Γ.Δ.
1435.19 -0,93%
ACAG
-0,61%
6.56
CENER
-0,66%
7.52
CNLCAP
+13,67%
7.9
DIMAND
-0,72%
9.61
OPTIMA
-3,56%
10.28
TITC
-0,35%
28.1
ΑΑΑΚ
-0,71%
6.95
ΑΒΑΞ
-1,62%
1.46
ΑΒΕ
-5,47%
0.467
ΑΔΜΗΕ
-1,35%
2.2
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.94
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+0,25%
1.631
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.8
ΑΡΑΙΓ
-0,33%
12.26
ΑΣΚΟ
-0,38%
2.64
ΑΣΤΑΚ
+0,27%
7.34
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.06
ΑΤΤ
-1,78%
11.05
ΑΤΤΙΚΑ
-1,26%
2.36
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-3,14%
5.55
ΒΙΟΚΑ
+0,75%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+2,86%
1.26
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
+9,89%
0.2
ΒΟΣΥΣ
+2,50%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+3,12%
1.655
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,09%
16.26
ΔΑΑ
-0,47%
8.418
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,53%
11.3
ΔΟΜΙΚ
+1,10%
4.595
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.349
ΕΒΡΟΦ
-0,59%
1.68
ΕΕΕ
-0,14%
29.46
ΕΚΤΕΡ
+4,47%
4.56
ΕΛΒΕ
+1,23%
4.94
ΕΛΙΝ
-0,41%
2.4
ΕΛΛ
+0,70%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,12%
2.54
ΕΛΠΕ
-0,18%
8.265
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.46
ΕΛΤΟΝ
-1,28%
1.844
ΕΛΧΑ
-2,36%
1.904
ΕΝΤΕΡ
-0,25%
7.84
ΕΠΙΛΚ
+0,64%
0.158
ΕΠΣΙΛ
0,00%
10.1
ΕΣΥΜΒ
-1,20%
1.23
ΕΤΕ
-1,25%
7.56
ΕΥΑΠΣ
-0,92%
3.22
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.73
ΕΥΡΩΒ
-1,34%
1.99
ΕΧΑΕ
-0,78%
5.09
ΙΑΤΡ
-1,52%
1.615
ΙΚΤΙΝ
-2,01%
0.438
ΙΛΥΔΑ
-2,81%
1.555
ΙΝΚΑΤ
-0,70%
4.965
ΙΝΛΙΦ
+0,42%
4.8
ΙΝΛΟΤ
-1,23%
1.126
ΙΝΤΕΚ
-0,48%
6.2
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,46%
4.4
ΙΝΤΕΤ
-0,78%
1.265
ΙΝΤΚΑ
-1,56%
3.47
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.605
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+1,28%
1.585
ΚΟΡΔΕ
-3,04%
0.51
ΚΟΥΑΛ
-0,72%
1.37
ΚΟΥΕΣ
-1,25%
5.52
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,90%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-2,10%
1.4
ΛΑΒΙ
-1,89%
0.83
ΛΑΜΔΑ
-1,45%
6.82
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33
ΛΑΝΑΚ
-0,88%
1.13
ΛΕΒΚ
-0,57%
0.35
ΛΕΒΠ
-8,70%
0.336
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-6,03%
2.65
ΜΑΘΙΟ
-0,47%
1.055
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
-2,71%
2.87
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+0,89%
3.985
ΜΙΝ
-0,77%
0.645
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,49%
26.6
ΜΟΝΤΑ
+1,32%
3.06
ΜΟΤΟ
-0,67%
2.98
ΜΟΥΖΚ
-1,35%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
28.54
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
-1,28%
1.935
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
-1,51%
37.72
ΝΑΚΑΣ
+7,35%
2.92
ΝΑΥΠ
-0,97%
1.025
ΞΥΛΚ
0,00%
0.297
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+1,23%
0.33
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.5
ΟΛΠ
-2,61%
24.25
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.87
ΟΠΑΠ
-1,81%
16.28
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,57%
0.883
ΟΤΕ
-0,42%
14.22
ΟΤΟΕΛ
-1,24%
12.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.2
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
-1,98%
3.921
ΠΕΤΡΟ
-0,70%
8.54
ΠΛΑΘ
-1,11%
3.995
ΠΛΑΚΡ
-0,64%
15.5
ΠΡΔ
-1,33%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-1,03%
1.152
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+2,06%
4.46
ΡΕΒΟΙΛ
-2,76%
1.585
ΣΑΡ
-2,53%
11.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.379
ΣΙΔΜΑ
-1,98%
1.98
ΣΠΕΙΣ
+4,47%
7.94
ΣΠΙ
-2,70%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,06%
18.1
ΤΖΚΑ
+3,75%
1.66
ΤΡΑΣΤΟΡ
+6,25%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,27%
1.708
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.366
ΦΛΕΞΟ
+5,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
-1,26%
0.314
ΦΡΛΚ
-0,96%
4.135
ΧΑΙΔΕ
+4,48%
0.7

