Γ.Δ.
1021.16 -2,97%
ACAG
-7,62%
12
CENER
-3,36%
3.735
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,41%
12
TITC
-3,28%
14.14
ΑΑΑΚ
0,00%
12.9
ΑΑΑΠ
0,00%
10.1
ΑΒΑΞ
-4,22%
0.772
ΑΒΕ
-1,12%
0.53
ΑΔΜΗΕ
-3,72%
1.71
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
+11,11%
0.5
ΑΛΜΥ
-0,46%
2.16
ΑΛΦΑ
-6,03%
1.09
ΑΝΔΡΟ
-0,79%
6.3
ΑΝΕΚ
-0,91%
0.218
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.38
ΑΡΑΙΓ
-1,95%
7.05
ΑΣΚΟ
+0,93%
2.16
ΑΣΤΑΚ
-2,18%
8.08
ΑΤΕΚ
0,00%
0.388
ΑΤΡΑΣΤ
-2,80%
5.2
ΑΤΤ
-6,05%
12.74
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.4
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-3,68%
4.06
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.08
ΒΙΟΣΚ
-0,67%
0.596
ΒΙΟΤ
0,00%
0.3
ΒΙΣ
+1,85%
0.165
ΒΟΣΥΣ
+5,22%
2.42
ΓΕΒΚΑ
-1,49%
1.325
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,83%
11
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.12
ΔΕΗ
-1,40%
7.76
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+1,32%
0.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.26
ΔΡΟΜΕ
-2,42%
0.322
ΕΒΡΟΦ
+1,37%
0.742
ΕΕΕ
-0,28%
24.72
ΕΚΤΕΡ
-1,05%
1.42
ΕΛΒΕ
0,00%
4.74
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.428
ΕΛΙΝ
-2,35%
2.08
ΕΛΛ
-0,90%
16.55
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,41%
2.105
ΕΛΠΕ
-2,93%
7.28
ΕΛΣΤΡ
-1,52%
2.6
ΕΛΤΟΝ
-1,73%
2.27
ΕΛΧΑ
-3,85%
1.55
ΕΝΤΕΡ
-0,53%
3.78
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
+1,10%
7.34
ΕΣΥΜΒ
-0,33%
0.608
ΕΤΕ
-5,97%
4.35
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.4
ΕΥΔΑΠ
-1,49%
6.6
ΕΥΡΩΒ
-5,71%
1.19
ΕΧΑΕ
-3,35%
4.04
ΙΑΤΡ
-3,53%
1.505
ΙΚΤΙΝ
-1,24%
0.558
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.15
ΙΝΚΑΤ
-4,85%
1.57
ΙΝΛΙΦ
-0,55%
3.62
ΙΝΛΟΤ
-3,08%
0.63
ΙΝΤΕΚ
-1,52%
3.89
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.65
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.03
ΙΝΤΚΑ
+0,44%
1.818
ΚΑΜΠ
0,00%
2.49
ΚΑΡΕΛ
+1,28%
316
ΚΕΚΡ
-7,86%
1.032
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.14
ΚΛΜ
-0,21%
0.944
ΚΟΡΔΕ
+1,74%
0.584
ΚΟΥΑΛ
-4,32%
0.532
ΚΟΥΕΣ
-0,50%
4.945
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.288
ΚΡΙ
-1,23%
6.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.1
ΛΑΒΙ
-2,68%
0.4
ΛΑΜΔΑ
-1,99%
5.65
ΛΑΜΨΑ
0,00%
22.8
ΛΑΝΑΚ
+2,89%
0.926
ΛΕΒΚ
0,00%
0.306
ΛΕΒΠ
0,00%
0.312
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
0.998
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.59
ΛΥΚ
0,00%
2.7
ΜΑΘΙΟ
-2,04%
0.72
ΜΕΒΑ
-1,92%
3.06
ΜΕΝΤΙ
+1,66%
3.68
ΜΕΡΚΟ
0,00%
49.6
ΜΙΓ
0,00%
0.217
ΜΙΝ
0,00%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-3,24%
22.12
ΜΟΝΤΑ
-3,71%
0.674
ΜΟΤΟ
-3,06%
2.85
ΜΟΥΖΚ
+8,59%
0.708
ΜΠΕΛΑ
-4,26%
18.67
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,44%
2.26
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
-0,26%
1.95
ΜΠΤΚ
-5,17%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-2,68%
24.66
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.38
ΝΑΥΠ
+1,42%
1
ΞΥΛΚ
-0,79%
0.25
ΞΥΛΠ
0,00%
0.26
ΟΛΘ
-1,56%
25.3
ΟΛΠ
-1,55%
19.06
ΟΛΥΜΠ
-0,96%
2.06
ΟΠΑΠ
-3,63%
14.6
ΟΤΕ
-1,65%
13.09
ΟΤΟΕΛ
-1,16%
11.98
ΠΑΙΡ
-4,86%
0.94
ΠΑΠ
+0,86%
2.35
ΠΕΙΡ
-5,17%
1.88
ΠΕΤΡΟ
0,00%
6.54
ΠΛΑΘ
-3,44%
3.93
ΠΛΑΙΣ
0,00%
4.58
ΠΛΑΚΡ
+3,90%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.49
ΠΡΕΜΙΑ
-0,45%
1.095
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.6
ΠΡΟΦ
-1,60%
2.765
ΡΕΒΟΙΛ
-3,04%
1.275
ΣΑΡ
-2,57%
6.45
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.25
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.04
ΣΕΝΤΡ
-6,33%
0.281
ΣΙΔΜΑ
-2,40%
2.44
ΣΠΕΙΣ
-0,63%
6.3
ΣΠΙ
-0,33%
0.598
ΣΠΥΡ
-1,58%
0.187
ΤΕΝΕΡΓ
-2,65%
18.4
ΤΖΚΑ
-3,09%
1.88
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.07
ΥΑΛΚΟ
-5,66%
0.2
ΦΙΕΡ
-3,04%
0.414
ΦΛΕΞΟ
0,00%
9
ΦΡΙΓΟ
-9,21%
0.069
ΦΡΛΚ
-1,41%
3.5
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
-0,94%
0.525
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Δύο βασικά «ανοιχτά» θέματα για το ΤΧΣ συζητούνται στη Βουλή

