Γ.Δ.
1454.98 +1,38%
ACAG
+0,61%
6.6
CENER
+0,66%
7.57
CNLCAP
+4,43%
8.25
DIMAND
-0,73%
9.54
OPTIMA
+3,89%
10.68
TITC
+2,49%
28.8
ΑΑΑΚ
+0,72%
7
ΑΒΑΞ
+2,60%
1.498
ΑΒΕ
+0,86%
0.471
ΑΔΜΗΕ
+0,91%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-1,60%
0.925
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+1,04%
1.648
ΑΝΔΡΟ
+0,88%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-0,98%
12.14
ΑΣΚΟ
-1,52%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+1,63%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.1
ΑΤΤ
+0,45%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
+1,69%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,16%
5.67
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+1,59%
1.28
ΒΙΟΤ
+2,19%
0.28
ΒΙΣ
-5,00%
0.19
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,21%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,48%
16.5
ΔΑΑ
-0,81%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,59%
11.48
ΔΟΜΙΚ
+1,41%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,72%
0.355
ΕΒΡΟΦ
-0,30%
1.675
ΕΕΕ
+1,63%
29.94
ΕΚΤΕΡ
-0,22%
4.55
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+1,25%
2.43
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,15%
2.62
ΕΛΠΕ
+1,33%
8.375
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.44
ΕΛΤΟΝ
-3,47%
1.78
ΕΛΧΑ
+1,26%
1.928
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
-1,90%
0.155
ΕΠΣΙΛ
+18,81%
12
ΕΣΥΜΒ
+3,25%
1.27
ΕΤΕ
+1,85%
7.7
ΕΥΑΠΣ
+0,93%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,51%
2.02
ΕΧΑΕ
+1,77%
5.18
ΙΑΤΡ
0,00%
1.615
ΙΚΤΙΝ
+0,46%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+10,61%
1.72
ΙΝΚΑΤ
+1,71%
5.05
ΙΝΛΙΦ
+3,75%
4.98
ΙΝΛΟΤ
+0,71%
1.134
ΙΝΤΕΚ
+1,45%
6.29
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,91%
4.44
ΙΝΤΕΤ
+4,35%
1.32
ΙΝΤΚΑ
+2,02%
3.54
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-1,56%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,32%
1.59
ΚΟΡΔΕ
+8,24%
0.552
ΚΟΥΑΛ
+3,36%
1.416
ΚΟΥΕΣ
+8,70%
6
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,45%
10.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-1,07%
1.385
ΛΑΒΙ
+3,61%
0.86
ΛΑΜΔΑ
+2,20%
6.97
ΛΑΜΨΑ
+1,21%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
-2,86%
0.34
ΛΕΒΠ
+16,07%
0.39
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,16%
1.42
ΛΟΥΛΗ
+3,77%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
+2,53%
4.06
ΜΕΝΤΙ
+4,53%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+2,13%
4.07
ΜΙΝ
-1,55%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,08%
26.62
ΜΟΝΤΑ
+0,33%
3.07
ΜΟΤΟ
+1,17%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
28.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,78%
1.95
ΜΠΤΚ
+6,67%
0.48
ΜΥΤΙΛ
+0,74%
38
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,98%
1.035
ΞΥΛΚ
-4,71%
0.283
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,03%
0.34
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,89%
22.3
ΟΛΠ
+2,06%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.9
ΟΠΑΠ
+0,86%
16.42
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,02%
0.892
ΟΤΕ
+0,84%
14.34
ΟΤΟΕΛ
+0,79%
12.8
ΠΑΙΡ
+1,67%
1.22
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,50%
3.98
ΠΕΤΡΟ
+0,94%
8.62
ΠΛΑΘ
+2,38%
4.09
ΠΛΑΚΡ
-0,65%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,52%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+3,14%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
+0,32%
1.59
ΣΑΡ
+1,73%
11.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.379
ΣΙΔΜΑ
+1,01%
2
ΣΠΕΙΣ
-1,26%
7.84
ΣΠΙ
-1,39%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,72%
18.23
ΤΖΚΑ
-0,60%
1.65
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,59%
1.718
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+1,37%
0.371
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
+2,55%
0.322
ΦΡΛΚ
-1,57%
4.07
ΧΑΙΔΕ
-0,71%
0.695