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων ένδυσης – υπόδησης

Το βασικό συμπέρασμα του χθεσινού webinar της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας (ΕΣΣΕ) με τίτλο «Ένδυση και υπόδηση μετά την πανδημία», είναι ότι στον κλάδο fashion design της χώρας μας, υπήρξαν δύο κατηγορίες επιχειρηματιών: οι προετοιμασμένοι και οι απροετοίμαστοι στην πανδημική κρίση.

Στην πρώτη κατηγορία ήταν εκείνοι που ένοιωθαν ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι εδώ και διαταράσσει την ισορροπία στο παραδοσιακό εμπόριο και κάποιοι που επαναπαύονταν στις δάφνες της επιτυχίας τους, διατηρώντας τα παραδοσιακά κανάλια πώλησης και διανομής. Μετά την πανδημία η θεώρηση αυτή έχει αλλάξει και οι επιχειρηματίες παραδέχονται ότι η πανδημία ήταν καταλύτης για την αλλαγή του επιχειρηματικού παραδείγματος.

Κλουκίνας-Λάππας

Μια τέτοια εταιρεία ήταν η Κλουκίνας-Λάππας. Σύμφωνα με την επικεφαλής της εταιρείας Βιολέττα Λάππα, το καλοκαίρι του 2019 η εταιρεία είχε μηδενικές πωλήσεις μέσω διαδικτύου. «Μέχρι τον Ιούνιο του 2019 λειτουργούσαμε 33 καταστήματα (σ.σ. Mothercare) χωρίς παρουσία στο διαδίκτυο», είπε η επικεφαλής της εταιρείας. Τον Ιούλιο του 2019 η εταιρεία δημιούργησε το πρώτο e-shop το οποίο μέχρι το Μάρτιο του 2020 που ενέσκηψε η πανδημική κρίση λειτουργούσε υποτονικά εξυπηρετώντας λιγότερό από 100 παραγγελίες την ημέρα.

Η πανδημική κρίση οδήγησε την εταιρεία Κλουκίνας-Λάππας να ενισχύσει το συγκεκριμένο κανάλι και να φθάσει να εξυπηρετεί πάνω από 1.000 παραγγελίες την ημέρα, διατηρώντας το 51% των πωλήσεων που είχε το 2019 την αντίστοιχη περίοδο της πανδημίας. Η διοίκηση της εταιρείας ήταν ιδιαίτερα ευχαριστημένη ειδικά για μια περίοδο ιδιαίτερα σημαντική (Πάσχα 2020) όπου τα φυσικά καταστήματα ήταν όλα κλειστά.

