Γ.Δ.
798.11 -2,39%
CENER
-2,32%
2.735
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
-1,19%
14.078
TITC
-1,09%
10.84
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΑΑΠ
-11,93%
3.1
ΑΒΑΞ
-0,64%
0.771
ΑΒΕ
-1,68%
0.586
ΑΔΜΗΕ
-1,72%
1.718
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.515
ΑΛΜΥ
-1,80%
1.86
ΑΛΦΑ
-3,43%
0.85
ΑΝΔΡΟ
-1,72%
5.7
ΑΝΕΚ
-3,59%
0.094
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.105
ΑΡΑΙΓ
-3,16%
4.6
ΑΣΚΟ
-2,91%
2
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.4
ΑΤΡΑΣΤ
-0,99%
5
ΑΤΤ
+0,32%
0.0938
ΑΤΤΙΚΑ
-2,37%
0.906
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.185
ΒΙΟ
-1,47%
3.35
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.53
ΒΙΟΣΚ
-2,42%
0.565
ΒΙΟΤ
0,00%
0.318
ΒΙΣ
0,00%
0.8
ΒΟΣΥΣ
-0,99%
2
ΒΥΤΕ
0,00%
3.495
ΓΕΒΚΑ
-0,81%
1.22
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,24%
8.77
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.04
ΔΕΗ
-0,48%
5.15
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
0,00%
0.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.254
ΔΡΟΜΕ
-2,67%
0.292
ΕΒΡΟΦ
-6,30%
0.714
ΕΕΕ
-1,79%
21.43
ΕΚΤΕΡ
+1,15%
1.315
ΕΛΒΕ
0,00%
5.1
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
-1,18%
0.42
ΕΛΙΝ
+0,30%
1.69
ΕΛΛ
-1,56%
15.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,38%
1.64
ΕΛΠΕ
-2,08%
6.12
ΕΛΣΤΡ
+1,98%
2.06
ΕΛΤΟΝ
-0,49%
2.05
ΕΛΧΑ
-3,30%
1.35
ΕΝΤΕΡ
-2,22%
3.52
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.145
ΕΠΣΙΛ
-2,55%
5.36
ΕΣΥΜΒ
-1,31%
0.604
ΕΤΕ
-4,03%
3.024
ΕΥΑΠΣ
-0,71%
4.17
ΕΥΔΑΠ
+0,41%
7.43
ΕΥΠΙΚ
0,00%
7.8
ΕΥΡΩΒ
-3,34%
0.8748
ΕΧΑΕ
-2,26%
3.03
ΙΑΤΡ
-1,44%
1.37
ΙΚΤΙΝ
-2,02%
0.46
ΙΛΥΔΑ
+0,43%
1.165
ΙΝΚΑΤ
-3,31%
1.81
ΙΝΛΙΦ
-0,50%
3.98
ΙΝΛΟΤ
-1,67%
0.59
ΙΝΤΕΚ
-2,09%
3.75
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.55
ΙΝΤΕΤ
-5,86%
0.868
ΙΝΤΚΑ
+1,02%
1.592
ΚΑΜΠ
0,00%
2.44
ΚΑΡΕΛ
0,00%
266
ΚΕΚΡ
-3,10%
0.938
ΚΕΠΕΝ
-1,53%
2.58
ΚΛΜ
-0,36%
0.548
ΚΟΡΔΕ
-3,36%
0.432
ΚΟΥΑΛ
-2,17%
0.406
ΚΟΥΕΣ
-1,30%
4.185
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.2
ΚΡΙ
-4,87%
5.08
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.56
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.135
ΛΑΒΙ
+3,42%
0.484
ΛΑΜΔΑ
-2,48%
5.5
ΛΑΜΨΑ
-1,90%
20.6
ΛΑΝΑΚ
+2,12%
0.77
ΛΕΒΚ
0,00%
0.226
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.185
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.18
ΛΥΚ
-0,59%
1.68
ΜΑΘΙΟ
+0,70%
0.72
ΜΕΒΑ
0,00%
2.1
ΜΕΝΤΙ
0,00%
3.05
ΜΕΡΚΟ
-1,29%
46
ΜΙΓ
-1,33%
0.0296
ΜΙΝ
-3,30%
0.498
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,50%
15.92
ΜΟΝΤΑ
-7,69%
0.6
ΜΟΤΟ
-2,34%
2.09
ΜΟΥΖΚ
+0,27%
0.742
ΜΠΕΛΑ
-3,06%
13.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.15
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
-0,53%
1.86
ΜΠΤΚ
0,00%
0.525
ΜΥΤΙΛ
-2,70%
13.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.2
ΝΑΥΠ
+4,90%
1.07
ΞΥΛΚ
-2,96%
0.197
ΞΥΛΠ
0,00%
0.206
ΟΛΘ
0,00%
24.2
ΟΛΠ
-1,09%
14.54
ΟΛΥΜΠ
-1,43%
1.725
ΟΠΑΠ
-3,28%
12.39
ΟΤΕ
-3,42%
14.7
ΟΤΟΕΛ
-0,60%
9.96
ΠΑΙΡ
-5,48%
0.69
ΠΑΠ
-2,39%
2.45
ΠΕΙΡ
-5,18%
1.09
ΠΕΤΡΟ
-0,39%
5.12
ΠΛΑΘ
-0,54%
3.695
ΠΛΑΙΣ
-3,65%
3.17
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.422
ΠΡΕΜΙΑ
-2,12%
1.155
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
-2,36%
2.9
ΡΕΒΟΙΛ
-5,20%
1.185
ΣΑΡ
0,00%
5.86
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.25
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.024
ΣΕΝΤΡ
-1,45%
0.272
ΣΙΔΜΑ
-4,64%
1.85
ΣΠΕΙΣ
-0,28%
7.04
ΣΠΙ
0,00%
0.6
ΣΠΥΡ
0,00%
0.175
ΤΕΝΕΡΓ
-3,06%
15.85
ΤΖΚΑ
-3,85%
2
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.25
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.29
ΦΙΕΡ
-3,56%
0.46
ΦΛΕΞΟ
0,00%
6.85
ΦΡΙΓΟ
-4,30%
0.089
ΦΡΛΚ
-1,88%
2.61
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
-4,76%
0.5
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Tesla Greece: Οι πωλήσεις 606 ΙΧ και το μηδαμινό ερευνητικό έργο

