Τι θα γίνει με τα ταξί σε Αττική και Θεσσαλονίκη από το 2026

Η απάντηση Κυρανάκη για το νόμο στα ταξί, όπου όποιες άδειες λήγουν το νέο έτος πρέπει να αντικατασταθούν με ηλεκτρικά ταξί

Απεργία ταξί ©eurokinissi

Στη συνέντευξη που παραχώρησε το πρωί της Πέμπτης στα Παραπολιτικά 90,1 ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης μίλησε και για τα ταξί.  Αναφορικά με τον νόμο για τα ταξί, που όποιες άδειες λήγουν το νέο έτος πρέπει να αντικατασταθούν με ηλεκτρικά ταξί, ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είπε: «Η εισήγησή μου είναι να βάλουμε κάποιες εξαιρέσεις για το 2026. Ο στόχος μας δεν είναι να στραγγαλίσουμε οικονομικά κάποιους ανθρώπους». «Θα έχουμε αυστηρότερες ποινές και ελέγχους» τόνισε εν συνεχεία.

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την εφαρμογή του νέου κλιματικού νόμου. Το 2026 οι επαγγελματίες των ταξί πρέπει να εκδώσουν ψηφιακές άδειες οδήγησης μέσω του Gov.gr έως τις 16 Απριλίου 2026, αντικαθιστώντας τις παλιές έντυπες άδειες. Επίσης, από την 1η Ιανουαρίου 2026, δεν επιτρέπεται η ταξινόμηση καινούριων ταξί με κινητήρες εσωτερικής καύσης σε Αττική και Θεσσαλονίκη και θα επιτρέπονται μόνο τα αμιγώς ηλεκτρικά. 

Τι εξετάζει από την πλευρά του, το  υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών; Απαγόρευση αγοράς καινούριων ταξί με κινητήρες εσωτερικής καύσης μόνο σε εταιρείες που έχουν πολλές άδειες, όπως επίσης και σε όσους αγοράζουν άδειες από μεταβίβαση.

Στο μεταξύ, όπως είχε γράψει το powergame.gr, στον εξηλεκτρισμό των περίπου 13.700 ταξί που κυκλοφορούν στην Αθήνα αυτήν τη στιγμή, εκ των οποίων μεγάλος αριθμός οχημάτων είναι πεπαλαιωμένος, με εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα ή και πλέον του ενός εκατομμυρίου χιλιομέτρων, στοχεύουν μέσα από τη συνεργασία που έχουν συνάψει η επενδυτική εταιρεία Sirec Energy, με αντικείμενο τον τομέα των πράσινων ενεργειακών επενδύσεων, η Εθνική Leasing, καθώς και η εταιρεία διαχείρισης της πλατφόρμας ταξί Freenow.

Το προσεχές χρονικό διάστημα αναμένεται να υπάρχει έντονη κινητικότητα, με την είσοδο νέων ηλεκτρικών ταξί στην αγορά, δεδομένου ότι σήμερα σε ολόκληρη την Αθήνα δεν κυκλοφορούν περισσότερα από 60 ηλεκτρικά οχήματα.