Το Tinder λανσάρει την ανανεωμένη λειτουργία διπλών ραντεβού

Έπειτα από μία αποτυχημένη πρώτη απόπειρα το 2016, το Tinder επαναφέρει την ανανεωμένη λειτουργία «Double Date»

Tinder © Pexels

Το Tinder, η μεγαλύτερη πλατφόρμα γνωριμιών του ομίλου Match Group, φέρνει ξανά στις Ηνωμένες Πολιτείες τη λειτουργία «Double Date» (διπλό ραντεβού μεταξύ φίλων), έπειτα από μια αποτυχημένη πρώτη απόπειρα το 2016, που οδήγησε στην απόσυρση της υπηρεσίας, λόγω ανησυχιών για την ιδιωτικότητα των χρηστών και ασαφούς στόχευσης.

Το νέο «Double Date» θα επιτρέπει σε χρήστες να προσκαλούν φίλους τους μέσω μηνύματος και να δημιουργούν μαζί ένα ξεχωριστό προφίλ για να κάνουν «swipe» σε άλλα φιλικά «ζευγάρια» εντός της εφαρμογής. Η λειτουργία δοκιμάστηκε ήδη σε ευρωπαϊκές χώρες όπως το Βέλγιο, η Ισπανία και η Γερμανία -αγορές όπου το double date είναι πιο διαδεδομένο ως κοινωνική πρακτική. Σύμφωνα με την Tinder, ένα παγκόσμιο λανσάρισμα προγραμματίζεται έως τον Ιούλιο.

Όπως εξηγεί η Κλέο Λονγκ, ανώτερη διευθύντρια του παγκόσμιου marketing προϊόντων της Tinder, η λειτουργία έχει σχεδιαστεί για να αντικατοπτρίζει τον τρόπο που οι νέοι άνθρωποι βγαίνουν ραντεβού σήμερα -δηλαδή, μαζί με τους φίλους τους. Το προφίλ που δημιουργείται για το ομαδικό ραντεβού είναι ξεχωριστό και ανεξάρτητο από το ατομικό προφίλ του χρήστη, διασφαλίζοντας την ιδιωτικότητα και τον έλεγχο.

Μέχρι τρεις φίλοι μπορούν να συμμετάσχουν στην εμπειρία του «Double Date», δημιουργώντας δυναμικές κοινωνικές γνωριμίες με λιγότερο «βάρος» και μεγαλύτερη αίσθηση ασφάλειας. Αυτό αντανακλά μια ευρύτερη τάση στις νεότερες ηλικίες, που πλέον προτιμούν να γνωρίζουν νέους ανθρώπους μέσω φίλων ή σε φυσικά περιβάλλοντα, αντί να βασίζονται αποκλειστικά σε ατομικά διαδικτυακά προφίλ.

Από την αποτυχία στις νέες στρατηγικές

Η πρώτη απόπειρα του Tinder στο ομαδικό ραντεβού ήρθε το 2016 με τη λειτουργία «Tinder Social». Όμως αποσύρθηκε μόλις έναν χρόνο αργότερα, κυρίως επειδή συνδεόταν αυτόματα με το Facebook, αποκαλύπτοντας τις επαφές και τις κινήσεις των χρηστών στους φίλους τους, χωρίς σαφή επιλογή ή έλεγχο.

Αντιθέτως, στη νέα έκδοση η προστασία της ιδιωτικότητας είναι θεμελιώδης. Δεν υπάρχουν αυτόματες συνδέσεις με εξωτερικά κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook, ενώ οι χρήστες έχουν πλήρη έλεγχο στο ποιος βλέπει τι. Αν και το Tinder αναγνωρίζει ότι κάποιοι χρήστες μπορεί να αξιοποιήσουν το «Double Date» και στο πλαίσιο μη μονογαμικών σχέσεων, η ίδια η λειτουργία δεν σχεδιάστηκε γι’ αυτόν τον σκοπό. Ωστόσο, υπάρχει η δυνατότητα φιλτραρίσματος τέτοιων προτιμήσεων μέσα από την καρτέλα «Explore» και τις σχετικές κατηγορίες.

