Γ.Δ.
1448.48 -0,48%
ACAG
-0,30%
6.58
CENER
+1,15%
7.94
CNLCAP
-1,26%
7.85
DIMAND
+0,21%
9.57
OPTIMA
0,00%
10.64
TITC
+0,68%
29.75
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,54%
1.484
ΑΒΕ
-0,83%
0.478
ΑΔΜΗΕ
+0,68%
2.235
ΑΚΡΙΤ
+2,70%
0.95
ΑΛΜΥ
-0,69%
2.86
ΑΛΦΑ
-1,70%
1.5925
ΑΝΔΡΟ
-0,29%
6.88
ΑΡΑΙΓ
+1,94%
12.6
ΑΣΚΟ
+1,90%
2.68
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.44
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,25%
8.08
ΑΤΤ
0,00%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
-3,89%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.8
ΒΙΟΚΑ
+0,39%
2.6
ΒΙΟΣΚ
+3,16%
1.305
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.54
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.78
ΔΑΑ
-0,12%
8.31
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,88%
11.24
ΔΟΜΙΚ
+3,35%
4.785
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,79%
0.349
ΕΒΡΟΦ
-1,18%
1.675
ΕΕΕ
+0,93%
30.36
ΕΚΤΕΡ
-1,69%
4.375
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
-1,20%
2.47
ΕΛΛ
-2,09%
14.05
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,35%
2.62
ΕΛΠΕ
+2,37%
8.43
ΕΛΣΤΡ
-3,67%
2.36
ΕΛΤΟΝ
-0,67%
1.788
ΕΛΧΑ
-0,92%
1.932
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-3,62%
1.33
ΕΤΕ
-1,43%
7.56
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.23
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.72
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.01
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.16
ΙΑΤΡ
+2,41%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,57%
0.4325
ΙΛΥΔΑ
+3,59%
1.73
ΙΝΚΑΤ
+1,12%
5.4
ΙΝΛΙΦ
+1,98%
5.14
ΙΝΛΟΤ
-0,69%
1.148
ΙΝΤΕΚ
-0,79%
6.26
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,46%
4.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.28
ΙΝΤΚΑ
-1,88%
3.65
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-1,93%
1.525
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-2,68%
1.635
ΚΟΡΔΕ
-1,79%
0.55
ΚΟΥΑΛ
-6,81%
1.286
ΚΟΥΕΣ
-2,19%
5.8
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,47%
10.7
ΚΤΗΛΑ
+2,22%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+0,70%
1.44
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.851
ΛΑΜΔΑ
-0,43%
6.89
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-0,91%
1.09
ΛΕΒΚ
-1,18%
0.336
ΛΕΒΠ
+0,57%
0.35
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,08%
1.47
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.75
ΜΑΘΙΟ
+3,32%
1.09
ΜΕΒΑ
-2,70%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+0,33%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
-1,97%
3.99
ΜΙΝ
0,00%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,15%
27.16
ΜΟΝΤΑ
+0,31%
3.24
ΜΟΤΟ
-1,15%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
-0,14%
29.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+1,50%
3.38
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
+0,37%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
-1,94%
1.01
ΞΥΛΚ
-1,06%
0.28
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+1,79%
0.342
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.4
ΟΛΠ
-0,60%
24.8
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.85
ΟΠΑΠ
-1,51%
15.61
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,45%
0.896
ΟΤΕ
-0,90%
14.28
ΟΤΟΕΛ
+0,16%
12.88
ΠΑΙΡ
-1,67%
1.18
ΠΑΠ
-1,13%
2.62
ΠΕΙΡ
-3,30%
3.775
ΠΕΤΡΟ
-1,89%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
-3,18%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,70%
1.154
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+1,96%
4.69
ΡΕΒΟΙΛ
+5,59%
1.7
ΣΑΡ
-0,34%
11.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-0,53%
0.378
ΣΙΔΜΑ
-5,00%
1.9
ΣΠΕΙΣ
+1,04%
7.8
ΣΠΙ
+4,46%
0.75
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,71%
18.24
ΤΖΚΑ
+3,13%
1.645
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.72
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+0,28%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+1,86%
8.2
ΦΡΙΓΟ
+2,48%
0.33
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.14
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Ο Καραντζάς κάνει τον Γλάρο του Τσέχωφ να γοητεύει ακόμα

O Δημήτρης Καραντζάς αγαπά τον Τσέχωφ και με τον «Γλάρο» που ανεβαίνει στο θέατρο Προσκήνιο σε δική του σκηνοθεσία αποδεικνύει ότι μπορεί να τον μεταφέρει όχι απλώς στο σήμερα αλλά στο άχρονο τοπίο όπου και ανήκει.

