Δέκα χρόνια μετά το σκάνδαλο Dieselgate, που της κόστισε 32 δισ. ευρώ και τη φήμη της, η Volkswagen κατάφερε κάτι που έμοιαζε αδιανόητο: να ξεπεράσει την Tesla στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων της VW στην Ευρώπη το πρώτο εξάμηνο του 2025 αυξήθηκαν κατά περίπου 90%, φτάνοντας τις 347.900 μονάδες σε σχέση με το 2024.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία κάποτε βρέθηκε στο χείλος της καταστροφής λόγω παραποίησης εκπομπών ρύπων, έχει κάνει στροφή στην ηλεκτροκίνηση.
Αν και οι πρώτες προσπάθειες ήταν αποτυχημένες — με προβληματικό λογισμικό και χαμηλό ενδιαφέρον των καταναλωτών — η Volkswagen έχει πλέον αρχίσει να κερδίζει έδαφος.
Ο διευθύνων σύμβουλος Όλιβερ Μπλουμ υλοποιεί ένα «επιθετικό πλάνο», με στόχο την κυκλοφορία 30 νέων μοντέλων το 2024 και ισάριθμων μέσα στο 2025.
Η νέα γενιά EV, με κορυφαίο παράδειγμα το οικονομικό ID.2all (αξίας 25.000 ευρώ), στοχεύει σε νεανικό και ευαίσθητο στο κόστος κοινό.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών της VW αυξήθηκαν 38% το δεύτερο τρίμηνο του 2025, ενώ τα ανανεωμένα μοντέλα της σειράς ID — χάτσμπακ, SUV και σεντάν — έχουν δεχθεί θετικά σχόλια για το σχεδιασμό και το λογισμικό τους.
Η εταιρεία βρίσκεται πλέον σε πορεία να κατακτήσει την πρωτιά στην ευρωπαϊκή αγορά EV το 2025, ξεπερνώντας την Tesla, τη Stellantis και τη Renault.
Στην Κίνα, νέα μοντέλα που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για την τοπική αγορά αναμένονται εντός του 2026, με στόχο την ανάκτηση του εδάφους που χάθηκε από την BYD και την Nio.