Τα δαχτυλίδια με πολύτιμους λίθους κερδίζουν μερίδιο αγοράς

Τα δαχτυλίδια αρραβώνων με πολύτιμους λίθους ανεβαίνουν όλο και περισσότερο στην προτίμηση των καταναλωτών σε σχέση με τα παραδοσιακά διαμάντια, κατακτώντας ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς. Οι καταναλωτές στις ΗΠΑ μάλιστα, θα ξοδέψουν φέτος ένα ποσό-ρεκόρ 6,4 δισ. δολαρίων για κοσμήματα με αφορμή τη γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου, που αντιπροσωπεύει το 10% της συνολικής ετήσιας δαπάνης, σύμφωνα με τον Ankur Daga, ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας κοσμημάτων Angara.

Φέτος, τα δωράκια αυτά μπορεί να είναι λίγο διαφορετικά από το παραδοσιακό, φυσικό διαμαντένιο μονόπετρο. «Βλέπουμε μια στροφή σε πολύ μεγαλύτερα δαχτυλίδια αρραβώνων με κεντρική πέτρα, αλλά και στα ζαφείρια και ρουμπίνια», δήλωσε ο Daga στο CNBC. Πριν από μια δεκαετία, περίπου το 5% των δαχτυλιδιών αρραβώνων ήταν έγχρωμοι πολύτιμοι λίθοι, σύμφωνα με τον Daga. Τώρα, το ποσοστό αυτό είναι πάνω από 15%.

Περισσότερο από το 20% των ανθρώπων θα αναβάθμιζαν το δαχτυλίδι αρραβώνων τους σε έγχρωμο πολύτιμο λίθο – όπως σμαράγδι, κίτρινο διαμάντι ή ροζ ζαφείρι, για παράδειγμα – αν μπορούσαν, δήλωσε ο Daga στο CNBC, επικαλούμενος τα αποτελέσματα έρευνας της Angara σε δείγμα άνω των 2.000 ανθρώπων.

Ο «γίγαντας» της βιομηχανίας Signet Jewelers βλέπει την ίδια τάση των πολύτιμων λίθων στην κατηγορία του γάμου καθώς και στης μόδας. Βλέπει ιδιαίτερη άνοδο στα ζαφείρια, τον μοργκανίτη, το London Blue Topaz, στην ακουαμαρίνα και στον πράσινο χαλαζία.

Αμέθυστος © Unsplash
Αμέθυστος © Unsplash

Πέρα από τα δαχτυλίδια αρραβώνων, η Signet δήλωσε ότι ο αμέθυστος και το ρουμπίνι είναι πάντα δημοφιλείς πέτρες για την εποχή του Αγίου Βαλεντίνου. Ο αμέθυστος είναι ο γενέθλιος λίθος του Φεβρουαρίου και το κόκκινο ρουμπίνι θυμίζει το χρώμα της αγάπης. Αλλά η στροφή προς τους έγχρωμους πολύτιμους λίθους θα μπορούσε επίσης να είναι μια αντανάκλαση του πελάτη που θέλει ένα «πιο ξεχωριστό κομμάτι», δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος της Brilliant Earth Beth Gerstein. Η εταιρεία, η οποία ειδικεύεται στα διαμάντια που καλλιεργούνται σε εργαστήρια, προσφέρει επίσης πολύτιμους λίθους που καλύπτουν το χρωματικό φάσμα.

«Βλέπουμε επίσης ότι οι πολύτιμοι λίθοι βρίσκουν απήχηση επειδή οι άνθρωποι αγαπούν την εξατομικευμένη προσέγγιση των γενέθλιων λίθων», δήλωσε η Gerstein, προσθέτοντας ότι οι πολύτιμοι λίθοι, σε γενικές γραμμές, «ανταποκρίνονται καλά στο κοινό της γενιάς Z, καθώς γνωρίζουμε ότι θέλουν κάτι που να είναι μοναδικό για αυτούς και να αντικατοπτρίζει το προσωπικό τους στυλ».