Η αύξηση των πωλήσεων μόλις άνοιξαν τα καταστήματα υποχώρησε στο ηλεκτρονικό δίκτυο, αλλά παρέμεινε 2-3 φορές υψηλότερη απ’ ότι στην προ Covid-19 εποχή. H εταιρεία ωστόσο δεν σταμάτησε να επενδύσει στα ηλεκτρονικά δίκτυα, τηλεφωνικά κέντρα και τα social media. «Το δεύτερο lockdown μας βρήκε περισσότερο προετοιμασμένους», λέει η κ. Λάππα. «Πετύχαμε το 85% των πωλήσεων που είχαμε την αντίστοιχη περίοδο του 2019», αναφέρει, σημειώνοντας ότι προς την κατεύθυνση αυτή βοήθησαν τα click instore και click away.

Μέχρι τον Απρίλιο του 2021 που άνοιξε το δίκτυο των καταστημάτων, σχεδόν το 15% των πωλήσεων της εταιρείας προέρχεται σε μόνιμη βάση από το διαδίκτυο. Για την κ. Λάππα, η πανδημία είναι μια ευκαιρία για τη δημιουργία πολλαπλών καναλιών (omni channel) που συντελούν στο ίδιο σκοπό, δηλαδή την αύξηση του business και των πωλήσεων.

Όμιλος Φουρλής

Απροετοίμαστοι ήταν  και όμιλοι που ήταν στην πρωτοπορία του ηλεκτρονικού εμπορίου. Όπως παραδέχθηκε ο επικεφαλής του ομίλου Φουρλής, ενώ ο όμιλος είχε δημιουργήσει μια σημαντική παρουσία του IKEA στο διαδίκτυο, η Intersport για ενδογενείς και εξωγενείς λόγους, είχε μείνει σχετικά πίσω. «Η πανδημία μας έσπρωξε να κάνουμε σε έξι μήνες ενέργειες που σε άλλη περίπτωση θα έπαιρναν χρόνια», παραδέχθηκε ο επικεφαλής του ομίλου, Βασίλης Φουρλής.

Η εταιρεία προσέλαβε ανθρώπους στο  digital marketing, βελτίωσε το ψηφιακό κατάστημα, επέκτεινε το ηλεκτρονικό κατάστημα σε Βουλγαρία και Ρουμανία και θέσπισε το store fulfillment, δηλαδή παραδόσεις  σε καθημερινή βάση και στα 120 καταστήματα Intersport. Παράλληλα η εταιρεία επενδύει σε ένα αυτοματοποιημένο κέντρο logistics που αναπτύσσεται στα Οινόφυτα και από το οποίο θα εφοδιάζονται σε καθημερινή βάση τόσο τα καταστήματα, αλλά και οι πελάτες του ηλεκτρονικού καταστήματος της Intresport.

Στους προετοιμασμένους για την πανδημία εμφανίσθηκε ο Νίκολας Μινόγλου, των Ancient Greek Sandals. Όπως ανέφερε το λιανικό και χονδρικό εμπόριο γεύτηκε μέχρι τώρα το χειρότερο και αναμένεται να υπάρξουν μόνον καλύτερες ημέρες.

Το λιανικό εμπόριο, όπως είπε, ποτέ δεν σταμάτησε, αλλά μόνον υποχώρησε λόγω της πανδημίας. Πρόσθεσε ακόμη ότι οι ηλεκτρονικές πωλήσεις αυξήθηκαν σημαντικά και περιόρισαν τη μείωση των πωλήσεών στα φυσικά δίκτυα. Μάλιστα δεν δίστασε να προβλέψει ότι φέτος οι πωλήσεις στο κλάδο που δραστηριοποιείται ο ίδιος ( υπόδησης) , θα αποκατασταθούν στα επίπεδα του 2019. Προς επίρρωση όλων αυτών, ο κ. Μινόγλου παραδέχθηκε το τελευταίο διάστημα παρατηρείται μια μεγάλη αύξηση των τιμών των πρώτων υλών (δέρμα, ξύλο κ.λπ.) λόγω αυξημένης ζήτησης και πληθωριστικών φαινομένων.

