Η πρεμιέρα της ταινίας «F1: The Movie» με πρωταγωνιστή τον Μπραντ Πιτ αναμένεται ως ένα σημαντικό γεγονός για τη δημοφιλία και το μέλλον της Formula 1, καθώς η ταινία «βγαίνει» στις αίθουσες αυτές τις μέρες και αναμένεται να συγκεντρώσει μεταξύ 59 και 75 εκατομμύρια δολάρια -μόνο στις ΗΠΑ- το πρώτο Σαββατοκύριακο προβολής της.
Η παραγωγή κόστισε 300 εκατομμύρια δολάρια, καθιστώντας την μία από τις ακριβότερες ταινίες που έχουν γυριστεί ποτέ. Το μεγάλο κόστος δημιουργεί υψηλές προσδοκίες για τα εισπρακτικά αποτελέσματα, γεγονός που μπορεί να επηρεάσει και τη δημοσιότητα γύρω από το έργο.
Αν η ταινία πετύχει ίσως φέρει νέα κύματα φιλάθλων στην F1
Αν η ταινία καταφέρει να αγγίξει ευρύ κοινό, μπορεί να φέρει νέα κύματα φιλάθλων στην F1, όπως συνέβη πριν έξι χρόνια με το ντοκιμαντέρ «Drive to Survive» του Netflix, το οποίο αύξησε σημαντικά το ενδιαφέρον και την τηλεθέαση των αγώνων.
Οι τηλεθεάσεις της F1 στις ΗΠΑ είχαν σημαντική αύξηση μεταξύ 2019 και 2022, οδηγώντας τη Disney να πληρώνει πλέον 85 εκατομμύρια δολάρια ετησίως για τα δικαιώματα μετάδοσης, έναντι μόλις 5 εκατομμυρίων που κατέβαλε παλαιότερα. Στην Μεγάλη Βρετανία, η Sky Sports πληρώνει περίπου 250 εκατομμύρια δολάρια ετησίως για δικαιώματα μέχρι το 2029.
Η αύξηση της αξίας των δικαιωμάτων οδήγησε και σε σημαντική άνοδο της κεφαλαιοποίησης της Formula One, που πλέον ξεπερνά τα 25 δισεκατομμύρια δολάρια, από τα 4,6 δισεκατομμύρια που είχε πληρώσει η Liberty Media το 2017 για την εξαγορά της.
Oι τηλεθεάσεις στις ΗΠΑ (και σε άλλες χώρες) δείχνουν σημάδια κορεσμού
Παρόλα αυτά, οι τηλεθεάσεις στις ΗΠΑ (και σε άλλες χώρες) δείχνουν σημάδια κορεσμού. Παρά την αρχική διπλάσια αύξηση, η μέση τηλεθέαση το 2023 και 2024 παρέμεινε περίπου στα 1,1 εκατομμύρια θεατές, με μικρή αύξηση φέτος στα 1,3 εκατομμύρια.
Ένα βασικό εμπόδιο είναι η δυσκολία τοποθέτησης διαφημιστικών «σφηνών» κατά τη διάρκεια των αγώνων, κάτι που δυσκολεύει την εμπορική αξιοποίηση των μεταδόσεων από τα μέσα ενημέρωσης (ο τηλεθεατής δεν θέλει να χάνει φάσεις του αγώνα και η λύση του «παραθύρου» δεν είναι ελκυστική για κανέναν…)
Η κατοχή των δικαιωμάτων μετάδοσης της F1 έχει σημαντική αξία για έσοδα, αφού οι αγώνες προσελκύουν πλούσιο κοινό και προσφέρουν μοναδικές ευκαιρίες σε εταιρείες όπως ESPN, Netflix ή Amazon να προσεγγίσουν υψηλού προφίλ πελάτες.
Ενώ το Netflix πιθανόν να μην ενδιαφέρεται για πλήρες πακέτο μετάδοσης αγώνων, η Apple TV+, που δεν έχει διαφημίσεις, θεωρείται πιθανός ενδιαφερόμενος να επενδύσει, καθώς και η ίδια η Apple επένδυσε στην παραγωγή της ταινίας (μαζί με τη Warner).
Η ταινία έχει λάβει καλές κριτικές, με ποσοστό 88% θετικών στο Rotten Tomatoes, χαρακτηριζόμενη ως μια ταινία με συναρπαστική ιστορία.
Η προβολή της θεωρείται μια ευκαιρία για την F1 να προσελκύσει νέους θεατές και να αυξήσει την αξία της, την ίδια στιγμή που επιλέγει τον επόμενο εταίρο της στα μέσα μετάδοσης στις ΗΠΑ.
Λίγα λόγια για την ταινία και την πλοκή της
Ο σκηνοθέτης του «F1» είναι ο Τζόζεφ Κοζίνσκι («Τοp Gun») και δεν είναι τυχαίο που η υπόθεση του εντυπωσιακού μελοδράματος, η επιστροφή του βετεράνου αστέρα της Φόρμουλα 1 στο προσκήνιο, δίπλα σε έναν νεαρό, ανερχόμενο, πολύ ανταγωνιστικό και αναμενόμενα φιλόδοξο οδηγό, θυμίζει το «Maverick» με μια γερή δόση από την ταινία κινουμένων σχεδίων «Cars». Ο Κοζίνσκι φορτίζει τις πίστες και τα μονοθέσια με τρομερή ενέργεια, γκαζώνει από τον δοκιμαστικό γύρο και βάζει τον θεατή κανονικά στη θέση του οδηγού.
Για το σενάριο όμως δεν διαβάσαμε και τα καλύτερα λόγια από τους κριτικούς που την είδαν. Αλλά ένα ικανοποιητικό σενάριο δεν είναι το πιο εύκολο πράγμα όταν η ταινία περιστρέφεται και εστιάζεται στην Φόρμουλα 1. Ισως αν ήταν ένα διαφορετικό μείγμα πλοκής. Αλλά αυτό θα φανεί για τον καθένα χωριστά επι της οθόνης…