Γ.Δ.
1480.09 0,00%
ACAG
0,00%
6.06
CENER
0,00%
8.65
CNLCAP
0,00%
7.75
DIMAND
0,00%
9.1
OPTIMA
0,00%
11.68
TITC
0,00%
31.85
ΑΑΑΚ
0,00%
6.3
ΑΒΑΞ
0,00%
1.62
ΑΒΕ
0,00%
0.463
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.28
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.84
ΑΛΜΥ
0,00%
2.78
ΑΛΦΑ
0,00%
1.732
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.84
ΑΡΑΙΓ
0,00%
12.4
ΑΣΚΟ
0,00%
2.71
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.382
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.38
ΑΤΤ
0,00%
11.2
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.42
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
6.32
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.62
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.34
ΒΙΟΤ
0,00%
0.254
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.66
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.59
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.28
ΔΑΑ
0,00%
8.316
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.68
ΔΕΗ
0,00%
11.72
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.545
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.356
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.6
ΕΕΕ
0,00%
32.54
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.09
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
0,00%
2.34
ΕΛΛ
0,00%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.61
ΕΛΠΕ
0,00%
8.4
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.26
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.876
ΕΛΧΑ
0,00%
2.06
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.83
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12.02
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.315
ΕΤΕ
0,00%
8.36
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.2
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.94
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.103
ΕΧΑΕ
0,00%
5.13
ΙΑΤΡ
0,00%
1.66
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.408
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.655
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.2
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.9
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.164
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.24
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.235
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.69
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
0,00%
1.49
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.665
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.526
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.27
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.71
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.15
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.83
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.33
ΛΑΒΙ
0,00%
0.96
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.8
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.332
ΛΕΒΠ
0,00%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.4
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.71
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.95
ΜΕΒΑ
0,00%
3.95
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.89
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
0,00%
3.98
ΜΙΝ
0,00%
0.565
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
27.82
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.45
ΜΟΤΟ
0,00%
3.03
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.71
ΜΠΕΛΑ
0,00%
27.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.01
ΜΠΤΚ
0,00%
0.482
ΜΥΤΙΛ
0,00%
37.02
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
1.01
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.48
ΟΛΘ
0,00%
21.6
ΟΛΠ
0,00%
24.45
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.71
ΟΠΑΠ
0,00%
14.88
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.931
ΟΤΕ
0,00%
13.8
ΟΤΟΕΛ
0,00%
12
ΠΑΙΡ
0,00%
1.12
ΠΑΠ
0,00%
2.47
ΠΕΙΡ
0,00%
3.792
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.9
ΠΛΑΘ
0,00%
4.09
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.3
ΠΡΔ
0,00%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.184
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
0,00%
5.02
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.665
ΣΑΡ
0,00%
11.14
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.375
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.9
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.56
ΣΠΙ
0,00%
0.712
ΣΠΥΡ
0,00%
0.172
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
18.1
ΤΖΚΑ
0,00%
1.635
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.752
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.244
ΦΡΛΚ
0,00%
4.1
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Ο Καραντζάς κάνει τον Γλάρο του Τσέχωφ να γοητεύει ακόμα

O Δημήτρης Καραντζάς αγαπά τον Τσέχωφ και με τον «Γλάρο» που ανεβαίνει στο θέατρο Προσκήνιο σε δική του σκηνοθεσία αποδεικνύει ότι μπορεί να τον μεταφέρει όχι απλώς στο σήμερα αλλά στο άχρονο τοπίο όπου και ανήκει.

Ο ταλαντούχος σκηνοθέτης έχει ήδη παρουσιάσει τις «Τρεις Αδερφές» και τον «Θείο Βάνια» αλλά με τον «Γλάρο» μοιάζει να τον συνδέει μια ιδιότυπη σχέση.

