Γ.Δ.
1481.65 +0,11%
ACAG
-1,16%
5.99
CENER
+4,05%
9
CNLCAP
+1,29%
7.85
DIMAND
-3,63%
8.77
OPTIMA
-0,34%
11.64
TITC
+1,10%
32.2
ΑΑΑΚ
-4,76%
6
ΑΒΑΞ
-0,86%
1.606
ΑΒΕ
-2,59%
0.451
ΑΔΜΗΕ
-0,22%
2.275
ΑΚΡΙΤ
-1,79%
0.825
ΑΛΜΥ
+1,08%
2.81
ΑΛΦΑ
-1,18%
1.7115
ΑΝΔΡΟ
-0,88%
6.78
ΑΡΑΙΓ
+0,24%
12.43
ΑΣΚΟ
+2,21%
2.77
ΑΣΤΑΚ
-1,94%
7.06
ΑΤΕΚ
0,00%
0.382
ΑΤΡΑΣΤ
-1,43%
8.26
ΑΤΤ
+0,45%
11.25
ΑΤΤΙΚΑ
-0,83%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+4,11%
6.58
ΒΙΟΚΑ
+1,91%
2.67
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.34
ΒΙΟΤ
+9,45%
0.278
ΒΙΣ
-5,56%
0.153
ΒΟΣΥΣ
-0,75%
2.64
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.585
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+2,70%
16.72
ΔΑΑ
-0,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.68
ΔΕΗ
-0,85%
11.62
ΔΟΜΙΚ
-1,21%
4.49
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,81%
0.366
ΕΒΡΟΦ
+0,94%
1.615
ΕΕΕ
-0,25%
32.46
ΕΚΤΕΡ
-0,49%
4.07
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+2,56%
2.4
ΕΛΛ
-0,71%
14.05
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,30%
2.67
ΕΛΠΕ
-0,24%
8.38
ΕΛΣΤΡ
+1,77%
2.3
ΕΛΤΟΝ
+0,75%
1.89
ΕΛΧΑ
-3,79%
1.982
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.83
ΕΠΙΛΚ
-7,89%
0.14
ΕΠΣΙΛ
-0,17%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.315
ΕΤΕ
-0,60%
8.31
ΕΥΑΠΣ
-1,25%
3.16
ΕΥΔΑΠ
-0,84%
5.89
ΕΥΡΩΒ
-0,52%
2.092
ΕΧΑΕ
+0,97%
5.18
ΙΑΤΡ
0,00%
1.66
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.408
ΙΛΥΔΑ
+1,21%
1.675
ΙΝΚΑΤ
+0,19%
5.21
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.9
ΙΝΛΟΤ
-0,69%
1.156
ΙΝΤΕΚ
-1,12%
6.17
ΙΝΤΕΡΚΟ
+5,91%
4.66
ΙΝΤΕΤ
-2,02%
1.21
ΙΝΤΚΑ
-2,03%
3.615
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
-1,78%
332
ΚΕΚΡ
-0,67%
1.48
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-2,10%
1.63
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.526
ΚΟΥΑΛ
-1,57%
1.25
ΚΟΥΕΣ
-4,03%
5.48
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,35%
11.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.83
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.33
ΛΑΒΙ
+0,42%
0.964
ΛΑΜΔΑ
-0,29%
6.78
ΛΑΜΨΑ
-0,56%
35.8
ΛΑΝΑΚ
+2,00%
1.02
ΛΕΒΚ
+3,01%
0.342
ΛΕΒΠ
0,00%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.4
ΛΟΥΛΗ
+1,11%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.95
ΜΕΒΑ
-3,04%
3.83
ΜΕΝΤΙ
+3,46%
2.99
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
-1,76%
3.91
ΜΙΝ
-0,89%
0.56
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,66%
28.56
ΜΟΝΤΑ
+2,61%
3.54
ΜΟΤΟ
-0,99%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.71
ΜΠΕΛΑ
+1,47%
27.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,50%
2
ΜΠΤΚ
+4,77%
0.505
ΜΥΤΙΛ
+0,11%
37.06
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-0,99%
1
ΞΥΛΚ
+1,11%
0.274
ΞΥΛΠ
+11,46%
0.535
ΟΛΘ
+0,46%
21.7
ΟΛΠ
-0,20%
24.4
ΟΛΥΜΠ
+1,48%
2.75
ΟΠΑΠ
+0,47%
14.95
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,64%
0.925
ΟΤΕ
-0,14%
13.78
ΟΤΟΕΛ
0,00%
12
ΠΑΙΡ
-0,89%
1.11
ΠΑΠ
+0,81%
2.49
ΠΕΙΡ
-0,90%
3.758
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.9
ΠΛΑΘ
+0,49%
4.11
ΠΛΑΚΡ
-1,31%
15.1
ΠΡΔ
-0,68%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,34%
1.188
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+3,98%
5.22
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.665
ΣΑΡ
-0,18%
11.12
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-0,27%
0.374
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.9
ΣΠΕΙΣ
-0,79%
7.5
ΣΠΙ
-1,40%
0.702
ΣΠΥΡ
0,00%
0.172
ΤΕΝΕΡΓ
+0,17%
18.13
ΤΖΚΑ
-0,31%
1.63
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,79%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,03%
1.77
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.244
ΦΡΛΚ
+1,71%
4.17
ΧΑΙΔΕ
+14,17%
0.685

