Γ.Δ.
1414.65 -1,67%
ACAG
-0,53%
5.65
BOCHGR
+0,71%
4.25
CENER
-3,15%
8.62
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,76%
9.13
NOVAL
-0,77%
2.58
OPTIMA
-1,23%
12.84
TITC
-0,75%
33
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,43%
1.444
ΑΒΕ
-1,02%
0.485
ΑΔΜΗΕ
-1,84%
2.395
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
-3,72%
3.11
ΑΛΦΑ
-2,40%
1.466
ΑΝΔΡΟ
-1,22%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-2,00%
10.3
ΑΣΚΟ
-2,23%
2.63
ΑΣΤΑΚ
-0,28%
7.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.74
ΑΤΤ
-4,56%
6.7
ΑΤΤΔ
-11,11%
200
ΑΤΤΙΚΑ
-3,06%
2.22
ΒΙΟ
-3,80%
5.57
ΒΙΟΚΑ
+0,56%
1.785
ΒΙΟΣΚ
-3,13%
1.55
ΒΙΟΤ
+9,93%
0.332
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.36
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,58%
17.44
ΔΑΑ
-0,55%
7.578
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
-4,09%
11.72
ΔΟΜΙΚ
-3,02%
2.73
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,41%
0.283
ΕΒΡΟΦ
-0,67%
1.49
ΕΕΕ
-1,60%
33.2
ΕΚΤΕΡ
-1,04%
1.524
ΕΛΒΕ
+1,83%
5.55
ΕΛΙΝ
-2,38%
2.05
ΕΛΛ
-1,11%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,39%
1.8
ΕΛΠΕ
-0,28%
7
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.04
ΕΛΤΟΝ
-1,43%
1.798
ΕΛΧΑ
-1,95%
1.812
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.11
ΕΣΥΜΒ
-2,51%
1.165
ΕΤΕ
-0,91%
7.376
ΕΥΑΠΣ
+0,95%
3.19
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.63
ΕΥΡΩΒ
-2,99%
1.95
ΕΧΑΕ
-2,45%
4.38
ΙΑΤΡ
0,00%
1.51
ΙΚΤΙΝ
-3,28%
0.2805
ΙΛΥΔΑ
-2,64%
1.845
ΙΝΚΑΤ
-1,28%
4.64
ΙΝΛΙΦ
-0,67%
4.42
ΙΝΛΟΤ
-0,93%
1.06
ΙΝΤΕΚ
-2,28%
6
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-6,22%
1.13
ΙΝΤΚΑ
-3,52%
2.88
ΚΑΡΕΛ
-1,72%
342
ΚΕΚΡ
-2,19%
1.34
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
+0,97%
1.565
ΚΟΡΔΕ
-0,24%
0.42
ΚΟΥΑΛ
-1,58%
1.122
ΚΟΥΕΣ
+3,78%
5.76
ΚΡΙ
+1,89%
13.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.015
ΛΑΒΙ
-0,26%
0.778
ΛΑΜΔΑ
-1,51%
7.19
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
+14,04%
0.26
ΛΟΓΟΣ
+0,78%
1.29
ΛΟΥΛΗ
-0,35%
2.81
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.686
ΜΕΒΑ
-0,54%
3.68
ΜΕΝΤΙ
-2,59%
2.26
ΜΕΡΚΟ
+7,14%
45
ΜΙΓ
-2,99%
3.25
ΜΙΝ
-5,77%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,99%
20.66
ΜΟΝΤΑ
-1,61%
3.66
ΜΟΤΟ
+0,38%
2.62
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-1,62%
25.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.65
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.05
ΜΠΤΚ
0,00%
0.615
ΜΥΤΙΛ
-2,00%
33.26
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
-2,05%
0.862
ΞΥΛΚ
-2,88%
0.27
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-1,85%
21.2
ΟΛΠ
-0,35%
28.4
ΟΛΥΜΠ
-1,99%
2.46
ΟΠΑΠ
-1,06%
15.83
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,24%
0.824
ΟΤΕ
-2,12%
15.72
ΟΤΟΕΛ
-1,60%
11.1
ΠΑΙΡ
+1,47%
0.968
ΠΑΠ
+0,44%
2.3
ΠΕΙΡ
-3,74%
3.73
ΠΕΡΦ
-4,19%
6.18
ΠΕΤΡΟ
-0,98%
8.12
ΠΛΑΘ
-1,44%
3.755
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
-0,79%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.65
ΠΡΟΦ
-1,52%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
-3,79%
1.65
ΣΑΡ
-0,54%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.337
ΣΙΔΜΑ
+0,93%
1.62
ΣΠΕΙΣ
-1,57%
6.28
ΣΠΙ
-0,33%
0.596
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.65
ΤΖΚΑ
+0,74%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.04
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,20%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.3
ΦΡΙΓΟ
-1,72%
0.228
ΦΡΛΚ
-0,92%
3.78
ΧΑΙΔΕ
-2,46%
0.595

