Γ.Δ.
1440.07 -0,21%
ACAG
+0,85%
5.93
CENER
+0,84%
9.64
CNLCAP
0,00%
6.95
DIMAND
+0,31%
9.68
NOVAL
0,00%
2.68
OPTIMA
-1,06%
13.06
TITC
+0,47%
32
ΑΑΑΚ
0,00%
4.78
ΑΒΑΞ
+0,15%
1.37
ΑΒΕ
0,00%
0.443
ΑΔΜΗΕ
-2,04%
2.16
ΑΚΡΙΤ
-2,47%
0.79
ΑΛΜΥ
-0,69%
2.88
ΑΛΦΑ
-0,80%
1.5465
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.56
ΑΡΑΙΓ
-0,61%
11.37
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,49%
6.64
ΑΤΕΚ
0,00%
0.356
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-1,02%
9.72
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.43
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.71
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2
ΒΙΟΣΚ
+1,75%
1.74
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.34
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.575
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
17.4
ΔΑΑ
-0,51%
7.82
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
-0,86%
11.59
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.285
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.318
ΕΒΡΟΦ
+1,23%
1.65
ΕΕΕ
-1,31%
33.26
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.982
ΕΛΒΕ
0,00%
5.75
ΕΛΙΝ
0,00%
2.09
ΕΛΛ
0,00%
13.75
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,50%
2
ΕΛΠΕ
+0,21%
7.185
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.14
ΕΛΤΟΝ
+0,84%
1.684
ΕΛΧΑ
-0,98%
1.822
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.119
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,56%
1.3
ΕΤΕ
+0,13%
7.6
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.29
ΕΥΔΑΠ
-0,53%
5.62
ΕΥΡΩΒ
-0,44%
2.021
ΕΧΑΕ
+0,86%
4.7
ΙΑΤΡ
0,00%
1.595
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.3785
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.63
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+2,45%
5.02
ΙΝΛΟΤ
-0,17%
1.178
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.77
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.36
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΚΑ
+2,41%
3.19
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
0,00%
1.425
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
+3,56%
1.6
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.467
ΚΟΥΑΛ
-0,35%
1.14
ΚΟΥΕΣ
+0,56%
5.37
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,21%
12.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.83
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.135
ΛΑΒΙ
+0,96%
0.84
ΛΑΜΔΑ
-0,98%
7.08
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
-1,12%
0.88
ΛΕΒΚ
0,00%
0.286
ΛΕΒΠ
0,00%
0.266
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.42
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.55
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.722
ΜΕΒΑ
0,00%
3.92
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.51
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
3.51
ΜΙΝ
0,00%
0.6
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,45%
22.18
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.84
ΜΟΤΟ
-1,10%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.62
ΜΠΕΛΑ
-1,21%
24.52
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.57
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
-0,29%
34.02
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.74
ΝΑΥΠ
+0,43%
0.924
ΞΥΛΚ
+0,33%
0.305
ΞΥΛΠ
0,00%
0.39
ΟΛΘ
0,00%
20.7
ΟΛΠ
+0,56%
27.15
ΟΛΥΜΠ
-2,02%
2.42
ΟΠΑΠ
+0,13%
16
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,12%
0.844
ΟΤΕ
+0,20%
15.02
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.22
ΠΑΙΡ
0,00%
1.02
ΠΑΠ
0,00%
2.33
ΠΕΙΡ
-0,33%
3.968
ΠΕΡΦ
0,00%
6.78
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.14
ΠΛΑΘ
0,00%
3.88
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.216
ΠΡΕΜΙΑ
+0,50%
1.206
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-1,33%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.895
ΣΑΡ
+3,42%
11.48
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+3,35%
0.37
ΣΙΔΜΑ
-0,30%
1.68
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.6
ΣΠΙ
-2,11%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
+0,47%
19.34
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.11
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,61%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.218
ΦΡΛΚ
0,00%
3.89
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Χωρίς… αυτοκίνητα Ελλάδα και ΕΕ λόγω έλλειψης ημιαγωγών

Η αυξημένη ζήτηση των καταναλωτών για αγορά καινούριων αυτοκινήτων, η αύξηση της αγοραστικής τάσης για τα ηλεκτρικά οχήματα και πληθώρα νέων μοντέλων που στρέφει την αγορά στην ανανέωση του γερασμένου στόλου στην Ελλάδα εμποδίζεται από την έλλειψη ημιαγωγών. Αυτό έχει ως συνέπεια τη μείωση των παραγωγών στα εργοστάσια παραγωγής, άρα και την επιμήκυνση του χρόνου παράδοσης νέων αυτοκινήτων.