Σημαντική αύξηση σημείωσαν τα έσοδα της Tesla στην Ελλάδα το 2021. Τα έσοδα ανήλθαν σε 29,5 εκατ. ευρώ, από 1,3 εκατ. ευρώ που ήταν το 2020. Ωστόσο, η σημαντική αυτή αύξηση προήλθε κατά κύριο λόγο από τις πωλήσεις αυτοκινήτων και δευτερευόντως από τις δραστηριότητες έρευνας και ανάπτυξης που ασκεί στο Ερευνητικό Κέντρο Δημόκριτος.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας, το 2021 η Tesla Greece Mονοπρόσωπη Ι.Κ.Ε. είχε πάνω από 97% των εσόδων της από πωλήσεις αυτοκινήτων και μόλις το 3% από ερευνητικές δραστηριότητες. Συγκεκριμένα, από τα 29,5 εκατ. ευρώ, τα 28,7 εκατ. ευρώ προήλθαν από πωλήσεις αυτοκινήτων και 0,82 εκατ. ευρώ από ερευνητικές δραστηριότητες.

Όπως αναφέρει η ίδια η εταιρεία, το 2021 πούλησε 606 αυτοκίνητα, έναντι 11 αυτοκίνητων Tesla που είχαν πωληθεί το 2020. Σημειώνεται ότι η εταιρεία ξεκίνησε τις πωλήσεις αυτοκινήτων Tesla στην Ελλάδα, τον Δεκέμβριο το 2020.

Η μέση τιμή πώλησης κάθε αυτοκινήτου στη χώρα μας το 2021 ανήλθε σε 46.000 ευρώ. Για το 2022 η εταιρεία δεν δίνει στοιχεία, αλλά σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ στο πρώτο εξάμηνο πωλήθηκαν 277 καινούργια και 18 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα Tesla. Το μερίδιο αγοράς στα καινούργια επιβατικά οχήματα, στους έξι πρώτου μήνες, ανέρχεται σε 0,5%.

Ο ρυθμός αυτός δεν ανταποκρίνεται στους στόχους που έχει θέσει η εταιρεία για τη χώρα μας. Συγκεκριμένα η εταιρεία στοχεύει σε αύξηση των πωλήσεων κατά 50% σε ετήσια βάση, ρυθμός που δεν επιτυγχάνεται με βάση όσα έγιναν στους πρώτους έξι μήνες του έτους. 

Πάντως, εν γένει οι πωλήσεις καινούργιων οχημάτων το 2022 υποχωρούν σε σχέση με το 2021. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις οχημάτων υποχώρησαν κατά 5,8% μέσα στο α’ εξάμηνο του έτους, σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2021. Στα καινούργια επιβατικά ΙΧ η πτώση 5,7%, δεν αποδίδεται στη μείωση της ζήτησης, αλλά κυρίως στην αδυναμία κάλυψης της από την πλευρά της προσφοράς. Υπάρχουν πολλοί καταναλωτές που αναμένουν πολλούς μήνες για να παραλάβουν τα αυτοκίνητα που έχουν παραγγείλει  καταβάλλοντας προκαταβολές. 

Γι’ αυτό άλλωστε και οι πωλήσεις μεταχειρισμένων στο α’ εξάμηνο του 2022 εκτοξεύθηκαν κατά 35% σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2021. Την κατάσταση αυτή παραδέχεται και η Tesla, η οποία στις οικονομικές καταστάσεις της αναφέρει ότι «τα εργοστάσια του Ομίλου λειτουργούν κάτω από την παραγωγική ικανότητα για αρκετά τρίμηνα, καθώς η εφοδιαστική αλυσίδα έγινε ο κύριος περιοριστικός παράγοντας, ο οποίος είναι πιθανό να συνεχιστεί και το 2022».

Πάντως, φαίνεται ότι οι βασικές business της αμερικανικής εταιρείας που γίνονται από το Δημόκριτο που έχει έδρα η Tesla Ελλάδος, έχουν ως αντικείμενο εμπορικές δραστηριότητες και όχι ερευνητικές δραστηριότητες. Οι τελευταίες παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα, με τα έσοδα να μην ξεπερνούν το 1 εκατ. ευρώ τα τελευταία δύο χρόνια.

Σε επίπεδο κερδοφορίας η εταιρεία εμφανίζει περιορισμένα κέρδη, ύψους μόλις 272 χιλ. ευρώ για το 2021. Η Tesla Greece Mονοπρόσωπη Ι.Κ.Ε. είναι θυγατρική της Tesla International B.V. και έχει μετοχικό κεφάλαιο ύψους 1,7 εκατ. ευρώ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!