Γ.Δ.
1471.63 -0,65%
ACAG
-0,50%
5.93
CENER
+0,36%
8.46
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
-0,81%
8.55
OPTIMA
+0,34%
11.74
TITC
-1,75%
30.85
ΑΑΑΚ
-0,83%
5.95
ΑΒΑΞ
-1,52%
1.558
ΑΒΕ
0,00%
0.48
ΑΔΜΗΕ
-0,45%
2.22
ΑΚΡΙΤ
+1,27%
0.8
ΑΛΜΥ
-0,18%
2.795
ΑΛΦΑ
-2,21%
1.68
ΑΝΔΡΟ
-0,87%
6.82
ΑΡΑΙΓ
-1,65%
11.9
ΑΣΚΟ
-0,71%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.382
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.34
ΑΤΤ
0,00%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
+0,83%
2.44
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-4,04%
6.18
ΒΙΟΚΑ
-0,38%
2.65
ΒΙΟΣΚ
-2,59%
1.315
ΒΙΟΤ
0,00%
0.278
ΒΙΣ
0,00%
0.153
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
+0,98%
1.545
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,72%
16.48
ΔΑΑ
-0,63%
8.228
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.68
ΔΕΗ
-0,52%
11.54
ΔΟΜΙΚ
-1,73%
4.55
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-4,29%
0.335
ΕΒΡΟΦ
+0,61%
1.66
ΕΕΕ
+2,27%
32.4
ΕΚΤΕΡ
-1,23%
4
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
-0,85%
2.33
ΕΛΛ
-1,75%
14.05
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,54%
2.55
ΕΛΠΕ
+0,18%
8.515
ΕΛΣΤΡ
-1,29%
2.29
ΕΛΤΟΝ
-0,75%
1.844
ΕΛΧΑ
-0,82%
1.946
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.83
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
+0,33%
12.04
ΕΣΥΜΒ
-1,55%
1.27
ΕΤΕ
-1,18%
8.39
ΕΥΑΠΣ
-2,50%
3.12
ΕΥΔΑΠ
-0,83%
5.98
ΕΥΡΩΒ
-0,94%
2.1
ΕΧΑΕ
-0,59%
5.09
ΙΑΤΡ
+0,93%
1.625
ΙΚΤΙΝ
+0,37%
0.4035
ΙΛΥΔΑ
-2,29%
1.71
ΙΝΚΑΤ
-1,53%
5.15
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.89
ΙΝΛΟΤ
-1,56%
1.134
ΙΝΤΕΚ
-2,13%
5.98
ΙΝΤΕΡΚΟ
-2,17%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+1,57%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+5,49%
3.84
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
0,00%
1.44
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-0,91%
1.635
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.512
ΚΟΥΑΛ
-0,49%
1.226
ΚΟΥΕΣ
-1,50%
5.26
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,28%
11.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.83
ΚΥΡΙΟ
+3,07%
1.345
ΛΑΒΙ
-0,84%
0.942
ΛΑΜΔΑ
-0,29%
6.81
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
-5,50%
0.945
ΛΕΒΚ
-0,61%
0.328
ΛΕΒΠ
0,00%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-0,71%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-0,74%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.988
ΜΕΒΑ
+0,52%
3.86
ΜΕΝΤΙ
-3,33%
2.9
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
+0,91%
3.89
ΜΙΝ
-0,93%
0.535
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,27%
28.08
ΜΟΝΤΑ
+0,85%
3.58
ΜΟΤΟ
-4,64%
2.88
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.7
ΜΠΕΛΑ
-0,89%
26.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,50%
1.99
ΜΠΤΚ
+7,56%
0.64
ΜΥΤΙΛ
-0,91%
37.16
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.94
ΝΑΥΠ
-1,05%
0.938
ΞΥΛΚ
+0,75%
0.267
ΞΥΛΠ
0,00%
0.54
ΟΛΘ
+1,41%
21.6
ΟΛΠ
+1,26%
24.2
ΟΛΥΜΠ
+0,36%
2.78
ΟΠΑΠ
-1,60%
14.78
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,07%
0.927
ΟΤΕ
-0,35%
14.11
ΟΤΟΕΛ
-1,98%
11.86
ΠΑΙΡ
-1,82%
1.08
ΠΑΠ
-4,38%
2.4
ΠΕΙΡ
-1,55%
3.75
ΠΕΤΡΟ
+1,62%
8.78
ΠΛΑΘ
-0,36%
4.115
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.1
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.216
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
+2,39%
1.715
ΣΑΡ
-1,61%
11
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-0,82%
0.364
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.9
ΣΠΕΙΣ
-1,05%
7.52
ΣΠΙ
+1,47%
0.69
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
18.26
ΤΖΚΑ
+0,32%
1.55
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.13
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,92%
1.724
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+3,18%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-0,78%
0.254
ΦΡΛΚ
+0,50%
4.06
ΧΑΙΔΕ
-10,95%
0.61