Στα δύο επιμέρους, αλλά «καυτά» θέματα που απορρέουν από τη συζήτηση του νομοσχεδίου για το νέο ρόλο του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ), επικεντρώθηκε κατά τη σημερινή συζήτηση της Βουλής, ο υφυπουργός Οικονομικών, κ. Γιώργος Ζαββός.

  • Στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου των τραπεζών και τη δυνατότητα συμμετοχής του ΤΧΣ
  • Στην ευθύνη των μελών του ΤΧΣ

Ειδικά για αυτό το τελευταίο, έχει υπάρξει μια αναστάτωση στην αγορά με την έννοια ότι η συγκεκριμένη διάταξη του νομοσχεδίου που απαλλάσσει τα μέλη από ευθύνες, χρήζει ενδεχομένως, περαιτέρω διευκρινίσεων.

Όπως κατέστησε σαφές ο κ. Γ. Ζαββός , σε μια προσπάθεια να διευκρινίσει ορισμένες ερωτήσεις βουλευτών, «το ένα αφορά τη θέση της κυβέρνησης σε σχέση με τον νόμο και το τι έχει στο μυαλό της ως σχέδιο τώρα και στο μέλλον, και, δεύτερον, θα ήθελα να συγκεντρωθούμε λίγο στα θέματα που αφορούν τη συζήτηση για τα κεφάλαια. Η κυβέρνηση με τις τροποποιήσεις, τις οποίες έχει φέρει σε αυτό το νομοσχέδιο, αντιμετωπίζει δύο θέματα. Το ένα θέμα είναι αυτό της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου των τραπεζών και της δυνατότητας συμμετοχής του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, και το δεύτερο θέμα αφορά την ευθύνη των μελών του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας».

