Γ.Δ.
1275.5 +0,03%
ACAG
-0,80%
6.2
CENER
+0,57%
7.04
CNLCAP
-2,03%
7.25
DIMAND
+0,45%
11.15
OPTIMA
+0,26%
7.72
TITC
+5,58%
20.8
ΑΑΑΚ
0,00%
7.45
ΑΒΑΞ
+4,03%
1.602
ΑΒΕ
-2,31%
0.508
ΑΔΜΗΕ
-0,45%
2.235
ΑΚΡΙΤ
-2,26%
1.3
ΑΛΜΥ
-1,07%
2.77
ΑΛΦΑ
+0,40%
1.491
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.5
ΑΝΕΚ
0,00%
0.274
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.3
ΑΡΑΙΓ
-0,68%
11.7
ΑΣΚΟ
+1,69%
2.4
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.36
ΑΤΕΚ
+6,06%
0.35
ΑΤΡΑΣΤ
-0,78%
6.35
ΑΤΤ
-0,75%
10.52
ΑΤΤΙΚΑ
-9,75%
2.13
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,80%
5.5
ΒΙΟΚΑ
-0,69%
2.87
ΒΙΟΣΚ
-1,69%
1.165
ΒΙΟΤ
+6,56%
0.26
ΒΙΣ
-5,30%
0.25
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
-2,67%
1.825
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,61%
13.06
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.26
ΔΕΗ
-0,83%
10.71
ΔΟΜΙΚ
-3,11%
3.43
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,28%
0.356
ΕΒΡΟΦ
+4,46%
1.17
ΕΕΕ
-0,64%
26.41
ΕΚΤΕΡ
-2,49%
3.92
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.56
ΕΛΙΝ
+0,86%
2.34
ΕΛΛ
-0,68%
14.55
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,38%
2.365
ΕΛΠΕ
-1,38%
7.17
ΕΛΣΤΡ
+0,66%
3.05
ΕΛΤΟΝ
+1,36%
2.24
ΕΛΧΑ
+2,66%
1.93
ΕΝΤΕΡ
+0,61%
6.62
ΕΠΙΛΚ
+9,68%
0.136
ΕΠΣΙΛ
-0,11%
9.5
ΕΣΥΜΒ
+1,87%
1.09
ΕΤΕ
+0,24%
5.97
ΕΥΑΠΣ
-0,30%
3.27
ΕΥΔΑΠ
+0,32%
6.22
ΕΥΡΩΒ
-0,53%
1.6
ΕΧΑΕ
+1,87%
5.45
ΙΑΤΡ
-2,94%
1.815
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.476
ΙΛΥΔΑ
+3,15%
1.475
ΙΝΚΑΤ
-1,96%
3.745
ΙΝΛΙΦ
+0,89%
4.54
ΙΝΛΟΤ
-2,09%
1.032
ΙΝΤΕΚ
-1,15%
6.03
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.35
ΙΝΤΕΤ
+1,77%
1.44
ΙΝΤΚΑ
+0,49%
3.065
ΚΑΜΠ
-3,31%
2.34
ΚΑΡΕΛ
-0,63%
316
ΚΕΚΡ
-3,57%
1.755
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.2
ΚΛΜ
+2,36%
1.52
ΚΟΡΔΕ
-1,29%
0.612
ΚΟΥΑΛ
-0,99%
0.6
ΚΟΥΕΣ
-0,18%
5.63
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-2,34%
9.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.81
ΚΥΡΙΟ
+4,31%
1.09
ΛΑΒΙ
+3,50%
0.768
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.8
ΛΑΜΨΑ
0,00%
29
ΛΑΝΑΚ
-2,80%
1.04
ΛΕΒΚ
0,00%
0.28
ΛΕΒΠ
0,00%
0.42
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+1,71%
1.19
ΛΟΥΛΗ
-0,34%
2.95
ΜΑΘΙΟ
-2,63%
1.11
ΜΕΒΑ
0,00%
3.92
ΜΕΝΤΙ
+1,13%
3.57
ΜΕΡΚΟ
-0,86%
46
ΜΙΓ
+0,39%
5.2
ΜΙΝ
-0,40%
0.496
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,48%
24.98
ΜΟΝΤΑ
+0,53%
1.9
ΜΟΤΟ
+0,64%
3.16
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.725
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.06
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.905
ΜΠΤΚ
0,00%
0.53
ΜΥΤΙΛ
+1,61%
36.58
ΝΑΚΑΣ
-8,67%
3.16
ΝΑΥΠ
+1,89%
1.08
ΞΥΛΚ
-3,19%
0.395
ΞΥΛΠ
0,00%
0.36
ΟΛΘ
-1,30%
22.8
ΟΛΠ
-1,09%
22.65
ΟΛΥΜΠ
-0,38%
2.64
ΟΠΑΠ
-1,75%
14.6
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,04%
0.9599
ΟΤΕ
-0,38%
13.25
ΟΤΟΕΛ
-0,32%
12.64
ΠΑΙΡ
+0,81%
1.25
ΠΑΠ
-0,44%
2.24
ΠΕΙΡ
-1,66%
3.074
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.74
ΠΛΑΘ
+0,95%
4.24
ΠΛΑΚΡ
-2,50%
15.6
ΠΡΔ
+1,65%
0.37
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.186
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.5
ΠΡΟΦ
-2,29%
4.27
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.865
ΣΑΡ
+1,14%
7.98
ΣΑΡΑΝ
-3,64%
1.06
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.0295
ΣΕΝΤΡ
-2,31%
0.381
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2.39
ΣΠΕΙΣ
-1,08%
7.32
ΣΠΙ
-2,24%
0.612
ΣΠΥΡ
0,00%
0.198
ΤΕΝΕΡΓ
-0,45%
15.45
ΤΖΚΑ
-0,26%
1.935
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.07
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,58%
1.79
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.197
ΦΙΕΡ
+2,70%
0.419
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,35%
0.075
ΦΡΛΚ
+0,49%
4.11
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.7