Αυτοκίνηση: Το υψηλό κόστος ενέργειας δημιουργεί ανησυχία στον κλάδο

Ιδιαίτερα προβληματισμένοι είναι οι λάτρεις της αυτοκίνησης αναφορικά με το αυξανόμενο κόστος αγοράς, της χρήσης και της συντήρησης των αυτοκινήτων τους. Αυτό ήταν ένα από τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας αυτοκίνησης για το 2022, που παρουσιάστηκε από την Continental στις αρχές του Ιουλίου.

Για πάνω από μια δεκαετία, η έρευνα αυτή αποτελεί βαρόμετρο, για τις παγκόσμιες τάσεις στην αυτοκίνηση και την αποδοχή των νέων τεχνολογιών που την συνοδεύουν. Για το 2022, η έρευνα συμπεριέλαβε 6.000 πολίτες, ηλικίας 18 έως 70 ετών, στις χώρες Γερμανία, Γαλλία, Νορβηγία, ΗΠΑ, Ιαπωνία και Κίνα, εξετάζοντας τις προσωπικές τους ανάγκες αλλά και τις προτιμήσεις τους, στον ελεύθερο χρόνο και στα ταξίδια. Στόχος της, να συγκρίνει, διεθνώς, τις σχετικές με την εξέλιξη της αυτοκίνησης συμπεριφορές και προσωπικές συνήθειες των οδηγών.

Η ανάλυση των δεδομένων έδειξαν ότι οι οδηγοί θέλουν να οδηγούν με περισσότερη ασφάλεια, άνεση και με αειφόρες πρακτικές. Κυρίως, όμως, τους ενδιαφέρει η οικονομικά προσιτή απόκτηση και χρήση του αυτοκινήτου. Γενικά, οι υψηλοί ρυθμοί πληθωρισμού και η ταχεία άνοδος των τιμών της ενέργειας απειλούν να βάλουν φρένο στην ανάπτυξη της αυτοκίνησης. Η αειφορία, όμως, συνεχίζει να είναι προτεραιότητα και γίνεται όλο και πιο σημαντική για την πλειοψηφία των πολιτών. Παρόλα αυτά, μόνο το 44% των Γερμανών που συμμετείχαν στην έρευνα αναμένουν ότι το μέλλον της αυτοκίνησης θα είναι ηλεκτρικό. Επιπλέον, περισσότεροι από τους μισούς στη Γερμανία δήλωσαν πως δεν θα έχουν πλέον την οικονομική δυνατότητα να οδηγούν, εάν η τιμή της βενζίνης ξεπεράσει τα 2,80 ευρώ ανά λίτρο.

Παράλληλα, οι ίδιοι αναφέρουν ότι δεν είναι καθόλου διατεθειμένοι να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα για την αγορά ή χρήση ενός οχήματος που είναι φιλικό προς το περιβάλλον, σε σχέση με όσα ξοδεύουν για το συμβατικό τους αυτοκίνητο και, σχεδόν οι μισοί, αναφέρουν το υψηλό κόστος, ως αιτία που δεν αγοράζουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά τη γνώμη της συντριπτικής πλειοψηφίας, οι κυβερνήσεις πρέπει να κάνουν πολλά περισσότερα, ώστε να διασφαλίσουν την αύξηση του ποσοστού των οχημάτων που κυκλοφορούν, χωρίς να εκπέμπουν ρύπους και, κυρίως, να διασφαλίσουν ότι η αυτοκίνηση θα παραμένει οικονομικά προσιτή, συνολικά.

