Γ.Δ.
1273.15 +0,15%
ACAG
0,00%
6.05
CENER
0,00%
6.9
CNLCAP
-2,70%
7.2
DIMAND
0,00%
10.9
OPTIMA
+0,64%
7.86
TITC
-0,31%
19.42
ΑΑΑΚ
0,00%
7.1
ΑΒΑΞ
+8,21%
1.502
ΑΒΕ
0,00%
0.52
ΑΔΜΗΕ
-0,24%
2.12
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.715
ΑΛΜΥ
+1,19%
2.55
ΑΛΦΑ
+0,10%
1.5555
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.58
ΑΝΕΚ
-0,73%
0.272
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.3
ΑΡΑΙΓ
-0,35%
11.36
ΑΣΚΟ
0,00%
2.26
ΑΣΤΑΚ
+0,27%
7.34
ΑΤΕΚ
0,00%
0.33
ΑΤΡΑΣΤ
-0,78%
6.4
ΑΤΤ
+1,95%
11.5
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.64
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,36%
5.47
ΒΙΟΚΑ
+1,82%
2.79
ΒΙΟΣΚ
+0,89%
1.135
ΒΙΟΤ
0,00%
0.222
ΒΙΣ
0,00%
0.322
ΒΟΣΥΣ
-1,71%
2.3
ΓΕΒΚΑ
-1,43%
1.725
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,60%
13.48
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.3
ΔΕΗ
0,00%
10.69
ΔΟΜΙΚ
-1,44%
3.42
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.328
ΕΒΡΟΦ
+3,00%
1.03
ΕΕΕ
-0,20%
25.44
ΕΚΤΕΡ
+0,85%
3.58
ΕΛΒΕ
0,00%
4.84
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
+0,36%
0.56
ΕΛΙΝ
+0,43%
2.32
ΕΛΛ
-0,68%
14.6
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,57%
2.26
ΕΛΠΕ
+0,52%
7.69
ΕΛΣΤΡ
-0,34%
2.92
ΕΛΤΟΝ
+0,47%
2.15
ΕΛΧΑ
+0,32%
1.878
ΕΝΤΕΡ
-0,32%
6.14
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.108
ΕΠΣΙΛ
0,00%
9.67
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.09
ΕΤΕ
-0,16%
6.19
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.22
ΕΥΔΑΠ
+1,01%
5.99
ΕΥΡΩΒ
+0,27%
1.692
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.32
ΙΑΤΡ
+3,11%
1.825
ΙΚΤΙΝ
+2,60%
0.474
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.345
ΙΝΚΑΤ
-0,14%
3.47
ΙΝΛΙΦ
+0,45%
4.49
ΙΝΛΟΤ
+0,84%
0.963
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.22
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.45
ΙΝΤΕΤ
+0,36%
1.4
ΙΝΤΚΑ
-0,38%
2.65
ΚΑΜΠ
0,00%
2.43
ΚΑΡΕΛ
-1,28%
308
ΚΕΚΡ
-0,57%
1.75
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.2
ΚΛΜ
-0,80%
1.24
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.544
ΚΟΥΑΛ
+0,35%
0.566
ΚΟΥΕΣ
-0,37%
5.43
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
9.58
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.86
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
+2,77%
0.742
ΛΑΜΔΑ
+0,08%
6.675
ΛΑΜΨΑ
0,00%
29
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.282
ΛΕΒΠ
0,00%
0.358
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.18
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.75
ΜΑΘΙΟ
+3,54%
1.17
ΜΕΒΑ
0,00%
3.8
ΜΕΝΤΙ
-1,47%
3.36
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46
ΜΙΓ
-0,21%
4.69
ΜΙΝ
-1,20%
0.492
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,00%
24.5
ΜΟΝΤΑ
+2,53%
1.62
ΜΟΤΟ
+0,33%
3.05
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.595
ΜΠΕΛΑ
-0,67%
23.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.03
ΜΠΡΙΚ
+0,78%
1.94
ΜΠΤΚ
0,00%
0.53
ΜΥΤΙΛ
+1,27%
36.64
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
1.03
ΞΥΛΚ
+0,59%
0.34
ΞΥΛΠ
0,00%
0.348
ΟΛΘ
0,00%
23.1
ΟΛΠ
0,00%
23.1
ΟΛΥΜΠ
-1,58%
2.49
ΟΠΑΠ
+0,14%
14.8
ΟΤΕ
+1,06%
13.32
ΟΤΟΕΛ
-1,12%
12.38
ΠΑΙΡ
-3,08%
1.1
ΠΑΠ
+0,45%
2.21
ΠΕΙΡ
+0,25%
3.216
ΠΕΤΡΟ
+0,90%
8.98
ΠΛΑΘ
-0,84%
4.145
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.418
ΠΡΕΜΙΑ
-1,01%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
-1,34%
4.41
ΡΕΒΟΙΛ
-0,78%
1.92
ΣΑΡ
+0,62%
8.1
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.1
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.0305
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.366
ΣΙΔΜΑ
+2,98%
2.42
ΣΠΕΙΣ
+0,60%
6.74
ΣΠΙ
+1,62%
0.626
ΣΠΥΡ
0,00%
0.18
ΤΕΝΕΡΓ
+1,62%
15.72
ΤΖΚΑ
0,00%
1.85
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.07
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,18%
1.7792
ΥΑΛΚΟ
-9,64%
0.178
ΦΙΕΡ
+0,25%
0.397
ΦΛΕΞΟ
+1,27%
8
ΦΡΙΓΟ
+2,04%
0.075
ΦΡΛΚ
+1,98%
4.13
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.645

