Γ.Δ.
1413.26 -0,42%
ACAG
-0,17%
5.99
CENER
-0,43%
6.91
CNLCAP
0,00%
7.8
DIMAND
-0,40%
9.96
OPTIMA
-1,05%
7.54
TITC
-1,15%
25.75
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΒΑΞ
-0,58%
1.72
ΑΒΕ
+0,39%
0.51
ΑΔΜΗΕ
-1,27%
2.325
ΑΚΡΙΤ
-1,96%
1
ΑΛΜΥ
0,00%
2.74
ΑΛΦΑ
-1,53%
1.7005
ΑΝΔΡΟ
+0,29%
6.96
ΑΡΑΙΓ
+0,80%
12.64
ΑΣΚΟ
-1,15%
2.59
ΑΣΤΑΚ
+0,45%
11.05
ΑΤΕΚ
0,00%
0.344
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
7.1
ΑΤΤ
+1,35%
11.3
ΑΤΤΙΚΑ
-3,39%
2.28
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,50%
5.96
ΒΙΟΚΑ
-2,10%
2.8
ΒΙΟΣΚ
-1,17%
1.265
ΒΙΟΤ
+9,84%
0.402
ΒΙΣ
0,00%
0.26
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.3
ΓΕΒΚΑ
-1,10%
1.8
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,24%
14.38
ΔΑΑ
-0,20%
8.683
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.8
ΔΕΗ
-1,17%
11.81
ΔΟΜΙΚ
+1,62%
4.4
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,24%
0.351
ΕΒΡΟΦ
+5,00%
1.47
ΕΕΕ
+0,69%
29.01
ΕΚΤΕΡ
-0,25%
3.95
ΕΛΒΕ
-0,98%
5.05
ΕΛΙΝ
-0,43%
2.33
ΕΛΛ
+2,15%
14.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,93%
2.725
ΕΛΠΕ
+0,12%
8.2
ΕΛΣΤΡ
-1,95%
2.51
ΕΛΤΟΝ
-1,01%
1.97
ΕΛΧΑ
-2,05%
2.155
ΕΝΤΕΡ
-1,75%
6.74
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.15
ΕΠΣΙΛ
-1,13%
10.54
ΕΣΥΜΒ
-0,88%
1.13
ΕΤΕ
+0,08%
7.25
ΕΥΑΠΣ
+1,22%
3.32
ΕΥΔΑΠ
-1,22%
5.68
ΕΥΡΩΒ
+0,03%
1.9005
ΕΧΑΕ
-1,30%
5.33
ΙΑΤΡ
+0,28%
1.785
ΙΚΤΙΝ
-1,56%
0.506
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.415
ΙΝΚΑΤ
-0,55%
5.4
ΙΝΛΙΦ
+0,40%
5.02
ΙΝΛΟΤ
-0,17%
1.198
ΙΝΤΕΚ
+0,93%
6.48
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.6
ΙΝΤΕΤ
-2,21%
1.33
ΙΝΤΚΑ
-2,20%
4
ΚΑΜΠ
0,00%
2.31
ΚΑΡΕΛ
+1,18%
342
ΚΕΚΡ
-1,92%
1.535
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.02
ΚΛΜ
-3,43%
1.69
ΚΟΡΔΕ
+0,63%
0.634
ΚΟΥΑΛ
+2,05%
0.896
ΚΟΥΕΣ
-0,19%
5.21
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,44%
10.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.69
ΚΥΡΙΟ
+17,24%
1.19
ΛΑΒΙ
+4,51%
0.926
ΛΑΜΔΑ
-0,58%
6.87
ΛΑΜΨΑ
0,00%
29
ΛΑΝΑΚ
+2,91%
1.06
ΛΕΒΚ
+6,67%
0.32
ΛΕΒΠ
+2,61%
0.314
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-7,94%
1.16
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.88
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.18
ΜΕΒΑ
-3,72%
4.14
ΜΕΝΤΙ
0,00%
3.15
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.6
ΜΙΓ
-0,57%
4.365
ΜΙΝ
+0,77%
0.655
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,73%
27.2
ΜΟΝΤΑ
+4,00%
2.6
ΜΟΤΟ
-1,32%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.82
ΜΠΕΛΑ
-0,65%
27.36
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.34
ΜΠΡΙΚ
-0,52%
1.93
ΜΠΤΚ
0,00%
0.755
ΜΥΤΙΛ
-0,70%
36.74
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
0,00%
1.12
ΞΥΛΚ
+3,28%
0.378
ΞΥΛΠ
0,00%
0.384
ΟΛΘ
+0,47%
21.5
ΟΛΠ
+1,20%
25.3
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.8
ΟΠΑΠ
+0,12%
16.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,88%
0.92
ΟΤΕ
-0,52%
13.46
ΟΤΟΕΛ
+1,04%
13.62
ΠΑΙΡ
0,00%
1.315
ΠΑΠ
+1,66%
2.45
ΠΕΙΡ
-1,26%
3.92
ΠΕΤΡΟ
+0,20%
9.78
ΠΛΑΘ
-0,83%
4.2
ΠΛΑΚΡ
-2,53%
15.4
ΠΡΔ
-3,03%
0.32
ΠΡΕΜΙΑ
+0,34%
1.166
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
-1,84%
4.27
ΡΕΒΟΙΛ
+0,83%
1.815
ΣΑΡ
-1,75%
9.53
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.065
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.374
ΣΙΔΜΑ
+0,48%
2.11
ΣΠΕΙΣ
-0,26%
7.62
ΣΠΙ
-0,30%
0.676
ΣΠΥΡ
0,00%
0.226
ΤΕΝΕΡΓ
+0,31%
16.16
ΤΖΚΑ
+0,59%
1.7
ΤΡΑΣΤΟΡ
+5,31%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.732
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.2
ΦΙΕΡ
-1,96%
0.4
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-0,58%
0.34
ΦΡΛΚ
-0,71%
4.2
ΧΑΙΔΕ
+1,25%
0.81