Ο ταλαντούχος σκηνοθέτης έχει ήδη παρουσιάσει τις «Τρεις Αδερφές» και τον «Θείο Βάνια» αλλά με τον «Γλάρο» μοιάζει να τον συνδέει μια ιδιότυπη σχέση.

Το έργο του Ρώσου συγγραφέα, γραμμένο το 1895, δεν είχε στο πρώτο του ανέβασμα την υποδοχή που ο ίδιος φανταζόταν. Χρειάστηκε να περάσουν τρία χρόνια και να ανέβει από το «Θέατρο Τέχνης» της Μόσχας, σε σκηνοθεσία Κ. Στανισλάφσκι για να χαρακτηριστεί αριστούργημα και να ξεκινήσει την πορεία του στην ιστορία. Στην Ελλάδα πρωτοδημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Ηλύσια» το 1906 και πρωτοπαρουσιάστηκε από τον θίασο της Μαρίκας Κοτοπούλη, το 1932.

Στον «Γλάρο» για πρώτη φορά ο Τσέχωφ αναζητά ένα πρωτόγνωρο θεατρικό είδος ανάμεσα στο δράμα και στην κωμωδία. Αντί για δύο ή τρία κεντρικά πρόσωπα στο έργο πρωταγωνιστεί μια ομάδα προσώπων, που σαν μια μικρή κοινωνία, αλληλοεπιδρούν και συμπληρώνουν το ψηφιδωτό του Τσέχωφ.

Ο Γλάρος του Τσέχωφ στο Θέατρο Προσκήνιο @ ΔΤ
Ο Γλάρος του Τσέχωφ στο Θέατρο Προσκήνιο @ ΔΤ

Αυτό που ο Δημήτρης Καραντζάς πετυχαίνει στον «Γλάρο» είναι να αναδείξει με τον καλύτερο τρόπο τη βασική πτυχή του έργου που είναι η μορφή της θεατρικής τέχνης. Με ποιο τρόπο πρέπει να παίζονται τα θεατρικά έργα, πόσο αποστειρωμένοι είναι οι ήρωες στη σκηνή, πόσο ουσιαστικό και ενδιαφέρον είναι να βλέπουμε απλώς την καθημερινότητά τους.

Όλη αυτή η αναζήτηση παίρνει σάρκα και οστά μέσα από τον ρόλο του Τρέπλιεφ, του γιου της καταξιωμένης ηθοποιού Αρκάντινα, ο οποίος στη σκιά της μητέρας του ψάχνει νέους τρόπους έκφρασης στη συγγραφή και το θέατρο. Ο υπέροχος Αινείας Τσαμάτης αεικίνητος πάνω και κάτω από τη σκηνή, τρέχει, τσαλακώνεται, εκρήγνυται και προσπαθεί να σταθεί απέναντι τόσο στη μητέρα του όσο και στον σύντροφό της πετυχημένης συγγραφέα Τιγκόριν που υποδύεται ο Μανόλης Μαυροματάκης.

Ο Γλάρος του Τσέχωφ στο Θέατρο Προσκήνιο @ ΔΤ
Ο Γλάρος του Τσέχωφ στο Θέατρο Προσκήνιο @ ΔΤ

Σε μια σκηνή χωρίς ουσιαστικά σκηνικά στο πρώτο μέρος τοποθετείται όλη η πρωτόγνωρη για την εποχή ιδέα του  Τρέπλιεφ για την τέχνη, ενώ στο δεύτερο μέρος οι ρόλοι μπλέκονται και οι ιστορίες εξελίσσονται με έναν πιο «παραδοσιακά» σκηνικό τρόπο.

Πριν το τραγικό φινάλε οι ήρωες του Καραντζά συναντιούνται ξανά αλλαγμένοι αλλά όχι άλλοι. Η παράσταση τελειώνει χωρίς τις απαιτούμενες απαντήσεις, αλλά με πολλά ερωτηματικά. Τόσο για το θέατρο και τον τρόπο που παρουσιάζεται, ζητήματα που ούτως ή άλλως θέτει ο Τσέχωφ, αλλά και για τον τρόπο που σήμερα μπορεί ένα τέτοιο έργο να ανέβει στη σκηνή και να είναι για τον θεατή το ίδιο γοητευτικό έναν αιώνα μετά τη συγγραφή του.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!