Γ.Δ.
1453.96 -0,26%
ACAG
-0,34%
5.79
CENER
-0,51%
9.72
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-0,11%
9.08
NOVAL
0,00%
2.75
OPTIMA
+0,49%
12.2
TITC
0,00%
30.9
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+0,28%
1.41
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,22%
2.24
ΑΚΡΙΤ
-8,99%
0.86
ΑΛΜΥ
+0,17%
2.96
ΑΛΦΑ
-0,27%
1.67
ΑΝΔΡΟ
+0,92%
6.6
ΑΡΑΙΓ
+0,08%
11.85
ΑΣΚΟ
0,00%
2.78
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.26
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.6
ΑΤΤ
-0,38%
13
ΑΤΤΙΚΑ
-1,16%
2.56
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,34%
5.88
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.4
ΒΙΟΣΚ
+0,77%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.615
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
17.94
ΔΑΑ
+0,50%
7.98
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.4
ΔΕΗ
-0,26%
11.38
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.4
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.318
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.54
ΕΕΕ
0,00%
32.68
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.12
ΕΛΒΕ
0,00%
5.45
ΕΛΙΝ
0,00%
2.18
ΕΛΛ
-0,36%
13.75
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,19%
2.585
ΕΛΠΕ
+0,41%
7.435
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.31
ΕΛΤΟΝ
+1,03%
1.77
ΕΛΧΑ
-0,76%
1.834
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.29
ΕΤΕ
-0,66%
8.146
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.38
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
-0,19%
2.155
ΕΧΑΕ
0,00%
4.755
ΙΑΤΡ
0,00%
1.8
ΙΚΤΙΝ
+0,38%
0.3975
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.72
ΙΝΚΑΤ
+0,70%
5.02
ΙΝΛΙΦ
-0,39%
5.06
ΙΝΛΟΤ
-0,32%
1.266
ΙΝΤΕΚ
+0,51%
5.96
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,44%
3.435
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+1,64%
1.545
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.492
ΚΟΥΑΛ
-1,58%
1.248
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.16
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,30%
11.65
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.72
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.16
ΛΑΒΙ
0,00%
0.9
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.35
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.2
ΛΑΝΑΚ
-9,38%
0.87
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.852
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.64
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
0,00%
3.82
ΜΙΝ
+0,79%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,09%
22.72
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.5
ΜΟΤΟ
0,00%
2.7
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.14
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.49
ΜΠΡΙΚ
-0,26%
1.955
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,17%
35.46
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
0,00%
0.92
ΞΥΛΚ
-0,36%
0.279
ΞΥΛΠ
0,00%
0.412
ΟΛΘ
0,00%
21
ΟΛΠ
-0,18%
27.35
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.47
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.64
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.894
ΟΤΕ
-0,35%
14.13
ΟΤΟΕΛ
-0,17%
11.6
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.38
ΠΕΙΡ
-0,29%
3.84
ΠΕΤΡΟ
+0,67%
8.96
ΠΛΑΘ
-1,39%
3.9
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,95%
5.21
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.87
ΣΑΡ
+0,18%
11.24
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.031
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.347
ΣΙΔΜΑ
-0,30%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.94
ΣΠΙ
0,00%
0.67
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.29
ΤΖΚΑ
0,00%
1.54
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,37%
1.626
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.218
ΦΡΛΚ
0,00%
3.99
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Μείωση στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων τον Μάιο στην ΕΕ

Τον προηγούμενο μήνα, οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά 3%, με μειώσεις να παρατηρούνται σε τρεις από τις τέσσερις μεγάλες αγορές: Ιταλία (-6,6%), Γερμανία (-4,3%) και Γαλλία (-2,9%). Η Ισπανία, από την άλλη, πέτυχε μέτρια ανάπτυξη 3,4% τον περασμένο μήνα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Παρά την ύφεση τον Μάιο, οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα κατά τους πρώτους πέντε μήνες του 2024 αυξήθηκαν κατά 4,6% σε 4,6 εκατομμύρια μονάδες. Παρόμοιες επιδόσεις παρουσίασαν όλες οι μεγαλύτερες αγορές του μπλοκ, με την Ισπανία (+6,8%), τη Γερμανία (+5,2%), τη Γαλλία (+4,9%) και την Ιταλία (+3,4%) να σημειώνουν ανάπτυξη μέχρι στιγμής φέτος.