ΕΕ: Μόνο το 5% των αυτοκινήτων χρησιμοποιεί εναλλακτικά καύσιμα

Μπορεί η ηλεκτροκίνηση να κερδίζει όλο και μεγαλύτερο έδαφος, ωστόσο εναλλακτικά καύσιμα χρησιμοποιεί το 5% περίπου των αυτοκινήτων και των φορτηγών που κυκλοφορούν σήμερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Φέτος, ο αριθμός των ηλεκτροκίνητων οχημάτων ξεπέρασε τα 4,4 εκατομμύρια, ήταν δηλαδή 16πλάσια σε σχέση με το 2015.

Στην Ελλάδα, από τα 6.137.610 επιβατικά αυτοκίνητα, τα 243.338 χρησιμοποίησαν εναλλακτικά καύσιμα και από αυτά, τα 11.990 ήταν ηλεκτροκίνητα και υβριδικά, σύμφωνα με τα στοιχεία που γνωστοποίησε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Στην Κύπρο, από τα 647.026 επιβατικά αυτοκίνητα, τα 1.108 χρησιμοποίησαν εναλλακτικά καύσιμα το 2022 και από αυτά, τα 895 ήταν ηλεκτροκίνητα και υβριδικά.

Η μετάβαση σε οχήματα μηδενικών εκπομπών τα επόμενα χρόνια πρέπει να γίνει με πλάνο, με παράλληλη αύξηση των σταθμών φόρτισης σε αυτοκινητοδρόμους και στις πόλεις σε κάθε γωνιά της Ευρώπης. Επί του παρόντος, υπάρχουν περίπου 360.000 δημόσια σημεία φόρτισης στην ΕΕ, αλλά τα περισσότερα είναι συγκεντρωμένα σε λίγες μόνο χώρες (Ολλανδία, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία και Σουηδία).

Για την επέκταση και διάδοση της ηλεκτροκίνησης, η ΕΕ πρέπει να αναλάβει δράση για να ενθαρρύνει τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων εν μέσω ανόδου των τιμών των καυσίμων και σύμφωνα με τους στόχους μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030.

Τον προηγούμενο μήνα το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε την αναθεώρηση των ευρωπαϊκών κανόνων που αφορούν τις απαραίτητες υποδομές ώστε να γίνουν πιο προσβάσιμες και για να προωθηθεί η χρήση εναλλακτικών καυσίμων.

Οι ευρωβουλευτές, από την άλλη, ζητούν την ανάπτυξη περισσότερων και πιο ισχυρών σταθμών φόρτισης στους κύριους δρόμους της ΕΕ. Προτείνουν να υπάρχει τουλάχιστον ένας σταθμός ηλεκτρικής φόρτισης για αυτοκίνητα ανά 60 χλμ. κατά μήκος των κύριων οδών της ΕΕ έως το 2026. Η ίδια απαίτηση θα ισχύει για σταθμούς φόρτισης που θα αφορά φορτηγά και λεωφορεία. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο προτείνει, επίσης, τη δημιουργία σταθμών ανεφοδιασμού με υδρογόνο κατά μήκος των κύριων οδών της ΕΕ (ανά 100 χλμ.) έως το 2028. Πέρυσι υπήρχαν μόνο 136 σταθμοί ανεφοδιασμού σε όλη την ΕΕ.

Το σχέδιο ανάκαμψης της ΕΕ από την πανδημία του COVID-19 – NextGewnerationEU – περιλαμβάνει 20 δισ. ευρώ τα οποία μπορούν να διατεθούν για την ενίσχυση των πωλήσεων καθαρών οχημάτων.

Η ΕΕ θέτει επίσης αυστηρότερα όρια εκπομπών ρύπων ενθαρρύνοντας τη χρήση βιώσιμων καυσίμων, καθώς μέχρι αργότερα το 2035 όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην ΕΕ θα πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!