Το καλοκαίρι των sequel στα θερινά σινεμά

Το περσινό καλοκαίρι τα θερινά σινεμά μονοπώλησε η «τιτάνια μάχη» ανάμεσα σε Barbie και Oppenheimer, η οποία σχημάτισε ουρές από κόσμο στους κινηματογράφους παγκοσμίως. Τι θα κάνει, λοιπόν, το Χόλιγουντ αυτό το καλοκαίρι για να επαναλάβει την επιτυχία; Θα βγάλει ένα σωρό sequels.

Το Bad Boys: Ride or Die, η τέταρτη ταινία της σειράς, βγαίνει τον Ιούνιο. Στην πρώτη ταινία του 1995, ο πρωταγωνιστής Γουίλ Σμιθ, που σήμερα είναι 55 ετών, ήταν μόλις 20. Το Despicable Me 4, που έρχεται το καλοκαίρι, είναι στην πραγματικότητα η έκτη ταινία της αγαπημένης σειράς μικρών και μεγάλων σινεφίλ, συμπεριλαμβανομένων των δύο ταινιών Minions.

Το Furiosa: A Mad Max Saga είναι το πέμπτο μέρος ενός franchise που ξεκίνησε το 1979 και διαδραματίζεται σε μια φανταστική δυστοπία του κοντινού μέλλοντος. Η πιο αναμενόμενη ταινία του καλοκαιριού, ωστόσο, είναι το Deadpool & Wolverine, η τρίτη ταινία Deadpool με τον Ράιαν Ρέινολντς στον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Μπορεί, σύμφωνα με όσα αναφέρει η Wall Street Journal, να φαίνεται ότι η κινηματογραφική βιομηχανία δεν πήρε το «μάθημά της» ότι ο κόσμος διψά για νέες ιδέες, αλλά δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Οι ταινίες χρειάζονται χρόνια για να γυριστούν υπό τις καλύτερες συνθήκες, γεγονός που καθιστά δύσκολο για τα στούντιο να στροφάρουν γρήγορα στην ανεύρεση νέων ιδεών έπειτα από μία αστραπιαία επιτυχία.

«Το περασμένο καλοκαίρι απέδειξε ότι οι ταινίες που βασίζονται σε νέες ιδέες, αν είναι καλές, μπορούν να έχουν τεράστια επιτυχία», δήλωσε ο Πάτρικ Γουάιτσελ, κορυφαίος ατζέντης ταλέντων του Χόλιγουντ και εκτελεστικός πρόεδρος της εταιρείας ψυχαγωγίας Endeavor. «Νομίζω ότι τα στούντιο γνωρίζουν ότι πρέπει να κάνουν τολμηρές, μεγάλες κινήσεις, αλλά χρειάζεται κάποιος χρόνος για να μεταβούν σε αυτήν την προσέγγιση».

Παρά την αυξανόμενη συνειδητοποίηση της πιθανής κόπωσης του κοινού από τα sequels, το Χόλιγουντ, προς το παρόν, εξακολουθεί να στρέφεται σε οικείες, δοκιμασμένες ιστορίες και χαρακτήρες για να πείσει το κοινό να βγάλει τις φόρμες του, να σηκωθεί από τον καναπέ και να ξοδέψει χρήματα στις αίθουσες κινηματογράφου. Μερικές φορές μια συνέχεια μπορεί να είναι ένα έξυπνο εγχείρημα, όπως δείχνουν οι προσδοκίες για το Deadpool.

Εκτός απροόπτου, σύμφωνα με τη Wall Street Journal, οι περισσότερες εκτιμήσεις για το box office δείχνουν ότι το σύνολο των φετινών εισπράξεων στις ΗΠΑ και τον Καναδά θα ξεπεράσει τα 8 δισ. δολάρια, έναντι περίπου 9 δισ. δολαρίων το 2023. Αυτή η μείωση θα ήταν ένα βήμα προς τα πίσω για την κινηματογραφική βιομηχανία: Από το 2020, όταν η Covid-19 αποδεκάτισε τη βιομηχανία, οι εισπράξεις από το box office αυξάνονταν σταθερά κάθε χρόνο.

