Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο, ανακοίνωσε τη μεγαλύτερη ανάκληση οχημάτων στην ιστορία της, που αφορά πάνω από 115.000 αυτοκίνητα λόγω προβλημάτων σχεδιασμού και κινδύνων που σχετίζονται με τις μπαταρίες. Η απόφαση, που εγκρίθηκε από την Κρατική Διοίκηση Ρύθμισης της Αγοράς της Κίνας, έχει προκαλέσει ανησυχία για την ποιότητα και την ασφάλεια των ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρείας, τη στιγμή που η BYD επιχειρεί να ενισχύσει τη διεθνή της εικόνα και να μειώσει το κόστος παραγωγής.
Η ανάκληση περιλαμβάνει δύο βασικές σειρές οχημάτων: 44.535 μονάδες της σειράς Tang, που κατασκευάστηκαν μεταξύ Μαρτίου 2015 και Ιουλίου 2017, καθώς και 71.248 ηλεκτρικά crossover Yuan Pro, που παρήχθησαν μεταξύ Φεβρουαρίου 2021 και Αυγούστου 2022. Σύμφωνα με τη ρυθμιστική αρχή, τα Tang παρουσιάζουν ελαττώματα στο σχεδιασμό του ελεγκτή του κινητήρα κίνησης, τα οποία θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε υπερθέρμανση και καύση της πλακέτας κυκλώματος, προκαλώντας πιθανή απώλεια ισχύος. Αντίστοιχα, στα Yuan Pro εντοπίστηκε πρόβλημα στον αδιάβροχο σχεδιασμό της μπαταρίας, το οποίο ενδέχεται να μειώσει την ισχύ εξόδου και να επηρεάσει την απόδοση του οχήματος. Η εταιρεία σκοπεύει να επιλύσει το ζήτημα εφαρμόζοντας στεγανωτικό υλικό στο περίβλημα της μπαταρίας, προκειμένου να αποτραπεί η εισροή υγρασίας.
Η νέα αυτή ανάκληση έρχεται λίγους μήνες μετά από άλλες κινήσεις που έχουν ήδη επιβαρύνει τη φήμη της BYD. Τον Ιανουάριο του 2025, η εταιρεία είχε ανακαλέσει 6.843 υβριδικά SUV Fangchengbao Bao 5 λόγω κινδύνου πυρκαγιάς, ενώ τον Σεπτέμβριο του 2024 είχε προχωρήσει σε ανάκληση σχεδόν 97.000 οχημάτων Dolphin και Yuan Plus εξαιτίας ελαττώματος στη μονάδα ελέγχου του τιμονιού που ενείχε επίσης πυροκινδύνους. Η επανάληψη τέτοιων προβλημάτων, σε συνδυασμό με τον αυξανόμενο αριθμό ανακλήσεων, έχει εντείνει την ανησυχία των καταναλωτών στην Κίνα για την ασφάλεια των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ιδιαίτερα μετά από δύο θανατηφόρα ατυχήματα που αφορούσαν οχήματα της Xiaomi Corp.
Οι κινεζικές ρυθμιστικές αρχές εξετάζουν ήδη νέες απαιτήσεις ασφαλείας, μεταξύ άλλων για τους μηχανισμούς των θυρολαβών, καθώς τα λεγόμενα “κρυφά” ή χωνευτά χερούλια – μια σχεδιαστική τάση που καθιέρωσε η Tesla – θεωρούνται παράγοντας κινδύνου σε περιπτώσεις ατυχημάτων.
Όπως αναφέρει το Bloomberg, η BYD βρίσκεται σε μια κρίσιμη φάση, καθώς προσπαθεί να μετασχηματίσει την εικόνα της από μια εταιρεία που ανταγωνίζεται κυρίως με βάση την τιμή σε παγκόσμιο premium brand, ικανό να σταθεί απέναντι σε κατασκευαστές όπως η Tesla και η Hyundai. Ωστόσο, ο έντονος πόλεμος τιμών στην κινεζική αγορά έχει υπονομεύσει την κερδοφορία της και την ηγετική της θέση. Τον Σεπτέμβριο του 2025, η εταιρεία κατέγραψε την πρώτη μηνιαία πτώση πωλήσεων σε διάστημα 18 μηνών, χάνοντας τον τίτλο της μάρκας με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Κίνα. Παράλληλα, αναγκάστηκε να αναθεωρήσει προς τα κάτω τον στόχο πωλήσεων για το 2025, από 5,5 εκατομμύρια σε 4,6 εκατομμύρια μονάδες.
Η νέα μαζική ανάκληση, που φέρνει στο φως σοβαρές αδυναμίες στον ποιοτικό έλεγχο της BYD, εντείνει τον σκεπτικισμό των επενδυτών και των καταναλωτών σχετικά με το αν η εταιρεία μπορεί να διατηρήσει τον ρυθμό ανάπτυξής της και την αξιοπιστία των προϊόντων της σε μια περίοδο εντεινόμενου ανταγωνισμού στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων.