Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Αυξήθηκαν κατά 21% οι παγκόσμιες πωλήσεις

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων (EVs) αυξήθηκαν κατά 21% σε ετήσια βάση τον Ιούλιο, φτάνοντας τα 1,6 εκατ. οχήματα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα, φόρτιση © Pixabay
Οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων (EVs) κατέγραψαν αύξηση 21% σε ετήσια βάση τον Ιούλιο, σημειώνοντας τον χαμηλότερο ρυθμό από τον Ιανουάριο και πτώση σε σχέση με το 25% του Ιουνίου, καθώς η ζήτηση για plug-in υβριδικά στην Κίνα υποχώρησε, σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας αγοράς Rho Motion.

Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο και αντιπροσωπεύει πάνω από το ήμισυ των παγκόσμιων πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, οι οποίες στα στοιχεία της Rho Motion, που μετέδωσε το Reuters, περιλαμβάνουν αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά. Η συνολική αύξηση των πωλήσεων αυτοκινήτων στην Κίνα επιβραδύνθηκε τον Ιούλιο, με την BYD, τον μεγαλύτερο κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως, να καταγράφει την τρίτη συνεχόμενη μηνιαία πτώση στις ταξινομήσεις.

Ωστόσο, η σχετικά ήπια επιβράδυνση στις συνολικές πωλήσεις EV δείχνει ότι άλλες αγορές καλύπτουν μέρος του κενού, με τις ευρωπαϊκές πωλήσεις να επωφελούνται από κίνητρα που στοχεύουν στην επιτάχυνση της απανθρακοποίησης.

Οι παγκόσμιες πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν στα 1,6 εκατ. μονάδες τον Ιούλιο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Rho Motion. Η αύξηση των πωλήσεων EV στην Κίνα, η οποία το πρώτο εξάμηνο κυμαινόταν κατά μέσο όρο στο 36% μηνιαίως, μειώθηκε στο 12% τον Ιούλιο, καθώς η έως πρότινος ακμάζουσα αγορά επηρεάστηκε από την προσωρινή παύση ορισμένων κυβερνητικών επιδοτήσεων για την αγορά EV και plug-in υβριδικών για το 2025, δήλωσε ο υπεύθυνος δεδομένων της Rho Motion, Charles Lester.

Οι πωλήσεις στην Κίνα έφτασαν περίπου το 1 εκατ. οχήματα. Στην Ευρώπη σημειώθηκε αύξηση 48%, φτάνοντας περίπου τις 390.000 μονάδες, ενώ στη Βόρεια Αμερική οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 10%, ξεπερνώντας τις 170.000. Στον υπόλοιπο κόσμο οι πωλήσεις εκτοξεύθηκαν κατά 55%, ξεπερνώντας τις 140.000 οχήματα. «Παρά τις περιφερειακές διαφοροποιήσεις, η συνολική πορεία υιοθέτησης των EV το 2025 παραμένει έντονα ανοδική», ανέφερε ο Lester.