Τον Μάιο 2024, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 12,5% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, μείωση 13,8% από το προηγούμενο έτος. Εν τω μεταξύ, τα υβριδικά-ηλεκτρικά συνέχισαν να επεκτείνουν την παρουσία τους, φτάνοντας από το 25% σε σχεδόν 30% της αγοράς. Το συνδυασμένο μερίδιο των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε στο 48,5%, από 52,1%, αντιπροσωπεύοντας πλέον λιγότερο από το ήμισυ της αγοράς.

Τον Μάιο του 2024, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία (BEV) μειώθηκαν κατά 12% στις 114.308 μονάδες, με το συνολικό τους μερίδιο αγοράς να πέφτει στο 12,5%. Το Βέλγιο -τώρα η τρίτη μεγαλύτερη αγορά σε όγκο για BEV- και η Γαλλία ήταν οι μόνες βασικές αγορές που κατέγραψαν ανάπτυξη, με 44,8% και 5,4%, αντίστοιχα. Αντίθετα, η Γερμανία (-30,6%) και η Ολλανδία (-11,7%) παρουσίασαν σημαντική πτώση τον περασμένο μήνα. Από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο, ταξινομήθηκαν συνολικά 556.276 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία, σημειώνοντας αύξηση 2% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών αυτοκινήτων σημείωσαν επίσης πτώση 14,7% τον περασμένο μήνα, με σημαντικές μειώσεις σε δύο από τις μεγαλύτερες αγορές: το Βέλγιο (-36,6%) και τη Γαλλία (-19,4%). Η Γερμανία σημείωσε μέτρια αύξηση 1,7%, αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό για να αντισταθμίσει τη συνολική αρνητική τάση. Τον Μάιο, τα plug-in υβριδικά αντιστοιχούσαν στο 6,5% της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων, με 59.333 πωλήσεις.

Παρά τη συνολική πτώση της αγοράς, τα υβριδικά-ηλεκτρικά ήταν το μόνο τμήμα που παρουσίασε ανάπτυξη, με τις ταξινομήσεις αυτοκινήτων να αυξάνονται κατά 16,2% τον Μάιο σε πάνω από 272.568 μονάδες. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές για αυτό το τμήμα – η Γαλλία (+38,3%), η Ισπανία (+25,4%) και η Ιταλία (+7,4%) – κατέγραψαν σταθερά κέρδη, ενώ η Γερμανία σημείωσε ελαφρά πτώση 0,7%. Αυτή η ανάπτυξη ώθησε το μερίδιο αγοράς υβριδικών-ηλεκτρικών σε σχεδόν 30%, από 25% τον Μάιο του 2023, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Τον Μάιο του 2024, οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 5,6% στις 323.551 μονάδες, με αξιοσημείωτη πτώση σε βασικές αγορές όπως η Γαλλία (-20,3%) και η Ισπανία (-1,8%). Από την άλλη πλευρά, η Ιταλία και η Γερμανία σημείωσαν μέτριους ρυθμούς ανάπτυξης 4,1% και 2,1% αντίστοιχα. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς βενζίνης μειώθηκε από 36,5% σε 35,5% σε σύγκριση με τον Μάιο του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ σημείωσε ακόμη πιο απότομη πτώση της τάξης του 11,4% στις 118.733 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας το 13% της αγοράς. Σημαντικές μειώσεις παρατηρήθηκαν σε μεγάλες αγορές όπως η Ιταλία (-30,5%), η Γαλλία (-24,8%) και η Ισπανία (-15,4%). Η Γερμανία σημείωσε μέτρια αύξηση 3,2%.

Διαβάστε επίσης:

Uni Systems: Λαμβάνει θέση μάχης για είσοδο στην αμυντική βιομηχανία

The Ilisian: Ποια είναι τα οφέλη της επένδυσης των 340 εκατ. στην ελληνική οικονομία

Περιστέρης: Η συμφωνία με τη Masdar στηρίζει την αυτόνομη ανάπτυξη της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!