Επιστροφή στην ανάπτυξη για το Tinder

Η νέα λειτουργία έρχεται σε μια κρίσιμη συγκυρία για το Tinder, η οποία προσπαθεί να ανακάμψει από μια περίοδο διαρκούς μείωσης του αριθμού των συνδρομητών. Από την κορύφωση του 2022, όταν οι ενεργοί πληρωμένοι χρήστες ξεπερνούσαν τα 11 εκατομμύρια, σήμερα ο αριθμός τους έχει υποχωρήσει στους 9,1 εκατομμύρια -μια πτώση που έχει προκαλέσει την παρέμβαση σημαντικών επενδυτών, μεταξύ των οποίων και η Elliott Investment Management.

Η στρατηγική επαναφοράς της εφαρμογής εστιάζει ιδιαίτερα στο νεανικό και γυναικείο κοινό, το οποίο σύμφωνα με την εταιρεία έχει αρχίσει να απομακρύνεται από το Tinder και άλλες εφαρμογές γνωριμιών, καθώς θεωρεί την εμπειρία «κουραστική» και «παιχνίδι χωρίς νόημα». Όπως δήλωσε πρόσφατα ο CEO της Match και προσωρινός επικεφαλής του Tinder, Σπένσερ Ράσκοφ, η νέα αυτή λειτουργία στοχεύει να αλλάξει την αντίληψη που έχει δημιουργηθεί γύρω από την εφαρμογή, η οποία θέλει να εστιάσει σε νέες κοινωνικές εμπειρίες, χωρίς πίεση για τους χρήστες. «Στη χειρότερη περίπτωση, θα περάσουμε καλά και θα το θυμόμαστε αργότερα γελώντας», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Δυναμική υποδοχή από τους χρήστες

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία από την Ευρώπη, σχεδόν το 15% όσων δέχθηκαν πρόσκληση Double Date ήταν νέοι χρήστες ή είχαν επανενεργοποιήσει πρόσφατα τους λογαριασμούς τους. Επιπλέον, η εταιρεία αναφέρει υψηλότερα ποσοστά παραμονής στις πρώτες δύο με τρεις εβδομάδες για όσους χρησιμοποίησαν τη λειτουργία.

Η απήχηση φαίνεται ιδιαίτερα έντονη στις ηλικίες κάτω των 29, που αποτελούν το 90% των χρηστών της λειτουργίας. Ειδικά οι γυναίκες φαίνεται να προτιμούν τον νέο τρόπο: είναι τρεις φορές πιο πιθανό να κάνουν «like» σε ένα φιλικό ζευγάρι και τέσσερις φορές πιο πιθανό να κάνουν match σε σχέση με τη χρήση της εφαρμογής σε ατομικό επίπεδο.

Η επιστροφή του Double Date υποδηλώνει τη στροφή του Tinder προς πιο βιωματικά, κοινωνικά και πολυεπίπεδα σενάρια γνωριμίας. Στόχος είναι να γίνει η πλατφόρμα πιο ελκυστική για τους χρήστες που επιθυμούν περισσότερη αυθεντικότητα, αίσθηση ασφάλειας και κοινωνική αλληλεπίδραση.

Η επιτυχία του Double Date δεν θα κριθεί μόνο από τα νούμερα, αλλά κυρίως από το εάν θα καταφέρει να αλλάξει τη νοοτροπία γύρω από τις εφαρμογές γνωριμιών -από εφήμερες συνδέσεις σε διασκεδαστικές, κοινές εμπειρίες. Αν αυτό επιτευχθεί, το Tinder μπορεί να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στην εξέλιξη των digital dating apps, απαντώντας ουσιαστικά στις ανάγκες της επόμενης γενιάς.