Το αυξανόμενο κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας και η έλλειψη πληροφόρησης αποτελούν εμπόδια στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.

Επιπλέον, η έρευνα έδειξε ότι το κόστος και οι ανεπαρκείς υποδομές αποτελούν εμπόδια στην αύξηση της ζήτησης για αυτοκίνητα φιλικά προς το περιβάλλον, ειδικά για τα ηλεκτρικά. Περίπου τα 2/3 των ερωτηθέντων στη Γερμανία, αισθάνονται ανεπαρκώς ενημερωμένοι, σχετικά με το κόστος αγοράς και λειτουργίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Λόγω, δε, του αυξανόμενου κόστους της ηλεκτρικής ενέργειας, το 67% δεν είναι σίγουρο για το όφελος από την αγορά ηλεκτρικού οχήματος, ενώ η πλειοψηφία (62%) δεν πιστεύει ότι θα είναι σε θέση να αγοράσει ηλεκτρικό όχημα στο άμεσο μέλλον.

Ένα εξίσου εντυπωσιακό συμπέρασμα της έρευνας είναι ότι τα αυτοκίνητα είναι και θα παραμείνουν ο μεγάλος νικητής στις συνήθειες μετακίνησης των πολιτών την περίοδο της πανδημίας. Η συντριπτική πλειοψηφία των ερωτηθέντων ανέφερε ότι χρησιμοποιεί το αυτοκίνητό τους, τουλάχιστον, μία φορά την εβδομάδα. Στις ΗΠΑ, περισσότεροι από τους μισούς (59%), χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους καθημερινά, ενώ μόνο το 1/5 των ερωτηθέντων χρησιμοποιεί τα μέσα μαζικής μεταφοράς, τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα και μόνο ένας στους δέκα τα χρησιμοποιεί καθημερινά. Η συντριπτική πλειοψηφία, επίσης, πιστεύει ότι τα αυτοκίνητα θα παραμείνουν στην κορυφή των προτιμήσεων μετακίνησης στο μέλλον και, ίσως, ακόμη πιο διευρυμένα, ενώ, όσοι ταξίδευαν μέσα στην πανδημία, ανέφεραν ότι το έκαναν μόνο με το αυτοκίνητό τους και πως το ίδιο θα κάνουν (84%), μόλις τελειώσει η πανδημία.

Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων στη Γερμανία θεωρεί το αυτοκίνητο ως ένα ουσιαστικό μέρος της προσωπικής τους ζωής και όχι ένα απλό εργαλείο μετακίνησης. Έτσι, οι οδηγοί δηλώνουν έντονη επιθυμία να έχουν όλες τις σύγχρονες ανέσεις και τεχνολογίες στο όχημά τους, όπως σύνδεση στο διαδίκτυο, για να κατεβάζουν προγράμματα που θα κάνουν την οδήγηση πιο ασφαλή, άνετη, λιγότερο χρονοβόρα, διασκεδαστική και χρήσιμη. Οι μισοί από τους ερωτηθέντες θεωρούν τα συστήματα ηλεκτρονικής υποβοήθησης οδήγησης επιθυμητά ή ακόμη και απαραίτητα στον βασικό εξοπλισμό του οχήματος, ενώ ένας στους τέσσερις θα ήθελε λειτουργίες, όπως η αυτοματοποιημένη οδήγηση, κατά τη διάρκεια μιας κυκλοφοριακής συμφόρησης. Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων ανέφερε, τέλος, ότι η συνδεσιμότητα, η αυτοματοποίηση και η εμπειρία του χρήστη παίζουν καθοριστικό ρόλο κατά την αγορά του νέου τους αυτοκινήτου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!