Μέχρι στιγμής φέτος, οι αίθουσες έχουν χάσει το «άστρο» τους. Μέχρι τις 19 Μαΐου, οι πωλήσεις κινηματογραφικών εισιτηρίων στη Βόρεια Αμερική ανήλθαν σε 2,42 δισ. δολάρια, μειωμένες κατά 21,4% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι -μια ασυνήθιστα απότομη πτώση-, σύμφωνα με την εταιρεία παρακολούθησης εισιτηρίων Comscore.

Οι ταινίες δεν έχουν τόσο καλές επιδόσεις ούτε ανά τίτλο. Για τις 37 ταινίες που κυκλοφόρησαν ευρέως μέχρι τα τέλη Μαΐου ο μέσος όρος των εισπράξεων ήταν 53,6 εκατ. δολάρια, μειωμένος κατά 28% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2023.

«Δεν έχει υπάρξει ακόμη κάποια ταινία που να πυροδοτήσει το ενδιαφέρον του κοινού» φέτος, δήλωσε ο Πολ Ντεργκαραμπεντιάν της Comscore. Οι επερχόμενοι καλοκαιρινοί τίτλοι πρέπει να «χτυπήσουν καλά νούμερα», είπε.

Ορισμένοι τίτλοι, όπως το Godzilla x Kong: The New Empire (ο πρώτος Godzilla έκανε πρεμιέρα το 1954), το Dune: Part Two (η τέταρτη ταινία μετά το reboot ή η ένατη αν ανατρέξουμε στο πρωτότυπο του 1968) τα πήγαν πολύ καλά.

Άλλες, όπως η ταινία The Fall Guy, με πρωταγωνιστές τον Ράιαν Γκόσλινγκ και την Έμιλι Μπλαντ, που βασίζεται σε μια τηλεοπτική σειρά 40 ετών, είδαν στο ντεμπούτο της ταινίας τις πωλήσεις εισιτηρίων να πέφτουν. Κατά ειρωνικό τρόπο, οι δύο πρωταγωνιστές προέρχονταν και οι δύο από υποψηφιότητες για Όσκαρ για τους πρωταγωνιστικούς τους ρόλους στις ταινίες Barbie (Γκόσλινγκ) και Oppenheimer (Μπλαντ).

«Τα sequels είναι καλά -αν οι ταινίες είναι καλές-, γιατί έχεις κάποια ιδέα για το κοινό που θα έρθει. Αλλά οι νέες, φρέσκιες ιδέες είναι αυτό που κρατά τους θεατές αλλά και τη βιομηχανία ενθουσιασμένους», δήλωσε ο Μπομπ Μπάγκμπι, διευθύνων σύμβουλος της B&B Theatres, η οποία εδρεύει στο Κάνσας Σίτι και διαθέτει περισσότερες από 50 τοποθεσίες σε 14 πολιτείες των ΗΠΑ.

«Αν δεν πάμε καλά αυτό το καλοκαίρι, θα το καλύψουμε το φθινόπωρο και το τέταρτο τρίμηνο», δήλωσε ο Μπάγκμπι. Οι ελπίδες του για το φθινόπωρο; Περισσότερα sequels! To Beetlejuice Beetlejuice (συνέχεια του Beetlejuice του 1988) και Joker: Folie à Deux (συνέχεια του Joker του 2019).

Sequels στα θερινά σινεμά: Για όλα φταίει ο Μάβερικ

Στις προσπάθειές του να καθηλώσει τα γούστα μας, το Χόλιγουντ τείνει να εκμεταλλεύεται παλαιότερες επιτυχίες.

Μόλις πριν από δύο καλοκαίρια, το Top Gun: Maverick, το φανταχτερό sequel της «θρυλικής» υπερπαραγωγής του 1986, εμφανίστηκε ως σωτήρας του box office. Το sequel, με πρωταγωνιστή και πάλι τον Τομ Κρουζ, απέφερε 1,5 δισ. δολάρια παγκοσμίως, ακόμη και χωρίς να κυκλοφορήσει στη σημαντική κινεζική αγορά.

Για πολλούς στη βιομηχανία του κινηματογράφου, σύμφωνα με τη Wall Street Journal, το «μάθημα του Maverick» ήταν ότι οι γνώριμες ιστορίες και τα δοκιμασμένα franchises θα οδηγούσαν το κοινό πίσω στους κινηματογράφους. Άλλο ένα μάθημα: εξακολουθούσαν να έχουν πέραση οι πρεμιέρες στις θερινές αργίες.

