Ήταν το 1985 όταν η Toyota ανέλαβε για πρώτη φορά την απόλυτη πρόκληση που αποτελεί ο 24ωρος αγώνας του Le Mans, και από τότε εξέλιξε πολλά αγωνιστικά αυτοκίνητα, πάλεψε σκληρά και τελικά κατέκτησε την πρώτη της νίκη στο Le Mans τo 2018, η οποία ξεκίνησε ένα σερί πέντε νικών έως το 2022. Φέτος, η Toyota Gazoo Racing κυνηγά την 6η νίκη της στο Circuit de la Sarthe.
Το 1985, ακριβώς 10 χρόνια μετά την πρώτη συμμετοχή στο Le Mans ενός κινητήρα της Toyota στο Sigma MC75, δύο αυτοκίνητα Toyota Tom’s 85C συμμετείχαν στις 24 Ώρες του Le Mans. Διέθεταν 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 2,1 λίτρων (Toyota 4T-GT) τοποθετημένο σε monocoque πλαίσιο αλουμινίου της Tom’s/Dome. Το ένα αυτοκίνητο κατάφερε να ολοκληρώσει με επιτυχία τον 24ωρο αγώνα στη 12η θέση. Αυτή έμελλε να είναι η πρώτη σελίδα της ιστορίας της Toyota στις προκλήσεις των 24 Ωρών του Le Mans.

Toyota: 40 χρόνια στο Le Mans © motorone.gr
Την επόμενη χρονιά (1986), δύο περαιτέρω εξελιγμένα αυτοκίνητα Toyota Tom’s/Dome 86C παρατάχθηκαν στο Le Mans. Με το σχήμα του αμαξώματος εντελώς ανασχεδιασμένο για αύξηση του παραγόμενου αεροδυναμικού φορτίου, το ένα αυτοκίνητο αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τον αγώνα με πρόβλημα στον κινητήρα πριν από τα ξημερώματα, ενώ το άλλο συνέχισε να αγωνίζεται, καταλαμβάνοντας την 7η θέση στα τελικά στάδια, πριν αντιμετωπίσει πρόβλημα στο turbo που το ανάγκασε και αυτό να εγκαταλείψει με μόλις μία ώρα να απομένει στον αγώνα.

Toyota: 40 χρόνια στο Le Mans © motorone.gr
Το 1987, η Toyota ενίσχυσε το αγωνιστικό της πρόγραμμα. Το όνομα της ομάδας άλλαξε σε Toyota Team Tom’s (TTT) και το αυτοκίνητο ήταν μια πιο εξελιγμένη έκδοση του προηγούμενου έτους, η οποία πλέον ονομαζόταν Toyota 87C. Διέθετε έναν 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 2,1 λίτρων (Toyota 3S-GT) που παρουσίαζε μεγάλη αύξηση ισχύος σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Με την 87C, η Toyota είχε κερδίσει την επί μακράν κυρίαρχη Porsche για να επικρατήσει στον αγώνα 1000 Χλμ. του Fuji του All-Japan Sports Prototype Car Endurance Championship (JSPC). Στις 24 Ώρες του Le Mans τον επόμενο μήνα, δύο 87C έτρεξαν δυνατά στην 5η και 6η θέση στα πρώτα στάδια του αγώνα. Ωστόσο, και τα δύο αυτοκίνητα αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν πριν από την 6η ώρα.