Superyachts: Η αναμονή και οι Ρώσοι ολιγάρχες ”ροκανίζουν” τις πωλήσεις

Οι πωλήσεις superyachts έκαναν «βουτιά» το 2023, καθώς οι μεγάλες λίστες αναμονής, η εκτίναξη του κόστους, αλλά και οι κυρώσεις ενάντια στους Ρώσους ολιγάρχες έπληξαν τη ζήτηση, σύμφωνα με τη νέα έκθεση «State of Yachting» της SuperYacht Times, που παρουσιάζει το CNBC.

Οι πωλήσεις νέων superyachts (σκάφη άνω των 100 ποδών) μειώθηκαν κατά 17% το 2023, σύμφωνα με την έκθεση. Υπήρξαν 203 πωλήσεις νέων superyachts το 2023, λιγότερες από τις 245 του 2022 και λιγότερες από το ρεκόρ των 313 το 2021. Ο Ralph Dazert, επικεφαλής του τμήματος πληροφοριών της SuperYacht Times, δήλωσε ότι ένας αγοραστής που κάνει σήμερα παραγγελία για ένα νέο γιοτ άνω των 200 ποδιών αντιμετωπίζει χρόνους αναμονής τριών έως τεσσάρων ετών, λόγω των καθυστερήσεων που προέρχονται από την πανδημία. Οι τιμές εκτοξεύονται επίσης στα ύψη λόγω του υψηλότερου κόστους εργασίας και υλικών.

Ο Dazert δήλωσε ότι αναμένει ότι οι πωλήσεις νέων superyacht «θα μειωθούν λίγο περισσότερο φέτος», δεδομένου του συνεχιζόμενου κόστους και των καθυστερήσεων.

Τα μεγαλύτερα superyachts δέχθηκαν το μεγαλύτερο πλήγμα, με τις πωλήσεις σκαφών άνω των 200 μέτρων, ή περίπου 650 ποδιών, να μειώνονται κατά 40%. Ο κύριος λόγος για την πτώση των μεγάλων superyachts οφείλεται στο γεγονός ότι οι πλούσιοι αγοραστές από τη Ρωσία αποσύρονται από την αγορά μετά την εισβολή της Ουκρανίας από τη χώρα το 2022. «Οι Ρώσοι είχαν την τάση να παραγγέλνουν πολύ εξωφρενικά και πολύ μεγάλα γιοτ», δήλωσε.

Οι Αμερικανοί αναπληρώνουν ένα μέρος της έλλειψης, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το ένα τέταρτο του συνόλου των πωλήσεων superyacht πέρυσι. Και ενώ οι Αμερικανοί τείνουν να κατασκευάζουν μικρότερα σκάφη σε σύγκριση με τους αγοραστές από τη Μέση Ανατολή και τη Ρωσία, τα αμερικανικά σκάφη γίνονται μεγαλύτερα.

Το μέσο μήκος ενός superyacht που ανήκει στη Σαουδική Αραβία είναι 202 πόδια, σε σύγκριση με τα 200 πόδια για τους Ρώσους αγοραστές και τα 177 πόδια για τους Αμερικανούς, σύμφωνα με την έκθεση. Ακόμη και όταν οι νέες πωλήσεις μειώθηκαν, οι ολοκληρώσεις σκαφών αναψυχής αυξήθηκαν. Τα στοιχεία αυτά αντιπροσωπεύουν σκάφη αναψυχής που παραγγέλθηκαν κατά τη διάρκεια της φρενίτιδας της πανδημίας και τα οποία μόλις τώρα δρομολογούνται. Ο αριθμός των ολοκληρώσεων αυξήθηκε κατά 31% το 2023 σε 202 superyachts.

Ο αυξανόμενος στόλος των superyachts μεταφράζεται σε αυξανόμενη ζήτηση για ολόκληρο το οικοσύστημα της οικονομίας των σκαφών αναψυχής – από τους κατασκευαστές και τους μεσίτες μέχρι τις μαρίνες και το πλήρωμα. Σήμερα υπάρχουν σχεδόν 6.000 superyachts, τριπλάσιος αριθμός από το 2002, σύμφωνα με το SuperYacht Times.

Ο Dazert δήλωσε ότι η «πλημμύρα» των πλούσιων αγοραστών που ήρθαν στην αγορά για πρώτη φορά κατά τη διάρκεια του Covid συνεχίζουν να χρησιμοποιούν τα σκάφη τους. Πολλοί αναβαθμίζουν, πράγμα που σημαίνει ότι το υψηλό όριο για την οικονομία του γιότινγκ θα συνεχίσει πιθανότατα να αυξάνεται. «Η δεξαμενή των πελατών έχει διευρυνθεί μόνιμα», δήλωσε.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!