«Επεξεργαζόμαστε, γιατί το ρώτησε, νομίζω, ο κύριος Συρμαλένιος και άλλοι» είπε χαρακτηρηστικά ο υπουργός – και μία διάταξη, «η οποία ελπίζουμε ότι θα έρθει αρκετά σύντομα στη Βουλή , που θα αφορά το θέμα των προϋποθέσεων διορισμού μελών στα διοικητικά συμβούλια των τραπεζών. Προφανώς υπάρχει ο νόμος ο οποίος ανταποκρίνεται, όπως ξέρουμε καλά, όπως και το ΤΧΣ, σε μια ιδιότυπη δύστοκη περίοδο η οποία έχει αποτυπωθεί και στις διατάξεις του. Τώρα νομίζουμε ότι μπορεί να έρθει ένας εξορθολογισμός και σε αυτό τον τομέα, ο οποίος προφανώς θα προσαρμόζεται στα δεδομένα τα οποία υπάρχουν στα κανονιστικά πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ένωσης και, κυρίως, στα θέματα που αφορούν την τραπεζική ένωση και υπάρχουν συστάσεις της ΕΒΑ».

Το μέλλον του ΤΧΣ

Το τραπεζικό σύστημα του 2010 δεν είναι ίδιο με το σημερινό
Προς συζήτηση, υπάρχει ένα άλλο θέμα το οποίο εθίγη κατά τη συζήτηση , για το ποιο είναι το μέλλον του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.» Εδώ θα θέλαμε να πούμε ότι είμαστε, προφανώς, ανοιχτοί σε μία συζήτηση, η οποία θα γίνει και στους επόμενους μήνες και στον επόμενο καιρό με τους εταίρους. Πρώτα από όλα, το κυριότερο θέμα, είναι να προσδιορίσουμε ποιος θα πρέπει να είναι ο ρόλος του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας από δω και μπρος. Γιατί λέω από δω και μπρος; Γιατί έχει περάσει μια δεκαετία από την σύσταση του και έχουν γίνει πολύ σημαντικές βελτιώσεις τις οποίες γνωρίζετε. Το τραπεζικό σύστημα του 2010 και του 2015 δεν είναι το ίδιο με το σημερινό.

Υπάρχουν βελτιώσεις στα θέματα της δραστικής μείωσης των «κόκκινων δανείων» τόνισε ο κ. Γ. Ζαββός και αναφέρθηκε στην αναφορά του Προέδρου της Ένωσης Τραπεζών για τις βελτιώσεις που έχουν γίνει σχετικά και κυρίως με τη ψηφιακή παρέμβαση.

«Είναι μια συζήτηση η οποία διαρκεί και είμαστε ανοιχτοί. Η συζήτηση, βέβαια, αυτή γίνεται κατ’ ανάγκην σε ένα πλαίσιο μερικών παραμέτρων. Θα λέγαμε ότι η μία είναι η διασφάλιση των πόρων οι οποίοι υπάρχουν στις τράπεζες. Το δεύτερο είναι ότι θα πρέπει να υπάρχει πάντα, ανεξαρτησία του ρόλου του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας την οποία σέβεται η κυβέρνηση. Ο τρίτος είναι ότι το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, ιδιαίτερα με αυτό το νόμο τον οποίο φέρει για ψήφιση αυτή τη στιγμή η κυβέρνηση, θα πρέπει να έχει μία στρατηγική εξόδου από τις τράπεζες και το τέταρτο σημείο, που είναι σχεδόν αυτονόητο, είναι ότι όλα αυτά συντελούνται μέσα στα πλαίσια τού κράτους δικαίου, του Ελληνικού Συντάγματος και του ενωσιακού δικαίου. Αυτά όσον αφορά τη διευκρίνιση του τι έχει στο μυαλό της η κυβέρνηση για τα θέματα του ΤΧΣ».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!