Δύο βασικά «ανοιχτά» θέματα για το ΤΧΣ συζητούνται στη Βουλή

Στα δύο επιμέρους, αλλά «καυτά» θέματα που απορρέουν από τη συζήτηση του νομοσχεδίου για το νέο ρόλο του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ), επικεντρώθηκε κατά τη σημερινή συζήτηση της Βουλής, ο υφυπουργός Οικονομικών, κ. Γιώργος Ζαββός.

  • Στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου των τραπεζών και τη δυνατότητα συμμετοχής του ΤΧΣ
  • Στην ευθύνη των μελών του ΤΧΣ

Ειδικά για αυτό το τελευταίο, έχει υπάρξει μια αναστάτωση στην αγορά με την έννοια ότι η συγκεκριμένη διάταξη του νομοσχεδίου που απαλλάσσει τα μέλη από ευθύνες, χρήζει ενδεχομένως, περαιτέρω διευκρινίσεων.

Όπως κατέστησε σαφές ο κ. Γ. Ζαββός , σε μια προσπάθεια να διευκρινίσει ορισμένες ερωτήσεις βουλευτών, «το ένα αφορά τη θέση της κυβέρνησης σε σχέση με τον νόμο και το τι έχει στο μυαλό της ως σχέδιο τώρα και στο μέλλον, και, δεύτερον, θα ήθελα να συγκεντρωθούμε λίγο στα θέματα που αφορούν τη συζήτηση για τα κεφάλαια. Η κυβέρνηση με τις τροποποιήσεις, τις οποίες έχει φέρει σε αυτό το νομοσχέδιο, αντιμετωπίζει δύο θέματα. Το ένα θέμα είναι αυτό της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου των τραπεζών και της δυνατότητας συμμετοχής του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, και το δεύτερο θέμα αφορά την ευθύνη των μελών του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας».