Το έργο του Ρώσου συγγραφέα, γραμμένο το 1895, δεν είχε στο πρώτο του ανέβασμα την υποδοχή που ο ίδιος φανταζόταν. Χρειάστηκε να περάσουν τρία χρόνια και να ανέβει από το «Θέατρο Τέχνης» της Μόσχας, σε σκηνοθεσία Κ. Στανισλάφσκι για να χαρακτηριστεί αριστούργημα και να ξεκινήσει την πορεία του στην ιστορία. Στην Ελλάδα πρωτοδημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Ηλύσια» το 1906 και πρωτοπαρουσιάστηκε από τον θίασο της Μαρίκας Κοτοπούλη, το 1932.

Στον «Γλάρο» για πρώτη φορά ο Τσέχωφ αναζητά ένα πρωτόγνωρο θεατρικό είδος ανάμεσα στο δράμα και στην κωμωδία. Αντί για δύο ή τρία κεντρικά πρόσωπα στο έργο πρωταγωνιστεί μια ομάδα προσώπων, που σαν μια μικρή κοινωνία, αλληλοεπιδρούν και συμπληρώνουν το ψηφιδωτό του Τσέχωφ.

Ο Γλάρος του Τσέχωφ στο Θέατρο Προσκήνιο @ ΔΤ
Ο Γλάρος του Τσέχωφ στο Θέατρο Προσκήνιο @ ΔΤ

Αυτό που ο Δημήτρης Καραντζάς πετυχαίνει στον «Γλάρο» είναι να αναδείξει με τον καλύτερο τρόπο τη βασική πτυχή του έργου που είναι η μορφή της θεατρικής τέχνης. Με ποιο τρόπο πρέπει να παίζονται τα θεατρικά έργα, πόσο αποστειρωμένοι είναι οι ήρωες στη σκηνή, πόσο ουσιαστικό και ενδιαφέρον είναι να βλέπουμε απλώς την καθημερινότητά τους.

Όλη αυτή η αναζήτηση παίρνει σάρκα και οστά μέσα από τον ρόλο του Τρέπλιεφ, του γιου της καταξιωμένης ηθοποιού Αρκάντινα, ο οποίος στη σκιά της μητέρας του ψάχνει νέους τρόπους έκφρασης στη συγγραφή και το θέατρο. Ο υπέροχος Αινείας Τσαμάτης αεικίνητος πάνω και κάτω από τη σκηνή, τρέχει, τσαλακώνεται, εκρήγνυται και προσπαθεί να σταθεί απέναντι τόσο στη μητέρα του όσο και στον σύντροφό της πετυχημένης συγγραφέα Τιγκόριν που υποδύεται ο Μανόλης Μαυροματάκης.

Ο Γλάρος του Τσέχωφ στο Θέατρο Προσκήνιο @ ΔΤ
Ο Γλάρος του Τσέχωφ στο Θέατρο Προσκήνιο @ ΔΤ

Σε μια σκηνή χωρίς ουσιαστικά σκηνικά στο πρώτο μέρος τοποθετείται όλη η πρωτόγνωρη για την εποχή ιδέα του  Τρέπλιεφ για την τέχνη, ενώ στο δεύτερο μέρος οι ρόλοι μπλέκονται και οι ιστορίες εξελίσσονται με έναν πιο «παραδοσιακά» σκηνικό τρόπο.

Πριν το τραγικό φινάλε οι ήρωες του Καραντζά συναντιούνται ξανά αλλαγμένοι αλλά όχι άλλοι. Η παράσταση τελειώνει χωρίς τις απαιτούμενες απαντήσεις, αλλά με πολλά ερωτηματικά. Τόσο για το θέατρο και τον τρόπο που παρουσιάζεται, ζητήματα που ούτως ή άλλως θέτει ο Τσέχωφ, αλλά και για τον τρόπο που σήμερα μπορεί ένα τέτοιο έργο να ανέβει στη σκηνή και να είναι για τον θεατή το ίδιο γοητευτικό έναν αιώνα μετά τη συγγραφή του.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!