Πιέσεις εφοδιασμού για πολύτιμους λίθους

Η ζήτηση για πολύτιμους λίθους αυξάνεται, ενώ από την άλλη η προσφορά πολλών φυσικών πολύτιμων λίθων γίνεται όλο και πιο περιορισμένη. Τα ρουμπίνια και οι επιλεγμένοι εξωτικοί λίθοι έχουν γίνει ακριβότεροι και πιο δύσκολα προμηθεύσιμοι, λόγω των ανησυχιών για την ποιότητα και των περιορισμών στις περιοχές από τις οποίες μπορούν να προέλθουν οι λίθοι. Αυτές οι προκλήσεις έχουν οδηγήσει στην εμφάνιση ομοειδών λίθων όπως ο γρανάτης στη θέση των ρουμπινιών, για παράδειγμα.

«Υπάρχει μόνο ένα ορυχείο στη Μαδαγασκάρη που παράγει το μεγαλύτερο μέρος των ρουμπινιών στον κόσμο”, δήλωσε ο Daga της Angara. «Αν κοιτάξουμε τα ζαφείρια, τα ορυχεία της Βιρμανίας και του Κασμίρ είναι πλέον κλειστά, οπότε έχουμε πραγματικά τη Σρι Λάνκα και τη Μαδαγασκάρη ως τους δύο κύριους προμηθευτές. Ακόμη και στην πλευρά των σμαραγδιών, βλέπουμε ότι η προσφορά σμαραγδιών από τη Ζάμπια και την Κολομβία είναι πολύ πιο δύσκολο να βρεθεί, σε πολύ υψηλότερες τιμές, από ό,τι στο παρελθόν».

Οι τιμές χονδρικής για το ζαφείρι είναι αυξημένες κατά 12% ετησίως τα τελευταία τρία χρόνια, δήλωσε ο Daga. Για τα σμαράγδια είναι 13% και για τα ρουμπίνια 17%. «Ορισμένοι από τους πιο εξειδικευμένους λίθους, όπως τα μαργαριτάρια και τα οπάλια, έχουν αυξηθεί πάνω από 20% ετησίως. Οι τουρμαλίνες έχουν αυξηθεί μέχρι και 36% ετησίως», συμπλήρωσε.

Ο Daga υποστηρίζει ότι η μετατόπιση της προσφοράς και της ζήτησης των πολύτιμων λίθων – και η γενική επιθυμία των καταναλωτών για χρώμα σε πολλά είδη πολυτελείας, όπως τα περιβλήματα από πολύτιμους λίθους στα ρολόγια Rolex ή τις έντονα χρωματιστές Ferrari – καθιστά τους λίθους μια πιο ελκυστική κατηγορία περιουσιακών στοιχείων.

«Αν κοιτάξετε τις δημοπρασίες των οίκων Bonhams, Sotheby’s και Christie’s πολύ πρόσφατα, πάνω από τις μισές παρτίδες πολύτιμων λίθων έχουν πουληθεί πάνω από τις υψηλές εκτιμήσεις, και υπάρχουν αρκετές παρτίδες που πωλούνται τρεις φορές και πλέον της υψηλής εκτίμησης», επισήμανε ο Daga. “Βλέπουμε αυτή τη μετάβαση στο να βλέπουν οι επενδυτές πραγματικά το χρώμα ως μέσο αντιστάθμισης του πληθωρισμού και ως μέσο ανάπτυξης για επενδύσεις».

Ενώ η αγορά των διαμαντιών έχει μετακινηθεί δραματικά τα τελευταία τρία χρόνια προς εναλλακτικές λύσεις εργαστηριακής καλλιέργειας – που αντιπροσωπεύουν το 50% των δαχτυλιδιών αρραβώνων με διαμάντια που αγοράστηκαν πέρυσι, σύμφωνα με τον Daga – δεν ισχύει ακόμη το ίδιο για τους έγχρωμους πολύτιμους λίθους. Περίπου το 75% των πελατών που ψωνίζουν έγχρωμους πολύτιμους λίθους εξακολουθούν να προτιμούν τους φυσικούς, είπε.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!