Η γαλλική δικαιοσύνη αποφάνθηκε πως 10.000 ευρώ είναι πολύ λίγα για να δίνει μια πόλη την ονομασία της, σε προϊόντα που πωλούνται πολύ ακριβά. Κάτι που ουδείς Έλληνας εισαγγελέας σκέφτηκε να κάνει, από τη δωρεάν χρήση ελληνικών τοπωνυμίων για εμπορικούς σκοπούς.
Αγοράζει φθηνά πουλάει ακριβά
Ο Σαίξπηρ μπορεί να μην πιστεύει ότι ένα όνομα κρύβει πολλά, όμως ο οίκος Louis Vuitton διαφωνεί. Το γαλλικό brand ειδών πολυτελείας πλήρωσε 10.000 ευρώ για δέκα χρόνια, για τα δικαιώματα χρήσης του καταχωρημένου εμπορικού σήματος “Vendôme” από τη γαλλική πόλη Βαντόμ για κοσμήματα και τσάντες. Τώρα, σε μια πρόσφατη τροπή των γεγονότων, ένα γαλλικό διοικητικό δικαστήριο ακύρωσε την απόφαση της δημοτικής αρχής της πόλης του 2021 να επιτρέψει στη Louis Vuitton να χρησιμοποιήσει το εμπορικά την ονομασία της πόλης, επειδή ο δήμος δεν δικαιολόγησε την τιμή. Η υπόθεση ασκήθηκε από έναν τοπικό σύλλογο πολιτιστικής κληρονομιάς, τον «Βαντόμ: η κληρονομιά μας», ο οποίος υπέβαλε την προσφυγή του τον Ιούλιο του 2021, υποστηρίζοντας ότι το τέλος ήταν πολύ χαμηλότερο από την αγοραία αξία και δεν είχε καθοριστεί με διαφάνεια.
Ναι, όντως πρόκειται για μια συμβολική αμοιβή για έναν οίκο που πουλάει τσάντες σε τιμές μεταξύ 1.600 και 7.000 ευρώ, με μοντέλα μάλιστα όπως τα Artycapucines να αγγίζουν πενταψήφια νούμερα. Συγκριτικά, η χορήγηση στον οίκο που χρησιμοποιεί συχνά το «Vendôme» στο μάρκετινγκ κοσμημάτων και δερματίνων ειδών τής δεκαετούς άδειας για 10.000 ευρώ φαίνεται σχεδόν άδικη. «Η πόλη Βαντόμ δεν μεταβιβάζει την ονομασία της στην Louis Vuitton, θυγατρική της LVMH, αλλά μεταβιβάζει την επωνυμία Vendôme», εξήγησε τότε ο δήμαρχος Laurent Brillard, προσθέτοντας ότι η συμφωνία απλώς επέτρεπε «τη χρήση της ονομασίας Vendôme για οποιαδήποτε δημιουργία συλλογής ή προϊόντων που σχετίζονται με πολυτελή κοσμήματα και δερμάτινα είδη».
Διαβάστε περισσότερα στο thefashionbible.gr