Την επόμενη χρονιά, όμως, η όρεξη για sequels μειώθηκε. Το Mission: Impossible- Dead Reckoning Part One, η έβδομη ταινία του franchise, έφερε το χειρότερο εγχώριο box office του franchise από το 2006. Το Fast X, το τελευταίο sequel του The Fast and the Furious, είχε τη χειρότερη εγχώρια απόδοση franchise μέσα σε δύο δεκαετίες (και οι δύο ταινίες είχαν μεγαλύτερο κοινό εκτός ΗΠΑ). Αλλά και το The Marvels ήταν η μεγαλύτερη αποτυχία στην ιστορία της Marvel με μεγάλη διαφορά.

Ακόμα κι έτσι, η ταινία που πολλοί στη βιομηχανία πιστεύουν ότι έχει μια καλή ευκαιρία να γίνει η ταινία με τις υψηλότερες εισπράξεις του 2024 είναι ένα ακόμη σίκουελ: το Deadpool & Wolverine, που θα κυκλοφορήσει τον Ιούλιο.

Είναι η τρίτη ταινία που επικεντρώνεται στον Deadpool, τον σοφό μεταλλαγμένο ήρωα που υποδύεται ο Ρέινολντς, κάνοντας τον χαρακτήρα «νεαρό» σε σύγκριση με τους πρωταγωνιστές του σύμπαντος των Avengers, μερικοί από τους οποίους έχουν εμφανιστεί σε 10 ή 12 ταινίες.

Τα κινούμενα σχέδια στο παιχνίδι των sequels

Ο Μπομπ Ίγκερ της Disney δήλωσε, σύμφωνα με τη Wall Street Journal, ότι τα κινηματογραφικά στούντιο της εταιρείας -ιδίως η Marvel- έχουν επιδοθεί σε πάρα πολλά sequels. Σε ένα οικονομικό συνέδριο τον Μάρτιο του περασμένου έτους, λίγο μετά την επιστροφή του στην ηγεσία της Disney, διερωτήθηκε αν «χρειάζεστε μια τρίτη ή μια τέταρτη» συνέχεια μιας ταινίας, «ή μήπως ήρθε η ώρα να στραφούμε σε νέους χαρακτήρες;».

Η εταιρεία λέει ότι είναι πλέον πιο επιλεκτική όσον αφορά τις συνέχειες που κάνει. Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων αυτόν τον μήνα, ο Ίγκερ επισήμανε ότι στα κινούμενα σχέδια, η Disney «γυρίζει τώρα λίγο πίσω και στηρίζεται σε συνέχειες», συμπεριλαμβανομένου του νέου Inside Out και μιας προγραμματισμένης νέας συνέχειας του Toy Story.

Ειδικά με τις παιδικές ταινίες -οι οποίες ήταν σχετικά σπάνιες τα τελευταία χρόνια- τα στούντιο βασίζονται στις πρεμιέρες των sequels στη διάρκεια θερινών αργιών, συμπεριλαμβανομένων των Inside Out 2 της Pixar στις 14 Ιουνίου και Despicable Me 4 στις 3 Ιουλίου.

Αυτές οι ταινίες είναι ένα στοίχημα ενάντια στο συμπέρασμα που μεγάλο μέρος του Χόλιγουντ έβγαλε κατά τη διάρκεια της πανδημίας της Covid: ότι οι γονείς προτιμούν να δείχνουν ταινίες στα παιδιά τους στο σπίτι.

Η Illumination, η δημιουργός των ταινιών Despicable Me, οι οποίες διανέμονται από τη Universal Pictures, έχει δημιουργήσει μια ισχυρή σειρά επιτυχιών που βασίζονται σε χαρακτήρες όπως τα κίτρινα Minions που φλυαρούν και οι Mario and Luigi της Nintendo.

Πέρυσι η ταινία The Super Mario Bros. Movie «έσκισε» στο family box office με 575 εκατ. δολάρια στις ΗΠΑ και 1,36 δισ. δολάρια παγκοσμίως, ερχόμενη στη δεύτερη θέση μετά την «Barbie».

Διαβάστε επίσης:

Στα χνάρια της F1: Χλιδάτα ξενοδοχεία για τα τριήμερα των Grand Prix

Σόλο ταξίδια: Η νέα τάση και οι τοπ ευρωπαϊκές πόλεις για αρχή

Φωτοβολταϊκά: Πληθαίνουν οι αντιδράσεις γύρω από το net billing

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!