Νέες ευκαιρίες στην παραγωγή προϊόντων ένδυσης υπόδησης

Σύμφωνα με τον Γενικό Διευθυντή  του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής – Έτοιμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ) ο κλάδος ένδυσης-υπόδησης-κλωστουφαντουργίας στη χώρα μας, το 2020 υπέστη μια σημαντική πτώση. Όπως ανέφερε ο κύκλος εργασιών των τριών κλάδων υποχώρησε μέσα στο 2020 κατά 32%, οι πωλήσεις χονδρικής υποχώρησαν κατά 34% και οι πωλήσεις λιανικής κατά 37%. Οι εξαγωγές επίσης υποχώρησαν κατά 20% φτάνοντας τα 1,8 δισ. ευρώ και ενώ αντίστοιχη κάμψη 20% υπέστησαν και οι εισαγωγές που ανήλθαν σε 2,6 δις. ευρώ. Οι τρεις κλάδοι δηλαδή είναι ελλειμματικοί στο εμπορικό ισοζύγιο.

Ωστόσο, όπως ανέφερε ο Γενικός Διευθυντής του ΣΕΠΕΕ η εγχώρια παραγωγή διαθέτει σημαντικές ευκαιρίες για ανάκαμψη καθώς, μετά την πανδημία, αναμένεται μέρος της παραγωγής να επανέλθει από την Ασία στην Ευρώπη. Παράλληλα η χώρα διαθέτει ένα σημαντικό όπλο. Αυτό είναι το βαμβάκι το οποίο είναι προϊόν με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα σε σχέση με το πολυέστερ και στο οποίο η χώρα είναι Νο 1 παραγωγός χώρα στην Ευρώπη.

«Μόνον σε ένα άλλο προϊόν έχουμε πρωτοπορεία στην Ευρώπη, την ναυτιλία», είπε ο κ. Ασλανίδης. «Το βαμβάκι είναι ο ελληνικός χρυσός», πρόσθεσε σημειώνοντας ότι η Ελλάδα είναι 7η παραγωγός χώρα στον πλανήτη και ότι παράγει το 85% της συνολικής παραγωγής βαμβακιού στην Ευρώπη.

Υποσχέσεις από την κυβέρνηση για στήριξη

Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Γιώργος Καρανίκας, μιλώντας στο webinar ζήτησε για άλλη μια φορά την στήριξη του λιανεμπορίου από την κυβέρνηση O ίδιος υποστήριξε ότι ο κλάδος του λιανεμπορίου επλήγη το ίδιο, αν όχι χειρότερα από την εστίαση και κάλεσε τον υπουργό Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη να στηρίξει τους κλάδους ένδυσης και υπόδησης, οι οποίοι ήδη έχουν πληγεί ιδιαίτερα και λόγω της οικονομικής κρίσης.

Μιλώντας ο υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, είπε ότι η κυβέρνηση εξετάζει το αίτημα, αλλά καθώς πρόκειται για ένα μεγάλο κονδύλι το οποίο δεν έχει εξασφαλιστεί, δεν μπορεί να πει κάτι περισσότερο. «Το εμπόριο κράτησε μέσα στην πανδημία, περισσότερο απ’ όσο θα φαντάζονταν κάποιος  με βάση τους μήνες της καραντίνας που δεν ήταν λίγοι», είπε ο υπουργός.

Ωστόσο, όπως ανέφερε ο κ. Γεωργιάδης, οι υπηρεσίες του υπουργείου εργάζονται να δουν αν μπορούν να εξασφαλίσουν μια στήριξη για τις επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου. «Η βούλησή μας είναι να το φτιάξουμε το πρόγραμμα (στήριξης), αλλά δεν έχουμε ακόμη εξασφαλίσει τους πόρους και δεν έχω λάβει την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής». Οι πρώτες συζητήσεις ωστόσο με την Κομισιόν έχουν γίνει.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!