατρικής του Business Insider. Άρα πρόκειται για μια τάση που δεν φαίνεται να επιβραδύνει σύντομα, υποστηρίζει το μέσο.
Όπως όμως επισημαίνει προς το φανατικό των Labubu, πρόκειται για μια τάση που θα τελειώσει. Ίσως όχι αύριο, αλλά κάποια μέρα αυτή η φούσκα των Labubu θα σκάσει. Αρκεί να θυμηθεί κανείς τα Beanie Babies.
Η φούσκα ξεκινά από το γεγονός ότι τα Labubus είναι trendy παιχνίδια, με περιορισμένη προσφορά και συσκευασία τύπου «blind box», που σημαίνει ότι ορισμένα χρώματα ή σχέδια είναι δύσκολο να τα αποκτήσεις. Αυτό δημιουργεί μια υγιή δευτερογενή αγορά, όπου κάποια σπάνια κομμάτια πωλούνται πολύ πάνω από την τιμή λιανικής, η οποία μπορεί να είναι μόλις 27,99 δολάρια.
Για παράδειγμα, αυτή τη στιγμή μπορείτε να αγοράσετε μια επιθυμητή ροζ κούκλα Labubu στη δευτερογενή αγορά για 501,99 δολάρια μέσω της ιστοσελίδας marketplace της Walmart σε συνεργασία με το StockX. Και ένα άγαλμα Labubu ύψους 4 ποδιών πουλήθηκε σε δημοπρασία στην Κίνα για 170.000 δολάρια, αν και αυτό μπορεί να θεωρηθεί περισσότερο έργο τέχνης παρά παιχνίδι ή charm για τσάντα.
Υπάρχει επίσης μια σημαντική αγορά απομιμήσεων — τα λεγόμενα «Lafufus». Χωρίς παραγγελία απευθείας από την Pop Mart, μπορεί να είναι δύσκολο για τον κανονικό καταναλωτή να καταλάβει αν πρόκειται για αυθεντικό παιχνίδι ή για απομίμηση.
Τα trendy «άσχημα» αυτά παιχνίδια έχουν γίνει τόσο δημοφιλή, που η Pop Mart αναμένεται να πουλήσει 1 δισ. δολάρια από αυτά το 2025, σύμφωνα με την EMARKETER, σημειώνοντας ότι έχει ήδη ανακοινώσει πωλήσεις 671 εκατ. δολαρίων για τη σειρά «Monsters», που περιλαμβάνει τα Labubus — αύξηση σχεδόν 670% σε σχέση με πέρυσι.
Τα Labubus, υποστηρίζει το Business Insider, θυμίζουν αρκετά μια επανάληψη των Beanie Babies. Βέβαια, τα Beanie Babies είχαν πολύ πιο σύνθετη επιχειρηματική δομή. Η φούσκα είχε ένα τεράστιο δίκτυο ανθρώπων και επιταχύνθηκε από μια μεγάλη τεχνολογική αλλαγή: τις πρώτες μέρες του ίντερνετ ως μορφή επικοινωνίας, και επίσης την αρχή του eBay.
Αν το δούμε αλλιώς, η μανία με τα Beanie Babies δεν ήταν μόνο για τα μαλακά παιχνίδια, αλλά αποτέλεσε απαραίτητη συνθήκη για τη μαζική αποδοχή των online πληρωμών και την έναρξη της τρέχουσας ψηφιακής εποχής. Χωρίς τα Beanie Babies, δεν υπάρχει eBay. Χωρίς eBay, δεν υπάρχει PayPal. Χωρίς PayPal, δεν υπάρχει Έλον Μασκ. Χωρίς Έλον, δεν υπάρχει… anime waifu στο Grok. Και πού θα ήμασταν τότε;
Τα Labubus, από την άλλη, είναι απλώς … καλά, είναι απλώς μια trendy μόδα, κατά την εκτίμηση του Business Insider. To μέσο δυσκολεύεται να πιστέψει ότι τα Labubus θα παραμείνουν δημοφιλή παιχνίδια σε λίγα χρόνια, ή ότι δεν θα μετανιώσει κάποιος που έδωσε 500 δολάρια για το ροζ Labubu. Παρόλο που ίσως είναι πιο απλό από το φαινόμενο Beanie Babies, στο τέλος της ημέρας πρόκειται για ένα παιχνίδι-μόδα που καθορίζεται από το hype.
Παρόλα αυτά, είναι πιθανό η Pop Mart να μπορέσει να εκμεταλλευτεί την επιτυχία των Labubus για πιο μόνιμη επιτυχία. Ήδη ανοίγουν καταστήματα στις ΗΠΑ. Τα Labubus είναι η μεγάλη επιτυχία αυτή τη στιγμή, αλλά αν η Pop Mart έχει περισσότερες συλλεκτικές σειρές που συνδέονται με παιδιά και ενήλικες, μπορεί να καταφέρει να γίνει ένα brand με διάρκεια.