«Επεξεργαζόμαστε, γιατί το ρώτησε, νομίζω, ο κύριος Συρμαλένιος και άλλοι» είπε χαρακτηρηστικά ο υπουργός – και μία διάταξη, «η οποία ελπίζουμε ότι θα έρθει αρκετά σύντομα στη Βουλή , που θα αφορά το θέμα των προϋποθέσεων διορισμού μελών στα διοικητικά συμβούλια των τραπεζών. Προφανώς υπάρχει ο νόμος ο οποίος ανταποκρίνεται, όπως ξέρουμε καλά, όπως και το ΤΧΣ, σε μια ιδιότυπη δύστοκη περίοδο η οποία έχει αποτυπωθεί και στις διατάξεις του. Τώρα νομίζουμε ότι μπορεί να έρθει ένας εξορθολογισμός και σε αυτό τον τομέα, ο οποίος προφανώς θα προσαρμόζεται στα δεδομένα τα οποία υπάρχουν στα κανονιστικά πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ένωσης και, κυρίως, στα θέματα που αφορούν την τραπεζική ένωση και υπάρχουν συστάσεις της ΕΒΑ».

Το μέλλον του ΤΧΣ

Το τραπεζικό σύστημα του 2010 δεν είναι ίδιο με το σημερινό
Προς συζήτηση, υπάρχει ένα άλλο θέμα το οποίο εθίγη κατά τη συζήτηση , για το ποιο είναι το μέλλον του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.» Εδώ θα θέλαμε να πούμε ότι είμαστε, προφανώς, ανοιχτοί σε μία συζήτηση, η οποία θα γίνει και στους επόμενους μήνες και στον επόμενο καιρό με τους εταίρους. Πρώτα από όλα, το κυριότερο θέμα, είναι να προσδιορίσουμε ποιος θα πρέπει να είναι ο ρόλος του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας από δω και μπρος. Γιατί λέω από δω και μπρος; Γιατί έχει περάσει μια δεκαετία από την σύσταση του και έχουν γίνει πολύ σημαντικές βελτιώσεις τις οποίες γνωρίζετε. Το τραπεζικό σύστημα του 2010 και του 2015 δεν είναι το ίδιο με το σημερινό.

Υπάρχουν βελτιώσεις στα θέματα της δραστικής μείωσης των «κόκκινων δανείων» τόνισε ο κ. Γ. Ζαββός και αναφέρθηκε στην αναφορά του Προέδρου της Ένωσης Τραπεζών για τις βελτιώσεις που έχουν γίνει σχετικά και κυρίως με τη ψηφιακή παρέμβαση.

«Είναι μια συζήτηση η οποία διαρκεί και είμαστε ανοιχτοί. Η συζήτηση, βέβαια, αυτή γίνεται κατ’ ανάγκην σε ένα πλαίσιο μερικών παραμέτρων. Θα λέγαμε ότι η μία είναι η διασφάλιση των πόρων οι οποίοι υπάρχουν στις τράπεζες. Το δεύτερο είναι ότι θα πρέπει να υπάρχει πάντα, ανεξαρτησία του ρόλου του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας την οποία σέβεται η κυβέρνηση. Ο τρίτος είναι ότι το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, ιδιαίτερα με αυτό το νόμο τον οποίο φέρει για ψήφιση αυτή τη στιγμή η κυβέρνηση, θα πρέπει να έχει μία στρατηγική εξόδου από τις τράπεζες και το τέταρτο σημείο, που είναι σχεδόν αυτονόητο, είναι ότι όλα αυτά συντελούνται μέσα στα πλαίσια τού κράτους δικαίου, του Ελληνικού Συντάγματος και του ενωσιακού δικαίου. Αυτά όσον αφορά τη διευκρίνιση του τι έχει στο μυαλό της η κυβέρνηση για τα θέματα του ΤΧΣ».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!