Σήμερα πωλούνται μόνο όσα αυτοκίνητα καταφέρνουν να βγουν από την γραμμή παραγωγής, με αποτέλεσμα η αναμονή στην Ελλάδα, αλλά και σε όλες τις χώρες της Ευρώπης για νέα αυτοκίνητα να είναι αρκετές εβδομάδες. Πολλές ελληνικές αντιπροσωπείες δηλώνουν στους πελάτες τους ότι η αναμονή είναι μεγάλη, ενώ αν ο πελάτης ζητήσει ειδική κατασκευή, όπως για παράδειγμα μια ηλιοροφή, τότε αυτή η αναμονή μπορεί να φθάσει τους 6 και παραπάνω μήνες.

«Η αρρυθμία θα συνεχιστεί και τον επόμενο χρόνο»

Η έλλειψη των ημιαγωγών έχει οδηγήσει πολλά εργοστάσια στην Μ. Βρετανία να έχουν μειώσει την παραγωγή τους, ενώ το ίδιο γίνεται και σε άλλα εργοστάσια σε όλες τις χώρες. Πλέον η έλλειψη των ημιαγωγών είναι ένα παγκόσμιο ζήτημα και οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να βρουν τρόπους να διαχειριστούν με τον καλύτερο τρόπο την έλλειψή τους, ειδικά τώρα που υπάρχει αυξημένη ζήτηση. Η αρρυθμία, σύμφωνα με τους ειδικούς, θα συνεχιστεί και τον επόμενο χρόνο.

Όλα αυτά όταν τα εργοστάσια άρχισαν λίγο πριν την πανδημία σταδιακά να ανεβάζουν ρυθμούς και αυτή στάθηκε αιτία της απορύθμισης της αγοράς του αυτοκινήτου. Η έλλειψη πρώτων υλών δεν μπορεί να ξεπεραστεί εύκολα και καθημερινά οι επικεφαλής των αυτοκινητοβιομηχανιών αναζητούν λύσεις στο πρόβλημα.

Οι μεγάλες ελλείψεις σε εξαρτήματα, πρώτες ύλες, αλλά και τα δρομολόγια των πλοίων που λόγω του μεγάλου φόρτου εργασιών δεν προλαβαίνουν να εξυπηρετήσουν την αυξημένη ζήτηση δημιουργούν παραγωγική ασφυξία, αναγκάζοντας τους κατασκευαστές να πάρουν την απόφαση να μειώσουν την παραγωγή τους.

Οι ημιαγωγοί χρησιμοποιούνται με πολλούς τρόπους στο αυτοκίνητο. Είναι αναγκαίοι για απλές λειτουργίες όπως ο χειρισμός ηλεκτρικών παραθύρων έως πιο πολύπλοκες όπως η λειτουργία των οθονών αφής και τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού όπως το cruise control.

Μειώνουν την παραγωγή τους οι μεγάλες εταιρείες 

Μια από τις εταιρείες που έχουν επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό από την έλλειψη ημιαγωγών είναι η Toyota, η οποία τον επόμενο μήνα έχει προγραμματίσει να παράγει 40% λιγότερα οχήματα. Αυτό έχει ως συνέπεια αντί να βγάλει στην παραγωγή 900.000 αυτοκίνητα να βγουν από την γραμμή παραγωγής κοντά στα 500.000 οχήματα.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η Ford προβλέπει ότι θα κατασκευάσει 1,1 εκατ. λιγότερα αυτοκίνητα. Στην Ευρώπη, η Ford μείωσε την παραγωγή του Focus, ενώ μειώθηκε η παραγωγή των Galaxy, S-Max, Kuga, Mondeo και Transit Connect.

Φυσικά δεν είναι μόνο αυτές οι δύο εταιρείες, αλλά οι περισσότερες που μείωσαν τον όγκο παραγωγής τους, άρα μέσα στους επόμενους μήνες θα υπάρξει μείωση τζίρου και κατ’ επέκταση μείωση κερδοφορίας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!