Χωρίς… αυτοκίνητα Ελλάδα και ΕΕ λόγω έλλειψης ημιαγωγών

Η αυξημένη ζήτηση των καταναλωτών για αγορά καινούριων αυτοκινήτων, η αύξηση της αγοραστικής τάσης για τα ηλεκτρικά οχήματα και πληθώρα νέων μοντέλων που στρέφει την αγορά στην ανανέωση του γερασμένου στόλου στην Ελλάδα εμποδίζεται από την έλλειψη ημιαγωγών. Αυτό έχει ως συνέπεια τη μείωση των παραγωγών στα εργοστάσια παραγωγής, άρα και την επιμήκυνση του χρόνου παράδοσης νέων αυτοκινήτων.

Σήμερα πωλούνται μόνο όσα αυτοκίνητα καταφέρνουν να βγουν από την γραμμή παραγωγής, με αποτέλεσμα η αναμονή στην Ελλάδα, αλλά και σε όλες τις χώρες της Ευρώπης για νέα αυτοκίνητα να είναι αρκετές εβδομάδες. Πολλές ελληνικές αντιπροσωπείες δηλώνουν στους πελάτες τους ότι η αναμονή είναι μεγάλη, ενώ αν ο πελάτης ζητήσει ειδική κατασκευή, όπως για παράδειγμα μια ηλιοροφή, τότε αυτή η αναμονή μπορεί να φθάσει τους 6 και παραπάνω μήνες.

«Η αρρυθμία θα συνεχιστεί και τον επόμενο χρόνο»

Η έλλειψη των ημιαγωγών έχει οδηγήσει πολλά εργοστάσια στην Μ. Βρετανία να έχουν μειώσει την παραγωγή τους, ενώ το ίδιο γίνεται και σε άλλα εργοστάσια σε όλες τις χώρες. Πλέον η έλλειψη των ημιαγωγών είναι ένα παγκόσμιο ζήτημα και οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να βρουν τρόπους να διαχειριστούν με τον καλύτερο τρόπο την έλλειψή τους, ειδικά τώρα που υπάρχει αυξημένη ζήτηση. Η αρρυθμία, σύμφωνα με τους ειδικούς, θα συνεχιστεί και τον επόμενο χρόνο.

Όλα αυτά όταν τα εργοστάσια άρχισαν λίγο πριν την πανδημία σταδιακά να ανεβάζουν ρυθμούς και αυτή στάθηκε αιτία της απορύθμισης της αγοράς του αυτοκινήτου. Η έλλειψη πρώτων υλών δεν μπορεί να ξεπεραστεί εύκολα και καθημερινά οι επικεφαλής των αυτοκινητοβιομηχανιών αναζητούν λύσεις στο πρόβλημα.

Οι μεγάλες ελλείψεις σε εξαρτήματα, πρώτες ύλες, αλλά και τα δρομολόγια των πλοίων που λόγω του μεγάλου φόρτου εργασιών δεν προλαβαίνουν να εξυπηρετήσουν την αυξημένη ζήτηση δημιουργούν παραγωγική ασφυξία, αναγκάζοντας τους κατασκευαστές να πάρουν την απόφαση να μειώσουν την παραγωγή τους.

Οι ημιαγωγοί χρησιμοποιούνται με πολλούς τρόπους στο αυτοκίνητο. Είναι αναγκαίοι για απλές λειτουργίες όπως ο χειρισμός ηλεκτρικών παραθύρων έως πιο πολύπλοκες όπως η λειτουργία των οθονών αφής και τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού όπως το cruise control.

Μειώνουν την παραγωγή τους οι μεγάλες εταιρείες 

Μια από τις εταιρείες που έχουν επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό από την έλλειψη ημιαγωγών είναι η Toyota, η οποία τον επόμενο μήνα έχει προγραμματίσει να παράγει 40% λιγότερα οχήματα. Αυτό έχει ως συνέπεια αντί να βγάλει στην παραγωγή 900.000 αυτοκίνητα να βγουν από την γραμμή παραγωγής κοντά στα 500.000 οχήματα.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η Ford προβλέπει ότι θα κατασκευάσει 1,1 εκατ. λιγότερα αυτοκίνητα. Στην Ευρώπη, η Ford μείωσε την παραγωγή του Focus, ενώ μειώθηκε η παραγωγή των Galaxy, S-Max, Kuga, Mondeo και Transit Connect.

Φυσικά δεν είναι μόνο αυτές οι δύο εταιρείες, αλλά οι περισσότερες που μείωσαν τον όγκο παραγωγής τους, άρα μέσα στους επόμενους μήνες θα υπάρξει μείωση τζίρου και κατ’ επέκταση μείωση κερδοφορίας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!